Pubé Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Fikk Glittertind - Landskjenning til jul. CD'en virket ikke så jeg tok den med ned til platekompaniet for å få en ny en. Men de hadde ikke flere så jeg fikk en tilgodelapp og en beskjed om at albumet skulle komme inn neste uke. Kom ned dit neste uke og fikk beskjed om at de skulle ha det inne neste uke igjen. Hadde ikke tid før 2 uker senere igjen, og får jaggu samme beskjed igjen. Jag har ikke tid til å fly ned til byen hver uke, er som oftest i byen en gang i måneden. Så jeg husket nå nettopp på å kanskje ringe ned dit før jeg drar. Noe jeg da gjorde, og det hun som tar telefonen sier da er at de ikke har det på "listen sin" eller noe. Men hun skulle sette det inn nå, så burde albumet være inne innen fredag. Hadde den første personen i kasse gjort det, hadde jeg spart masse tid og irritasjon Endret 25. januar 2011 av Zoro Sama Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Onkelen til en jeg kjenner hadde en morsom kunde for noen år siden. En meget fornem vestkantfrue kommer inn i dagligvarebutikken hans, og leter og romesterer lenge, før hun spankulerer bort til ham. "Si meg, har De ikke velstandslefse?" "Nei, kan ikke si at det er noe jeg har vært borti før." Hun legger så ut om dette "vidunderlige" teselskapet hun hadde vært i, der hun hadde fått servert velstandslefse, og hadde så blitt fortalt at det hadde blitt kjøpt inn i nevnte butikk. Det var sjeldent hun var på disse trakter og handlet, så det kunne hende hun hadde kommet til feil sted. Etter å ha forklart hva denne lefsen bestod av, viser han henne bort til frysedisken der han løfter opp en Vestlandslefse, og spør om det kan være denne? "Ja, så sannelig! Det er velstandslefsen!" "Nå heter dette Vestlandslefse, fra Vestlandet." "Virkelig? Nei, gud, det vil jeg da ikke ha!" Før hun snur på hælen og tripper rimelig fort ut av butikken igjen. Nei, for man kan ikke spise den om den ikke viser hvilken rang man er av! Kaller den konsekvent for velstandslefse selv, vel vitende om at det er feil. Eller "leif", som forumbrukere konsekvent kaller skrivefeilene sine. 1 Lenke til kommentar
mikaelvr Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Sitter ofte på sentralbordet i en nokså stor bedrift. som regel vet folk hvem de vil settes over til, men selvfølgelig er det jo noen som sier hva som har skjedd, og jeg må jo da selvfølgelig finne riktig person til jobben. Liker spesielt når jeg sier "Ja da setter jeg deg over til xxx", "ja hva driver han med da" ..... naturligvis er han riktig person for jobben! får ofte lyst til å bare si at han er vaskehjelp. Endret 25. januar 2011 av mikaelvr 6 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Prøv den en gang :!: Endret 25. januar 2011 av Zoro Sama 2 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det desidert verste jeg vet er når kunder eller gjester (whatever egentlig) har et voldsomt behov for å fortelle MEG hvordan jeg skal utføre en oppgave i MIN jobb..! Eks. fra i dag: en gjest ga meg 7 sider å sende på fax for han, og jeg spurte etter faxnummeret, og fikk det på en lapp ved siden av. Så måtte han selvsagt bare slenge inn en kommentar: Ja, altså, du må huske på å få med alle sidene da!" "Jada" sier jeg og smiler, mens øynene mine sender et advarende blikk. "Ja, og med siden opp da, for ellers ser de jo ikke hva som står.". Han mente det helt seriøst, det lyste ut av hele han. "JAda, dette skal vi få ordna vettu!! *fake smil*. Når han kom tilbake for å hente papirene, spurte han: "Nå? Fikk du sendt alle sidene?" "Ja, her er bekreftelsen" (faxmaskina skriver ut bekr.) "Åja, bra. Du sendte alle i en sleng ja? Ikke ett-og-ett liksom?" "Nei, alt ble sendt samlet. Det står her på bekreftelsen, se her *peker*". "Åja, ja, men da så." Ikke så mye som ett takk før han snudde og gikk en gang. Ofte er det også sånn at folk har tungt for å skjønne at jeg har forstått det de har sagt til meg første gangen, slik at de bare MÅ fortelle det fire-fem ganger til på litt forskjellige måter. Når jeg bestiller Taxi f.eks tar jeg imot info: antall, etternavn, tidspunkt, reisemål, og om det evt er mye bagasje. De fleste vil gjerne stave gjenta navnet sitt to ganger, fortelle hvor mange de er ved å peke på samtlige, og lar meg aldri komme til ordet for å spørre hvor de skal. Når jeg endelig får spurt de om det, sier de *navn på sted/gate* og legger til: det ligger rett bortenfor der, ned bakken, og tredje innkjørsel til høyre og peker samtidig. Nesten samtlige avslutter samtalen med: Ja, da bestiller du det da? Iblant får jeg lyst til å svare: "Nei, jeg kommer til å ta med meg denne lappen hjem og huske på den dagen jeg tok i mot "Taxi-infoen" men aldri bestilte taxi". Kunne fyllt ut mer, men tror dere skjønner tegninga. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Folk som tror de må spesifisere "skikkelig jobb" i bestillingen må ha et nydelig syn på medmenneskene sine. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Sitter ofte på sentralbordet i en nokså stor bedrift. som regel vet folk hvem de vil settes over til, men selvfølgelig er det jo noen som sier hva som har skjedd, og jeg må jo da selvfølgelig finne riktig person til jobben. Liker spesielt når jeg sier "Ja da setter jeg deg over til xxx", "ja hva driver han med da" ..... naturligvis er han riktig person for jobben! får ofte lyst til å bare si at han er vaskehjelp. Jeg trodde jeg snakket med NetCom i en sak som angikk en skadet mobiltelefon. Jeg antok derfor at han hadde alle detaljene mine. Men han jobbet i Codan Forsikring. Dette var jeg ikke gjort tilstrekkelig oppmerksom på av NetCom-fyren som satte meg over. Selvsagt vil kundene vite hvilken stilling den de settes over til har. Endret 25. januar 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Indeed. Har mange ganger forklart f.eks at MOSFETene på hovedkortet er gåen, så prosessoren røk i samme slengen. Til en selger. Nice! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Indeed. Har mange ganger forklart f.eks at MOSFETene på hovedkortet er gåen, så prosessoren røk i samme slengen. Til en selger. Nice! Har det skjedd så mange ganger? 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Liknende ting, ikek AKKURAT det. Men stått og forklart til selgere som ikke kan noen ting, for så måtte gjenta alt fordi jeg trodde jeg snakka med noen på support/teknisk. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jepp. Det samme har skjedd med meg hos posten. To-tre ganger har jeg fått beskjed om at ting jeg har kjøpt har blitt stoppet i tollen og vil bli returnert. Jeg ringer da kundeservice, og en dame sier hun skal sette meg over til "de som driver med sånt". Jeg tror jeg skal til tollen, men ender hos en på postterminalen... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Winydancer Skrevet 25. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. januar 2011 Tjohooo.. La meg tegne et mentalt bilde for dere; lang kø, mye folk, mas og fjas, jeg nærmer meg slutten på en 8 timersvakt og er ganske knekt. En kunde handler for en ~tusenlapp og en haug av varer. Jeg slår inn alt, null stress, spør hyggelig om mannen vil ha kvittering. Får svaret: "JA SELVSAGT SKAL JEG HA KVITTERING? HVEM VIL DA IKKE HA KVITTERING?"....Jeg ler litt (falskt som faen seff), og sier med en fin tone "Sjeldent noen spør etter kvittering lenger, faktisk." Mannen himler litt med øynene og sier "Nåja." Jeg slår inn neste kunde som bare har etpar varer, og hun skal betale.. MEN, der står den gamble gubben enda, og blokkerer terminalen totalt. Jeg måper litt, og ser at han faktisk studerer hver ting på kvitteringen og ser tilbake på båndet for å "dobbeltsjekke" hver vare. Etter et minutt eller to, ser han på meg, med et "selvgodt" smil og sier: "Gratulerer, alt stemte." Jeg bare måpte. 17 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Folka på nærbutikken forsetter å fortelle meg på vanlig hverdag at det ikke er lørdag idag Er det unormalt at en 16åring kommer inn å kjøper godteri, og middagsmat? Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 ja, det er ikke lørdag 5 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 De sier det på sånn måte at jeg ikke burde kjøpe godteri Og når jeg kjøpte FHM fikk jeg spørsmål om mamma visste om dette. And she did! Digg å være venner med alle på lokalbutikken 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 25. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. januar 2011 På skikkelige nærbutikker vet de ansatte når hver enkelt unge har lov til å kjøpe snop. 16 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 På skikkelige nærbutikker vet de ansatte når hver enkelt unge har lov til å kjøpe snop. På skikkelige nærbutikken lar de ansatte foreldrene oppdra ungene sine selv. Blir for dumt at jeg på 16 år skal bli nektet å kjøpe godteri til meg selv, fordi jeg er godtesugen og det er tirsdag. Det skjer uansett kanskje en gang i mnd, og jeg kjenner de fleste uansett. Blir for dumt å henge seg opp i. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ja, det er derfor de vet det per unge og ikke bare kjører et generelt forbud. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Da sier du bare: "Du blir kanskje våt nedentil av Andy Warhol og eksperimentell gladjazz, men om du ønsker å få jobben skikkelig gjort, lar du meg ødelegge både tenner og ører, for pepsi max og P4 er for en elektriker det viagra er for Hugh Hefner. Nå var det noe mer du lurte på?" Endret 25. januar 2011 av ChaosPredicted 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Frohman Skrevet 25. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Torsdag forrige uke kom det en herre, sikkert i tjueåra, inn og skulle ha CA-modul til sin IDTV gjennom Canal Digital-parabol. Dette er noe jeg knapt har vært borti selv, da det er stortsett en av mine kolleger som tar seg av slik henvendelser. Denne dagen var derimot jeg, som 17-åring, alene på lyd- og bilde avdelingen og hjalp så godt jeg kunne. Og det viste seg å ikke være et problem, jeg fikk svart på spørsmål som ble stilt og livet var herlig. Problemet dukket derimot opp når dette skulle registreres på nettportalen til Canal Digital. Et av problemene med denne portalen er at man kun kan søke opp kunder etter kundenummer, telefonnummer og programkortnummer, av sikkerhetsmessige årsaker. Kunde visste selvsagt ikke telefonnummeret han hadde registrert abbonomentet på, da han hadde gjort dette på et gammelt husnummer for mange herrens år siden. Jeg ringte inn til CDs forhandler support og fikk tak i kundens kundenummer. Da jeg skulle slå inn nummeret fikk jeg opp gladmelding "Teknisk feil!" ca. hundre ganger på rad, og jeg kom rett og slett ikke igjennom. Jeg solgte derfor kortmodulen til kunden og ba ham ringe canal digital selv og endre abbonomentet, ettersom dette var 10 minutter før butikken stengte. Den hyggelige representanten fra CD (under navnet "Steffen", alle dere som jobber med endring av parabol abbonoment har sikkert vårt borti "Steffen", den selvgode kødden som aldri lar deg fullføre en setning på telefonen) hadde fortalt meg at dette gikk helt fint an. Ti minutter før stengetid, dagen etterpå, får jeg plutselig en telefon fra kunden om at, nei, ikke pokker om CD ville la ham gjøre det slik. Det måtte, og jeg sier MÅTTE, bli registrert hos oss. Etter hundre og åtti telefonsamtalerfram og tilbake, mellom kunden og CDs forhandlersupportere (hvorpå "Steffen" var en av dem), fikk jeg endelig taki i kundenummer og serienummer/pairingnummer på CA-modulen. Idag var CD's nettside i god stand og alt så lyst ut. Når man registrerer CD IDTV må man velge godkjent TV-modell utifra en liste, og jeg ante ikke hva slags TV kunden hadde, men jeg regnet med han hadde en SONY eller Samsung toppmodell, noe man må ha. I en siste jojo-samtale mellom meg, kunde og CD kommer det frem at kunden ikke har en TV godkjent for CD Parabol IDTV, noe kunden hadd blitt fortalt at han hadde av Hi-Fi Klubben som han hadde handlet sin Panasonic Plasma av. Det hele endte med at en noe skuffet ung herre kom ned til oss dagen og fikk tilbake tusenlappen sin pluss 300kr som plaster på såret for dårlig service. Og hvis "Steffen" leser dette: Håper du sover godt om natta, din pikk. Endret 25. januar 2011 av Frohman 36 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå