branick Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Var en kunde i dag som ropte på meg fra flere meter unna. " HEEY!!! YOOOO! DØH; HALLOO? KVINNE!! " Når det kommer kunder inn i butikken jeg jobber i, må de forbi disken/kassen, og så lenge jeg ikke står med en annen kunde hilser jeg, smiler og sier "hei". Enkelte ser bare raskt bort på meg, sier ikke et ord, og først når de er kommet frem til et av kameraskapene flere meter unna, så roper de "KAN NOEN HJELPE MEG ELLER?" mens de vifter med det de har av armer og bein for å påkalle oppmerksomhet. Stort sett mørkhudede, av en eller annen grunn (?). Dette går jo igjen i alle butikker daglig, selv om det hender med alle etnisiteter Det er like irriterende hver gang dog ", Lenke til kommentar
Populært innlegg Lemon Skrevet 29. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2011 Ooof, i dag hadde jeg et gammelt ektepar innom som hadde mistet dattera si. De kom innom for å gjøre opp kontoene hennes og for å returnere noen pakker som lå og ventet på henne. Det hadde visst skjedd veldig brått og veldig nylig. De var så tapre der de sto og holdt hender og satte opp tøffe ansikt at jeg måtte gå bak i hvelvet for å grine litt. Noen dager, altså... 37 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 29. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 29. mars 2011 Ooof, i dag hadde jeg et gammelt ektepar innom som hadde mistet dattera si. De kom innom for å gjøre opp kontoene hennes og for å returnere noen pakker som lå og ventet på henne. Det hadde visst skjedd veldig brått og veldig nylig. De var så tapre der de sto og holdt hender og satte opp tøffe ansikt at jeg måtte gå bak i hvelvet for å grine litt. Noen dager, altså... Snakket med en dame for noen dager siden som veldig nylig hadde mistet sønnen sin. Hun lurte på om det gikk ann å få skrevet ut en melding hun hadde fått av han på mobiltelefonen på et slags bilde, noe som ikke er mulig. Men jeg tilbød meg å ta et bilde av meldingen, og da hun hadde med seg et bilde av han, så tok jeg et bilde av mobilen (og meldingen) med bildet av han ved siden av og skrev ut på en av express-maskinene våre. Det skumle var at han hadde mistet livet av noe jeg veldig lett også kunne mistet livet av for et par år siden (feil i varmekabler på bad), så det var ganske sterkt for meg også. Vi fikk en veldig god tone, så jeg fortalte henne om det. Hun syntes det var så godt å snakke med meg om det, og skulle alltid bruke oss senere om hun trengte hjelp til noe fotorelatert, og hun ga meg en klem da hun gikk. Glemmer ikke den hendelsen med det første. 30 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Uff, det er virkelig ikke noe gøy. Tror det verste jeg vet er når noen ringer og lurer på hva man skal gjøre når noen har dødd, har heldigvis bare skjedd meg to ganger. Får ikke med meg noe kroppsspråk over telefon heller, så det blir ekstra vanskelig å lese situasjonen riktig. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Tips til dere som jobber med kundesupport på telefon, og er "i fare" for å motta slike dødsfallsmeldinger: - Vær så nøytral i tonefallet som mulig. Ikke vær glad, ikke vær trist, og ikke vær medfølende. Det høres kanskje noe kaldt ut, men jo mer profesjonell du er, jo enklere blir det for kunden å holde maska også. Jeg har mottatt en haug med sånne meldinger (bare en er egentlig én for mye), og det er alltid like vanskelig - SPESIELT i de tilfellene hvor det er foreldre som har mistet barn. 4 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Tror jeg har skrevet det før, men det får gå. Stod bak service disken på elbutikken, mye folk og travel dag. Så kommer det en ung kar og ei ung jente bort med en dekoderpakke og snakker litt lavt i bråket rundt meg, så det jeg oppfatter er at dekoderen har dødd og de vil gjerne levere den inn. Joda, det skal gå greit det, tar imot pakken og kvittering, også ser jeg på dem og spør: "Ja, dere vil vel ha ny da sikkert?" Begge to ser rart på meg, rart på hverandre, tilbake på meg igjen og forklarer at neeei, bestemoren dems har dødd, og de vil gjerne levere inn dekoder og avbryte abonnementet. Jeg er fortsatt glad for at de tok misforståelsen med et smil, men jeg har nok aldri vært så rød i ansiktet som akkurat da, noensinne. 6 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er det virkelig så vanskelig å benytte disse trådløse bankterminalene? Når jeg kommer til kunden så foregår det slik: Meg: Hei hei bla bla bla, det ble 350kr. Kunde: Ja, betaler med kort. Meg: Trykker inn beløpet på terminalen og sier "Da trenger du bare å taste totalbeløpet også trykke på OK, deretter kan du taste kode og OK". Det som da skjer er enten: 1. Kunden trykker koden sin, istedenfor totalbeløpet, og får opp "totaltbeløpet er for stort" - etterfulgt av "huh?, skal jeg ikke trykke koden?". Nei, du skal taste inn TOTALBELØPET for å bekrefte det. "Åja, skal jeg taste inn totaltbeløpet? Men det står jo der fra før???" *trykke OK* 2. Kunden trykker på OK, hvor terminalen begynner å pipe, venter til den har slutta og trykker OK enda en gang før jeg sier "Du må taste totaltbeløpet før du trykker på OK". Kunden er fortsatt like forvirra, trykker gjerne OK en gang til. "Du må trykke totalbeløpet for å bekrefte det"..... "Hæ? Totalbeløpet står jo der *trykke OK* *Piiiiip* Skjønner ingenting......." Milde malunka, er det virkelig så vanskelig?? Også gjerne dem som har en milliard kort, hvor de må prøve seg fram om det er riktig kode osv. Geez, hva skal folk med så mange kort? Klarer meg helt fint med det ene jeg har. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Winydancer Skrevet 30. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2011 Også gjerne dem som har en milliard kort, hvor de må prøve seg fram om det er riktig kode osv. Geez, hva skal folk med så mange kort? Klarer meg helt fint med det ene jeg har. Elsker den standard-fortellingen til folk som er blakke. VISA'kortet kommer opp som ikke godkjent, de forstår det ikke, drar opp MasterCard og betaler og sier som alltid: "Har vist glemt å flytte over penger, hehe." Liker at en "fin frue" her i strøket kom å skulle ha seg en Cola til 16,-. Dro opp et VISA kort, ikke godkjent, nytt VISA kort, ikke godkjent. Var vell innom 5 kort før hun forsvant nedi en bitteliten ekstralomme i lommeboken og nappet frem en sammebrettet 500 lapp som garantert var en slags sikkertsløsning. Fin i tøyet, kjører flott bil, og ikke 16 kroner på noen av kortene sine. You go girl. 10 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Tja, en enkel løsning er å slutte å benytte snylteterminaler... 5 Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er det virkelig så vanskelig å benytte disse trådløse bankterminalene? Når jeg kommer til kunden så foregår det slik: Meg: Hei hei bla bla bla, det ble 350kr. Kunde: Ja, betaler med kort. Meg: Trykker inn beløpet på terminalen og sier "Da trenger du bare å taste totalbeløpet også trykke på OK, deretter kan du taste kode og OK". Det som da skjer er enten: 1. Kunden trykker koden sin, istedenfor totalbeløpet, og får opp "totaltbeløpet er for stort" - etterfulgt av "huh?, skal jeg ikke trykke koden?". Nei, du skal taste inn TOTALBELØPET for å bekrefte det. "Åja, skal jeg taste inn totaltbeløpet? Men det står jo der fra før???" *trykke OK* 2. Kunden trykker på OK, hvor terminalen begynner å pipe, venter til den har slutta og trykker OK enda en gang før jeg sier "Du må taste totaltbeløpet før du trykker på OK". Kunden er fortsatt like forvirra, trykker gjerne OK en gang til. "Du må trykke totalbeløpet for å bekrefte det"..... "Hæ? Totalbeløpet står jo der *trykke OK* *Piiiiip* Skjønner ingenting......." Milde malunka, er det virkelig så vanskelig?? Også gjerne dem som har en milliard kort, hvor de må prøve seg fram om det er riktig kode osv. Geez, hva skal folk med så mange kort? Klarer meg helt fint med det ene jeg har. Klassiker Det virker som folk flest aldri ser på hva som står i displayet når de betaler, ikke rart nordmenn er noen av de mest lettsvindla folka i verden. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har vært nære ved å slå inn koden som sum et par ganger på fylla. Den er farlig nær 10000, så det kunne fort blitt en kostbar runde. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Den stopper om beløpet er for høyt i forhold til beløpet allerede tastet inn av de ansatte. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Har vært nære ved å slå inn koden som sum et par ganger på fylla. Den er farlig nær 10000, så det kunne fort blitt en kostbar runde. Klassikar den der. Er vand med å kun taste kode og får sjokk når det står at eg ikkje har dekning. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg ilpostino Skrevet 30. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 30. mars 2011 husker ikke om jeg har fortalt denne før men i den forrige jernvarebutikken jeg jobbet i greide jeg å ta 11.000 for mye av kortet til en kunde. kunden må tydeligvis ha vært sveiserblind da han trykket kode og klar og dermed aksepterte beløpet. det verste var at butikksjefen måtte ringe tilbake en ukes tid etterpå og fortelle kunden hva som hadde hendt. kunden hadde tydligvis ikke fått med seg at det var trukket litt for mye av kontoen. (jeg var stressa på en lørdag og hadde trykket inn en 0 for mye. beløpet ble dermed tretten tusen og noe istedenfor 1.300 og noe). 14 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Er det virkelig så vanskelig å benytte disse trådløse bankterminalene? Når jeg kommer til kunden så foregår det slik: Meg: Hei hei bla bla bla, det ble 350kr. Kunde: Ja, betaler med kort. Meg: Trykker inn beløpet på terminalen og sier "Da trenger du bare å taste totalbeløpet også trykke på OK, deretter kan du taste kode og OK". Det som da skjer er enten: 1. Kunden trykker koden sin, istedenfor totalbeløpet, og får opp "totaltbeløpet er for stort" - etterfulgt av "huh?, skal jeg ikke trykke koden?". Nei, du skal taste inn TOTALBELØPET for å bekrefte det. "Åja, skal jeg taste inn totaltbeløpet? Men det står jo der fra før???" *trykke OK* 2. Kunden trykker på OK, hvor terminalen begynner å pipe, venter til den har slutta og trykker OK enda en gang før jeg sier "Du må taste totaltbeløpet før du trykker på OK". Kunden er fortsatt like forvirra, trykker gjerne OK en gang til. "Du må trykke totalbeløpet for å bekrefte det"..... "Hæ? Totalbeløpet står jo der *trykke OK* *Piiiiip* Skjønner ingenting......." Milde malunka, er det virkelig så vanskelig?? Også gjerne dem som har en milliard kort, hvor de må prøve seg fram om det er riktig kode osv. Geez, hva skal folk med så mange kort? Klarer meg helt fint med det ene jeg har. Jeg skjønner kunden godt. Hvorfor må dere ha så forhistorisk terminal at kunden må trykke koden? 3 Lenke til kommentar
reds Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 [Jeg skjønner kunden godt. Hvorfor må dere ha så forhistorisk terminal at kunden må trykke koden? Mange utesteder og resturanter gjør dette for å gi mulighet til tipsing. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Er vel ikke så forhistorisk det? Er så man kan gi tips og slikt om man ønsker det. Edit: Curses, Marius the fast! Endret 30. mars 2011 av Demonfudge Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Elsker den standard-fortellingen til folk som er blakke. VISA'kortet kommer opp som ikke godkjent, de forstår det ikke, drar opp MasterCard og betaler og sier som alltid: "Har vist glemt å flytte over penger, hehe." Liker at en "fin frue" her i strøket kom å skulle ha seg en Cola til 16,-. Dro opp et VISA kort, ikke godkjent, nytt VISA kort, ikke godkjent. Var vell innom 5 kort før hun forsvant nedi en bitteliten ekstralomme i lommeboken og nappet frem en sammebrettet 500 lapp som garantert var en slags sikkertsløsning. Fin i tøyet, kjører flott bil, og ikke 16 kroner på noen av kortene sine. You go girl. Det har sjedd meg en gang også, skulle betale sånn ca 5000 eller noe, ble avvist. prøvde 3 ganger eller noe, samme resultat... Så gikk jeg i minibanken rett ved siden av, tok ut 5000 med det samme kortet og betalte cash. Så, det er ikke alltid kunden er blakk selv om kortet blir avvist 2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 [Jeg skjønner kunden godt. Hvorfor må dere ha så forhistorisk terminal at kunden må trykke koden? Mange utesteder og resturanter gjør dette for å gi mulighet til tipsing. Jeg trodde han jobbet i butikk. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 *snip* Jeg skjønner kunden godt. Hvorfor må dere ha så forhistorisk terminal at kunden må trykke koden? Du mener totalbeløpet? Det er vel for at kunden skal forsikre seg om at det er riktig totalbeløp som er tastet inn, samt mulighet for å gi tips. Får generelt sett så lite tips som sjåfør, så jeg kunne lett klart meg uten. Har kanskje totalt 2min kontakt med kunden, så skjønner ikke helt hvorfor de gidder å gi oss noe i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå