Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hohoho - i slik en situasjon som det måtte jeg hentet daglig leder lenger før deg for å klare å holde masken!

 

 

Har en lei tendens til å bli sarkastisk mot dumme kunder, og er veldig vanskelig å holde seg :p

 

 

- (Kunde) "Står gryter og stekepanner i kjøkkenavdelingen?"

- (Jeg) "Næææhi - De står i verktøyavdelingen, sammen med slagdrillene til Bosch"

- (Kunde) "Hææ?"

- (Jeg) "Åh, beklager :) - Det står i kjøkkenavdelingen, kom skal jeg vise deg! :)"

 

Problemet er at når jeg blir sliten mot slutten av dagen går jeg på auto, så får stort sett ikke med meg hva jeg sier før jeg har sagt det :p

 

Heldigvis tar de fleste kunder det med godt humør :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

ze5400: Sargasme mot kunder er fantastisk! :D

 

_________

 

Angående sarkasme, siden jeg jobber i en kjede med høyttalere, tver, og forsterkere, så får jeg ofte "Hei, har dere høyttalere?", mens jeg ser meg rundt så sier jeg "Nei,dessverre :p", kunden fortsetter med "Neinei, hadebra".

Kunden fikk velfølgelig hjelp etter at spøken ble gjort, men man spørr da ikke om det, gjør man vel?

 

Blir som å gå på rema 1000, for å spørre om de har matartikler der.

Lenke til kommentar

Blir vell som dei som kjem på bensinstasjonen der eg jobbar å spør om eg har pølse.

Og det er vel større sjanse å få "ja" på det spørsmålet enn om man spør om dere har bensin ;)

(Lenge siden jeg har sett en "ekte" bensinstasjon i Norge nå).

Det Har faktisk hendt at me har vore tomme for diesel, fordi idiotane på kontora i Oslo ikkje har klart å sjå at me har bestilt. Det har skapt baluba.

 

- Kunde: Hei, er dere tomme for diesel?

- Meg: Ja, det er me desverre.

- Kunde: Åssen i svarte hælv**** er det MULIG!?!?!

- Meg: Tja, det kan du sei...

 

I teorien skal det ikkje være mulig å komme på ein bensinstasjon å få beskjed om at man er tom for drivstoff..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lang historie

 

Kjenner meg igjen i situasjonen, men jeg hadde nok heller bedt kunden om å slutte å legge på varer (ikke spurt om han kunne stoppe, men mer befale ham å stoppe), reist meg opp og strukket meg etter varene. Man ser jo som regel på forhånd at det kommer til å gå galt (og det gjorde du i alle fall her).

 

For øvrig ser jeg på meg selv som veldig hensynsfull på det området (når jeg er kunde). I tillegg til at jeg ikke driver med stabling, så sender jeg alltid de mest robuste varene ned først.

 

Verken den ansatte eller jeg er interessert i moste druer/tomater/hvasomhelst nederst i kassa og utover resten av varene, men det er jævlig mange kunder som synes at tulipanbuketten og avisa (som alltid havner ned i sprekken med rullebåndet) MÅ bli slått inn først. Og hvis jeg da prøver å være grei og sette blomstene og avisa litt til siden så ingenting blir ødelagt, da kan du banne på at de går bort og sender ned tingene likevel. Og så kjefter de når de må gå og hente seg ny blomst fordi den første ble helt most.

 

"Jeg hadde jo plukka ut den fineste! De andre som er der er bare visne, så nå vil jeg faen ikke ha noen jævla blomst likevel! Ja, og forresten så er blomstrene deres aaaaaltfor dyre, jeg skjønner ikke at noen kjøper de!"

 

Årh, hvorfor kan de ikke bare la være, da? Og det er faen ikke min feil at de tvinger meg til å sende et lass av varer ned på den stakkars blomsten som de selv har plassert der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I England og Sverige ser jeg stadig skilt om at varene skal en og en og at strkkoden vendes mot kunden slik av varen slås lett inn. Alle, unntatt nordmenn på harrytur, respekterer dette. I Tyskland har de et helt eget system, hvor varene ender på et bittelite område, slik at kunder legger de tilbake i vognen når de er betalt, og pakker på benker i utgangsdøren. Dette er den beste løsningen. Ellers er tyske butikker de verste i verden. De ansatte er belærende og frekke, og går alltid etter oss ungdommer for å sjekke om vi stjeler. Særlig når vi snakker norsk - de tror vi er russere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jobba på Prix ifjor, og da var det en kunde innom som sku kjøpe 3 pakker kvikklunch. Da jeg slo de inn ble han sjokkert over prisen og utbrøt framfor 10 mennesker at "NEI, DETTE HAR JEG IKKE RÅD TIL!", så han skulle bare ha 2. Og betalte med en tusenlapp.

 

Samme fyren har tidligere blitt skikkelig forbanna på meg som anstatt på grunn av prisene Coop fører, og påstått at "Norge er det verste landet å bo i, for her blir vi svindlet."

Endret av Haugli
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Neste gang kan du si til ham at Norge nok er det landet i verden hvor dagligvarer relativt sett er billigst. Ingen bruker mindre av lønnen sin på mat enn vi gjør.

 

Dette aner du ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å fortelle.

 

det samme gjelder jo strømprisene også, rart folk ikke skjønner det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nordmenn kommer til Spania og synes alt er så billig. Visst faen er det billig når gjennomsnittslønna er 800 Euro måneden!

 

Det viser bare om mangel på intelligens når man klager på norske priser. Selv når det er snakk om alkohol og røyk. Snus kunne vært billigere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er ikke en historie direkte mot en kunde, men er likevel morsom.

 

En sommer for noen år siden, ble en Rema 1000 butikk bygget. Hovedkabel av typen TFXP 240 kvmm bestilt, og somregel bestiller man noen meter ekstra for å ha noe å gå på.

 

Det viser seg at grossist sender siste rest på trommelen sin, som er ca. 1 til 2 meter mindre enn bestilt. Deretter setter dem en liten bit som rest. Elektrikerne oppdager ikke at kabelen er kortere enn bestilt, da dem allerede av vane har noen meter å gå på.

 

Forundringen kommer når budet skal levere en TFXP 4x240kvmm kabel som akkurat går rundt i sirkel med teip i toppen. Elektrikerne ringer straks til grossisten og lurer på hva dette er. Dem får bare beskjed om å se bort fra leveransen, dem har hatt sommervikarer og beklager så mye.

 

Det ble en vandrehistorie på dette bygget. Er ikke akkurat vanlig å skjøte på en bitteliten stump på en diger kabel...xD

Lenke til kommentar
I Tyskland har de et helt eget system, hvor varene ender på et bittelite område, slik at kunder legger de tilbake i vognen når de er betalt, og pakker på benker i utgangsdøren.

 

Husker Lidl var sånn.

Nordmenn forstod ikke hva de skulle gjøre, så de pakket varene oppi posene direkte fra den mikroskopiske oppsamlingsplassen i enden av rullebåndet.

Og den var så liten at det ikke var plass til alt.

 

Lidl har sikkert brukt en tysk arkitekt, og ikke tilpasset butikken til noirske vaner.

 

For meg virker det i hvert fall idiotisk å ta varene fra oppsamlingsplassen til handlevogna, og så videre til hylla langs veggen for så å legge dem i poser.

Muligens et sekund raskere for den ansatte, men kunden må jo flytte varene en ekstra gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...