Toast Is Pimp! Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Åh! Trodder dere hatet at vi brukte de pinnene. Jeg bruker den aldri siden jeg tror at et mellomrom på 20cm er tilstrekkelig for kassepersonen. Men men. Jeg leker med fisk, du med varer. Kunder på jobben: Nei for faen du kan ikke ta den fisken der FØR den har blitt veid entilgang (greidestasjon). For da blir det dobbelbetaling for fiskebruket. Har du tatt rogn eller lever ETTER vekta skal du betale bruket og ikke fiskeren. Endret 25. februar 2011 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er morro å ha omtrent samme nr som en pc-support. Ringte en til jobben her en dag rett før åpningstid. Jeg presenterte meg med butikknavn og mitt navn. Vedkommende fikk nok ikke det med seg, og begynte å si hvor han ringte fra og hva problemet var. Så spør jeg han: "Er det pc-support du skal til?" Joda, det var det. "Ja, da har du nok ringt feil. Vi er vant til at mange ringer feil her, så du er ikke alene" svarte jeg da. Måtte bare si noe. Han beklagte at han hadde ringt feil da, men det er litt morro når folk ikke klarer å høre hva den andre sier når en tar telefonen. Ikke uvanlig. 0600x er vel support-nummere så godt som alle sammen så vidt jeg har hørt... Nå har vi da ett vanlig 8-sifret telefonnummer til jobb da. Men er likevel like morro hver gang det skjer. Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hadde noen koslige skotter eller irer innom butikken for et par dager når jeg satt i kassa. Veldig hyggelige og en fantastisk dialekt, men som er nesten umulig å forstå xD Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Supporttelefoner og "duster" som ringer er nå én ting, men det værste jeg vet når jeg ringer "support" er når jeg: 1. Presenterer meg 2. Gir utførlig forklaring på problemet -- Blir satt over for så å: 1. Presenterer meg 2. Gir utførlig forklaring på problemet -- Blir satt over (på nytt) for så å: 1. Presenterer meg 2. Gir utførlig forklaring på problemet -- Blir satt over (ennå en gang) for så å: 1. Presenterer meg 2. Gir utførlig forklaring på problemet -- ... og så videre seksogførti ganger (selvsagt på et rådyrt 5-sifret nummer). Går gjerne 20 minutter med sette-over-til-teknisk-avdeling før jeg treffer på en som etter jeg: 1. Presenterer meg 2. Gir utførlig forklaring på problemet Spør "hva er problemet med enheten din? #¤%&$£@¨^~\`´ HVA FAEN TROR DU JEG HAR PRØVD Å FORTELLE DEG OG DE FØRTIFEM FØRSTE? TROR DU JEG FORTELLER EVENTYR ELLER SKAL SELGE DEG SE&HØR?!? Jeg har også opplevd dette flere ganger, men da jeg jobbet på support selv, kom løsningen til meg. Blir jeg satt videre én eneste gang, starter jeg med å si: "Hei, dette er Kristian! Jeg har problemer med XXXX, er det noe du kan hjelpe med?" om man da får et "ja", gir man den lange historien 2 Lenke til kommentar
nosrotkah Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hva hvis ingen på kundeservice kan svare deg på spørsmålet, hva gjør du da? Kan du klare å finne svaret andre plasser? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hadde en litt morsom hendelse i butikken i dag. Jeg skulle kjøpe litt øl og et par bokser snus til helgen, noe jeg alltid gjør på en butikk et stykke unna der jeg bor. Siden jeg var i området, ordnet jeg det idag. Det er aldri noe problem, de har alltid solgt, uten å be om leg. I dag var det en annen ansatt i kassa, som spurte om jeg hadde legitimasjon. Jeg svarte "nei, den har jeg glemt", og svarte at jeg var 18, på spørsmål om hvor gammel jeg er. Jeg er ikke 18, men jeg ser slik ut. Det morsomme, derimot, var at jeg fikk kjøpe, og jeg betalte det hele med kort! Hun sa ingenting da jeg satte Visa-kortet i maskinen. Smilte godt på vei ut døra 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 ...og jeg betalte det hele med kort! Hun sa ingenting da jeg satte Visa-kortet i maskinen. Visa er ikke synonymt med legitimasjon. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det er godkjent legitimasjon i Norge. Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det er godkjent legitimasjon i Norge. Når du har visakortet i terminalen er det ikke mulig for oss å se fødselsdatoen. Jeg prøver alltid Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Men du ser vel om det er Electron eller vanlig? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det er godkjent legitimasjon i Norge. Når du har visakortet i terminalen er det ikke mulig for oss å se fødselsdatoen. Jeg prøver alltid Hun skrev inn summen på terminalen.. Dessuten kunne hun stoppet meg før jeg satte den inn. Men du ser vel om det er Electron eller vanlig? Visst er det Electron Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvorfor har ingen mekket en løsning som gjør at om fødselsdatoen på VISA/bankkortet viser at du ikke er 18 så får du automatisk ikke kjøpt tobakk/øl? Burde jo være mulig å få lagt inn på chippen, det hadde vel vært nice? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hvorfor har ingen mekket en løsning som gjør at om fødselsdatoen på VISA/bankkortet viser at du ikke er 18 så får du automatisk ikke kjøpt tobakk/øl? Burde jo være mulig å få lagt inn på chippen, det hadde vel vært nice? Jeg er 100% enig og nå skal jeg bli skammelig rik på denne idèen. Jeg skal velte meg selv i luksus. Takk for at du delte denne på et offentlig forum. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det er godkjent legitimasjon i Norge. Nei. Rettere sagt, ikke alle. Jeg personlig har opptil flere VISA-kort UTEN bankkort med bilde på baksiden. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Mange butikker har en løsning der den ansatte kan lese på skjermen når øl eller tobakk scannes. Det står MÅ VÆRE FØDT INNEN <DAGENS DATO> <ÅRSTALL FOR 18 ÅR SIDEN> Så slipper den ansatte å regne. Dagens årstall minus 18 er fordømt vanskelig mens kunden står der og stresser deg opp. Særlig når han påstår at du har regnet feil, og oppfordrer deg til å ta opp matematik på nytt på skolen. Vår kasse hadde ikke noen som helst form for automatikk. Det var såvidt den i det hele tatt fungerte. Men jeg har sett at mer seriøse bedrifter enn den jeg jobbet for, har mer moderne kassasystemer som forteller den ansatte når kunden må være født. Den reagerer automatisk på alle aldersbegrensede varer, og skriver minimum fødselsdato så den ansatte slipper å regne selv. Men den ansatte må likevel sammenligne denne datoen med kundens legitimasjon. Informasjonen ligger ikke på chip'en. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det er godkjent legitimasjon i Norge. Nei. Rettere sagt, ikke alle. Jeg personlig har opptil flere VISA-kort UTEN bankkort med bilde på baksiden. Det trodde jeg ikke eksisterte i Norge. I utlandet har jeg derimot opplevd flere overraskede ansikter når jeg snur kortet og viser dem bilde av meg. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg har også flere norske VISA-kort uten bilde på baksiden. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Så slipper den ansatte å regne. Dagens årstall minus 18 er fordømt vanskelig mens kunden står der og stresser deg opp. Du trenger ikke regne. Du trenger derimot å huske hvilket år årets nye 18-åringer (evt. også 20-åringer på polet) er født i, og det endrer seg kun en gang i året. For hele 2011 er årstallet du må huske 1993. Pluss at de må være født på eller før dagens dato, så klart. edit: Mitt siste ord i spørsmålet om Visa og legitimasjon: De fleste Visa-kort utstedt av banker har nok bankkort på baksiden (skandiabanken er et unntak jeg kjenner til). De færreste Visa/MC utstedt av et kredittkortselskap har det. Endret 1. mars 2011 av Inge Rognmo 4 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Det trodde jeg ikke eksisterte i Norge. I utlandet har jeg derimot opplevd flere overraskede ansikter når jeg snur kortet og viser dem bilde av meg. Mange VISA-kort som ikke har bilde på baksiden. Jobber i butikk der mange betaler med bankkort, og da ser man mange varianter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå