Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RIKS-tv derimot! Oh my god, hver gang jeg må ringe dem er som Julaften. Hyggeligere mennesker finner du ikke! Ble sittende å småprate med ei kjærring engang jeg skulle teste en tuner for en kunde. Hun fortalte meg om dagen hennes, og jeg om min. Den testen ble betraktelig mye lengre enn den skulle ha vært, for å si det sånn! PHONECRUSH GADDAM.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Da RiksTV ble nødvendighet her på øvre romerike, solgte den lille butikken min 500 enheter på 1 dag...

 

Jeg satt opp ekstra terminal bare for å få ting til å gå, og jeg skreiv under navnet mitt over 300 ganger på 1 dag...

 

Etter den dagen har håndskrifta mi vert i dass...

Lenke til kommentar

Noen andre som har vært borti denne her?

 

"Hei, skal ikke forstyrre deg, ser du spiser. Men jeg har bare et kjapt spørsmål"

 

Jeg har 30 min med lunchpause i løpet av arbeidsdagen. La meg nå vertfall få nyte den i fred :hrm:

Nei, spiser ikke akkurat bak kassa. Synes det er mye kjekkere å spise på kjøkkenet/pauserommet. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.break.com/index/too-much-helium-1989056

 

Tenker på alle de dumme barna som spør om de kan få ballonger av oss. Skjønner ikke hvorfor vi har helium i det hele tatt. Små barn på 1-3år syns sikkert det er kjempe fasinerende, men at vi må gi ut ballonger til 13-15åringer :wallbash:

 

helium er gøy på fest :) Har tatt med meg heliumballonger fra restaranter mange ganger, og jeg er snart 21 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Torsdag forrige uke kom det en herre, sikkert i tjueåra, inn og skulle ha CA-modul til sin IDTV gjennom Canal Digital-parabol. Dette er noe jeg knapt har vært borti selv, da det er stortsett en av mine kolleger som tar seg av slik henvendelser. Denne dagen var derimot jeg, som 17-åring, alene på lyd- og bilde avdelingen og hjalp så godt jeg kunne. Og det viste seg å ikke være et problem, jeg fikk svart på spørsmål som ble stilt og livet var herlig. Problemet dukket derimot opp når dette skulle registreres på nettportalen til Canal Digital. Et av problemene med denne portalen er at man kun kan søke opp kunder etter kundenummer, telefonnummer og programkortnummer, av sikkerhetsmessige årsaker. Kunde visste selvsagt ikke telefonnummeret han hadde registrert abbonomentet på, da han hadde gjort dette på et gammelt husnummer for mange herrens år siden. Jeg ringte inn til CDs forhandler support og fikk tak i kundens kundenummer.

 

Da jeg skulle slå inn nummeret fikk jeg opp gladmelding "Teknisk feil!" ca. hundre ganger på rad, og jeg kom rett og slett ikke igjennom. Jeg solgte derfor kortmodulen til kunden og ba ham ringe canal digital selv og endre abbonomentet, ettersom dette var 10 minutter før butikken stengte. Den hyggelige representanten fra CD (under navnet "Steffen", alle dere som jobber med endring av parabol abbonoment har sikkert vårt borti "Steffen", den selvgode kødden som aldri lar deg fullføre en setning på telefonen) hadde fortalt meg at dette gikk helt fint an.

 

Ti minutter før stengetid, dagen etterpå, får jeg plutselig en telefon fra kunden om at, nei, ikke pokker om CD ville la ham gjøre det slik. Det måtte, og jeg sier MÅTTE, bli registrert hos oss. Etter hundre og åtti telefonsamtalerfram og tilbake, mellom kunden og CDs forhandlersupportere (hvorpå "Steffen" var en av dem), fikk jeg endelig taki i kundenummer og serienummer/pairingnummer på CA-modulen. Idag var CD's nettside i god stand og alt så lyst ut. Når man registrerer CD IDTV må man velge godkjent TV-modell utifra en liste, og jeg ante ikke hva slags TV kunden hadde, men jeg regnet med han hadde en SONY eller Samsung toppmodell, noe man må ha. I en siste jojo-samtale mellom meg, kunde og CD kommer det frem at kunden ikke har en TV godkjent for CD Parabol IDTV, noe kunden hadd blitt fortalt at han hadde av Hi-Fi Klubben som han hadde handlet sin Panasonic Plasma av. Det hele endte med at en noe skuffet ung herre kom ned til oss dagen og fikk tilbake tusenlappen sin pluss 300kr som plaster på såret for dårlig service.

 

Og hvis "Steffen" leser dette: Håper du sover godt om natta, din pikk.

Canal Digital sitt bestillingssystem er legendarisk kronglete å bruke dessverre. Og blir ikke bedre at de legger på lag på lag med hacks for å få nyere utstyr til å kunne registreres der.

 

Viasat har fått en stor oppgradering for de som husker det gamle sosesystemet, mye bedre i dag :).

 

Men tror digital-tvoperatørene kunne hatt ett og annet å lære av netcom og tele2 sine bestillingssystemer...

Lenke til kommentar

I helgen måtte jeg for første gang ikke vise leg :fun: Dvs, jeg pleier alltid å rekke bankkortet til den i kassa før de spør (tillært adferd etter å selv ha sittet i kassa og prøvd, med varierende hell, å vurdere alder på kundene), men nå tok for første gang damen i kassen ikke imot. Er voksen.

Forresten synes jeg det er noe alle under tjue, i hvert fall, burde gjøre. Det er så GØRR å prøve å gjette alder og risikere å tabbe seg ut ved å spørre en på 26, og hvis man ER gammel nok og dermed HAR leg, hva f--- er problemet med å vise den fram uoppfordret :mad::(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.break.com/index/too-much-helium-1989056

 

Tenker på alle de dumme barna som spør om de kan få ballonger av oss. Skjønner ikke hvorfor vi har helium i det hele tatt. Små barn på 1-3år syns sikkert det er kjempe fasinerende, men at vi må gi ut ballonger til 13-15åringer :wallbash:

 

Kanskje litt OT, men videobeskrivelsen er noe av det mest treffende jeg har lest:

This chick inhales so much helium that she passes out and unfortunately has two of the least helpful friends possible.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...