Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Loool, se folk forsvarer iPhonen sin a...

Ser jeg skulle forklart meg bedre.

Kunde kommer inn i butikken og spør, hei hva er forskjell på iphone og disse her? Hvorfor skal jeg velge en av disse framfor iPhone?

Jeg bruker en halvtime på å gi det jeg mener er en saklig framstilling av de forskjellige styrkene og svakhetene, bare for å finne ut at kunden skal ha iPhonen uansett pga utseendet.

Hvorfor kaste bort tida mi på sånt når de allikevel kun går etter utseendet?

 

Sånn, håper det var mer oppklarende.

Forøvrig kommer jeg ikke med min egen vurdering om hvilken telefon jeg liker best, alle fanboisa kommer til å bite av meg hodet :(

Lenke til kommentar

^ SLIK er det faktisk med veldig mange kunder som skal ha iPhone, no kidding. Ikke AKKURAT sånn, men det er ikke langt unna.. Jeg brukte en gang ca 30 minutter på å forklare en kunde hva som var fordelene med å velge en annen telefon, og han virket VELDIG interessert og var enig i det jeg sa. Men til slutt bestemte han seg for å gå for iPhonen allikevel. Hvorfor?

Fordi den så så veldig firkantet og pen ut...

Jeg facepalma innvendig :(

Hvis kunden er hellig overbevist om at han vil ha iphone idet han entrer butikken, hvorfor prøve å overbevise ham om noe annet? Sjansen er da stor for at han plutselig må hjem og tenke, og da har du fort mistet et salg.

 

En noe analogisk anekdote (som for øvrig ikke er morsom) er fra tiden når jeg jobbet på KS hos Telenor. Som du sikkert kjenner til, finnes det mange abbonementer hos Telenor, og noen abb er til dels bedre for en minoritetsgruppe, andre er rett og slett bare gode eller dårlige. Så når en kunde spør om han kan få x abb, som jeg vet vil være mindre gunstig for kunden enn y abb, så spør jeg han gjerne om han ikke kunne tenke seg y i stedet for (som vil være billigere). På den måten sikrer man seg at kunden blir mer fornøyd, og ikke går til en annen leverandør i neste rekke. Man er selvfølglig aldri instendig, men å overbevise kunder om at et bedre produkt er et bedre produkt, er noe en kan tjene på i lengden.

Lenke til kommentar

Har utrolig nok ingen historier å dele nå. Vært skikkelig kos å være på jobb den siste uken. Men vi endret priser den 1. februar, så "alt" er noen kroner dyrere nå, så det hender at det kommer noen som har spilt bowling og blir litt overrasket over prisen, men alle har egentlig tatt det med et smil. :)

Lenke til kommentar

Jeg hater å innrømme det, men jeg er til dels enig med deg. Ikke nødvendigvis fra meg, men de kunne hatt godt av å minnes på hvordan de selv ønsker å bli mottatt og behandlet som kunde. Det gjelder slett ikke alle - de fleste av kollegaene mine er også blide og imøtekommende, men jeg merker at de mister tålmodigheten fortere - men har sett mye slett arbeid på postkontor. Synd. Når Posten i tillegg kutter stillinger over en lav sko sånn at de ferske må gå, blir det til slutt igjen de som har sittet i den samme skranken i 30 år og har gått lei.

 

Vi har f.eks. én urgammel herremann som av og til bruker forferdelig lang tid på ting - formen hans går litt opp og ned. Kollegaen min kikka bort på meg da hun så ham nærme seg inngangen i dag og sa "Har du tålmodighet til å ta ham i dag? Jeg orker ikke...". Han er en av mine personlige favoritter. Pleier alltid å slå av en prat når jeg har tid, og tok meg til og med en tur til ei kunstutstilling hvor han stilte ut et par bilder. Han fikk ryggen sin ødelagt som postmann, spiller fiolin sammen med masse yngre karer og maler i tillegg ganske bra oljemalerier. Jeg synes han er spennende, jeg, men hun jeg jobber med blir alltid sykt stressa av ham.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Vi har f.eks. én urgammel herremann som av og til bruker forferdelig lang tid på ting - formen hans går litt opp og ned. Kollegaen min kikka bort på meg da hun så ham nærme seg inngangen i dag og sa "Har du tålmodighet til å ta ham i dag? Jeg orker ikke...". Han er en av mine personlige favoritter. Pleier alltid å slå av en prat når jeg har tid, og tok meg til og med en tur til ei kunstutstilling hvor han stilte ut et par bilder. Han fikk ryggen sin ødelagt som postmann, spiller fiolin sammen med masse yngre karer og maler i tillegg ganske bra oljemalerier. Jeg synes han er spennende, jeg, men hun jeg jobber med blir alltid sykt stressa av ham.

 

Noen reagere bare sånn. Vi har ei som tusler rundt på senteret i tide og utide. Og hun er litt rar for å si det slikt, men det er noe galt med henne da. Jeg tar hun som en hvilken som helst annen kunde, men hu ene jeg jobber med friker helt ut og forlater gjerne kassa fort som pokker når hu nærmer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...