Isbilen Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Skulle ønske man var lovmessig forpliktet til å behandle sånne kunder som dritt. Eneste grunnen til at de er sånn er at de stort sett slipper unna med det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Jeg skulle ønske til tider at jeg kunne ha sluppet unna med en del som jeg stort sett ender opp med å lange ut av meg så snart kunden har lagt på røret. Å være i en 5-minutters lang dialog/monolog med kunder som hevder at når de bestiller taxi så skal den komme på minuttet tærer på tålmodigheten. Samtidig som at kunden forlanger å få et svar de ikke aksepterer. Det hjelper ikke at det er Lørdags natt klokka 02.15 og det er 20 stykker til som skal ha bil samtidig i et taxilag med bare 3 biler ute som skal kjøre milevis ut på bygda med folk. Neida. For når h*n ringer og bestiller så skal vi yte den servicen og trylle fram en bil på flekken. At de samtidig velger å trekke fram dialekten min som en årsak til at bilen ikke kommer innenfor ønsket tidsrom finner de heller ikke ulogisk. En jeg jobbet sammen med tidligere laget faktisk en patent på taxigeneratoren. Bare synd delene til oppfinnelsen ikke er funnet opp enda. Mennesker er rare dyr, ... og enkelte av de burde det ha vært fri jakt på. Endret 15. april 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Populært innlegg multisync Skrevet 15. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 15. april 2011 (endret) En kar var innom jobben her om dagen, og kom med en kvittering i hånda og et typsik "klageansikt" Joda, taket på paviljongen (kraftig partytelt) hadde revnet i stykker. Heldigvis oppfattet han meg ikke som frekk da jeg forbauset spurte "har du hatt den ute i dag? " Det var vind så kraftig at det hadde revet av taket på rådhuset i et nabotettsted og veltet campingvogner den dagen Men partytelt-tak, joda det skal vel tåle alt. Var egentlig veldig greit, ikke noe reklamasjonsgrunnlag så lenge det ikke er noe produksjonsfeil, og vi er dessverre nødt til å si klart i fra når vi selger det at taket må av hvis det blåser Utrolig at folk ikke kan tenke selv. Endret 15. april 2011 av multisync 12 Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 hvordan reagerte de andre kundene? Sjokkert er vell forbokstaven. Tror de delte mitt misslik mot den personen der og da ;-) Hørtes mer gal og/eller ruset ut enn frekk, spør du meg. Hadde ikke forundret meg i det hele tatt. Så du noen med filmkamera? Haha, hadde den hendelsen havnet på youtube hadde jeg digga det, men nei desverre var det eldre damer rundt ;-) Tviler på de er så kjappe oppp med videokamera! Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hadde en kveld for noen uker siden da det var ganske stille på jobb. Sitter og surfer vg og laxer da jeg hører *piip* Mobil CC *piip* Jeg retter meg opp i ryggen og begynner å snakke; Velkommen til <firma> mobil. Du snakker med XXX YYY, hvordan kan jeg hjelpe deg? Slår opp kunden fra nummeret han ringer fra, og ser han har abonnementet kun gjerrigknarkene har (lønner seg ikke for andre enn de som kun ringer når de skal klage på et firma ...). Vel vel, tenker jeg - better get this over with. Bryter inn i kundens klagetale og sier; ja, det er jo kjedelig, men for at jeg skal hjelpe deg må jeg nesten få navnet ditt. - "Nei - Det har du på skjermen din!", sier kunden. Noe nølende svarer jeg "Øøøhm, ja, men nå må jeg sjekke at jeg snakker med juridisk eier." - "Nei! Jeg vet hva jeg heter! Du si navnet mitt, så ser vi om du har funnet rett kunde." Derfra gikk samtalen i nedoverbakke. Måtte gå over fakturaen samtale for samtale for å få vist at fakturaen er riktig >< Nei vet du hva; slike kunder vil jeg ikke ha selv om jeg får dem med bruksanvisning og bæresele. 2 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Idag var det en eldre kunde som ga meg skrøyt for fantastisk kundeservice! Alt jeg gjorde var å forklare hvilke potettyper vi hadde... 3 Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Idag var det en eldre kunde som ga meg skrøyt for fantastisk kundeservice! Alt jeg gjorde var å forklare hvilke potettyper vi hadde... Alltid hyggelige med slike folk. Selv har jeg inntrykk av at enkelte som spør om noe, bare er ute etter å krangle eller kjefte fra første stund, uansett om du finner en løsning eller gir dem god hjelp. Andre derimot, spør gjerne om noe så enkelt som om vi har en vare som vi er tom for i hyllen. Har nesten ikke tall på hvor mange ganger jeg har svart at det ser ut som vi er tom, men løper ut på lageret for å sjekke sånn i tilfelle. Det er sjelden jeg faktisk finner det de vil ha, men mange blir veldig fornøyd og takknemlig bare fordi man yter den lille ekstra innsatsen, og er glade selv om de ikke fikk varen de ville ha. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Javisst Skrevet 15. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 15. april 2011 (endret) Hadde en tragisk episode på jobben for ikke altfor mange ukene siden. Vi har handicapparkering rett ved inngangen som flittig blir brukt av de eldre (Som selvfølgelig har tillatelse). En positiv ting hos oss er at det sjelden er noen som misbruker handicapparkeringen, det vil si folk som parkerer selv om de ikke har tillatelse. Men back to story... Det var en eldre kar som var veldig dårlig til beins som hadde levert inn det blå skiltet som gir parkeringstillatelse. I påvente av å få et nytt oppdatert skilt parkerte han på den blåoppmerkede parkeringsplassen... Merk, han hadde ikke skilt i bilen på dette tidspunktet, men siden han som sagt var dårlig til beins, så burde vel dette gå greit. Da han kom ut igjen etter handlerunden, så ser han at noen har vært og revet av alle vindussviskerne på bilen hans, både foran og bak... Nå snakker vi ikke bøyde sviskere, her hadde de revet ut alt av fester og drivverk... Og dette var en bil som ikke var gammel. Det kjedelige her er at når han fortvilet gikk til butikksjefen og høflig spurte om dette var en erstatningssak, så fikk han tvert avslag... På en måte så forstår jeg at andre mennesker blir sinte på unnasluntrere, men å gå så langt som å utføre direkte hærverk er å trå over streken... Endret 15. april 2011 av Olimaen 18 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Hadde en tragisk episode på jobben for ikke altfor mange ukene siden. Vi har handicapparkering rett ved inngangen som flittig blir brukt av de eldre (Som selvfølgelig har tillatelse). En positiv ting hos oss er at det sjelden er noen som misbruker handicapparkeringen, det vil si folk som parkerer selv om de ikke har tillatelse. Men back to story... Det var en eldre kar som var veldig dårlig til beins som hadde levert inn det blå skiltet som gir parkeringstillatelse. I påvente av å få et nytt oppdatert skilt parkerte han på den blåoppmerkede parkeringsplassen... Merk, han hadde ikke skilt i bilen på dette tidspunktet, men siden han som sagt var dårlig til beins, så burde vel dette gå greit. Da han kom ut igjen etter handlerunden, så ser han at noen har vært og revet av alle vindussviskerne på bilen hans, både foran og bak... Nå snakker vi ikke bøyde sviskere, her hadde de revet ut alt av fester og drivverk... Og dette var en bil som ikke var gammel. Det kjedelige her er at når han fortvilet gikk til butikksjefen og høflig spurte om dette var en erstatningssak, så fikk han tvert avslag... På en måte så forstår jeg at andre mennesker blir sinte på unnasluntrere, men å gå så langt som å utføre direkte hærverk er å trå over streken... Det er rimelig sykt. Var vel noen som må ha sett opptrinnet? Er jo ikke lett å rive av vindusviskere sånn uten videre? Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Idag var det en eldre kunde som ga meg skrøyt for fantastisk kundeservice! Alt jeg gjorde var å forklare hvilke potettyper vi hadde... Og jeg fikk det andre veien, nettopp fordi vi ikke hadde den typen poteter inne som hun ville ha. Vi er kiwi og har jo ikke all verden av typer... Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg hadde blitt rimelig forbanna om jeg så noen uten tillatelse til det, parkerte på handikap-parkering. Men det hender jo at folk mangler synlig lapp osv, som i scenariet nevnt over. Jeg kunn nok fått lyst til å rive av noen vindusviskere, men slik gjør man bare ikke, feilparkert eller ei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Etter 3 drapstrusler, utallige utkjeftinger på grunnlag av dialekta mi, minst like mange utkjeftinger på grunnlag av at det er umulig for oss å si hvor lang tid det tar før taxien kommer og enda en drapstrussel fordi jeg ikke vil oppgi mitt fulle navn så har jeg konkludert med én ting; Det å være hyggelig lønner seg ikke. Jeg har nå jobbet mange helger før (2år) uten å noen gang motta så jævlig mye personlig drittslenging som denne kvelden.. Oh joy at jeg skal jobbe over 10 timer i morgen også. Endret 16. april 2011 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Populært innlegg sovepute Skrevet 16. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. april 2011 Jeg har iPhone 4 med Apple-bumper rundt. For de som ikke kjenner til denne, er det en ramme som kan settest sammen på totalt 4 forskjellige måter. Opp-ned, og bak-frem. En kunde jeg betjente fikk øye på telefonen min som lå på disken. Han spurte om å få se på den, noe han fikk lov til. "Du har jo fått den på slik at hullet til minijacken er rett over minijackinngangen" utbrøt han ganske overrasket. Jeg spurte hva han mente med dette, og han svarte at han hadde samme telefon og ramme, men på hans havnet hullet i rammen til minijacken over påknappen og omvendt. Han hadde prøvd alt mente han, og hadde konkludert med at det måtte være en feilproduksjon. Han tok frem telefonen sin for å sammenligne. Løsningen var ikke verre enn at jeg tok av rammen på telefonen hans, snudde den 180 grader rundt, for så og sette den på igjen. Problem solved! Det pussige var at denne mannen ikke hadde den flaue facepalmreaksjonen en kunne forvente i en slik situasjon. I stedet ble han skikkelig imponert over hva jeg hadde fått til. Han var rett og slett full av lovord. Da måtte jeg le. 37 Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Hadde en tragisk episode på jobben for ikke altfor mange ukene siden. Vi har handicapparkering rett ved inngangen som flittig blir brukt av de eldre (Som selvfølgelig har tillatelse). En positiv ting hos oss er at det sjelden er noen som misbruker handicapparkeringen, det vil si folk som parkerer selv om de ikke har tillatelse. Men back to story... Det var en eldre kar som var veldig dårlig til beins som hadde levert inn det blå skiltet som gir parkeringstillatelse. I påvente av å få et nytt oppdatert skilt parkerte han på den blåoppmerkede parkeringsplassen... Merk, han hadde ikke skilt i bilen på dette tidspunktet, men siden han som sagt var dårlig til beins, så burde vel dette gå greit. Da han kom ut igjen etter handlerunden, så ser han at noen har vært og revet av alle vindussviskerne på bilen hans, både foran og bak... Nå snakker vi ikke bøyde sviskere, her hadde de revet ut alt av fester og drivverk... Og dette var en bil som ikke var gammel. Det kjedelige her er at når han fortvilet gikk til butikksjefen og høflig spurte om dette var en erstatningssak, så fikk han tvert avslag... På en måte så forstår jeg at andre mennesker blir sinte på unnasluntrere, men å gå så langt som å utføre direkte hærverk er å trå over streken... En venn av meg som er avhengig av rullestol og har spesialbygd bil for dette fikk for en tid tilbake en lapp på frontruta fra handicapforbundet om at han var en egoist som okkuperte handicap parkeringsplass, den lappen var festa rett over parkeringsbeviset hans på innsiden av frontruta Ble litt fliring av den Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Hadde en tragisk episode på jobben for ikke altfor mange ukene siden. Vi har handicapparkering rett ved inngangen som flittig blir brukt av de eldre (Som selvfølgelig har tillatelse). En positiv ting hos oss er at det sjelden er noen som misbruker handicapparkeringen, det vil si folk som parkerer selv om de ikke har tillatelse. Men back to story... Det var en eldre kar som var veldig dårlig til beins som hadde levert inn det blå skiltet som gir parkeringstillatelse. I påvente av å få et nytt oppdatert skilt parkerte han på den blåoppmerkede parkeringsplassen... Merk, han hadde ikke skilt i bilen på dette tidspunktet, men siden han som sagt var dårlig til beins, så burde vel dette gå greit. Da han kom ut igjen etter handlerunden, så ser han at noen har vært og revet av alle vindussviskerne på bilen hans, både foran og bak... Nå snakker vi ikke bøyde sviskere, her hadde de revet ut alt av fester og drivverk... Og dette var en bil som ikke var gammel. Det kjedelige her er at når han fortvilet gikk til butikksjefen og høflig spurte om dette var en erstatningssak, så fikk han tvert avslag... På en måte så forstår jeg at andre mennesker blir sinte på unnasluntrere, men å gå så langt som å utføre direkte hærverk er å trå over streken... Jeg får helt vondt inni meg, er det ikke noen overvåking der? Endret 16. april 2011 av Jason Something 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 16. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. april 2011 En venn av meg som er avhengig av rullestol og har spesialbygd bil for dette fikk for en tid tilbake en lapp på frontruta fra handicapforbundet om at han var en egoist som okkuperte handicap parkeringsplass, den lappen var festa rett over parkeringsbeviset hans på innsiden av frontruta Ble litt fliring av den Da hadde jeg tatt bilde av bilen med lappen, og så et bilde hvor lappen er tatt bort så man tydelig ser beviset, og sendt inn til handicapforbundet. Men det er undelig hvor late enkelte folk er. Man har de som parkerer på handicap-plasser selv om de ikke har lov til det, og en kunde jeg hadde som ble forbanna fordi vi hadde så dårlig service. Hun krevde at vi skulle gå ut på gata med varene, inn med kontantene og slå det inn på kassa, og så ut med kvittering og vekslepenger. Ikke fordi hun var handicapet på noen måte, men bare fordi hun ikke gadd å kjøre inn i parkeringshuset som har inngang rett ved siden av butikkinngangen. Selvsagt gjorde vi ikke det. Hun måtte pent komme inn i butikken. Det er utrolig hva enkelte tror de kan kreve. 15 Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Det er utrolig hva enkelte tror de kan kreve. Det værste er jo gjenngangerene som ALLTID sverger på liv og død at dem aldri skal handle her igjen, men som 1 uke senere kommer tilbake og tar samme regla igjen. Værste tilfelle jeg har hatt er når jeg i en salgssamtale snakker med en annen kunde hvor denne herlige gjenngangeren bevist snakker høylytt forran min kunde om hvor dårlig service vi har og hvor elendige priser etc vi har. Holder på slik i flere minutter uten stopp. Ender opp med at jeg snur meg til gjengangeren og spør hvorfor han i det hele tatt handler her når han er så missførnøyd med servicen, og hvis han ikke slutter denne høylytte "sytingen" så får han forlate butikken. Får bare noe surmumling tilbake før han fortsetter å se på noe annet elektronikk. 5 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 1: "Jeg skal aldri handle her mer" 2: "Jeg får heller begynne å handle hos <konkurrent>" 3: "Da tar jeg kontakt med forbrukerrådet" Er bare tre av mange trusler som kravstore kunder kommer med... og de tror det funker :!: For her er det vi faktisk tenker når vi hører truslene: 1: "Takk og pris, så slipper vi klagingen og sytingen fra deg... men jeg er redd vi ser deg igjen om vi ikke gir deg enda mindre ekstraservice så vi får være enda litt mer vriene mot deg i dag". 2. "Stakkars de ansatte hos <konkurrent>. Men men... da innser du kanskje at vi ikke hadde så rævva service allikevel da. 3: "Fint... kanskje de får deg til å innse at det du krever er helt på jordet" Jeg har for øvrig aldri opplevd at kunder med en berettiget klage har kommet med de truslene. Men så pleier vi å ordne opp ganske kjapt om en kunde er misfornøyd med noe som reelt er dårlig service fra oss. 6 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Er bare tre av mange trusler som kravstore kunder kommer med... og de tror det funker :!: Det er morsomt når de også bare sier i en oppgitt tone, "Jaja, da får jeg prøve i en annen butikk da.." Hvorpå de ser på deg, og øyensynlig halvt forventer en liten tåre, eller et eller annet desperat forsøk på å snu situasjonen. Da er det faktisk gøy å kunne si, "Okey, hadea!", like blid og fornøyd 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kaymeerah Skrevet 16. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 16. april 2011 Kjøpte meg en Cola på Narvesen i går. Når jeg satt flasken på disken, sa damen "Øyeblikk, skal ta en kald en til deg, jeg satt nettopp noen inn". 28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå