Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

I går ble jeg spurt av en kunde om vi kunne ta oppgjøret ved et salg på bakrommet :!:

 

Viste seg bare at han hadde en svær bunke med tusenlapper på innerlomma, og at han ikke ville ta den frem da det var masse kunder i butikken. Selv om han betalte noen-og-førti tusen, så var det fortsatt en rimelig feit bunke han stappet inn på innerlomma igjen etterpå :)

 

Tenker folk ble bak deg i køen på Kiwi ble sykt happy da du skulle gå i banken :D

 

Er så gøy at de kun har det på EN kasse og folk alltid går bak deg i køen og blir dritsure fordi det tar lang tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om han betalte noen-og-førti tusen (...)

Tenker folk ble bak deg i køen på Kiwi ble sykt happy da du skulle gå i banken :D

Bank i butikk er maks 20.000 pr. dag pr. kunde, så den måtte nok leveres i nattsafe gitt :)

 

Men for de som ikke aaaner hva OlafG og jeg snakker om, så kan butikkene på senteret jeg jobber på levere dagsoppgjøret på Kiwi-butikken i samme senter da de har bank-i-butikk. Det kan ta litt tid å putte alle sedlene inn i seddelmaskinen (spesielt hvis jeg stort sett kommer med 200-lapper), og er det bare en kasse åpen da, så hoper køen seg gjerne litt opp bak meg.

 

Men tilbyr de den tjeneste, så må de ta konsekvensene av det :)

Lenke til kommentar

Nåja, jeg har nå satt inn BiB over 20.000, må bare settes inn i flere runder.

Hehe, så lenge det ikke er samme ansatt eller vedkommende ikke kjenner deg igjen så går det sikkert bra ;) Fikk ihvertfall beskjed om at 20.000 var grensa pr. dag en gang jeg kom med litt over 20.000.

 

Når vi er inne på det, så undrer jeg meg egentlig over at folk går rundt med så mye kontanter. Er jo både tryggere og mer bekvemt med kort. Ikke for å snakke om at det gjør arbeidsdagen enklere og tryggere for oss som står i butikken også. Blir flere og flere som betaler med kort da... takk og pris.

 

Men når det gjelder sjekk så har jeg vært borte i det to (2) ganger i løpet av de siste 8-9 årene. Den første som betalte med sjekk ble irritert fordi jeg måtte få tak i en av de som hadde jobbet i butikken i flere år, i håp om at han visste hvordan man slo det inn på kassa og verifiserte sjekken. Jeg husket ikke prosedyren til neste gang, og den personen syntes det var underlig at jeg ikke visste hvordan man gjorde det. Jeg mener, når man er så gammeldags at man fortsatt insisterer på å betale med sjekk, så må man finne seg i å vente et minutt ekstra til den personen som faktisk kan det er tilgjengelig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nåja, jeg har nå satt inn BiB over 20.000, må bare settes inn i flere runder.

Hehe, så lenge det ikke er samme ansatt eller vedkommende ikke kjenner deg igjen så går det sikkert bra ;) Fikk ihvertfall beskjed om at 20.000 var grensa pr. dag en gang jeg kom med litt over 20.000.

 

Når vi er inne på det, så undrer jeg meg egentlig over at folk går rundt med så mye kontanter. Er jo både tryggere og mer bekvemt med kort. Ikke for å snakke om at det gjør arbeidsdagen enklere og tryggere for oss som står i butikken også. Blir flere og flere som betaler med kort da... takk og pris.

 

 

Vi har en fyr som dukker opp en gang iblant og skal sette inn 40 000, er noen ganger vi lar han gjøre det hos oss (Post i Butikk) avhengig av hvor mye penger vi har allerede. Som oftest så får han gjort det inni butikken med vanlig Bank i Butikk.

 

Jeg lurer uansett også på hvorfor han dukker opp med 40 000 og skal sette dette inn, og at det har skjedd mer enn en gang øker nysgjerrigheten min veldig.

 

Kan ikke huske og ha lest noe om begrensninger på innskudd, vet bare at det er begrensninger på uttak. Men for all del, correct me if I'm wrong.

 

 

Lenke til kommentar

en jeg kjenner jobber i en elektrokjede. en dag var det noen som kjøpte hvitevarer for cirka 100.000 og dette ble betalt kontakt. uken etter leverte de det tilbake i en annen butikk i samme kjede. muligens litt hvitevasking i det tildelle.

 

Er det ikke slik at man bør/kan opplyse myndighetene om slike store kontanttransaksjoner nettopp med tanke på hvitvasking?

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at man bør/kan opplyse myndighetene om slike store kontanttransaksjoner nettopp med tanke på hvitvasking?

 

bankene har varslingsplikt til Økokrim når folk setter inn eller tar ut penger over et visst beløp og jeg trodde det var slik andre steder men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at man bør/kan opplyse myndighetene om slike store kontanttransaksjoner nettopp med tanke på hvitvasking?

 

bankene har varslingsplikt til Økokrim når folk setter inn eller tar ut penger over et visst beløp og jeg trodde det var slik andre steder men tydeligvis ikke.

 

Pengene går jo fortsatt inn på en konto, samme hvor man setter dem inn. Bankene følger med og rapporterer ditt og datt i bakgrunnen :)

Lenke til kommentar

Pengene går jo fortsatt inn på en konto, samme hvor man setter dem inn. Bankene følger med og rapporterer ditt og datt i bakgrunnen :)

 

men det må da være forskjell på om Hans Hansen setter inn 100.000 på konto og om en random butikk setter inn 100.000 som en del av omsettningen sin....?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

en jeg kjenner jobber i en elektrokjede. en dag var det noen som kjøpte hvitevarer for cirka 100.000 og dette ble betalt kontakt. uken etter leverte de det tilbake i en annen butikk i samme kjede. muligens litt hvitevasking i det tildelle.

 

Er det ikke slik at man bør/kan opplyse myndighetene om slike store kontanttransaksjoner nettopp med tanke på hvitvasking?

 

Det er ikke krav om informasjon, men ved transaksjoner over 40k skal kjøpers navn og adresse dokumenteres. Dette følger av bokføringsforskriften § 5-1-2 annet ledd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det er alltids kjekt når folk ringer meg og er så utrolig dritings at etter en 2 minutters merkelig samtale er det eneste jeg forstår; "drit å hælvete" *legger på*

 

Jobber til opplysning på en taxisentral og tar imot bestillinger på telefon og er derfor avhengig av å få hvite hvor kundene skal hentes. Vi har også en del av disse kundene:

 

Meg: *stedsnavn* Taxi.

Kunde: Ja jeg skal bestille meg en bil. *masse skråling* Skal til puben!

Meg: Ok. Hvor skal du hentes da?

Kunde: Hva faen har du med det?

Meg: Jeg må nesten vite hvor jeg skal sende bilen.

Kunde: Det trenger ikke du å bry den jævla store nesen din i! Bare send en bil!!

Meg: Ja. Men som sagt så blir det særdeles vanskelig for oss å finne deg hvis du ikke vil si hvor du er. Vi kan nesten ikke sende bilene på leting i hele *stedsnavn* for å satse på at vi finner deg.

Kunde: JÆVLA MØRING! *legger på.

 

Som sluttkommentar vil jeg gjerne påpeke at jeg er nordmøring ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

kjenner så altfor godt til den, bil vil dem ha, aller helst skal den stå på utsiden når de ringer, men si hvor de er vil de ikke.

har også hatt de kundene som har tatt det som en personelig fornærmelse for at de må vente 10 min på taxi under rushet...

Lenke til kommentar

Supportsamtale fra i dag:

 

Kunde: "Hei, jeg skulle snakka med *navn 1*"

 

Meg: "Dessverre, han er på ferie. Men det er ikke noe jeg kan hjelpe deg med?"

 

Kunde: "Neeei, jeg har snakka med han før, skjønner du. Har du ikke *navn 2* der da?"

 

Meg: "Dessverre, han har slutta. Men jeg kan hjelpe deg jeg?"

 

Kunde: "Neeeeeeei, men har du *navn 3* der da?"

 

Meg: (Nå rimelig oppgitt) "Nei du, han sitter opptatt i et møte. Noe jeg kan hjelpe med?"

 

Kunde: (Hørbart irritert) "Ja, eeeh, det har seg nå sånn at..."

 

 

 

Jeg misliker sånne folk. Sterkt. Du ringer et supportnummer, du får snakke med en fyr. Alle som besvarer samtaler på det nummeret har i utgangspunktet like mye kompetanse til å hjelpe deg.

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men de personene har kanskje snakket med kunden før. Er veldig irriterende å måtte forklare samme situsjon mange ganger da de fleste på support sier akkurat det samme. Det vil si at man må gå igjennom den samme spørsmålsrunden enda en gang.

Endret av Mr. A
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Alle som besvarer samtaler på det nummeret har i utgangspunktet like mye kompetanse til å hjelpe deg.

Nei? Dersom man har snakka med noen om noe før så er det større sannsynlighet for at han/hun kan hjelpe deg (da denne personen kan ha løst/undersøkt ditt problem utenfor telefonsamtalen, noe all KS-ere bør gjøre dersom de støter på noe de ikke klarer å fikse), og sannsynligvis kan han/hun hjelpe deg fortere (ettersom man slipper å gå gjennom hele samtalen igjen). Det er en grunn til at man hos mange kundesentere blir automatisk sendt til den personen man sist snakket med, dersom han eller hun er tilgjengelig. Jeg har forståelse for at folk kan være gått for dagen og liknende, men å bli mislikt bare fordi man spør om å snakke med noen man har snakka med før synes jeg lite om.

 

Med det sagt har jeg aldri krevd dette selv...

Endret av Turtlefence
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...