Populært innlegg Kokobananas Skrevet 1. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2011 Fekk ei lita oppleving av dårleg kundebehandling i dag på elixia: Meg: "Hei, ehhmmm... me skulle ha lånt ein lås kvar" (dei lånar ut gratis låsar dersom du har gløymd, eg og ein kompis trengte det) Dame: "Jodå" *finn fram låsane* "Denne står det 165 på, og denne står det 000 på" *gir 000-låsen til meg* Meg: "Er det greit om eg endrar koden?" Dame: "Nei." Meg: "Jammen, eg meinar... 000, liksom" Dame: "Nei når du først har glømt låsen di-" Meg: "ok ok" Fekk skikkelig den følelsen av at eg var ein idiot som ikkje klarte å huska låsen min. No er det jo ikkje verre enn at du endrar koden, brukar låsen, og endrar tilbake til 000 før du leverer den inn att, då... Kanskje du var litt idiot? 20 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Så klart det går an, men eg tenkte eg skulle var høfleg å spør uansett. 6 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hvis ikke du prater så høyt om tallkombinasjonen i skranken så er det vel ingen som tenker at noen kan være så dumme å ha 000 som kode Men vent, 123456 er jo et av de vanligste passordene, hmmm, det må bety... Lenke til kommentar
Ms. Mango Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det var rolig i går, så jeg vandret nå rundt i butikken og gjorde litt forefallende småting. Jeg lå merke til en eldre dame som stod i en hylle og lot til å se etter noe. Jeg stod et par meter unna og ryddet litt. Så fortsatte nå denne damen og undrende beskue hyllen. Etter en liten stund vurderte jeg å spørre om hun trengte hjelp med noe, men tenkte at hun kanskje så etter en riktig type mel eller noe i den dur, så jeg unnlot å spørre. Pluss at enkelte har en tendens til å få et nervøst sammenbrudd om man snakker til dem. Etter enda en liten stund henvendte hun seg derimot til meg: "Ehm...U-unnskyld? At, eh, kunne du være så snill og ta ned en pakke med havregryn til meg?" Fra nå av skal jeg heller spørre én gang for mye enn for lite. 9 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 I helgen måtte jeg for første gang ikke vise leg Dvs, jeg pleier alltid å rekke bankkortet til den i kassa før de spør (tillært adferd etter å selv ha sittet i kassa og prøvd, med varierende hell, å vurdere alder på kundene), men nå tok for første gang damen i kassen ikke imot. Er voksen. Forresten synes jeg det er noe alle under tjue, i hvert fall, burde gjøre. Det er så GØRR å prøve å gjette alder og risikere å tabbe seg ut ved å spørre en på 26, og hvis man ER gammel nok og dermed HAR leg, hva f--- er problemet med å vise den fram uoppfordret Høhø. Gamla. 5 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Veldig trivelig å bli husket av gjester, særlig når jeg også husker dem! I dag ringte en dame og ville bestille til påsken. Jeg syntes at noe var kjent med dama, så jeg spurte om hun ikke hadde bodd her i fjor også. Joda, det hadde hun. Da begynte skravla å gå, og hun spurte: Det er ikke du som er *navn*? Det var så trivelig å bli husket, og vi ble sittende å snakke om forrige gang de var her. Det hele endte med at jeg oppgraderte dem uten ekstra kostnader og at dem ville komme en annen dato i tillegg. Give me more of those! 9 Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Min mor ble forresten spurt om leg i USA en gang, hun var vel rundt 35. Smilte som en sol resten av dagen, var så fornøyd. Så tror noen heller finner det smigrende å bli tatt for å være yngre, hvert fall voksne damer. Enkelte steder i USA (kan nok variere fra stat til stat) ber de alle om leg. Var selv nylig der borte, og vi var tre stykker som måtte tilbake på hotellet og hente passet. Han ene er over 40, og ser absolutt sånn ut. Så det er nok ikke fordi de tror man ser ung ut, men fordi de faktisk må spørre. 2 Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Min mor ble forresten spurt om leg i USA en gang, hun var vel rundt 35. Smilte som en sol resten av dagen, var så fornøyd. Så tror noen heller finner det smigrende å bli tatt for å være yngre, hvert fall voksne damer. Enkelte steder i USA (kan nok variere fra stat til stat) ber de alle om leg. Var selv nylig der borte, og vi var tre stykker som måtte tilbake på hotellet og hente passet. Han ene er over 40, og ser absolutt sånn ut. Så det er nok ikke fordi de tror man ser ung ut, men fordi de faktisk må spørre. I USA er man pålagt å vise leg til man er over 40 om jeg ikke husker feil. Det morsomte er at hvis en 56 år gammel mann/kvinne skal ha alkohol og ekspeditøren spør om leg og h*n ikke har, kan h*n ikke kjøpe alkoholen. Du MÅ rett og slett vise leg, uansett hvor gammel du er hehe. 1 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Faild med folk som bruker 1337 på alle låser de har xD Er ikke akuratt no leet da Lenke til kommentar
Martz Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Noe som skjedde meg litt før jul; Jeg jobber hos en telefonforhandler, og det var en dame som skulle få overført noen abonnement over til seg grunnet dødsfall i familien. Det var i alt tre stk som skulle porteres fra en annen operatør så det var litt mer komplisert enn hva jeg er vant med å få inn av oppgaver. Jeg fikk det til til slutt. En uke etterpå kom hun innom igjen, ikke fordi hun hadde problemer men fordi hun ville takke meg for nydelig service og for at jeg var så behjelpelig. Fikk faktisk blomster og sjokolade Ikke direkte en morsom hendelse, men det er jo veldig hyggelig å få slike kunder da! Har derimot mange historier om morsomme kunder som skal ha iPhone 4 ... Men det får jeg ta en annen gang 7 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 iPhone kunder: Selger/support største mareritt. 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 iPhone kunder: Selger/support største mareritt. Har du argumenter/ grunnlag for påstanden din? Utdyp. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det kan vel ha en sammenheng med at Apples kundeservice er dritt, så kundene tar ut frustrasjonen sin på tilfeldige ansatte i mobiltelefonforhandlere. 5 Lenke til kommentar
Martz Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det kan vel ha en sammenheng med at Apples kundeservice er dritt, så kundene tar ut frustrasjonen sin på tilfeldige ansatte i mobiltelefonforhandlere. Er slik jeg opplever det i alle fall. De kjøper en telefon fra Apple som de tror innfrir alle de kravene sine, også finner dem ut at den ikke gjør det allikevel, også er det vår skyld at den ikke fungerer slik dem vil. Masse slike tullinger 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hvis man slapp en telefon som klarte alt og fungerte tilfredsstillende på alle områder, ville jo ikke folk kjøpt neste modell. Det er best å legge inn et par halvåtte-funksjoner per revisjon, slik at kundene har noe å lengte etter. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg kommer Skrevet 3. februar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) iPhone kunder: Selger/support største mareritt. Har du argumenter/ grunnlag for påstanden din? Utdyp. Endret 3. februar 2011 av kommer 15 Lenke til kommentar
Martz Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 ^ SLIK er det faktisk med veldig mange kunder som skal ha iPhone, no kidding. Ikke AKKURAT sånn, men det er ikke langt unna.. Jeg brukte en gang ca 30 minutter på å forklare en kunde hva som var fordelene med å velge en annen telefon, og han virket VELDIG interessert og var enig i det jeg sa. Men til slutt bestemte han seg for å gå for iPhonen allikevel. Hvorfor? Fordi den så så veldig firkantet og pen ut... Jeg facepalma innvendig 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvorfor skal du presse annen telefon på kunden om han vil ha iphone? Er mange frdeler med å ha den:) 1 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Så klart det går an, men eg tenkte eg skulle var høfleg å spør uansett. Lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Dette er noe du vil oppdage sakte men sikkert igjennom livet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 ^ SLIK er det faktisk med veldig mange kunder som skal ha iPhone, no kidding. Ikke AKKURAT sånn, men det er ikke langt unna.. Jeg brukte en gang ca 30 minutter på å forklare en kunde hva som var fordelene med å velge en annen telefon, og han virket VELDIG interessert og var enig i det jeg sa. Men til slutt bestemte han seg for å gå for iPhonen allikevel. Hvorfor? Fordi den så så veldig firkantet og pen ut... Jeg facepalma innvendig Hvis kunden er hellig overbevist om at han vil ha iphone idet han entrer butikken, hvorfor prøve å overbevise ham om noe annet? Sjansen er da stor for at han plutselig må hjem og tenke, og da har du fort mistet et salg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå