Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg hater kunder som tror de er så jævli allvitende. Og de som SKAL ha rabatt, får aldri en krone av av meg.

Det skjønner jeg. Selv så har jeg vel vært på butikk 2 ganger, som jeg har vært helt klar på at jeg må få rabatt, hvis ikke kjøper jeg ikke. Dette gjerne hvis butikken er dyrere enn andre steder, men det er lettere å kjøpe i butikk.

Trenger ikke få samme pris som andre steder, men litt villig må de være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette gjerne hvis butikken er dyrere enn andre steder, men det er lettere å kjøpe i butikk.

Vanlige butikker er dyrere enn nettbutikker av mange gode grunner. Er du ikke villig til å betale et påslag for å kjøpe i butikk, så bør du kjøpe i nettbutikk med de ulempene det kan medføre. Husk også at det kommer fraktkostnader i tillegg ved kjøp fra nettbutikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater kunder som tror de er så jævli allvitende. Og de som SKAL ha rabatt, får aldri en krone av av meg.

Det skjønner jeg. Selv så har jeg vel vært på butikk 2 ganger, som jeg har vært helt klar på at jeg må få rabatt, hvis ikke kjøper jeg ikke. Dette gjerne hvis butikken er dyrere enn andre steder, men det er lettere å kjøpe i butikk.

Ja det er jo selvfølgelig relativt iforhold til litt hvor mye man tjener på produktet også, men jeg sier ofte nei til bestemte folk av prinsipp sak, med mer eller mindre de viser meg billigere pris et annet sted.

Dog er det ofte folk som skal ha rabatt på ting vi taper penger på å selge, og vil ha ekstra rabatt fordi de skal kjøpe 3 stykker og sånt. Så sier de at de ikke gidder, med liksom holdningen "synd for deg at du mistet dette salget", uten å skjønne at jeg har en ren glede inni meg da tapet haddet jo vært 3 ganger så stort kontra å selge en!

.. også finner de visstnok ikke produktet billigere noe annet sted alikevel, derfor kommer de flaut tilbake .. :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Dette gjerne hvis butikken er dyrere enn andre steder, men det er lettere å kjøpe i butikk.

Vanlige butikker er dyrere enn nettbutikker av mange gode grunner. Er du ikke villig til å betale et påslag for å kjøpe i butikk, så bør du kjøpe i nettbutikk med de ulempene det kan medføre. Husk også at det kommer fraktkostnader i tillegg ved kjøp fra nettbutikk.

Er greit villig til å betale ekstra, fordi det er enklere. Problemet blir når man selger noe av samme merke, som er av dårligere kvalitet, dyrere, og uten et par ekstrating. Jeg var helt innstilt på å kjøpe på nett,- men tenkte at jeg ikke har noe å tape på å få kjøpt produktet + de to ekstra tingene (totalpris 600kr) for samme pris som de skulle ha for kun produktet. (Altså, produkt for 23000kr men med 2 ting av verdi 600kr som egentlig ikke skal være med). Dette fikk jeg ikke, og kjøpte på nettet for drøyt 1000kr billigere.

Ja det er jo selvfølgelig relativt iforhold til litt hvor mye man tjener på produktet også, men jeg sier ofte nei til bestemte folk av prinsipp sak, med mer eller mindre de viser meg billigere pris et annet sted.

Dog er det ofte folk som skal ha rabatt på ting vi taper penger på å selge, og vil ha ekstra rabatt fordi de skal kjøpe 3 stykker og sånt. Så sier de at de ikke gidder, med liksom holdningen "synd for deg at du mistet dette salget", uten å skjønne at jeg har en ren glede inni meg da tapet haddet jo vært 3 ganger så stort kontra å selge en!

.. også finner de visstnok ikke produktet billigere noe annet sted alikevel, derfor kommer de flaut tilbake .. :)

Jepp, se over for samme eksempel som jeg ga. Føler ikke at jeg er noen urimelig kunde til vanlig :)

Lenke til kommentar

Det er nemlig sånn at de i kassa noen ganger blir forvirret når man viser ID om man er under 18 og man får kjøpe allikevel. Jeg vet at et par kamerater pleide å gjøre det samme, så lenge de viste ID så fikk de kjøpt selv om de ikke var fylt 18. De få gangene de ikke fikk kjøpt så skjedde det jo ikke noe likevel.

Hæ? Den stunden jeg jobbet i butikk skjedde aldri dette. Ingen fikk kjøpe uansett..

Det er nå snakk om folk som viser leg, men som kassepersonalet er for late/stressa til å merke at er under 18(de regner vel med at de som er yngre enn 18 ikke gidder å vise leg når de ikke blir spurt), de få gangene de så at det var snakk om folk under 18 fikk de selvfølgelig ikke kjøpt øl.

Jeg blir alltid så stressa, for når jeg er på butikken tar det omtrent 2 sek, så har de sjekka datoen. Når jeg gjør det tenker jeg først på alt jeg må gjøre, så starter jeg med å finne datoen, så regne ut osv.. Er ikke så ofte jeg må sjekke heldgvis da :p Jobber i resepsjonen på hotellet som er separat fra baren :p heldigvis.

Lenke til kommentar

Husker du hvilken dato som er i dag fungerer følgende algoritme (for 18-årsgrense i 2011):

Fødselsår høyere enn 1993 = STOPP!

Fødselsår lik 1993 og fødselsdato er etter dagens dato = STOPP!

Ellers, go ahead.

Enkelt og greitt.

Endret av A-Jay
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skjønner frustrasjonen din den siste gangen der. Der burde han i kassa latt det gå. Men i den første situasjonen gjorde han helt rett.

Det jeg hvertfall har fått beskjed om er at man må spørre alle, uansett om man vet de er over. Noe som resulterer i at jeg for eksempel er nødt til å spørre de som går i klassen min eller storebroren min. Latterlige regler, ja!

Det som er greia er at ScanControl (eller hva det firmaet som har sjekker heter) ikke kun har kontroller ved kassa. De kan også sette seg på kontoret og se på videoovervåkningen. Om de da ser at en som kan være under ikke blir spurt, kan advarsler bli delt ut eller noe slikt. Spesielt om en gruppe på flere kommer etter hverandre, og ikke blir spurt.

Dette systemet legger opp til en del pinlige situasjoner. Men heldigvis tar de fleste det greit.

Jeg synes det er helt latterlig at man kan bli straffet for å ikke spørre en man kjenner, som er over 18 år om leg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Drar alltid å handler på en Rimi butikk bare 400 meter unna huset mitt. Er der minst 3 ganger i uka, og de ansatte spør sjelden om legtimasjon.

Her om dagen, på vei til jobb, la jeg merke til at snusboksen var tom. Så jeg bestemte meg for å stikke innom denne Rimi butikken. Kjøpe et par bokser. Da jeg kom inn i butikken, henta jeg en N&J fra kjøleskapet, og kasta den på rullebondet. Jeg går opp til disken. "Har du ID?", spør kassamannen. Jeg sjekker lommene. Faen! "Ehh, nei, har visst glemt det hjemme", svarer jeg, overrasket over at han spør. Denne ansatte har betjent meg 100 ganger tidligere, og vet jeg er over 18. "Da kan jeg ikke selge deg snus." Jeg sjekker lommene mine en gang til. "Ah, har visst studentbevis, samt gyldig semesteravgift". Han ser på det, tenker seg om. "Nei, det går ikke". Jeg ber han tilkalle butikksjefen. Han VET at jeg er over 18. Han sponsa bussen min med pils i russetida, og satt i møte med meg personlig da vi gjorde avtalen. Snus må jeg ha på jobb. Ikke faen om jeg skal gi meg uten kamp. Så ned kommer sjefen, og gir tommelen opp til kassamannen. Jeg betaler kontant, og spaserer fornøyd ut av butikken. Men før jeg har kommet 10 meter, kommer jeg på at jeg egentlig skulle kjøpe to bokser. Ikke en. Så jeg går inn igjen. Og nå kommer det virkelig irriterende. Den SAMME kassamannen som nettopp solgte meg en boks, nektet meg å kjøpe en ny. Gjør han det med vilje? Jeg kjente jeg ble forbanna. Men klokken var mye. Jeg hadde rett og slett ikke tid til å gå igjennom samme scenario. Så jeg lot det være med en pacepalm, og dro agåerde igjen. Mye mer irritert enn da jeg gikk inn.

Hatt en lignende episode tidligere. Jeg skulle kjøpe noe øl på den lokale Kiwi-butikken. Jeg har glemt legitimasjon, men kjenner over halvparten av de ansatte, inkludert assisterende butikksjef (Stian). Han spør om legitimasjon, og jeg finner den ikke og sier jeg har glemt den hjemme, men at hvis en av de jeg kjenner på butikken er inne (inkludert assisterende butikksjef), kan disse gå god for meg. Han sier at Stian er på jobb, men at det ikke vil hjelpe. Jeg må ha med min egen legitimasjon og han vil ikke selge til meg hvis ikke jeg har egen legitimasjon. Jeg hentet Stian som prøvde å forklare til han som satt i kassen at jeg var over 18 og at det var greit, uten at det hjalp. Han ville ikke selge drikken til meg siden han selv ikke kunne bekrefte at jeg var over 18. Etter litt diskusjoner endte det med at jeg fikk Stian til å åpne en ny kasse, og selge meg ølet.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hatt en lignende episode tidligere. Jeg skulle kjøpe noe øl på den lokale Kiwi-butikken. Jeg har glemt legitimasjon, men kjenner over halvparten av de ansatte, inkludert assisterende butikksjef (Stian). Han spør om legitimasjon, og jeg finner den ikke og sier jeg har glemt den hjemme, men at hvis en av de jeg kjenner på butikken er inne (inkludert assisterende butikksjef), kan disse gå god for meg. Han sier at Stian er på jobb, men at det ikke vil hjelpe. Jeg må ha med min egen legitimasjon og han vil ikke selge til meg hvis ikke jeg har egen legitimasjon. Jeg hentet Stian som prøvde å forklare til han som satt i kassen at jeg var over 18 og at det var greit, uten at det hjalp. Han ville ikke selge drikken til meg siden han selv ikke kunne bekrefte at jeg var over 18. Etter litt diskusjoner endte det med at jeg fikk Stian til å åpne en ny kasse, og selge meg ølet.

Greit det er jobben hans, men får da være grenser på hvor sta man skal være. :ermm:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...