Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Var en kunde i dag som ropte på meg fra flere meter unna.

" HEEY!!! YOOOO! DØH; HALLOO? KVINNE!! "

Når det kommer kunder inn i butikken jeg jobber i, må de forbi disken/kassen, og så lenge jeg ikke står med en annen kunde hilser jeg, smiler og sier "hei".

 

Enkelte ser bare raskt bort på meg, sier ikke et ord, og først når de er kommet frem til et av kameraskapene flere meter unna, så roper de "KAN NOEN HJELPE MEG ELLER?" mens de vifter med det de har av armer og bein for å påkalle oppmerksomhet.

 

Stort sett mørkhudede, av en eller annen grunn (?).

Dette går jo igjen i alle butikker daglig, selv om det hender med alle etnisiteter :) Det er like irriterende hver gang dog ",

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, det er virkelig ikke noe gøy. Tror det verste jeg vet er når noen ringer og lurer på hva man skal gjøre når noen har dødd, har heldigvis bare skjedd meg to ganger. Får ikke med meg noe kroppsspråk over telefon heller, så det blir ekstra vanskelig å lese situasjonen riktig.

Lenke til kommentar

Tips til dere som jobber med kundesupport på telefon, og er "i fare" for å motta slike dødsfallsmeldinger:

 

- Vær så nøytral i tonefallet som mulig. Ikke vær glad, ikke vær trist, og ikke vær medfølende. Det høres kanskje noe kaldt ut, men jo mer profesjonell du er, jo enklere blir det for kunden å holde maska også.

 

Jeg har mottatt en haug med sånne meldinger (bare en er egentlig én for mye), og det er alltid like vanskelig - SPESIELT i de tilfellene hvor det er foreldre som har mistet barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror jeg har skrevet det før, men det får gå.

 

Stod bak service disken på elbutikken, mye folk og travel dag.

 

Så kommer det en ung kar og ei ung jente bort med en dekoderpakke og snakker litt lavt i bråket rundt meg, så det jeg oppfatter er at dekoderen har dødd og de vil gjerne levere den inn.

 

Joda, det skal gå greit det, tar imot pakken og kvittering, også ser jeg på dem og spør: "Ja, dere vil vel ha ny da sikkert?"

 

Begge to ser rart på meg, rart på hverandre, tilbake på meg igjen og forklarer at neeei, bestemoren dems har dødd, og de vil gjerne levere inn dekoder og avbryte abonnementet.

 

Jeg er fortsatt glad for at de tok misforståelsen med et smil, men jeg har nok aldri vært så rød i ansiktet som akkurat da, noensinne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å benytte disse trådløse bankterminalene? Når jeg kommer til kunden så foregår det slik:

 

Meg: Hei hei bla bla bla, det ble 350kr.

 

Kunde: Ja, betaler med kort.

 

Meg: Trykker inn beløpet på terminalen og sier "Da trenger du bare å taste totalbeløpet også trykke på OK, deretter kan du taste kode og OK".

 

Det som da skjer er enten:

 

1. Kunden trykker koden sin, istedenfor totalbeløpet, og får opp "totaltbeløpet er for stort" - etterfulgt av "huh?, skal jeg ikke trykke koden?". Nei, du skal taste inn TOTALBELØPET for å bekrefte det. "Åja, skal jeg taste inn totaltbeløpet? Men det står jo der fra før???" *trykke OK*

 

:wallbash:

 

2. Kunden trykker på OK, hvor terminalen begynner å pipe, venter til den har slutta og trykker OK enda en gang før jeg sier "Du må taste totaltbeløpet før du trykker på OK". Kunden er fortsatt like forvirra, trykker gjerne OK en gang til. "Du må trykke totalbeløpet for å bekrefte det".....

"Hæ? Totalbeløpet står jo der *trykke OK* *Piiiiip* Skjønner ingenting......."

 

Milde malunka, er det virkelig så vanskelig??

 

 

Også gjerne dem som har en milliard kort, hvor de må prøve seg fram om det er riktig kode osv. Geez, hva skal folk med så mange kort? Klarer meg helt fint med det ene jeg har.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å benytte disse trådløse bankterminalene? Når jeg kommer til kunden så foregår det slik:

 

Meg: Hei hei bla bla bla, det ble 350kr.

 

Kunde: Ja, betaler med kort.

 

Meg: Trykker inn beløpet på terminalen og sier "Da trenger du bare å taste totalbeløpet også trykke på OK, deretter kan du taste kode og OK".

 

Det som da skjer er enten:

 

1. Kunden trykker koden sin, istedenfor totalbeløpet, og får opp "totaltbeløpet er for stort" - etterfulgt av "huh?, skal jeg ikke trykke koden?". Nei, du skal taste inn TOTALBELØPET for å bekrefte det. "Åja, skal jeg taste inn totaltbeløpet? Men det står jo der fra før???" *trykke OK*

 

:wallbash:

 

2. Kunden trykker på OK, hvor terminalen begynner å pipe, venter til den har slutta og trykker OK enda en gang før jeg sier "Du må taste totaltbeløpet før du trykker på OK". Kunden er fortsatt like forvirra, trykker gjerne OK en gang til. "Du må trykke totalbeløpet for å bekrefte det".....

"Hæ? Totalbeløpet står jo der *trykke OK* *Piiiiip* Skjønner ingenting......."

 

Milde malunka, er det virkelig så vanskelig??

 

 

Også gjerne dem som har en milliard kort, hvor de må prøve seg fram om det er riktig kode osv. Geez, hva skal folk med så mange kort? Klarer meg helt fint med det ene jeg har.

 

Klassiker :)

Det virker som folk flest aldri ser på hva som står i displayet når de betaler,

ikke rart nordmenn er noen av de mest lettsvindla folka i verden.

Lenke til kommentar

Har vært nære ved å slå inn koden som sum et par ganger på fylla. Den er farlig nær 10000, så det kunne fort blitt en kostbar runde.

Klassikar den der. Er vand med å kun taste kode og får sjokk når det står at eg ikkje har dekning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig så vanskelig å benytte disse trådløse bankterminalene? Når jeg kommer til kunden så foregår det slik:

 

Meg: Hei hei bla bla bla, det ble 350kr.

 

Kunde: Ja, betaler med kort.

 

Meg: Trykker inn beløpet på terminalen og sier "Da trenger du bare å taste totalbeløpet også trykke på OK, deretter kan du taste kode og OK".

 

Det som da skjer er enten:

 

1. Kunden trykker koden sin, istedenfor totalbeløpet, og får opp "totaltbeløpet er for stort" - etterfulgt av "huh?, skal jeg ikke trykke koden?". Nei, du skal taste inn TOTALBELØPET for å bekrefte det. "Åja, skal jeg taste inn totaltbeløpet? Men det står jo der fra før???" *trykke OK*

 

:wallbash:

 

2. Kunden trykker på OK, hvor terminalen begynner å pipe, venter til den har slutta og trykker OK enda en gang før jeg sier "Du må taste totaltbeløpet før du trykker på OK". Kunden er fortsatt like forvirra, trykker gjerne OK en gang til. "Du må trykke totalbeløpet for å bekrefte det".....

"Hæ? Totalbeløpet står jo der *trykke OK* *Piiiiip* Skjønner ingenting......."

 

Milde malunka, er det virkelig så vanskelig??

 

 

Også gjerne dem som har en milliard kort, hvor de må prøve seg fram om det er riktig kode osv. Geez, hva skal folk med så mange kort? Klarer meg helt fint med det ene jeg har.

 

Jeg skjønner kunden godt. Hvorfor må dere ha så forhistorisk terminal at kunden må trykke koden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Elsker den standard-fortellingen til folk som er blakke. VISA'kortet kommer opp som ikke godkjent, de forstår det ikke, drar opp MasterCard og betaler og sier som alltid: "Har vist glemt å flytte over penger, hehe."

 

 

Liker at en "fin frue" her i strøket kom å skulle ha seg en Cola til 16,-. Dro opp et VISA kort, ikke godkjent, nytt VISA kort, ikke godkjent.

Var vell innom 5 kort før hun forsvant nedi en bitteliten ekstralomme i lommeboken og nappet frem en sammebrettet 500 lapp som garantert var en slags sikkertsløsning.

 

Fin i tøyet, kjører flott bil, og ikke 16 kroner på noen av kortene sine. You go girl.

Det har sjedd meg en gang også, skulle betale sånn ca 5000 eller noe, ble avvist.

prøvde 3 ganger eller noe, samme resultat...

Så gikk jeg i minibanken rett ved siden av, tok ut 5000 med det samme kortet og betalte cash.

Så, det er ikke alltid kunden er blakk selv om kortet blir avvist

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

 

Jeg skjønner kunden godt. Hvorfor må dere ha så forhistorisk terminal at kunden må trykke koden?

 

Du mener totalbeløpet?

 

Det er vel for at kunden skal forsikre seg om at det er riktig totalbeløp som er tastet inn, samt mulighet for å gi tips. Får generelt sett så lite tips som sjåfør, så jeg kunne lett klart meg uten. Har kanskje totalt 2min kontakt med kunden, så skjønner ikke helt hvorfor de gidder å gi oss noe i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...