Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Psykisk utviklingshemmede kan være slitsomme, men som oftest så er det kun fordi de fortsatt er litt barn i hodet. Jeg har lært meg å være litt "kompis" med disse, og da blir de verdens snilleste mennesker. Vi har en slik kunde på 20-30 år, som er fast publikum på alle innspillingene av Senkveld. Og programlederne inviterer henne backstage hver gang, så hun har truffet omtrent alt som kan krype og gå av kjendiser i Norge. Hun er ganske stolt over det, og har en kjempeliste over alle kjendisene hun har truffet som hun gjerne viser frem, sortert over hvor mange ganger hun har truffet hver enkelt. Hun har tatt bilder av seg selv sammen med alle disse også, så jeg har sett en del av de :)

 

Egentlig burde man være forberedt på alle typer kunder når man jobber i et serviceyrke, samme hvor "rare" de er. Om det er personer med et eller annet unormalt handicap, eller en som er psykisk utviklingshemmet, så tar jeg de som en hvilken som helst annen kunde. De er mennesker de også, og fortjener bedre enn å se at samme person(er) stikker av hver gang de kommer inn i butikken. Selvfølgelig, har man en dårlig dag kan man unne seg den luksusen en gang i blant, men gjør du det hver gang så er du ikke noen god kollega.

 

Det kan være slitsomt med disse typer menneskene som på bakgrunn av sin tilstand er mer jobb enn vanlig. Døve må skrive alt de vil si, og må ha nedskrevet alt du vil si til de. Men man må bare ta sin tid. Jeg fikk en veldig stor takk av en døv person en gang, fordi jeg tok meg tid til å skrive det jeg ellers ville sagt, og da veier det opp for at det tar mer tid.

 

aaaah! jeg husker henne.Mener å huske hun tok med bloster til en av oss i min tid der. Hu hadde ei dritsøt støtte kontakt som pleide å være med. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg igjen der, dynaBel. Da jeg først begynte jobbe i Oslo kunne jeg ikke for alt i verden skjønne hva de som skulle ha Lebara mente.

Da var det artig å komme tilbake til bygda og måtte hjelpe mine kolleger der med akkurat det samme. :fun:

 

har opplevd den jeg og, østeuropeer kommer inn og skal ha -lebara, -Hæ? lebeara kart. -hææ????

han tar så opp mobilen og viser meg operatør logoen. Tar opp et lebara kort, kunden betaler og tar med seg lebara kortet. visa kortet blir stående i kortleseren, jeg hører et pip fra maskinen, Røsker kortet ut og springer etter kunden, som selvfølgelig ble skjikkelig gla

Lenke til kommentar

Ikka vær så gretten nå da. Kommunikasjonsproblemer er en kilde til mye fortvilelse på jobb, enten kunden er fra Polen eller Sognefjordsområdet. :p

 

Jeg jobbet faktisk en sommer på kundeservice hos Lebara, skal si det var noen kreative samtaler der, enda vi hadde kunderservice på både polsk og russisk. Husker spesielt en østeuropeer som snakket hverken poslk eller russisk, men som hadde hatt litt tysk på skolen. Omtrent like mye som jeg hadde på ungdomsskolen. Vi komtil slutt frem til at han hadde kjøpt startpakke, men ikke fylt ut noe registreringsskjema. Etter noen håpløse forsøk på mer sammensatte setninger, ble ordene "til kiosken" og "skrive papir" gjenttatt med noen variasjoner og tillegsopplysniger. Fikk faksen med registreringsskjemaet hans senere samme kveld. :wee:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det heldigvis flere hyggelige kunder enn elendige kunder for min del, er bare at de hyggelige blir fort glemt mens de korka blir husket i lange tider.

 

Så har man da de hyggelig kundene som og er totalt "forvirret" av seg. En av våre stamgjester var blitt så husvant at han glemte han var på hotell, så han var på vei til frokosten kun iført boxeren og intet annet. Var først når han sto ute på gangen, med døren låst bak seg, at han koblet sammen. Skal sant sies at kisen er ufattelig vimsete av seg og klarer å glemme det meste men er en ufattelig trivelig mann. Sammt type vandret rundt på parkeringsplassen og klikket på bilnøkkelen og skjønte ikke F hvor bilen var, helt til han plutselig kom på at bilen hans sto parkert på Bodø Flyplass og bilnøklene hadde han med seg av nettopp den grunnen. I tilegg kom han vandrene inn på hotellet en gang og skulle sjekke inn, han var da på ferie og hadde kona med seg, som skulle ha kommet før han. Fant ingen ved det navnet i systemet - hverken kone eller mann - så jeg la han inn. 10 minutter kom han i resepsjonen, rød som en tomat. Han hadde opprinnelig bestilt rorbu ferie hos naboen vår, og kona hadde sjekket inn der som hun skulle. Han hadde ringt henne når han kom på rommet og lurte på hvor hun var henne.

 

Mannen har tydeligvis enten mye å tenke på eller et hode som nekter å festes på skuldrene, men mye morsomt er det med han :wee:

 

 

har sett en annen plass at du har nevnt vm i skrei fiske. og har fått med meg at du jobber på hotell.

har jeg skjønt det rett så er det Lofoten du har jobbet?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en som kom innom kontoret med en vanlig ethernet kabel :)

 

Spurte selvfølgelig "Er denne trådløs?" xD

 

Personen det snakkes om er en smart kar, da han er Professor i kjemi :p

Kan godt være han er smart men er teknisk/teknologisk evneveik når du spør om en kabel er trådløs :!:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å være respektløs, men noe av det jeg hater mest, men som samtidig er ustyrtelig morsomt, er å betjene kunder med visse skader eller lignende som gjør at de oppfører seg eller snakker unormalt. Alt fra personer med ekstremt lys stemme, psykisk ustabil mann som kler seg ut som en dame, personer som stammer osv. Jeg prøver ikke å latterliggjøre personer med slike handicap, men må innrømme at det kan være en stor utfordring å holde masken av og til. laugh.gif

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har sett en annen plass at du har nevnt vm i skrei fiske. og har fått med meg at du jobber på hotell.

har jeg skjønt det rett så er det Lofoten du har jobbet?

 

Har jobbet? Jobber der fremdeles :)

¨

aha. har vært i samme bransjen. jobba i henningsvær før

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke å være respektløs, men noe av det jeg hater mest, men som samtidig er ustyrtelig morsomt, er å betjene kunder med visse skader eller lignende som gjør at de oppfører seg eller snakker unormalt. Alt fra personer med ekstremt lys stemme, psykisk ustabil mann som kler seg ut som en dame, personer som stammer osv. Jeg prøver ikke å latterliggjøre personer med slike handicap, men må innrømme at det kan være en stor utfordring å holde masken av og til. laugh.gif

 

Du mener det er et handicap å kle seg ut som en dame?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...