Boris Yeltsin Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 haha, ja. Har flere ganger sagt feil på telefonen. "xxx kundesenter, du snakker med <et navn jeg tenkte på i farten>" eller at jeg er LITT kjapp på telefonen. Så føler jeg at vi er ferdig Meg: "Ja, da satser vi på at det funker, så ringer du bare opp igjen om problemene skulle oppstå igjen. Ha det bra" Kunden: "ha det bra, men veent.." så har jeg lagt på Eller det som skjer ofte er at kundene skal si ha det 3-4 ganger, så legger jeg på etter første, så hører jeg at de begynner på en til "ha det", og legger på midt i avskjeden Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Ytterst få som legger merke til hva du sier egentlig. Jeg eksperimenterte mye med det der for litt siden ved å ta telefonen og si sånne ting som "<IT avdeling>, du snakker med <jentenavn>". Var snodig få som reagerte faktisk. Jeg er mann med relativt mørk stemme også... Endret 1. april 2011 av Gurglemuffin 5 Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Hehe. Noen gjentar faktisk navnet mitt. Så er litt smellem om jeg skulle prøve meg på noe sånt Vi har av og til køddet med andre kundekonsulenter som sitter i nærheten. Vi tar tlf og presenterer oss for en av de andre rundt oss. Smellen om dette er en hissig kunde og skal ha fornavnet ditt eller noe har skjedd en gang, skjer ikke mer for min del! Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Når det kommer kunder inn i butikken jeg jobber i, må de forbi disken/kassen, og så lenge jeg ikke står med en annen kunde hilser jeg, smiler og sier "hei". Enkelte ser bare raskt bort på meg, sier ikke et ord, og først når de er kommet frem til et av kameraskapene flere meter unna, så roper de "KAN NOEN HJELPE MEG ELLER?" mens de vifter med det de har av armer og bein for å påkalle oppmerksomhet. Stort sett mørkhudede, av en eller annen grunn (?). Ja, jeg hadde samme erfaring da jeg jobbet på Jysk. En som sto i andre enden av butikken og plystret og vinket mot meg. Da snudde jeg meg og lot som jeg var forvirret, for så å rope "Jeg ser ingen hund her!?". Ser nå at det var dårlig kundebehandling. Hehe. 7 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Tja, korrekt kundebehandling, vil jeg påstå! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Bare fordi man jobber i butikk gir det ikke kunden rett til å være frekk på noen måte, vi er tross alt folk vi også. Har selv opplevd at kunder har kommentert negativt på utseendet mitt uten at det lå noe til for det. For å snu det tror jeg ikke kunden hadde blitt spesielt glad om jeg sa "Herregud så stygg snusleppe du hadde der, kviseguri!". Skjønner ikke hvorfor folk tror de kan herse med noen bare fordi de har på seg jobbuniformen. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Når kunder er direkte udredelige mot meg, svarer jeg alltid med samme mynt. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ansiktets fjes Skrevet 1. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2011 Har en der jeg var kunden.. Jeg hadde hatt et gavekort på g-sport i nesten ett år å jeg tenkte det var på tide å bruke det snart, jeg har også et rabattkort som gjør at jeg får 20% "klubbrabatt". Jeg var innom G-sport mange ganger før jeg endelig fant noe jeg skulle bruke gavekortet på. Jeg går mot kassen for å betale, har alleredet funnet fram både rabattkort og gavekortet, og når jeg kommer til kassen er det to kasser å velge mellom. Jeg velger selvfølgelig den med den søteste jenta. Når det endelig er min tur er jeg opptatt med å flørte å smile til jenta, så jeg gjør som jeg alltid gjør når jeg handler, jeg drar opp bankkortet mitt trykker koden og går. Jeg gikk 5 meter før jeg fant ut at jeg hadde glemt både rabattkort og gavekort... Så nå sitter jeg fortsatt her 700,- fattigere og fortsatt gavekortet i lommeboken. 28 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Hvis du gikk tilbake med en gang og forklarte forglemmelsen tror jeg du ville hatt en god sjanse på å få det på gavekortet. Da det formelt blir å returnere varen og kjøpe den på nytt, og det ikke er et problem å returnere når du ikke har åpnet emballasjen. At du hadde en god tone med kassereren (hvis du hadde det) burde hjelpe på. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Da det formelt blir å returnere varen og kjøpe den på nytt, og det ikke er et problem å returnere når du ikke har åpnet emballasjen. Når man "kjøper tilbake" akkurat samme vare 30 sekunder senere, så nekter jeg ellers å tro at en butikkansatt med >90 i IQ ville bruke akkurat brutt emballasje som hovedargument for å nekte en slik transaksjon. Lenke til kommentar
Populært innlegg Megaoctane Skrevet 1. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2011 Hadde en kamerat som hadde jobbet i mange år i butikk. Så begynte han å studere og tok taxi lappen. Første kunden hans. Når han er ferdig med turen sier han til kunden:"det blir 135kr." Kunden begynner å finne frem penger, så spør han kunden: "pose?" 36 Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 G-sport har jo også 100% fornøyd garanti, så det er jo ikke et problem uansett å levere tilbake tingene, for å så kjøpe de på nytt. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Ehe, ja. Har hatt min fair share av slike episoder jeg òg. Spurt kompiser i søvne om de vil ha kvittering (og blitt sur når de ikke vil ha pose o.O ), åpnet samtaler med "Hei! [insert navn] fra Design Krystall som ringer..". Spesielt flaut da det var jeg som ringte kundeservice. -.- Hehe, har byttet jobb og jeg har en tendens til å presentere meg med navn og feil bedrift når jeg ringer til kunder. "Hvorfor ringer du meg, hva har jeg med dere å gjøre?" "Beklager, jeg ringer selvsagt fra <nåværende arbeidssted>" Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 G-sport har jo også 100% fornøyd garanti, så det er jo ikke et problem uansett å levere tilbake tingene, for å så kjøpe de på nytt. Ganske original tolkning av en "100% fornøyd"-garanti, det der... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Solid Snail Skrevet 1. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2011 Hadde en kunde som skulle kjøpe tre kokosboller til 30,- totalt. Han kom opp i 29.50 "Nei, jeg får vel ta de 50 ørene på kortet" "nei, hallo, det er jo bare 50 øre, det går greit" sier jeg. Plutselig ble han helt alvorlig og så meg rett i øynene. "Dette her. Skal jeg aldri glemme!" i en utrolig alvorlig stemme. "Tusen takk" Var litt spesielt, skulle tro jeg hadde redda livet hans. 42 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Da har man jobbet en fredagskveld igjen, og da er man dømt til å møte irriterende kunder. (Jeg jobber i en bowlinghall) Først var det da en svensk bikerdude som skulle ha en pils og baconsnacks. Ingenting av det var egentlig bra nok. Pilsen hadde ifølge han 40% skum, noe som er bullcrap fra ende til annen. Det var bittelitt mer skum enn til vanlig, men da jeg tilbydde meg å ta av litt skum og fylle på litt mer øl så var det liksom ikke så farlig, men det var jo viktig å nevne det... Baconsnacksen klaget han også på. "I Sverige så får vi mye mer for den prisen"... SÅ DRA TIL SVERIGE DA! Litt senere på kvelden så står jeg å betjener en kunde og oppdager at en mann på den nærmeste banen skulle til å kaste to kuler. Jeg roper til han at jeg ikke vil ha noe av sånt tull, men etter å ha sett på meg, så kastet han likevel to kuler, noe som heldigvis gikk greit, men når jeg stoppet banen hans i et par minutter, så skjønte han ikke hva han hadde gjort galt. Solgte ikke han noe pils etter dette, idiot. Det var et firma som hadde leid halve hallen hele kvelden og tilslutt så var de tre menn igjen som bare skulle drikke opp pilsen sin før de stakk. Han ene spørte om de hadde oppført seg greit, og jeg sa at det var på et helt normalt nivå og at de var velkommen tilbake igjen. De drakk opp og satte glassene sine på et biljardbord og prøvde å gjøre ett eller annet med en kø og disse glassene. Jeg ga beskjed om at jeg ikke skal ha noe glass på biljardbordet, og da kommer denne kommentaren "Ja, men glasset er da nesten tomt"... JAVEL, gjør det saken bedre? Ikke sett glass på biljardbordet for helvette. Noen ganger så irriterer det meg at jeg ikke ser ut som den autoritære typen, og alltid må snakke til folk to ganger før de skjønner at det er jeg som bestemmer, ikke dem. 7 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Martin, hvilke maskiner har dere der du jobber? Sitter med Brunswick GS-96, forbanna drit. Alt elektronisk, reimer som slurer, og overarbeidende sensorer som lager krøll. Lenke til kommentar
Populært innlegg Megaoctane Skrevet 2. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 2. april 2011 Har en til, vet ikke om jeg kanskje har postet den før. En venn av meg som ikke var så stødig på norske uttrykk, fortalte denne dagen etter at det hendte. Han kjørte en dame hjem fra byen på natta (taxi), så spør hun sjåføren (kameraten min), om hun ikke kunne betale i natura? Han hadde aldri hørt det uttrykket før, og trodde at natura var forkortelse for "naturell yoghurt". Han synes hun var så dum, så han svarte:, "hva faen skal jeg med yoghurt for 300kr??? Nei, du må betale cash eller med kort!!!" 29 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Det skumle var at han hadde mistet livet av noe jeg veldig lett også kunne mistet livet av for et par år siden (feil i varmekabler på bad) Isj, nå ble jeg redd for å gå inn på badet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. april 2011 Del Skrevet 2. april 2011 Bare skru av varmekablene, vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå