Jakke Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jaaa, gå bort 50-øring! Gjerne 50-lapper også, over til mynt! Litt større enn 20-kroningen, med hull i, ingen riller. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 ^Lapper > mynter IMO. Hvorfor vil du ha en 50-kroning? 1 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Da er det snart over og ut med 50-øringen. Jeg regner med folk her inne blir veldig, veldig lei seg for at den forsvinner? Jeg "sliter" fortsatt med "10-øringer" - det vil si, 1 penny. Helt latterlig. Eksisterer kun fordi butikkene skal ha noe å gi igjen når ting koster £1.99. :/ Gjelder forsåvidt 2-pence- og 5-pence-mynten også. 2 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 ^Lapper > mynter IMO. Hvorfor vil du ha en 50-kroning? Fordi 50-lappene er mindre, blir lettere glemt av, og slites så mye fortere. En mynt med så høy verdi blir ikke glemt på noen måte, mens en lapp som skal bo sammen med 100, 200 og 500-lapper derimot, da er det lettere å glemme den egentlige verdien på 50-lappen. Og det er ikke vanskelig å se, etter standen på lappene å dømme. Ingen bryr seg om dem Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Terskelen for å bruke lapper verdt 100 kr eller mindre, samme med mynter er for min del ganske lav. Tror jeg ville spart mye om vi skulle avskaffet alt under 200 lappen. Nok OT om penger nå? Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Dro til Subway engang. Var fast kunde der og var ivrig og bruke de bonus kortan. En dag jeg og dama skulle ha en sub hver så hadde dem ikke mer hvitløksdressing. Eller andre gode dressinger for den saks skyld. Eneste hun hadde var remulade og salsa. Så enden på visa var at jeg nektet å betale og gikk, så dem måtte kaste baggisene. En måned etter tenkte vi at vi skulle prøve Subway igjen. Og selvfølgelig var det samme dama bak disken og hun husket oss igjen. Hun var frekk og sur, nektet å gi oss noen stempler på kortet etter vi hadde betalt. Vi sa klart å tydelig dette var dårlig service. "Ja, det kan jeg ingenting for" sier hun bare. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Sku snakket med sjefen da! Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Kanskje det. Sjefen kjenner oss også godt siden vi var gode kunder der, han hilser til oss på gata Lenke til kommentar
Populært innlegg Winston Wolf Skrevet 18. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2011 Hahaha... Hadde en bra episode i dag. Er ganske mye som skjer i butikken, og jeg og en kollega jobber i samme kassebås (to kasser, sitter rygg til rygg). Mens jeg ekspederer mine kunder begynner jeg å høre noe som skjer bak meg, og jeg ser at det er en liten og feit araber + en venn av han som står og diskuterer med kollegaen min. Araberen tar helt av når det viser seg at det ikke er tilbud på en fleece han hadde lyst på. Araber: Denna! Tilbud! Kollega: Nei, denne ligger i en annen kasse og den er det ikke tilbud på. Araber: For fan, tilbud! Kollega: Uhh... "Nei, det er ikke tilbud på den. Araber: Javla hore. Jeg trodde det ga seg der.... men så kom det mer. Før jeg fortsetter er det verdt å vite at denne kollegaen min er den med kortest lunte i hele butikken. Araber: HELVETE! Denna fårti-ni krona! (peker på Norvegia-ost vi hadde tilbud på). Kollega: NEI, det er 49,90,- pr. kg! Araber: FÅRTI NI, HVA DRIFER DU MED Kollega: DEN KOSTER 49 KRONER OG 90 ØRE PR KILO, DIN ER LITT OVER ET KILO OG KOSTER DERFOR LITT OVER 50 KRONER! Araberens venn virket forøvrig chill og laidback, for han sto og bare lo av sin hissige venn. :!: Så kommer neste osten, og araberen sier akkurat det samme. Araber: FÅRTI NI KRONA AR DO DOM! Araber: هذا هراءهذا هراء Kollega: ANGALE ANGALE, RIBA RIBA!!! Araber: هذا هراءهذا هراء Kollega: RRRRRRRRRRRRRRIBAAAAAAA! Araber: DIN JAVLA HORE Kollega: DIN JAVLA HORE Araber: HVA DRIFER DO MED Kollega: HVA DRIFER DO MED Hahahaha, jeg klarte ikke å konsentrere meg om mine kunder lengre... Folk sto og måpte. :!: Så kom heldigvis sjefen, tok betalt og tok med seg kollegaen min på bakrommet... 79 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Ahahaha! Jeg tror jeg kunne prestert å sine noe like sykt hvis en sånn kar hadde kommet til meg! Made my friggin day! 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Da er det snart over og ut med 50-øringen. Jeg regner med folk her inne blir veldig, veldig lei seg for at den forsvinner? Men... men... hva skal vi gjøre med den lille plassen i kassa som er forbeholdt 50-øringer da? Neida, sjeleglad for at 50-øringen forsvinner. Er bare til bry. Angående å eksplodere på kunder. Jeg ble kalt mindre pene ting av en kunde en gang, fordi hun hadde misforstått noe vi hadde sagt tidligere. Etter hun kalte meg "din lille nerd" og satte kursen mot utgangen var det dråpen i begeret for meg, så jeg ropte "Hurpe" etter dama. Hehe. Første og beste som slo meg, og hun var av typen som kunne fått en stein til å eksplodere bare ved å se på den. Aldri gjort noe lignende verken før eller siden... og håper det var siste gang. Men jeg mener Winston Wolf sin kollega hadde all rett til å kalle sin kunde for "hore" ettersom han kalte henne for det. Endret 19. mars 2011 av Marekatten 2 Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Kollegaen min er mann :!: 3 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Kollegaen min er mann :!: Hehe... enda større grunn til å kunne kalle han araberen for hore tilbake Trodde de bare kalte kvinner for horer jeg, men det er tydeligvis blitt et skjellsord uten større betydning enn "dumming". Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Vær forsiktig, Arberen kunne kalt han for rasist for å ha tatt igjen Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 La oss bevege oss tilbake til topic. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg krizkriz Skrevet 19. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg har sikkert fortalt den historien her tidligere.. Da jeg jobba i kassa på rimi for noen år tilbake. Satt i kassa og ventet på kunder, satt helt i mine egne tanker, da det plutselig dukker opp en sokkdukke på andre siden av kassa. Med lys, morsom stemme som fikk meg til å le. Ble litt satt ut. Så reiser personen seg, og det er ei gammel dame på sikkert 80 år Hun kjøpte en pose med twist, og gav den til meg rett etterpå. 40 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bearar Skrevet 19. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. mars 2011 Kundesenter på Komplett. Kunde forstår ikke hvorfor musa beveger seg motsatt av håndbevegelsen, der framoverbevegelse blir bakover og vice versa. Dette var et enkelt problem å fikse tenkte vi, så kunden ble guided til kontrollpanelet. Her var riktignok alle instillinger som de skulle være. Det ble da forstått at musa stod feil vei og kunde ble bedt om å bruke musa riktig vei. Da ble en ny problemstilling til: kunde forstod ikke hvordan h*n skulle se skjermen nå som han måtte stå bak den. 36 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Kunde i går: Rett før stengetid var det en kunde som satt i massasjestolen. Da det var dags for oppgjør kom låseansvarlig og ba henne gjøre seg ferdig, på en pen måte selvsagt, for nå skulle butikken stenge. Hun lot seg ikke overtale, og ble sittende totalt ca et kvarter på overtid mens kasseansvarlig gjorde ferdig oppgjøret. "Det gjør ingenting, dere er jo her fortsatt. Jeg går når han går," sier hun, og peker på en av våre selgere Kunde i dag: Kunden skulle gi meg, som jobber på lageret, en kjapp beskrivelse av selger han hadde vært inne og snakket med tidligere i dag, da jeg hadde et lite detaljspørsmål til denne. "Mann i tredveårene". Selger er 20 år gammel, og koste seg godt da jeg senere siterte kunden 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 19. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 19. mars 2011 Kundesenter på Komplett. Kunde forstår ikke hvorfor musa beveger seg motsatt av håndbevegelsen, der framoverbevegelse blir bakover og vice versa. Dette var et enkelt problem å fikse tenkte vi, så kunden ble guided til kontrollpanelet. Her var riktignok alle instillinger som de skulle være. Det ble da forstått at musa stod feil vei og kunde ble bedt om å bruke musa riktig vei. Da ble en ny problemstilling til: kunde forstod ikke hvordan h*n skulle se skjermen nå som han måtte stå bak den. Med andre ord: dere betjener svensker? 31 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå