Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Ahhh, digg å endelig være best på noe. Men for å være rettferdig er jo vi nødt til å fylle ut nettopp kontrollnummer på bankkort/annen legitimasjon mye oftere enn vanlige butikkansatte, så det skulle nesten bare mangle. Når det er sagt, er det jo ikke spesielt vanskelig å huske hvilke nummere det er, men jeg ser for meg at opplæringa i sånt kanskje ikke er så omfattende?

Hehe, nei, jeg ser for meg at opplærigen på ID.sjekk er bedre i posten enn på H&M for å si de sånn.

 

Til gjengjeld er folk i post-i-butikk ofte ekstremt dårlige når det kommer til PUM-forsendelser. Ikke vet de at du ikke må ha pass, og ikke vet at de at utenlandsk pass sammen med skriv fra offentlig myndighet som bekrefter at navnet hører til et bestemt personnummer (eks. skattekort.) er gyldig legitimasjon. Man kan bli smårar av mindre.

 

Kortnr og utløpsdato er såvidt jeg vet skjult, på de kvitteringene vi må notere sikkerhetskoden på.

Du har ikke fått med deg at du ikke skal notere sikkrhetskoden enda, altså? :p

 

Hvis det ikke holder å lese avtalen nls linker til, kan du sende meg en PM med arbedissted, så kan jeg få noen fra Teller til å ringe butikken. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortnr og utløpsdato er såvidt jeg vet skjult, på de kvitteringene vi må notere sikkerhetskoden på.

Du har ikke fått med deg at du ikke skal notere sikkrhetskoden enda, altså? :p

 

Hvis det ikke holder å lese avtalen nls linker til, kan du sende meg en PM med arbedissted, så kan jeg få noen fra Teller til å ringe butikken. ;)

 

Joda, det er forstått nå. Kontrollnr fra gyldig leg som skal skrives ned, og ikke sikkerhetskoden. Ser at det har vært et ganske alvorlig sikkerhetsbrudd, i hvert fall fra min side.

Har sørget for at det blir gitt klar beskjed til de andre ansatte om hva som er riktig, da jeg vet at det nettopp har vært denne koden som har blitt brukt før.

 

Litt flaut egentlig.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis har du rett i at kortnummeret som står på kvitteringen er kuttet ned på, ofte vises bare de siste åtte tallene. Om du kan huske de åtte første sifrene, kan man sikkert huske CVC2-koden også, så de virker sikkert ikke som en big deal. Men mtp tyveri av opplysningene fra tredjepart blir det litt verre, terminalen lagrer nemlig all informasjonen til den får sendt den, og en terminal og en bunke kvitteringer er ganske enkelt å ta med seg. I tillegg blir bankunder paranoide når dere gjør det, og paranoide bankkunder er slitsome. :p

Lenke til kommentar

Ang at folk skriver Anonym og div annet tull. Det skal ikke være mulig siden butikken/salgsstedet ikke har lov til å gi ut en vare der signaturen som blir skrevet ikke stemmer med signaturen på kortet som var blitt brukt. Er det et kort uten bilde så må det legitimasjon til, der signaturen skal sammenlignes på alle 3 kortene. Dette er det jeg har blitt forklart er KRAVET fra butikken sin side. Jeg har faktisk stoppet en transaksjon fordi signaturene ikke stemte, skal sies at når han skrev sitt virkelige navn så godtok jeg den. Har også stoppa flere som har brukt en kompis/kona sitt kort. Stemmer ikke signaturene, ikke godkjent fra meg.

Ble faktisk testa av en kontrollør også, han sa etterpå at jeg gjorde det perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så var den et hysterisk kvinnemenneske som grein på telefonen, som hadde mistet ungen sin i bilulykke

Hadde en mor og en datter som kom innom med datterens kamera en gang. Det var ganske tydelig at kameraet hadde fått en støtskade, og jeg prøvde å forklare at vi kunne sende det inn, men at om det var støtskade så gikk det ikke på garanti.

 

Da fikk jeg servert en episode om at de nettopp hadde hatt brann i huset sitt, som da hadde brent ned. De hadde mistet ALT de eide og hadde så vidt kommet seg ut. Men det verste var at mannen/faren hadde omkommet i brannen (hvorfor de fikk rasket med seg et eldre kamera, og ikke noe annet, vites ikke). De trodde vel at det ville hjelpe å servere meg en slik episode, selv om jeg ikke har noe som helst med vurderingen av kameraet å gjøre.

 

Det virket som noe de sånn halvveis hadde avtalt å si på forhånd, så jeg bare uttrykte min medfølelse og sendte inn kameraet på helt vanlig måte.

 

Vi fikk kameraet i retur med beskjed "støtskade, reparasjon ikke lønnsomt" og la igjen beskjed på kundens telefonsvarer. Hørte aldri noe mer fra dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde en litt småartig situasjon i kassa i dag. Spør kunden om hun vil ha med kvittering. Hun svarer ja. Jeg skriver den ut og gir den til henne. Akkurat da jeg sier "vær så god" sier hun det samme, nærmest i kor med meg. :p Hun jobber selv i butikk og er vel vandt til å si det. Tror ikke hun merket at hun sa det engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sier stadig vekk "Takk, ha det bra", før jeg innser at de sa "takk", ikke "like måte" etter at jeg hadde ønsket dem en god kveld. Altså ingenting å takke for fra min side. :p Isj, normal høflighet er ikke altid så normalt.

Lenke til kommentar

Gjorde noe tilsvarende noen ganger når jeg jobbet på support og mobilen min ringte.

"brukerstøtte, du snakker med ..."

 

edit: når jeg tenker meg om, er det ganske treffende for noen av de som ringer :hmm:

Endret av aklla
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ehe, ja. Har hatt min fair share av slike episoder jeg òg. Spurt kompiser i søvne om de vil ha kvittering (og blitt sur når de ikke vil ha pose o.O ), åpnet samtaler med "Hei! [insert navn] fra Design Krystall som ringer..". Spesielt flaut da det var jeg som ringte kundeservice. -.-

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...