Mannen med ljåen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg lærte aldri hva slags kode jeg skulle bruke for lightere. Jeg slo inn div. bildeler. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Knappen åpen vin er alltid fin Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg jobbet i elektrobutikk, og hadde beskjed om å ikke bruke kode 100 som var DIV vare... Men jeg ante råd... fordi jeg fant ut at kassa hadde kode 142 - Nonstop Is Så hvor mange her kan si de solgte hengsler til Miele kombiskap som en Nonstop is? 8 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 I går på jobb, var en bekjent av meg innom. Har ikke sett han på en stund. Plutselig roper han ut: "Hei, jeg har ikke sett deg siden vi hadde sex sist, du lurte meg til å si det var godt". Jeg ble litt satt ut, men svarte igjen med samme mynt: "Selv om det er drømmen din, så har det ikke skjedd" Morsome var jo at det var ganske folksomt i butikken akkurat da. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg iKent Skrevet 23. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 23. januar 2011 Hadde en fin kunde i natt må jeg si..(jobber som vekter btw, nattskift på et rimelig stort sjenkeområde), en gjest ved en av barene som gikk forbi meg mens jeg hjelper en gammel dame som skled på isen og ikke klarte å komme seg opp som presterte å trøkke ut ordene: se der ja, bra vi har vaske service(vakt service) til noe nyttig, de svina kom jo ikke inn på politskolen så da får de rydde opp gamle damer i stedetfor:D(han var skikkelig stolt over at han sa det høyt så jeg hørte det og alle vennene hans hørte det). Og her snakker vi om en kar på 40-50 år. Senere på kvelden ble vi tilkalt til utestedet pga en person hadde tatt en ølflaske og stukket den inn i tinningen hans, med en knust bakende, så den fungerer jo i prinsippet som en stor kniv. Personen som ble stukket ned var han som hadde slengt den slibrige kommentaren etter meg når jeg hjalp opp den gamle damen, og vi mens jeg sitter å prøver å holde såret sammen, tar de andre vektere på jobb gjerningspersonen og vi får sydd han opp i en ambulanse som kom ned litt senere. Kona hans kjefta han huden full for kommentaren, og fikk han til å komme ned å unnskylde seg for kommentaren og han sa at han ver veldig glad for at vi gjorde en slik fantastisk jobb :3 Made my day 43 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Karma's a bitch Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Jeg kom på en historie fra mai. Dette var tre dager etter konfen min, så jeg gikk for å kjøpe en Alienware Aurora sammen med en kamerat av meg som skulle ha den samme. Mannen som skulle hjelpe oss virket flink helt til han skulle prakke på oss et nettverkskort til trådløst nett. Vi hadde begge lest oss opp på dette på forhånd, og visste at PCen hadde medfølgene antenne, men han påsto at ingen stasjonære PCer hadde dette. Selv etter at vi fikk støtte fra to andre i PC-avdelingen i butikken var han sikker på at det ikke finnes stasjonære PCer med trådløst nett. Kameraten min var dum nok til å gå med på dette, og kjøpte antennen han sa vi måtte ha. Da vi satte opp PCene våre så vi jo at det ikke trengtes noen ekstern antenne. Kameraten min ble dritsur, og fikk meg med ned for å bytte den. Den samme mannen var der for å hjelpe, og da vi sa at den var unødig, svarte han med en sur undertone "da har du brukt kabel, da". Det hadde vi selvsagt ikke. Det irriterer noe inn i h*lv*t* at butikksjefer ansetter folk uten teknisk kometanse! EDIT: Med en gang ville han ikke gi oss tilbake pengene, heller, men da sa en annen ansatt at han hadde feilinformert, og måtte gjøre det. Endret 23. januar 2011 av Hanske Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Jeg lærte aldri hva slags kode jeg skulle bruke for lightere. Jeg slo inn div. bildeler. Haha, jeg lærte meg aldri å holde helt styr på diversekodene på bensinstasjonen, siden jeg hadde en annen jobb som også involverte plu-koder. Så jeg har solgt en del "Dekk" :!: 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 snip jævlig fortelling, men absolutt plusspoeng Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Hvis jeg hadde fått kjeft for å bruke en diverse knapp på varer som ikke lå inne med navn eller EAN-nummer i kassen, hadde jeg bare pent og rolig informert om at jeg fra nå av kom til å gi bort alle varene sjefen ikke hade lagt inn i kassesystemet, ettersom han i prakasis nektet meg å ta betalt... men så har vi hatt en relativt grei odning der jeg har jobbet med kasser: man skriver opp alle varer som ikke ligger unna, og så har noen fikset det ila. maks en uke. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg MrL Skrevet 24. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2011 Fikk meg en overaskelse i dag, av en totalt ukjent kunde jeg ikke hadde snakka et ord med *Står å loker på PCen* Kunden: "Unnskyld, du, kan jeg fortelle deg en ting?" Jeg: "eh, ja?" Kunden: "Du var utrolig fin på håret!" Made my day 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg bamsefar Skrevet 24. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Noen kunder er kravstore, som f.eks fruentimmeren som kom innom i dag. Hun ville ha en harddisk som var full av programvare, slik at hennes barn kunne få tak i all informasjon i hele verden - lett tilgjengelig! Det tok noen strakser før jeg forsto hva hun egentlig ville ha, da hun var av spansk opprinnelse og norsken hennes var like stødig som min spansk. Etter å ha fått litt mer informasjon ut av henne, foreslo jeg en stasjonær PC da hun ville få endel mer for pengene. For henne var det totalt irrelevant hva slags PC hun kjøpte, så lenge den hadde "ail programvare ååååg infårmasjon laitt tilgjingelig!". Det var litt vanskelig for henne å forstå at hun ville trenge å kjøpe noe programvare ved siden av, siden ingen PC kommer med "alt", mer det motsatte. Etter litt snusing fram og tilbake begynte jeg å få et bilde av hva hun og barna hennes kom til å bruke PCen til. Rimelig enkelt bruk, surfing, mail, nettbank og lekser for barna. Uansett, det jeg anbefalte henne, grunnet at vedkommende var såpass grønn, var at vi tok oss av oppsett og installasjon - en enkel supportavtale som inkluderer fri support og antivirus i avtaletidens lengde. Dette er ikke noe alle har behov for, men jeg er glad for at det er noe vi tilbyr da det gjør det uhyre mye enklere for kunden å få hjelp i ettertid. Hun virket veldig fornøyd og enig i hva jeg presenterte for henne, så jeg gikk i grunn ut i fra at dette var noe hun kom til å slå til på. Uansett, pakken med PC m/mus&tastatur, skjerm, office og supportavtale i ett år kom på den runde sum 6000kr, etter et heftig avslag på rett under 900kr. Det var nå moroa begynte, da hun utbrøt: "SEKS TOOOOOOSEN KROOOONER? Nai nai nai, AAAALTFYR MYE. JAI BETALE.... 3000KR!" Hun forventet da at hun skulle få en ny PC og tilbehør med "ail programvare i verden" til 3000kr! Etter å ha prøvd forklare henne at hun hadde fått en god pris og ikke minst bra PC til hennes families bruk, så ble jeg stemplet som svindler og lurendreier. Ikke snakk om at hun skulle betale så mye for en PC med "ail programvare i verden". Oppgitt prøvde jeg nok engang forklare henne hvordan ting hang sammen, men når den mangelfulle norsken gikk over til spansk med en hissig tone, så ga jeg opp. Jeg printet ut et pristilbud, la det i armkroken hennes og ba henne tenke på det. NESTE! Og takk høyere makter så var både neste kunde vennlig, fornuftig og hadde faktisk overhørt hele forrige samtale. Det var ei jente som hadde dessverre vært uheldig med sitt kompaktkamera. Det kjipe for hennes del var at hun hadde tegnet trygghetsavtale (ulykkesforsikring eller idiotforsikring på folkemunne) som hadde gått ut 1 uke før kameraet ble ødelagt. Ikke så mye man kan gjøre med det, regler er regler. Hadde det derimot vært meg så hadde jeg følt meg kanskje litt lurt, i en kjip situasjon. Bestemte meg for å gjøre det jeg kunne, og ga henne innkjøpspris på et kamera hun ville ha. I tillegg fikk hun minnekort med på kjøpet, så summasummarum så tapte jeg på salget. Hun var strålende fornøyd - det tross alt viktigste - og butikken fikk forhåpentligvis en kunde for livet! Før hun gikk fikk jeg en klem og opp og ned i mente med ros! Awwww EDIT: Leif was here! Endret 24. januar 2011 av bamsefar 23 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Bamsefar: Mistenker at du er i Lefdal/Elkjøp sjappa, og da mener jeg å huske fra min tid at det er en viss buffer-sone når det gjelder moderna og forsikringene, på en uke eller to. Snakk med service ansvarlig, så bør h*n vite hva jeg babler om Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Har gått den runddansen før, hun ble uansett sendt til meg FRA serviceluka! Det jeg liker med denne jobben er friheten jeg i utgangspunktet har til å gå LANGT for å gjøre en kunde fornøyd. Har det derimot blitt satt en fot ned, så overkjører jeg ikke den. Nei, hun var ikke den smekreste jeg har sett, men det har heller ikke noe med hva slags service vedkommende får og hva løsningen blir! (Det burde hvertfall ikke gjøre det *host* ) Endret 25. januar 2011 av bamsefar 1 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ah, sånn ja. Tenkte hun bare spaserte inn i butikken først, slik mange gjør. Men da kan jo du utnytte denne infoen til å spørre service-ansvarlig og briljere med din fantastiske kunnskap (tar ingen ansvar om jeg husker feil og du blir ledd ut av kontoret ) 1 Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er ganske mange skrotinger som bor rett ved 7-Eleven-butikken jeg jobber i. En dag var det ei kjerring der som faktisk truet med å begå selvmord hvis jeg ikke ga henne tobakk. På toppen av det hele stod hun verken først i køen eller hadde nok penger til tobakk. Lenke til kommentar
Populært innlegg blixbox Skrevet 25. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Onkelen til en jeg kjenner hadde en morsom kunde for noen år siden. En meget fornem vestkantfrue kommer inn i dagligvarebutikken hans, og leter og romesterer lenge, før hun spankulerer bort til ham. "Si meg, har De ikke velstandslefse?" "Nei, kan ikke si at det er noe jeg har vært borti før." Hun legger så ut om dette "vidunderlige" teselskapet hun hadde vært i, der hun hadde fått servert velstandslefse, og hadde så blitt fortalt at det hadde blitt kjøpt inn i nevnte butikk. Det var sjeldent hun var på disse trakter og handlet, så det kunne hende hun hadde kommet til feil sted. Etter å ha forklart hva denne lefsen bestod av, viser han henne bort til frysedisken der han løfter opp en Vestlandslefse, og spør om det kan være denne? "Ja, så sannelig! Det er velstandslefsen!" "Nå heter dette Vestlandslefse, fra Vestlandet." "Virkelig? Nei, gud, det vil jeg da ikke ha!" Før hun snur på hælen og tripper rimelig fort ut av butikken igjen. Nei, for man kan ikke spise den om den ikke viser hvilken rang man er av! Endret 25. januar 2011 av blixbox 23 Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg blir oppriktig glad når jeg leser om god service Kjempebra! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hun høres ut som min spanske spansklærer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå