Christoffero89 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 akkurat. virker som su syns iphone er crap og derfor alel kunder som vil ha iphone er crap Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Haha, iDings fanboys er seg selv over alt. 4 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 samme kan man si om anti hatboys/android 4 Lenke til kommentar
Martz Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Loool, se folk forsvarer iPhonen sin a... Ser jeg skulle forklart meg bedre. Kunde kommer inn i butikken og spør, hei hva er forskjell på iphone og disse her? Hvorfor skal jeg velge en av disse framfor iPhone? Jeg bruker en halvtime på å gi det jeg mener er en saklig framstilling av de forskjellige styrkene og svakhetene, bare for å finne ut at kunden skal ha iPhonen uansett pga utseendet. Hvorfor kaste bort tida mi på sånt når de allikevel kun går etter utseendet? Sånn, håper det var mer oppklarende. Forøvrig kommer jeg ikke med min egen vurdering om hvilken telefon jeg liker best, alle fanboisa kommer til å bite av meg hodet Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 samme kan man si om anti hatboys/android Anti-appleboys er værre enn apple sheeple. Med en god margin. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 samme kan man si om anti hatboys/android Anti-appleboys er værre enn apple sheeple. Med en god margin. kan skrive under på den, bare se på itavisen under hver iphone artikkel der alle hat boysa kommer. (somregel 14 år gamle kids) 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg ilpostino Skrevet 4. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2011 dette er ikke en tråd hvor iFanboys skal diskuteres. til det passer andre deler av forumet. 12 Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 ^ SLIK er det faktisk med veldig mange kunder som skal ha iPhone, no kidding. Ikke AKKURAT sånn, men det er ikke langt unna.. Jeg brukte en gang ca 30 minutter på å forklare en kunde hva som var fordelene med å velge en annen telefon, og han virket VELDIG interessert og var enig i det jeg sa. Men til slutt bestemte han seg for å gå for iPhonen allikevel. Hvorfor? Fordi den så så veldig firkantet og pen ut... Jeg facepalma innvendig Hvis kunden er hellig overbevist om at han vil ha iphone idet han entrer butikken, hvorfor prøve å overbevise ham om noe annet? Sjansen er da stor for at han plutselig må hjem og tenke, og da har du fort mistet et salg. En noe analogisk anekdote (som for øvrig ikke er morsom) er fra tiden når jeg jobbet på KS hos Telenor. Som du sikkert kjenner til, finnes det mange abbonementer hos Telenor, og noen abb er til dels bedre for en minoritetsgruppe, andre er rett og slett bare gode eller dårlige. Så når en kunde spør om han kan få x abb, som jeg vet vil være mindre gunstig for kunden enn y abb, så spør jeg han gjerne om han ikke kunne tenke seg y i stedet for (som vil være billigere). På den måten sikrer man seg at kunden blir mer fornøyd, og ikke går til en annen leverandør i neste rekke. Man er selvfølglig aldri instendig, men å overbevise kunder om at et bedre produkt er et bedre produkt, er noe en kan tjene på i lengden. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Har utrolig nok ingen historier å dele nå. Vært skikkelig kos å være på jobb den siste uken. Men vi endret priser den 1. februar, så "alt" er noen kroner dyrere nå, så det hender at det kommer noen som har spilt bowling og blir litt overrasket over prisen, men alle har egentlig tatt det med et smil. Lenke til kommentar
Populært innlegg Lemon Skrevet 4. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2011 Jeg er så hæppi for tida, jeg! Jobber på to postkontor og to skoler, så jeg får litt forskjellige utfordringer og rekker ikke å bli lei. Fikk tilbakemelding fra sikkert fem kunder i løpet av én time (på et av postkontorene) på at jeg var så blid/hjelpsom/flink/i godt humør osv. Jeg har en tendens til å nynne litt når jeg må leite litt etter noe, eller fylle inn skjemaer osv. I det siste har flere og flere kommentert at det er hyggelig, og at jeg passer perfekt til jobben min og at jeg må være glad i den. Han ene sa til og med "vær så snill og fortsett å nynne, det er så godt å høre på for en sliten sjel". Han kom faktisk tilbake ei stund etterpå og sa at jeg var ei utrolig flott jente og lurte på om jeg var ledig. Jeg blei litt perpleks, jeg. For det første er det sjelden jeg føler meg "flott" i terylensbukser med press, stiv skjorte og vest/cardigan, og for det andre var han sikkert nærmere 50 - og jeg har ikke fylt 20 enda. Koselig var det uansett! 11 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Bare ikke bli en treg, bredrævet postkontordame. 4 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Har ingen planer om det. :-) Tror kollegaen min fikk seg en liten oppvekker da kunden hennes lente seg over til min skranke og tok meg i hånda og takka for at jeg alltid var så blid og hjelpsom. 4 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Godt å høre. Mange postfolk har mye å lære av deg. 1 Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Jeg hater å innrømme det, men jeg er til dels enig med deg. Ikke nødvendigvis fra meg, men de kunne hatt godt av å minnes på hvordan de selv ønsker å bli mottatt og behandlet som kunde. Det gjelder slett ikke alle - de fleste av kollegaene mine er også blide og imøtekommende, men jeg merker at de mister tålmodigheten fortere - men har sett mye slett arbeid på postkontor. Synd. Når Posten i tillegg kutter stillinger over en lav sko sånn at de ferske må gå, blir det til slutt igjen de som har sittet i den samme skranken i 30 år og har gått lei. Vi har f.eks. én urgammel herremann som av og til bruker forferdelig lang tid på ting - formen hans går litt opp og ned. Kollegaen min kikka bort på meg da hun så ham nærme seg inngangen i dag og sa "Har du tålmodighet til å ta ham i dag? Jeg orker ikke...". Han er en av mine personlige favoritter. Pleier alltid å slå av en prat når jeg har tid, og tok meg til og med en tur til ei kunstutstilling hvor han stilte ut et par bilder. Han fikk ryggen sin ødelagt som postmann, spiller fiolin sammen med masse yngre karer og maler i tillegg ganske bra oljemalerier. Jeg synes han er spennende, jeg, men hun jeg jobber med blir alltid sykt stressa av ham. Endret 4. februar 2011 av Lemon Lenke til kommentar
Populært innlegg Mchansern Skrevet 4. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Jeg jobber i et flyselskap hvor man kan chartre egne fly og fly hvor man vil. Long story short, jeg må levere X antall pass på TT services (visumkontoret til den Indiske ambassaden) for å ha klart til slutten av februar. Vanlig behandlingstid er 6 arbeidsdager, dvs noe lenger enn en uke. Jeg leverer disse i slutten av desember(!) og går blid og fornøyd tilbake til kontoret. Etter rundt 1.5 uker går jeg tilbake for å høre om disse er ferdige nå. «Nei, de var nok ikke ferdige helt enda» var svaret jeg fikk. Greit tenkte jeg, og kom tilbake når det var gått litt over 2 uker. Denne gangen var de heller ikke ferdige og jeg begynte å bli litt småirritert på at de ikke kan holde det de lover. Etter 3 uker så begynner jeg å bli litt sur. I dag fikk jeg ut visumene, rundt 5 ukers behandlingstid. Det var en slett jobb hvor hele to av passene hadde feilaktige navn skrevet i visumet sitt, så de risikerer å ikke få innreise til India. De hadde i tillegg mistet passene til begge(!) foran meg i køen ved kontoret, og hun ene skulle reise i morgen. Menneskene der eier ikke serviceinnstilling, du må dra alt ut av de. De aner ikke når tingene dine blir klare, hvor de ligger eller noe i det hele tatt. Forøvrig er det en morsom sak som henger oppe i lobbyen der. Et skilt som sier «Vi tolerer ikke dårlig oppførsel. Vi nøler ikke med å ringe politiet». Tydelig at det har gått hardt for seg tidligere. Byråkratiet lenge leve. Endret 4. februar 2011 av Mchansern 11 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Vi har f.eks. én urgammel herremann som av og til bruker forferdelig lang tid på ting - formen hans går litt opp og ned. Kollegaen min kikka bort på meg da hun så ham nærme seg inngangen i dag og sa "Har du tålmodighet til å ta ham i dag? Jeg orker ikke...". Han er en av mine personlige favoritter. Pleier alltid å slå av en prat når jeg har tid, og tok meg til og med en tur til ei kunstutstilling hvor han stilte ut et par bilder. Han fikk ryggen sin ødelagt som postmann, spiller fiolin sammen med masse yngre karer og maler i tillegg ganske bra oljemalerier. Jeg synes han er spennende, jeg, men hun jeg jobber med blir alltid sykt stressa av ham. Noen reagere bare sånn. Vi har ei som tusler rundt på senteret i tide og utide. Og hun er litt rar for å si det slikt, men det er noe galt med henne da. Jeg tar hun som en hvilken som helst annen kunde, men hu ene jeg jobber med friker helt ut og forlater gjerne kassa fort som pokker når hu nærmer seg. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 På gamlejobben hadde vi en gammel mann som stammet sykt. Stakk alltid når jeg så han Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 5. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2011 Psykisk utviklingshemmede kan være slitsomme, men som oftest så er det kun fordi de fortsatt er litt barn i hodet. Jeg har lært meg å være litt "kompis" med disse, og da blir de verdens snilleste mennesker. Vi har en slik kunde på 20-30 år, som er fast publikum på alle innspillingene av Senkveld. Og programlederne inviterer henne backstage hver gang, så hun har truffet omtrent alt som kan krype og gå av kjendiser i Norge. Hun er ganske stolt over det, og har en kjempeliste over alle kjendisene hun har truffet som hun gjerne viser frem, sortert over hvor mange ganger hun har truffet hver enkelt. Hun har tatt bilder av seg selv sammen med alle disse også, så jeg har sett en del av de Egentlig burde man være forberedt på alle typer kunder når man jobber i et serviceyrke, samme hvor "rare" de er. Om det er personer med et eller annet unormalt handicap, eller en som er psykisk utviklingshemmet, så tar jeg de som en hvilken som helst annen kunde. De er mennesker de også, og fortjener bedre enn å se at samme person(er) stikker av hver gang de kommer inn i butikken. Selvfølgelig, har man en dårlig dag kan man unne seg den luksusen en gang i blant, men gjør du det hver gang så er du ikke noen god kollega. Det kan være slitsomt med disse typer menneskene som på bakgrunn av sin tilstand er mer jobb enn vanlig. Døve må skrive alt de vil si, og må ha nedskrevet alt du vil si til de. Men man må bare ta sin tid. Jeg fikk en veldig stor takk av en døv person en gang, fordi jeg tok meg tid til å skrive det jeg ellers ville sagt, og da veier det opp for at det tar mer tid. 13 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Har ikke hun en egen hjemmeside? Ina eller Elin eller noe Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Har ikke hun en egen hjemmeside? Ina eller Elin eller noe Jo, hun heter Elin mener jeg å huske. Eller noe i nærheten. Aner ikke om hun har egen hjemmeside, men det kan godt være hun har det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå