Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

På den annen side, hvis det å slå av fem eller seks kroner er nok til å gjøre en kunde fornøyd, har du i grunnen et lett salg.

Tror grunnen til oppgittheten hos selger er at kunden slenger ut en påstand om at de er så dyre fordi de er 0,07% dyrere enn konkurrenten, og at kunden vil nedlate seg til å be om fem kroner avslag på bakgrunn av dette.

 

Selvsagt hadde jeg slått av de fem kronene om en kunde hadde påpekt at en vare var fem kroner rimeligere et annet sted, men det er mer forståelig at de reagerer om forskjellen ligger på 5-10% for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På den annen side, hvis det å slå av fem eller seks kroner er nok til å gjøre en kunde fornøyd, har du i grunnen et lett salg.

Tror grunnen til oppgittheten hos selger er at kunden slenger ut en påstand om at de er så dyre fordi de er 0,07% dyrere enn konkurrenten, og at kunden vil nedlate seg til å be om fem kroner avslag på bakgrunn av dette.

 

Selvsagt hadde jeg slått av de fem kronene om en kunde hadde påpekt at en vare var fem kroner rimeligere et annet sted, men det er mer forståelig at de reagerer om forskjellen ligger på 5-10% for eksempel.

 

Correct!

Lenke til kommentar

Situasjon gjust nu:

 

Gjest på hotellet: Selger dere snus?

Jeg: Nei, vi selger bare sigaretter.

Gjest: Jaha. Du har ikke snus altså?

Jeg: Nei, dessverre.

Gjest snur seg halvveis bort fra disken, før han vender om og spør ENDA en gang: Du har ikke snus altså?

Jeg: Nei, kun sigaretter (lettere irritert tone)

Gjest: Så du har ikke sigaretter i det hele tatt?

Jeg: Nei.

Gjest: Ikke på hele hotellet???

Jeg: NEI!

 

Åååi!!

 

Teit å bare ha sigaretter i et land med like mange snusere som røykere. Blir som å ha russisk rusbrus, men ikke øl i Tyskland...

Lenke til kommentar

Teit å bare ha sigaretter i et land med like mange snusere som røykere. Blir som å ha russisk rusbrus, men ikke øl i Tyskland...

 

Du har forsåvidt et poeng, men lurer litt på hvor mange snusere vs røykere det er i Norge. På baren jeg jobber selger vi kun sigaretter, ikke snus. Jeg blir nærmest daglig spurt om sigaretter, men har i løpet av 1,5år (siden vi startet å føre sigaretter ved baren) aldri blitt spurt om snus. Vi har 20års grense, vet ikke om det har noe med saken å gjøre... :hmm:

Lenke til kommentar

Teit å bare ha sigaretter i et land med like mange snusere som røykere. Blir som å ha russisk rusbrus, men ikke øl i Tyskland...

 

Du har forsåvidt et poeng, men lurer litt på hvor mange snusere vs røykere det er i Norge. På baren jeg jobber selger vi kun sigaretter, ikke snus. Jeg blir nærmest daglig spurt om sigaretter, men har i løpet av 1,5år (siden vi startet å føre sigaretter ved baren) aldri blitt spurt om snus. Vi har 20års grense, vet ikke om det har noe med saken å gjøre... :hmm:

 

Jojo, men nå er festrøyking et eget fenomen. Fint at du ser poenget :D Det er litt i underkant av 500 000 snusere I Norge. Ca 10% av vår befolkning. Jeg vil tro at antallet røykere er noe høyere, på hoteller er det vel utenlandske gjester som ikke har hørt om snus, men alikevel er snus noe enhver butikk/kiosk som selger sigaretter burde føre.

Lenke til kommentar

Jojo, men nå er festrøyking et eget fenomen. Fint at du ser poenget :D Det er litt i underkant av 500 000 snusere I Norge. Ca 10% av vår befolkning. Jeg vil tro at antallet røykere er noe høyere, på hoteller er det vel utenlandske gjester som ikke har hørt om snus, men alikevel er snus noe enhver butikk/kiosk som selger sigaretter burde føre.

 

Ja, det har du nok rett i. Jeg vet av erfaring at det blir snust i baren (rimelig lei av å måtte kaste glass som blir brukt til å kaste snus i, samt finne pakker klint mellom setene i sofaen i baren), men poenget med festrøyking har jeg ikke tenkt over. Dette virker fornuftig, tror du har et godt poeng der. Jeg er enig i at alle butikker og kiosker o.l. burde selge snus, men er glad ikke vi gjøre det. :)

Lenke til kommentar

*Kunde ser på skjerm til 6995,-*

 

Kunde: "Stemmer den prisen der?"

 

Jeg: "Ehh ja skal da det, har du sett den noe billigere noen andre steder?"

 

Kunde: "Ja dere er jo dyre, *huskerikkenavn* selger den for 6990,-. Merkelig det, trodde dere skulle være billige. Får du ordnet det hvis jeg eventuelt skulle kjøpe eller?"

 

 

FAEN hva folk skal kvie seg for for å spare 5 jævla kroner!

Et klassisk eksempel på "the unit effect". Hvor en forbruker legger mer vekt på størrelsen av et tall, snarere enn verdien det bærer ;)

Lenke til kommentar

Hehe. Det jeg tror er grunnen til at mange ikke tar det inn, er alle merkene og variantene. Men det hadde holdt med General løs og NJ original. Det er det som selger best her i landet.

De tallene har jeg lyst til å se, for så vidt jeg vet er det:

General Løs

Skruf av diverse sorter, ikke sikker hvilken

General Portion

Ettan

Lenke til kommentar

I går ble jeg spurt av en kunde om vi kunne ta oppgjøret ved et salg på bakrommet :!:

 

Viste seg bare at han hadde en svær bunke med tusenlapper på innerlomma, og at han ikke ville ta den frem da det var masse kunder i butikken. Selv om han betalte noen-og-førti tusen, så var det fortsatt en rimelig feit bunke han stappet inn på innerlomma igjen etterpå :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

I går ble jeg spurt av en kunde om vi kunne ta oppgjøret ved et salg på bakrommet :!:

 

Viste seg bare at han hadde en svær bunke med tusenlapper på innerlomma, og at han ikke ville ta den frem da det var masse kunder i butikken. Selv om han betalte noen-og-førti tusen, så var det fortsatt en rimelig feit bunke han stappet inn på innerlomma igjen etterpå :)

 

Haha! Kult! :)b

Lenke til kommentar

I går ble jeg spurt av en kunde om vi kunne ta oppgjøret ved et salg på bakrommet :!:

 

Viste seg bare at han hadde en svær bunke med tusenlapper på innerlomma, og at han ikke ville ta den frem da det var masse kunder i butikken. Selv om han betalte noen-og-førti tusen, så var det fortsatt en rimelig feit bunke han stappet inn på innerlomma igjen etterpå :)

 

Du har vært i kontakt med en postraner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Situasjon gjust nu:

 

Gjest på hotellet: Selger dere snus?

Jeg: Nei, vi selger bare sigaretter.

Gjest: Jaha. Du har ikke snus altså?

Jeg: Nei, dessverre.

Gjest snur seg halvveis bort fra disken, før han vender om og spør ENDA en gang: Du har ikke snus altså?

Jeg: Nei, kun sigaretter (lettere irritert tone)

Gjest: Så du har ikke snus i det hele tatt?

Jeg: Nei.

Gjest: Ikke på hele hotellet???

Jeg: NEI!

 

Åååi!!

Ser ut som han lurte deg der gitt!

Ja, det var vel en skrivefeil der... :p

Ble skrevet in the heat of the moment :p

Endret av triha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...