Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg jobber på bensinstasjon, og som sikkert flere vet møter du mange ulike mennesketyper av den grunn. En gammel slager er jo den halvnarkomane fanten på sikkert 40 som kommer inn, napper med seg noen gifler eller lignende og låser seg inne på toalettet i flere timer. Der inne doper han seg, røyker sigaretter og spiser det han nasket med seg i butikken. Han kunne også finne på å ville kjøpe EN sjokolade fra smågodthylla samtidig som han spurte om jeg ville selge han sigaretter personlig. Litt vanskelig da jeg ikke røyker. Han har besøksforbud nå, da. Ene gangen hadde han gått rett fra glattcelle og til stasjonen vår. Når jeg ringte politiet sa de bare "Åh, han ja. Han var akkurat inne. Sender noen straks." Fantastisk. Ellers var det jo også den eldre herren som endte opp med å fortelle om planene sine etter at kona døde. Han skulle flytte til Thailand, selge alt han eide av eiendom og leve et godt liv der nede. En kamerat av han hadde visstnok ordnet dame og greier, hu var 40 år og massør, han er over 70. Han gledet seg, det var sikkert og visst! Fikk se bilde av fruen og greier. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Dere vet når man må signere på kvitteringen ved kortkjøp. Er det noen som faktisk leser disse? Jeg har signert mange slike opp igjennom og i dag måtte jeg det også. Signerte med "ANONYM" i store blokkbokstaver, men dama bak disken bare sa "flott! Ha en god dag" og enset ikke min fantastiske signatur en gang. 1 Lenke til kommentar
master air Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Dere vet når man må signere på kvitteringen ved kortkjøp. Er det noen som faktisk leser disse? Jeg har signert mange slike opp igjennom og i dag måtte jeg det også. Signerte med "ANONYM" i store blokkbokstaver, men dama bak disken bare sa "flott! Ha en god dag" og enset ikke min fantastiske signatur en gang. Jeg pleier å gjøre det, men slurver av og til. Det skrives som regel under når det er relativt store beløp, da er de fleste kundene flinke til å gi med legitimasjon ved siden uten å bli spurt. Når det er ikke er kontakt med terminalen o.l. som gjør at bankaxcept kunder må skrive under er det ofte at jeg glemmer å sjekke. -------- Er dårlig med nye kundehistorier fra min side, men kommer nok en del fremover da jobbsessongen kommer krypende med stormskritt. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg jobber på bensinstasjon, og som sikkert flere vet møter du mange ulike mennesketyper av den grunn. En gammel slager er jo den halvnarkomane fanten på sikkert 40 som kommer inn, napper med seg noen gifler eller lignende og låser seg inne på toalettet i flere timer. Der inne doper han seg, røyker sigaretter og spiser det han nasket med seg i butikken. Han kunne også finne på å ville kjøpe EN sjokolade fra smågodthylla samtidig som han spurte om jeg ville selge han sigaretter personlig. Litt vanskelig da jeg ikke røyker. Han har besøksforbud nå, da. Ene gangen hadde han gått rett fra glattcelle og til stasjonen vår. Når jeg ringte politiet sa de bare "Åh, han ja. Han var akkurat inne. Sender noen straks." Fantastisk. Ellers var det jo også den eldre herren som endte opp med å fortelle om planene sine etter at kona døde. Han skulle flytte til Thailand, selge alt han eide av eiendom og leve et godt liv der nede. En kamerat av han hadde visstnok ordnet dame og greier, hu var 40 år og massør, han er over 70. Han gledet seg, det var sikkert og visst! Fikk se bilde av fruen og greier. Jobbepå bensinstasjon er genialt. Har en fast gnier innom vi også, han lurer altid på om han skal kjøpe en sekk med ved, eller noen opptenningskubber. Dette lurer han på HVER gang. Og hver gang skal han bare "tenke litt på det" før han kommer tilbake og kjøper oppteningskubber. Dette kjøper han hver gang, men han vurderer alltid å kjøpe vedsekk. Han er tilogmed kunstner, og det var han som malte skrik, i følge han selv da:) 6 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Dere vet når man må signere på kvitteringen ved kortkjøp. Er det noen som faktisk leser disse? Jeg har signert mange slike opp igjennom og i dag måtte jeg det også. Signerte med "ANONYM" i store blokkbokstaver, men dama bak disken bare sa "flott! Ha en god dag" og enset ikke min fantastiske signatur en gang. Jeg blir fortsatt overrasket over hvor sjelden jeg i det heløe tatt må vise legitimasjon i utlandet. €500, takk, signer her er du grei, ha det bra. En eller annen gang skal jeg gå bananas i utlandet med stjålet kredittkort. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Minner meg om da jeg var på Hooters i Panama. Betalte med en $100 seddel, noe jeg ikke skal gjøre igjen Makan til styr skal man leite lenge etter. Daglig leder kom til bordet vårt, vi måtte fylle ut et skjema med navn, adresse, telefonnr og masse piss. Så måtte han ikke på bakrommet for å sjekke om den var ekte, hvor vi ble sittende å vente i 15min. Fikk vite at det var pga verdien på seddelen var så stor, at man måtte forsikre seg om at den ikke var falsk osv. Skulle likt å se det samme styret her i Norge. Angående underskrifter, så blir det faktisk sjekket, eller det blir tatt stikkprøver. Særlig under reserveløsning, så skal man helst ha underskrift og den sikkerhetskoden (CV2?) skrevet ned, evt det kontrollnr som står på bankkort med bilde. I hvert fall det vi har fått beskjed om å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Noe av det verste som kan skje er at det står "Ikke godkjent" når jeg skal betale. Og jeg vet innerst inne at damen bak kassa tenker at jeg ikke har penger på kortet. Jaja tenker jo jeg, "Kan jeg prøve på nytt?" Dama: "Vi kan prøve" Etter å ha prøvd 3 ganger blir jeg mektig irritert over kort terminalen demmes, for jeg vet at jeg har penger på kortet. Også begynte hun å forklare til meg at jeg må ha penger på kortet for at den skal fungere! Akkurat som om jeg ikke visste det. Lot alt ligge, dro til Shell og kjøpte samme vare med samme kort, ingen problem. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nistelrooy Skrevet 30. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2011 Hadde en morsom opplevelse på Kiwi her om dagen. Ikke jeg som satt i kassa da. Kunden hadde funnet noen frukter av ymse slag som han mente var dårlige. Kiwi har som kjent frukt- og grøntgaranti, som mange finner stor glede av å utnytte. Dette vil si at om du kjøper frukt og grønt og finner ut at dette er dårlig, skal du få dobbel pris tilbake. Da han kommer til kassa ser hun i kassa over noen av fruktene og spør om han virkelig mener de er dårlige. Det er da han begynner å fyre seg opp og skriker vilt rundt seg. Dealen er sånn at du først må betale for varene før du kan få igjen dobbel pris tilbake. Etter at han har betalt mener kunden bak han i køen at han bør stille seg bakerst i køen igjen, siden han allerede har blitt ekspedert en gang. Så begynner disse to å krangle og kjefte på hverandre. Det som er så hysterisk er at han første har så dårlig tid at han løper ut av butikken uten frukten han nettopp har betalt, og vekselen sin! Han etterlater frukt for 150 kr og en 200-lapp! Han hadde i utgangspunktet som mål å tjene 150 kroner, men endte opp med å betale 350 kroner for ingenting! 43 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Angående underskrifter, så blir det faktisk sjekket, eller det blir tatt stikkprøver. Særlig under reserveløsning, så skal man helst ha underskrift og den sikkerhetskoden (CV2?) skrevet ned, evt det kontrollnr som står på bankkort med bilde. I hvert fall det vi har fått beskjed om å gjøre. Du skal ALDRI, jeg gjentar ALDRI skrive ned CV2-koden noe som helst sted. red: Jeg skulle forresten gjerne sett at noen kjørte flere frukt-stunts i "min" kiwi-butikk. Alltid for gamle. myke, "melne" tomater. Alltid. Og ofte gammel og dvask purre og dårlig salat. Endret 30. mars 2011 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Angående underskrifter, så blir det faktisk sjekket, eller det blir tatt stikkprøver. Særlig under reserveløsning, så skal man helst ha underskrift og den sikkerhetskoden (CV2?) skrevet ned, evt det kontrollnr som står på bankkort med bilde. I hvert fall det vi har fått beskjed om å gjøre. Du skal ALDRI, jeg gjentar ALDRI skrive ned CV2-koden noe som helst sted. red: Jeg skulle forresten gjerne sett at noen kjørte flere frukt-stunts i "min" kiwi-butikk. Alltid for gamle. myke, "melne" tomater. Alltid. Og ofte gammel og dvask purre og dårlig salat. Hvilket kontrollnr er det så man skal notere? Hver gang jeg har handlet ett sted, hvor det har vært reserveløsning, så har de notert mitt CV2 nr. Måten vi tok betalt med kort før, var at vi skrev kortnr og utløpsdato med signatur, det er da det er farlig å notere ned CV2 koden (tre siffer bak på kortet)? På hvilken måte kan man knytte kortnr til eier, hvis terminalen går i reservemodus? Kun signatur? Har du evt en link til et sted hvor det står, at man ikke skal notere CV2? Er klar for å finne et svar på dette, gjerne dokumentert. Send gjerne på PM, så vi slipper OT Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Du skal skrive ned kontrollnummeret. (Ja, så enkelt er det.) det består av totalt syv tegn, og befinner seg valigvis rett under kontonummeret. Siden alle oppegående mennesker vet at det er CVV-koden på et visakort som brukes for å handle med kort på nett, som en ekstra sikkerhetsforanstaltning i tillegg til kortnmmer og utløpsdato burde sundt bondevett være mer enn nok. Men du må gjerne lese. Nå har jeg ikke tilgang til brukerstedsvilkårene for Visa eller BBS her, men du bør ta e kikk på dem neste gang du er på jobb. Om jeg ikke husker feil er det alene grunn nok til at avtalen sies opp med umiddelbar virkning, slik at du står der uten terminal. (Det er dessverre lite sansynlig at det skjer i praksis.) Spør du meg burde det være bøter i titusenkronersklassen for såpass grove brudd fra brukerstedets side, med tanke på merkostnadene det fort kan føre med seg for resten av betalingskjeden. Lar det stå her i tråden, ettersom jeg tror det kan være e grei påminnelse for alle som jobber i butikk. Tror faktisk dette er et felt Posten-ansatte (inkl. Post i Butikk) faktisk er bedre på en gjennomsnittet av andre butikkansatte, de er de eneste jeg ikke har fått klager på. 2 Lenke til kommentar
nls Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hvis du hadde notert kortnummeret, utløpsdatoen og cvc2 koden min skal jeg love deg det hadde blitt fart i butikken hvis jeg ikke hadde fått tilbake det bilaget asap zulu spitfire Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 De fleste plasser blir det jo skrevet ut kvittering med skjult kortnummer, utløpsdato står ikke, eller kan stå midt inni en kode, og man har ikke fullt navn på kunde heller. Det skal godt gjøres da. Lenke til kommentar
Populært innlegg Boris Yeltsin Skrevet 31. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 31. mars 2011 Nok en kunde som vil kutte hodet av meg. Er kveldsansvarlig for et kundesenter, en bedrift som har energi- og bredbåndstjenester. Når kundene ikke betaler strømregninene sine på 4-5 måneder, får de tilsendt utallige skriftlige varsler, vår betalingsavdeling ringer for å lage avtaler og masse baddel og daddel for kunder som ikke betaler regningene sine. Vi følger norsk lov og strenge rutiner rundt dette med stenging av strøm, spesielt på denne tiden av året. Så i kveld ble ett par kunder stengt. Er ikke alltid lett for en student som jobber deltid ett par ganger i uken, å forklare hissige folk om hvorfor det er stengt, og at han IKKE får på strømmen før betalingen er kommet og godkjent. Så jeg må ofte ta over samtalen. Her er det mye morro som dukker opp, unnskyldninger jeg har hørt flere ganger. Kunne nesten skrevet et manus før samtalen, om hva de skal si. Men denne gangen var det da at "det står ikke om pengene, for jeg har penger"-pisset. Kunden sier "jeg har penger, og kan alltid betale fakturaene" Så ser jeg på historikken; annen hver av fakturaene har vært innom inkasso, og dette har vært slik siden slutten av 2007. Det endte opp med at han truet med å si opp strømmen sin (good luck chuck, vi er netteier! (han må flytte for å slippe unna oss)), og ville sende media og advokat på oss. Jeg har flere historier herfra. En annen kunde grein på telefonen fordi vi hadde stengt strømmen, og var redd for at sin eksotiske papegøye til 50.000kr skulle dø... Han hadde også unger i hus... de grein han ikke for! Så var den et hysterisk kvinnemenneske som grein på telefonen, som hadde mistet ungen sin i bilulykke og ville bare ta en varm dusj etter flere dager på sykehus. Det endte opp med at jeg snakket med min sjef igjen, hvor vi bestemte oss for å være jææævlig greie å åpne det for at kunden kunne få siste sjans til å ordne opp (vi gir maaaangen sjanser). Så jeg skulle ringe henne opp igjen. Noob som jeg var, så glemte jeg å notere nummer som jeg kunne nå henne på, så jeg ringte det nummeret som stod registrert, som var til mannen hennes. Jeg forklarte at vi tok hensyn til at sønnen deres hadde dødd og skulle la de få mindre å tenke på.. Mannen forstod ingenting, og lurte på om vi hadde ringt rett. Jeg sier at jeg pratet med konen, (bekreftet navn og fødslesdato) og han hadde ingen sønn, og ingen hadde dødd... Gjett hvem som ikke fikk strøm tilbake før alt var betalt? Faens hore, pardon my french. Men det der var faen meg noe av det værste jeg hadde vært borti, og finne ut at hun lyver? Skulle aldri fått strøm tilbake! Det var det jeg hadde for denne gang PS! Ta forbehold om dårlig skriving og skrivefeil... er litt trøtt og orker ikke å tenke 34 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Dere vet når man må signere på kvitteringen ved kortkjøp. Er det noen som faktisk leser disse? Jeg har signert mange slike opp igjennom og i dag måtte jeg det også. Signerte med "ANONYM" i store blokkbokstaver, men dama bak disken bare sa "flott! Ha en god dag" og enset ikke min fantastiske signatur en gang. Går mye i "Luke Skywalker", "Bjørn Dæhlie", "Sean Connery" og lignende her på huset når vi skal hente ut tilsendte pakker på den lokale Post-i-Butikken (det fine er at det er umulig å kontrollere signatur opp mot mottaker, siden de sendes i bedriftsnavn men hentes ut av privatpersoner ) 2 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Tror faktisk dette er et felt Posten-ansatte (inkl. Post i Butikk) faktisk er bedre på en gjennomsnittet av andre butikkansatte, de er de eneste jeg ikke har fått klager på. Ahhh, digg å endelig være best på noe. Men for å være rettferdig er jo vi nødt til å fylle ut nettopp kontrollnummer på bankkort/annen legitimasjon mye oftere enn vanlige butikkansatte, så det skulle nesten bare mangle. Når det er sagt, er det jo ikke spesielt vanskelig å huske hvilke nummere det er, men jeg ser for meg at opplæringa i sånt kanskje ikke er så omfattende? 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hvis du hadde notert kortnummeret, utløpsdatoen og cvc2 koden min skal jeg love deg det hadde blitt fart i butikken hvis jeg ikke hadde fått tilbake det bilaget asap zulu spitfire Kortnr og utløpsdato er såvidt jeg vet skjult, på de kvitteringene vi må notere sikkerhetskoden på. Lenke til kommentar
nls Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hvis du hadde notert kortnummeret, utløpsdatoen og cvc2 koden min skal jeg love deg det hadde blitt fart i butikken hvis jeg ikke hadde fått tilbake det bilaget asap zulu spitfire Kortnr og utløpsdato er såvidt jeg vet skjult, på de kvitteringene vi må notere sikkerhetskoden på. nei, det må du ikke. Artikkel om butikker som noterer CVC2 på VG.no Se side3 , punk 2.9 i Teller sine vilkår Utdrag : Kortholderdata må lagres utilgjengelig for uvedkommende både fysisk og virtuelt. Tilgangsrettighetene skal loggføres. Det må under ingen omstendighet lagres CVV2/CVC2/PCSC og annen sensitiv autorisasjonsdata etter at autorisasjon er gjennomført. Så det at du noterer CVC2 nummeret er smekk på fingeren for brukerstedet (butikken du jobber i) og mulig oppsigelsesgrunn av avtalen (selvom det ikke kommer til å skje ved førstegangs brudd) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå