Turtledove Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Stig er verdens beste taxisjåfør! Jeg tar drosje en del, ettersom jeg ikke har bil, og bor et stykke unna butikken. Derfor drar jeg litt sjeldnere på butikken enn mange andre for å "spare" opp. I går var en av de dagene. Jeg gikk til butikken, og fant en god del jeg trengte. Jeg bestilte drosje, og alt var som en dans på roser. Til slutt ble summen 700 og noe. Det var så pinlig! Jeg hadde nelig glemt bankkortet hjemme, og hadde bare 500 kr kontant med meg... På toppen av det hele kom Stig, drosjesjåføren, inn i butikken for å hjelpe meg med posene (han er av den typen som setter service HØYT), noe som gjør det enda mer pinlig, ettersom at han skulle kjøre meg hjem, og der står jo jeg uten penger..! Dere skjønner sikkert tegninga. Men han bare kaster seg uti det, og betaler det jeg manglet, hjalp meg med å pakke varene, og kjørte meg hjem! Jeg betalte selvsagt tilbake når jeg kom hjem og fikk henta bankkortet mitt. Han er virkelig en kjernekar! Skikkelig serviceminded! Det er god service ja. Regner med at du sitter på en del med han så han kjenner deg vel godt fra før av Ja, gjør det Men han ville nok gjort det samme for andre også, det er jeg sikker på Selvsagt ikke for hvem-som-helst, det ville vel ingen gjort, ser det vel an som alle andre. Men det ikke ofte man er borti sånne typer lenger! 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 27. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2011 Send en liten hilsen til taxiselskapet han jobber for så kollegaene får vite om det. Slike ting settes pris på og viser at du verdsetter servicen høyt. Eks: "Til Tad Rosje AS Vil med dette takke <sett inn navn> for ekstraordinær service torsdag 27 januar. Takket være servicen eg fikk har eg nå et helt annet syn på service-næringen! Uansett hva dere betaler <sett inn navn> i lønn så er det for lite. Takk!" 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 27. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2011 Will do! 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alastor Skrevet 27. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Jaja, ny kundeopplevelse hos meg i kveld . Kommer en kunde inn og skal ha litt ymse, og til slutt så ønsker hun en "sånn kabel fra PC til TV". Litt vanskelig å få funnet ut hva det var, men vi ender opp med at hun skal kjøpe seg en HDMI-kabel og sjekke om det funker. Og det er da det kommer: Jeg: Hvor lang skal kabelen være da? Kunde: Neeeii..det vet jeg ikke helt, hvor lang bør den være? Jeg: Det kommer an på hvor du skal ha den hen og om du skal flytte rundt på pcen og slikt.. Kunde: Ja..men det vet jeg jo ikke..? Jeg: Ok, men da anbefaler jeg 5 meter! Kunde: Hvor langt er det da..? Jeg: Eeeh..5 meter? Kunde: Ja, men hvor langt er det..? Slet faktisk med å holde latteren tilbake da.. Endret 27. januar 2011 av Alastor 34 Lenke til kommentar
Hanemann Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 .. Kvinner og øyemål 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Inge Rognmo Skrevet 27. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2011 Kunde: Hvor langt er det da..? Jeg: Eeeh..5 meter? Kunde: Ja, men hvor langt er det..? Det er da du måler opp fem meter og sier "herfra til dit" 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Torstein Skrevet 27. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2011 Jaja, ny kundeopplevelse hos meg i kveld . Kommer en kunde inn og skal ha litt ymse, og til slutt så ønsker hun en "sånn kabel fra PC til TV". Litt vanskelig å få funnet ut hva det var, men vi ender opp med at hun skal kjøpe seg en HDMI-kabel og sjekke om det funker. Og det er da det kommer: Jeg: Hvor lang skal kabelen være da? Kunde: Neeeii..det vet jeg ikke helt, hvor lang bør den være? Jeg: Det kommer an på hvor du skal ha den hen og om du skal flytte rundt på pcen og slikt.. Kunde: Ja..men det vet jeg jo ikke..? Jeg: Ok, men da anbefaler jeg 5 meter! Kunde: Hvor langt er det da..? Jeg: Eeeh..5 meter? Kunde: Ja, men hvor langt er det..? Slet faktisk med å holde latteren tilbake da.. Onkelen min opplevde noe lignende, men det var ikke HDMI-kabel. Husker ikke hva det var snakk om faktisk Uansett, så: Kunde: Hvor lang er denne? Onkel: 8 meter Det holder i massevis. Kunde: Du tror det ja? Hvor langt er det? Onkel: 8 meter Kunde: Ja, men hvor langt er det?? Onkel ser bort på noen kollegaer som driver og gaper etter luft da de synes dette er hysterisk morsomt, før han sier: 800 cm. Kunde: Oi, det var alt for langt. Flere hundre.. Nei, jeg får se på *insert annen elektrokjede*. Han gadd ikke stoppe henne engang. 20 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Enkelte folk er helt korka. Husker jeg jobbet i en jernvarebutikk for lenge siden. Inn kommer en gammel dame, hun beveger seg mot reolen hvor det hanger slike små skruepakker. Jeg spaserer bort og spør om hun trenger hjelp, joda, hun lurer på hva det står på eskene siden hun ser så dårlig. Jeg sier hva det står, for så at hun bryter ut med "JEG KAN DA LESE!!". 2 Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) "En 38 år gammel Sandefjord-mann kjeftet seg til en bot på 6.000 kroner i en Kiwi-butikk." http://www.sb.no/nyh...i-bot-1.5988099 Enough said. Skjedde ikke med meg, men never the less, viser hvor langt noen kunder kan gå Endret 27. januar 2011 av TheRealL Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 27. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. januar 2011 Hadde en kunde innom engang som skulle ha coax til parabol. spurte han om hvor lang han trengte.. Han ble stående å måpe i rundt 1 minutt før han sa 10 meter.... Jeg henta rullen, målte opp og kuttet av, og kunden gikk fornøyd ut etter betaling. Neste dag kommer han igjen, og sier den er for kort. Snill som jeg var tok jeg kabelen i retur (mye fordi 10m er vanlig og da ville jeg jo få en ferdig oppmålt en) Nå skulle han ha 15 meter.. etter å ha måpet i rundt 1 minutt... Tenkte ikke mer på det og klippet ny.. Neste dag skjer det samme... Nå skal han ha 20meter... og jeg klipper... Da han kommer tilbake på mandag neste uke hadde han enda samme problem... Jeg spurte om han i det hele tatt hadde målt avstand.. Noe han tilslutt innrømte å ikke ha gjort... Snill som jeg var avtalte jeg å komme til han på kvelden og ta med kabelrullen. Da jeg kommer frem er det bare hans hus å se på mange hundre meter og øverst i en diger gran henger parabolen...Ikke nok med at parabol disken henger 20 meter over bakken (bilen til fattern så i den lå det utstyr til å måle trehøyde fra bakkenivå da han driver med slikt)), men det er også 50 meter fra treet til huset også etter at jeg har tatt en runde med målerbånd, og han skulle ha kabelen ned langs treet og i et rør under bakken til huset... Han kom til å trenge minst 80 meter for å komme inn til stua... Jeg spurte han hvorfor han hadde montert det slik... Noe jeg ikke fikk et godt svar på, men fikk heldigvis overtalt han til å sette den på husveggen, og han kom unna med de originale 10 meterne.. Enkelt6e folk eier ikke øyemål eller forståelse for lengde.. og det gjelder ikke bare kvinner... (selv om de nok er de verste) 22 Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvor stor avstand takler kabelsignaler over coax da? 80 meter hørtes mye ut. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvor stor avstand takler kabelsignaler over coax da? 80 meter hørtes mye ut. Kommer an på hvor kraftig signalet er, og om den er dobbelt isolert Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Enda bedre: Hva måtte han ha punget ut med for 80 meter coax? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Enda bedre: Hva måtte han ha punget ut med for 80 meter coax? koster ca 300 kroner for 100m på biltema. Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 28. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. januar 2011 .. Kvinner og øyemål Men du vet vel hvorfor kvinner er så dårlige på å bedømme avstander? .... Fordi de hele tiden får høre at dette: |___________________________________________________| er 20cm. HEHE! 76 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Gratulerer med det beste svaret i tråden Charlotte Q! Den lo jeg faktisk hardt av. Lenke til kommentar
Populært innlegg bamsefar Skrevet 28. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Sigh, hva skjer med køkulturen - det vil si mangelen på - her i landet! Mener ikke diskriminere, men turister evt 1.gen innvandrere har åpenbart ikke hørt om konseptet! I går helt på tampen av skiftet mitt så kommer det et par av persisk opprinnelse med en ruter i handa, mens jeg snakket med en kunde om en kamerapakke! Jeg var alene på dette tidspunktet, så paret stiller seg i "kø", det vil si rett foran trynet mitt! Jeg nikker annerkjennende som jeg alltid gjør, slik at jeg har signalisert at jeg har sett dem. Om kunder er hyggelige og har et enkelt spørsmål når jeg snakker med andre, så svarer jeg som oftest kort og presist, med beskjed om at lurer de på mer så må de vente på sin tur. For meg handler det om prinsipper, da jeg som kunde i en annen butikk ikke ville likt at andre bruker min tid, i tillegg til at jeg vil behandle alle så likt som mulig! Noen har store problemer med å forstå dette, og dette paret var slike kunder! Mannen brøt inn i samtalen og begynte, på gebrokkent engelsk, spørre om produktet! Jeg svarte at de måtte vente litt, så skulle jeg hjelpe dem etterpå. På dette tidspunktet var jeg på vei til å hente noe tilbehør til min egentlige kunde, når mannen går i veien! Jeg prøver å gå rundt han, men han følger bevegelsen! Jeg spør hva han prøver å oppnå, og han begynner å spørre om ruteren igjen! Øynene i bakhodet mitt ser at kunden min som skal ha kameraet begynner bli litt rastløs, så jeg snur meg og går den ANDRE veien rundt kamerabordet, men da kommer kona til perseren springende! Oppgitt ber jeg dem vente, men nå begynner de rope om dårlig kundeservice og får de ikke hjelp umiddelbart så kom de aldri til å handle hos oss igjen! Jeg sa det var helt greit, ønsket de en god dag videre og helg, før jeg snudde meg tilbake til kunden min! Da kjenner jeg at det sier dunk, og jeg får ruteren i ryggen!! Snurt går de ut av butikken, mens jeg står der målløs! Jaja, nå er jeg i alle fall på ferie og kan lade batteriene! Endret 28. januar 2011 av bamsefar 31 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er i slike situasjoner man bare skal være glad for at de aldri vil komme tilbake. 6 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kastet han virkelig routeren i ryggen på deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå