Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Og moren merker ikke at kortet har blitt brukt?

Besides, regjeringen ønsker vel ikke å nekte andre å gjøre som de vil fordi du ikke får lov.

Nei, det er jeg enig i. Jeg er selv liberal, men regjeringen har også et samfunnsansvar. Det lure er å sette slike automater inne på utesteder, offentlige toaletter etc. hvor mindreårige ikke kan komme inn, eller hvor det er overvåkning 24/7.

Og nei, moren merker nok ikke at 30-40 kroner har forsvunnet fra kortet hennes, med mindre hun fører et veldig presist regnskap, eller har stram økonomi.

Endret av Hanske
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på butikken nå rett før stengetid, skulle ikke ha så mye. Foran meg stod det en litt eldre dame som tydeligvis ikke behøver å handle noe før neste år, skal man dømme utifra toppen på handlevogna.

Summen endte på 2494,50 ,- eller noe sånt, og hun skulle jo selvfølgelig betale 94,50,- i smått.

Hun la en og en mynt på rullebåndet mens hun telte høyt "eeeeen, tooooo, treeeee, fiiiiire" mens fyren i kassa hintet til at hun kunne bare legge det oppi kasseapparatet så ville den ta seg av tellinga. Men neeeida, sånt nytt tull fungerer ikke.

Da hun kom til 45 eller noe sånt så kom hun tydeligvis ut av tellinga og måtte selvfølgelig begynne på nytt igjen.

Jeg skal ærlig innrømme at det var hakket før jeg brukte pariserloffen jeg hadde i kurven min og ba henne bli med utenfor for å oppleve vinterens vakreste eventyr. Tullekjerring.

Husker dette, jeg satt i kassen :p

LOL!!

Lenke til kommentar

I dag var det en kunde som trengte hjelp til å fylle på kontantkortet sitt. Jeg kom bort til vedkommende og skulle hjelpe til. Viser seg at vedkommende er polsk (tror jeg da) og forstår knapt engelsk. Jeg finner kjapt ut hva han vil og tar mobilen hans og slår nr til ladetelefonen. Menyen på mobilen hans står på polsk så akkurat det fatta jeg litt lite av. Uansett jeg kommer frem til ladetelefonen der jeg hører ett språk jeg aldeles ikke forstår. Men jeg antar at stemmen sier noe som "Tast inn ladekoden, avslutt med firkanttast". Jeg taster inn koden, så gjentar stemmen siffrene jeg har tastet inn. Så venter jeg litt og han har fått sms på telefonen. Han åpner meldingen og der står det han har ladet for 250 kr. Jeg viser han det og han ble kjempeglad, tok meg i hånda og takket for hjelpen. Slike ting varmer :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Åh, slike kunder hadde jeg en del av. Ikke polske, men eldre. Jeg jobbet jo rett ved ett sykehus, så det var en del eldre som hadde splitter nye (for dem) telefoner og aldri hadde vært borti "disse mobilgreiene" før. En gang fikk jeg en sjokolade for å gjøre "disse ladegreiene" for en eldre dame. Jeg prøvde å si nei, men hun stappa den omtrent oppi lomma mi. Må si meg enig i at slikt er kjempekoselig. ^^

Lenke til kommentar

Åh, slike kunder hadde jeg en del av. Ikke polske, men eldre. Jeg jobbet jo rett ved ett sykehus, så det var en del eldre som hadde splitter nye (for dem) telefoner og aldri hadde vært borti "disse mobilgreiene" før. En gang fikk jeg en sjokolade for å gjøre "disse ladegreiene" for en eldre dame. Jeg prøvde å si nei, men hun stappa den omtrent oppi lomma mi. Må si meg enig i at slikt er kjempekoselig. ^^

jeg fikk 500 lapp^^

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker riktig, vil Lebarakunder som er registrert med polsk språk, få polsk lademney o.l. Tror den finnes på norsk, engelsk, polsk og russisk. Men hjelper jo lite om man ikke får til å ringe ladetelefonen i utgangspunktet. :p
Lenke til kommentar

Jeg spør her, siden flere av dere sikkert jobber på bensinstasjon.

Jeg handlet litt mat på en Shell Oppdal i romjulen (for ca 100 kroner). Jeg betalte med kort, og leverte kortet til han bak kassen. Enten har jeg ikke sett summen (tabbe av meg), ellers har den vist noe som stemmer overens med det jeg har kjøpt.

I nettbanken sto det så over 400 kroner. Jeg fikk vite at jeg var belastet for både bensin og mat jeg ikke hadde kjøpt, men Shell nekter å gjøre opp ettersom jeg godkjente med PIN-kode.

Er det i det hele tatt mulig å trekke mer enn det kunden ser på skjermen?

Lenke til kommentar

Kjip situasjon. Gjorde nettopp noe lignende Frankrike, men fikk heldigvis ordnet det.

Skulle betale 11 euro og kortet mitt gikk ikke gjennom på den første kassa. Måtte over i en annen kasse og kassadamen slo inn et tall for mye, og plutselig var det 111 euro. Heldigvis hadde jeg tatt vare på kvitteringen, og så det da jeg kom tilbake til leiligheten. Da jeg kom tilbake til butikken var de klar over feilen og jeg fikk tilbake 100 euro. :)

Endret av Nistelrooy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette e ikke en supporttråd. opprette en tråd et sted i passende kategori.

(Men siden jeg er så grei, ta kontakt med banken din og lag en kortreklamasjon. Godt mulig det ikke hjelper deg, men brukersteder liker ikke å få dem.

Lenke til kommentar

For å få det til å passe bedre inn i tråden, kan jeg nevne litt om Shell sin forferdelige kundebehandling... nesten umulig å komme gjennom, de trenerer saken (og så klager på at det har gått lang tid fra det skjedde!), daglig leder på stasjonen nekter for at dette kan ha skjedd fordi at "det harmonnisera ittj!"...

Jeg har forresten forsøkt meg med Visa-reklamasjon, avvist pga. PIN-kode. Jeg visste ikke at det var slik det fungerte :(

Lenke til kommentar

PIN-koden er din måte å skrive under på at du godtar summen som står i vinduet på bankterminalen. Og er du trukket 400 kroner, så har det stått 400 kroner i vinduet der.

Med andre ord er du juridisk bundet til å måtte godta den summen i ettertid, med mindre butikken kan finne ut i sine systemer at det har skjedd en feil og velger å betale deg tilbake summen. Men du har ikke krav på det. Vil tro det er et unntak hvis butikken systematisk slår inn for mye og håper at mange ikke merker det, men det er det ingen seriøse forhandlere som gjør.

Lenke til kommentar

Så bastante utsagn vil jeg helst ha backet opp av en kilde eller to. ;)

http://forbrukervett.no/sikker-betaling-med-kredittkort/

Sjekk alltid beløpet (varebeløpet, vekslingskursen og eventuelle lokale gebyr) på kvitteringen eller terminalen før du signerer eller taster inn kode. Du aksepterer belastningen og kjøpet med din signatur, inntasting av kode eller opplysninger om kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskoden (CVV2).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det får han problemer med å finne, vil jeg tro. :p Pinkodeinntasting er meg bekjent ikke likestilt med signering, det kunne gitt artie reultater i mange tilfeller... Men bindende etter brukeravtalen man har med VISA/banken er det sannsynligvis, og siden det er banknemda som avgjør klager av denne typen er sannsynligheten for å slippe å betale i praksis er rimelig lav. Ikke at den ville vært mye høyre i rettssystemet.

Forøvrig helt enig at du er rimelig sent ute cecolon, det er nok lettere for Shell å tro på deg dersom du henvender deg til dem med det samme. Og tror de deg ikke, er det jo sannsynligvis ikke sp stor vilje til å finne ut av ting heller.

red: Men marekatten, det var hverken lov, forskrift, avtaletekst eller noe annet som kan sies å være jurdisk bindende.

cecolon: Det er fullt mulig å vise en annen sum på displayet enn det som belastes, rent teknisk sett, men det krever at man går inn for det og har koblet diplayet du ser til noe annet en bankterminalen. Nå er jo ikke SHell sine terminaler knyttet til bankterminalen direkte uansett, de bruker jo sitt eget, meget sære, system.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Det får hun problemer med å finne, vil jeg tr. :p Pinkodeinntasting er meg bekjent ikke likestilt med signering, det kunne gitt artie reultater i mange tilfeller... Men bindende etter brukeravtalen man har med VISA/banken er det sannsynligvis, og siden det er banknemda som avgjør klager av denne typen er sannsynligheten for å slippe å betale i praksis er rimelig lav. Ikke at den ville vært mye høyre i rettssystemet.

Forøvrig helt enig at du er rimelig sent ute cecolon, det er nok lettere for Shell å tro på deg dersom du henvender deg til dem med det samme. Og tror de deg ikke, er det jo sannsynligvis ikke sp stor vilje til å finne ut av ting heller.

Hun hvem?

Hvis det er meg du snakker om, så er det for det første feil kjønn, og for det andre så har jeg allerede funnet en kilde (se innlegget over ditt) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...