Populært innlegg Winston Wolf Skrevet 17. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Faen i helvete. I går holdt jeg på å drepe noen. Dette blir en lang post, du er advart. Jeg hater kunder som legger hele handlevognen sin på rullebåndet når det er begrenset med plass til varene fordi det er andre kunder som er foran de. Resultatet blir en haug med varer som ligger ustabilt på hverandre. Rullebåndene på kassene kan reguleres slik at enten båndet står stille eller at båndet beveger seg når det ikke er noen varer som blokkerer laseren til sensoren, slik at båndet automatisk bringer frem varer. Problemene begynner å vise seg når denne jævla haugen med varer skal frem til meg som sitter i kassen. Uansett hvordan så må båndet til slutt frem, og det starter alltid i et rykk. Det betyr at den allerede ustabile haugen blir enda mer ustabil. Hjertet mitt hopper hver gang båndet begynner å gå, fordi det alltid finnes en luring som finner på å stable glassembalasje på oppskåret brød, som igjen står på roterende brusflasker. Bare for å toppe kaken så er det slik at i begynnelsen av båndet så er varene på en måte "sikret" fra å falle på min side, i og med at denne siden av båndet er en reol med tyggegummi, kondomer osv. Men på slutten av båndet forsvinner denne reolen og det er ingenting som hindrer varene i å falle ned til meg når de er stablet så forbanna høyt. Her er i alle fall fortellingen: Jeg ekspederer en kunde med en del varer. Neste kunde kommer og legger på "Neste kunde"-greien og begynner å lesse varer på båndet fra sin overfylte handlevogn. Jeg ser med en gang hvor dette kan ende, og når den første kunden er ferdig hadde allerede kunde nr. to laget en borg av varer. Og mer skulle det komme. Så jeg måtte komme med noen preventative råd. Jeg: "Hei. :--)" Kunde: Grynt. Jeg: "Unnskyld, men kunne du ventet litt med å sette på flere varer? Det kan hende noen av varene blir ødelagt hvis de faller fra en sånn høyde, eller setter seg fast mellom kassen og båndet hvis båndet fortsetter å gå! De kan bli most :--)" Kunde: "Hæ?" Jeg: Omfg. "Kunne du bare ventet litt med å sette på flere varer? Det kan hende de blir ødelagt skjønner du! :--)" Kunde: "Altså, jeg regner jo med du har kontroll på varene jeg gir deg." Jeg: .___. "Joda, men jeg kan ikke garantere at noe ikke faller og blir ødelagt eller setter seg fast mellom kassen og de andre varene så det blir most hvis båndet presser på." Kunde: Himler med øynene. "Jeg vet ikke hvor lenge du har jobbet her, men det går fint. Bare fortsett du." Rister på hodet og fortsetter å lesse på med varer. Jeg: Oh god. Er du seriøs? "Okei, da gjør jeg det! :--)" Det kommer bokstavelig talt en vegg av varer mot meg i det jeg trykker på knappen for å få båndet frem (slo av auto-greia for sikkerhets skyld). Gjemt bak en pakke med dopapir ligger en flaske tran og en beholder av glass med svart pepper. Begge ruller elegant ned når reolen med tyggegummi tar slutt og faller ned på gulvet ved siden av meg. Hele høyreskoen blir full i tran, tranen synker til og med inn til sokken min gjennom skolissene, hele det trange området jeg har bak kassen som allerede er overfylt med esker med poser, stol osv. er nå fullt av glasskår, tran og pepper. Det klikker for meg på innsiden av hodet, men jeg klarer å ikke bli sur. Kunde: Snur seg og går frem til kassen. "Hva gjorde du nå?" Jeg: OMFG. "Flasken med tran og beholderen med pepper falt ned fordi det var altfor mange varer på båndet. Jeg sa i fra om at dette kunne skje...." Jeg finner frem papir og skal til å tørke alt opp. Kunde: "Jeg håper ikke du har slått inn de tingene...?" Jeg: ?___? "Nei, jeg har ikke det. Uansett kunne jeg bare slettet de igjen." Fortsetter mitt forsøk på å finne frem papir. Vurderer å ringe infoen (Coop Obs!, stor butikk) for å be de sende en for å tørke opp dritet i og med at jeg har mange kunder. Tar opp tlf. Kunde: "Okei, bra. Kunne du bare tatt varene mine nå, også ryddet opp senere? Jeg har det litt travelt skjønner du." Nå begynner jeg å nærme meg et bristepunkt og sliter virkelig med å holde masken. Jeg: "Nei, det kan jeg faktisk ikke. Dette må ryddes opp, og jeg må dessverre be deg vente litt. Det er fullt av tran her bak." Kunde: "Er det min feil at du er så jævla klønete da?!" AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH. Jeg: "Jeg SA jo i fra til deg om at dette kunne skje, og likevel satt du på varene. Jeg ga deg beskjed i GOD tid om at det var en mulighet for at dette kunne skje uten at jeg kan gjøre så mye med det. Likevel hørte du ikke på meg og ba meg fortsette. Nå står jeg på en halv liter tran og har tran i skoene mine, i tillegg til at alt rundt her er fullt i glasskår bare fordi du ikke klarer å forstå at dette kunne bli et problem." Kunde: "Vet du hva. Dette finner jeg meg faen ikke i. Det er ikke min feil at du er klønete, og nå snakker DU til MEG i DEN tonen? Slå inn varene mine, før jeg klager til sjefen din." Jeg: ??????? "Skal DU klage til sjefen MIN?" Det hele ender med at det svartner for meg og jeg henter daglig leder til kassen. Folk bak kunden begynner å bli utålmodig og gi han blikk, men han bryr seg ikke. Etter litt snakk kommer daglig leder frem til løsningen om at dette er "litt av alle sin feil, både kunden sin, min og kassen sin :---)". Jeg kunne seriøst skutt han. Han betaler, pakker tingene sine og skal til å gå. Jeg venter fortsatt på at noen skal komme og vaske alt sølet siden daglig leder sa hun skulle fikse det. I det kunden skal gå sier han til neste kunde: "Pass på så han ikke ødelegger dine ting, og." og forlater stedet mens han rister oppgitt på hodet. Endret 17. januar 2011 av Winston Wolf 53 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Sterkt gjort, jeg tror jeg hadde bedt han dra til helvete allerede når tranflaska gikk i gulvet. 9 Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hohoho - i slik en situasjon som det måtte jeg hentet daglig leder lenger før deg for å klare å holde masken! Har en lei tendens til å bli sarkastisk mot dumme kunder, og er veldig vanskelig å holde seg - (Kunde) "Står gryter og stekepanner i kjøkkenavdelingen?" - (Jeg) "Næææhi - De står i verktøyavdelingen, sammen med slagdrillene til Bosch" - (Kunde) "Hææ?" - (Jeg) "Åh, beklager - Det står i kjøkkenavdelingen, kom skal jeg vise deg! " Problemet er at når jeg blir sliten mot slutten av dagen går jeg på auto, så får stort sett ikke med meg hva jeg sier før jeg har sagt det Heldigvis tar de fleste kunder det med godt humør 5 Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 ze5400: Sargasme mot kunder er fantastisk! _________ Angående sarkasme, siden jeg jobber i en kjede med høyttalere, tver, og forsterkere, så får jeg ofte "Hei, har dere høyttalere?", mens jeg ser meg rundt så sier jeg "Nei,dessverre ", kunden fortsetter med "Neinei, hadebra". Kunden fikk velfølgelig hjelp etter at spøken ble gjort, men man spørr da ikke om det, gjør man vel? Blir som å gå på rema 1000, for å spørre om de har matartikler der. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Blir vell som dei som kjem på bensinstasjonen der eg jobbar å spør om eg har pølse. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Blir vell som dei som kjem på bensinstasjonen der eg jobbar å spør om eg har pølse. Og det er vel større sjanse å få "ja" på det spørsmålet enn om man spør om dere har bensin (Lenge siden jeg har sett en "ekte" bensinstasjon i Norge nå). 4 Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Blir vell som dei som kjem på bensinstasjonen der eg jobbar å spør om eg har pølse. Og det er vel større sjanse å få "ja" på det spørsmålet enn om man spør om dere har bensin (Lenge siden jeg har sett en "ekte" bensinstasjon i Norge nå). Det Har faktisk hendt at me har vore tomme for diesel, fordi idiotane på kontora i Oslo ikkje har klart å sjå at me har bestilt. Det har skapt baluba. - Kunde: Hei, er dere tomme for diesel? - Meg: Ja, det er me desverre. - Kunde: Åssen i svarte hælv**** er det MULIG!?!?! - Meg: Tja, det kan du sei... I teorien skal det ikkje være mulig å komme på ein bensinstasjon å få beskjed om at man er tom for drivstoff.. 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 I teorien skal det ikkje være mulig å komme på ein bensinstasjon å få beskjed om at man er tom for drivstoff.. Utrolig, men sant. 2 Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Lang historie Kjenner meg igjen i situasjonen, men jeg hadde nok heller bedt kunden om å slutte å legge på varer (ikke spurt om han kunne stoppe, men mer befale ham å stoppe), reist meg opp og strukket meg etter varene. Man ser jo som regel på forhånd at det kommer til å gå galt (og det gjorde du i alle fall her). For øvrig ser jeg på meg selv som veldig hensynsfull på det området (når jeg er kunde). I tillegg til at jeg ikke driver med stabling, så sender jeg alltid de mest robuste varene ned først. Verken den ansatte eller jeg er interessert i moste druer/tomater/hvasomhelst nederst i kassa og utover resten av varene, men det er jævlig mange kunder som synes at tulipanbuketten og avisa (som alltid havner ned i sprekken med rullebåndet) MÅ bli slått inn først. Og hvis jeg da prøver å være grei og sette blomstene og avisa litt til siden så ingenting blir ødelagt, da kan du banne på at de går bort og sender ned tingene likevel. Og så kjefter de når de må gå og hente seg ny blomst fordi den første ble helt most. "Jeg hadde jo plukka ut den fineste! De andre som er der er bare visne, så nå vil jeg faen ikke ha noen jævla blomst likevel! Ja, og forresten så er blomstrene deres aaaaaltfor dyre, jeg skjønner ikke at noen kjøper de!" Årh, hvorfor kan de ikke bare la være, da? Og det er faen ikke min feil at de tvinger meg til å sende et lass av varer ned på den stakkars blomsten som de selv har plassert der. 3 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 I England og Sverige ser jeg stadig skilt om at varene skal en og en og at strkkoden vendes mot kunden slik av varen slås lett inn. Alle, unntatt nordmenn på harrytur, respekterer dette. I Tyskland har de et helt eget system, hvor varene ender på et bittelite område, slik at kunder legger de tilbake i vognen når de er betalt, og pakker på benker i utgangsdøren. Dette er den beste løsningen. Ellers er tyske butikker de verste i verden. De ansatte er belærende og frekke, og går alltid etter oss ungdommer for å sjekke om vi stjeler. Særlig når vi snakker norsk - de tror vi er russere. 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Skjønner dere ingenting, eller? Jeg betaler jo for å slippe å tenke når jeg går i butikken, for faen. Ingen service å få nå til dags. [/kundetenkning] Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Jobba på Prix ifjor, og da var det en kunde innom som sku kjøpe 3 pakker kvikklunch. Da jeg slo de inn ble han sjokkert over prisen og utbrøt framfor 10 mennesker at "NEI, DETTE HAR JEG IKKE RÅD TIL!", så han skulle bare ha 2. Og betalte med en tusenlapp. Samme fyren har tidligere blitt skikkelig forbanna på meg som anstatt på grunn av prisene Coop fører, og påstått at "Norge er det verste landet å bo i, for her blir vi svindlet." Endret 17. januar 2011 av Haugli 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Neste gang kan du si til ham at Norge nok er det landet i verden hvor dagligvarer relativt sett er billigst. Ingen bruker mindre av lønnen sin på mat enn vi gjør. 6 Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 "NEI, DETTE HAR JEG IKKE RÅD TIL!", så han skulle bare ha 2. Og betalte med en tusenlapp. Tusen kronor var kanske allt han hade? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 ^ % av lønna tenker du på? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Neste gang kan du si til ham at Norge nok er det landet i verden hvor dagligvarer relativt sett er billigst. Ingen bruker mindre av lønnen sin på mat enn vi gjør. Dette aner du ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å fortelle. 1 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Neste gang kan du si til ham at Norge nok er det landet i verden hvor dagligvarer relativt sett er billigst. Ingen bruker mindre av lønnen sin på mat enn vi gjør. Dette aner du ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å fortelle. det samme gjelder jo strømprisene også, rart folk ikke skjønner det! 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Nordmenn kommer til Spania og synes alt er så billig. Visst faen er det billig når gjennomsnittslønna er 800 Euro måneden! Det viser bare om mangel på intelligens når man klager på norske priser. Selv når det er snakk om alkohol og røyk. Snus kunne vært billigere. 3 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Dette er ikke en historie direkte mot en kunde, men er likevel morsom. En sommer for noen år siden, ble en Rema 1000 butikk bygget. Hovedkabel av typen TFXP 240 kvmm bestilt, og somregel bestiller man noen meter ekstra for å ha noe å gå på. Det viser seg at grossist sender siste rest på trommelen sin, som er ca. 1 til 2 meter mindre enn bestilt. Deretter setter dem en liten bit som rest. Elektrikerne oppdager ikke at kabelen er kortere enn bestilt, da dem allerede av vane har noen meter å gå på. Forundringen kommer når budet skal levere en TFXP 4x240kvmm kabel som akkurat går rundt i sirkel med teip i toppen. Elektrikerne ringer straks til grossisten og lurer på hva dette er. Dem får bare beskjed om å se bort fra leveransen, dem har hatt sommervikarer og beklager så mye. Det ble en vandrehistorie på dette bygget. Er ikke akkurat vanlig å skjøte på en bitteliten stump på en diger kabel...xD Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 I Tyskland har de et helt eget system, hvor varene ender på et bittelite område, slik at kunder legger de tilbake i vognen når de er betalt, og pakker på benker i utgangsdøren. Husker Lidl var sånn. Nordmenn forstod ikke hva de skulle gjøre, så de pakket varene oppi posene direkte fra den mikroskopiske oppsamlingsplassen i enden av rullebåndet. Og den var så liten at det ikke var plass til alt. Lidl har sikkert brukt en tysk arkitekt, og ikke tilpasset butikken til noirske vaner. For meg virker det i hvert fall idiotisk å ta varene fra oppsamlingsplassen til handlevogna, og så videre til hylla langs veggen for så å legge dem i poser. Muligens et sekund raskere for den ansatte, men kunden må jo flytte varene en ekstra gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå