Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Vi har kun plass til 4 busser her hos oss, det er bestemt av kommunen (grunnet lite område med mye gammel trebebyggelse).

 

En komling av lat sjåfør gad ikke flytte sin buss så han parkerte like godt over en rekke privatbil parkeringer som står linet opp langs hotellet, noe som da selvfølgelig sperret for vinduene i første etasje og litt på andre etasje. Gikk ut og sa som det var at han måtte fytte bussen, noe som skapte store sure miner. Sa da som det var at han satte over 200 mennesker i potensiell fare ved en eventuell brann med parkeringen hans. Svaret fra han var "Ja men det er ikke noe problem, brannmannskapet får bare sprute over bussen, god klaring der".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha bear. Smart fyr :D

 

Hadde en hardware kræsj på en mailserver her for en måneds tid tilbake. Etter en times tid var den oppe igjen på ny maskinvare og i innboksen min lå det en mail fra en som lurte på når mailserveren var oppe igjen.

Haha, ein av dei betre her! =p Eg håper han tenkte seg litt om når mailen var sendt.

Lenke til kommentar

Snakker om sola, prøv og jobb som maler på blå kors du. Kan ikke jobbe et sekund uten og se over skuldra, incase noen skal drepe meg, rana meg, voldta meg eller punche meg... Jeg bøyer meg i den alkoholdige lufte strømmen hvergang en av "de" kommer mot meg... og for ikke og nevne de gangene de måtte ha en dårlig dag og få maling på seg. Da gjelder det og ringe 112 for som F, om man ikke har livet kjert.

 

Ja jeg skal si at ikke alle kunder er like happy. Trenger ikke og være happy en gang før de blir pissed av at liften har stått i "veien for den personen" i en hel uke, elelr kanskje 2, selvom i realiteten at den har stått der i kanskje 10 minutt eller en time. Dette kan så ende i flere tilfeller. Enten så hører du banninga i det hus døra åpner seg, han stopper ved liften og banner så høøøøyt han kan, for og si at han faktisk MÅ BØYE seg for og komme forbi(?). Dette tar jeg lett til meg, men i få andre tilfeller også kalt dårlig dag kan det ende med lift-velt og maler drap.

 

Værden er sjuuk !

Så stay off the drugs, så vi malere kan få en fredfull karierre :)

Lenke til kommentar

Dette blir om både en kunde og en ansatt:

 

Jobbet i en dagligvarebutikk. En av de ansatte (deltidsansatt, forholdsvis ny) var ikke en av de skarpeste knivene i skuffa. Jeg er meget usikker på om h*n kan lese og enda mindre sikker på om h*n kan regne.

 

Case: Kunde handler varer for 98,- og vil gjerne ta ut 1000,- i tillegg. H*n i kassa sier at det går fint. Når en kunde skal ta ut penger i tillegg må man legge sammen summen av kundens varer med det den skal ta ut, skrive det inn i kassa og trykke for knappen for "betaling med kort". Som sagt er jeg meget usikker på vår ansattes regnekunnskaper og h*n er bedt om å ta med seg en kalkulator i kassen - det hadde h*n ikke nå ... H*n legger sammen 1000 og 98 på denne måten: 1000 + 98 = 100'098. Altså hundretusen og nittiåtte! Kunden drar kortet, taster koden sin og trykker OK (aner ikke hvorfor kunden ikke reagerte) Gjett hva: Godkjent (!), "Tilbake: 100 000" ...

 

Altså, butikken skylder nå kunden de 100'000 kr som er trukket fra kortet h*nnes. Kunden skulle på ferie dagen etter ...

 

Uansett: Hvem faen går rundt med over hundre tusen på brukskontoen???

Lenke til kommentar
Hva gjøres/hvordan fikses det? :wow:

Har dog gjort noe av det samme selv, fått slått inn noen ekstra tall. Har nå alltid sett det før det har gått så langt at kunden får trukket kortet sitt :roll:

 

Jeg tror det må tas opp til det "høyeste". Så fikser de det. Det er vel sikkert bare å få overført pengene eller noe?

Lenke til kommentar
Det har de sikkert, men det er det kassapersonalet som bestemmer, ikke kassa selv ;)

På jobben min er det en øvre grense, samme med de fleste butikker jeg ellers måtte handle i også. Regner med at det kommer an på størrelsen på butikken osv. Greit å ha litt veksel i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

At ho ikke så at det stod 100098 skjønner ikke jeg da... :| Jobber selv i kassa og merker med én gang om noe ikke stemmer på skjermen med tall o.l... Men det synes jeg absolutt kunden kan kontrollere selv også! Det ER faktisk lov til å tenke!

Endret av trinity89
Lenke til kommentar
Dette blir om både en kunde og en ansatt:

 

Jobbet i en dagligvarebutikk. En av de ansatte (deltidsansatt, forholdsvis ny) var ikke en av de skarpeste knivene i skuffa. Jeg er meget usikker på om h*n kan lese og enda mindre sikker på om h*n kan regne.

 

Case: Kunde handler varer for 98,- og vil gjerne ta ut 1000,- i tillegg. H*n i kassa sier at det går fint. Når en kunde skal ta ut penger i tillegg må man legge sammen summen av kundens varer med det den skal ta ut, skrive det inn i kassa og trykke for knappen for "betaling med kort". Som sagt er jeg meget usikker på vår ansattes regnekunnskaper og h*n er bedt om å ta med seg en kalkulator i kassen - det hadde h*n ikke nå ... H*n legger sammen 1000 og 98 på denne måten: 1000 + 98 = 100'098. Altså hundretusen og nittiåtte! Kunden drar kortet, taster koden sin og trykker OK (aner ikke hvorfor kunden ikke reagerte) Gjett hva: Godkjent (!), "Tilbake: 100 000" ...

 

Altså, butikken skylder nå kunden de 100'000 kr som er trukket fra kortet h*nnes. Kunden skulle på ferie dagen etter ...

 

Uansett: Hvem faen går rundt med over hundre tusen på brukskontoen???

 

 

Haha evig lættis, og hvor BLOND går det an og være. Ikke bare det og ikke klare 1k + 98 men og i tilleg få 100,000 og ikke tenke noe mer på det en og bare taste det inn i kassa.... uff'a'mei :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg jobber i matbutikk! Sure dama som lukter svette og dritt og er alltid forbanna på alt og alle. Hu klikka på ungen sin fordi han måtte på do... Utlendingene som skal ha med seg kvittering, selv om alt de kjøper er en såpe. Folk som spør "er detta slik vanlig prince?" Hvordan i helvette skal jeg vite det som ikke røyker?? Folk som spør meg om "det og det" har god kvalitet og/eller smaker godt. Folk må da skjønne at selv om man jobber i en matbutikk, så har man smakt alt i butikken. Også er det episoder jeg har lyst til å gi frekke kunder en runde juling.

 

EDIT: Også er sjefen min rassist, så hver gang det kommer en mørkhudet inn i butikken som hun ikke har sett før, så må jeg som oftest gå etter og "spane" på han/henne.

 

EDIT 2: Jeg spurte om fri fra jobben en dag i fjor, fordi jeg skulle på juleball, men fikk ikke lov. Men jeg fikk fri fra jobben da jeg hadde eksamen da. Men det var også bare så vidt.

Endret av minigrill
Lenke til kommentar
Kunder som sier "Jeg skal ha en pakke Marlboro". Tror ikke de egentlig tenker over det, men det er da vanlig høfflighet å heller si: "Kan jeg få en pakke Marlboro?". Slik irriterer meg litt, spesielt hvis toneleiet også er uhøflig.

Liker ikke tanken med "Kan du være så snill å la meg handle i butikken din".

På butikken så spør jeg ikke om noen kan være så vennlig å selge meg en pose, jeg sier selvfølgelig ".... også vil jeg ha en pose". Jeg vil jo ha den posen, og ved å stille slike spørsmål til en latsabb så har jeg jo faktisk åpnet for at personen kan si "nei, det orker jeg ikke å selge deg".

Det kalles høffelighet, og det skaper et mye bedre miljø mellom kunder og anstatte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...