Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Alt-Ctril, du kunne jo også lest det med overdoser før du kommenterte?

 

Det er det samme på det gamle kjøpesenteret her, på en restaurant her, osv.

 

Og blå lys i taket har de også.

 

Når jeg er på restaurant forventer jeg å kunne gå på toalettet når jeg vil uten å måtte veksle til smått først. Svært, svært sjelden jeg går med mynt, om jeg går med cash i det hele tatt. Det er nok også stort sett normen blant andre.

 

Jeg så det med narkomane, men det må da kunne gjøres på andre måter? Nøkkel som utleveres ved kassen for eksempel.

 

Synd på fyren, null sympati med de som fant ut at det der var den "beste løsningen".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, Christoffer. Det har jeg faktisk aldri vært borti selv, alt fra kinaer, til pizzarestauranter, til dyrere og penere restauranter.

 

Hengte jakken på stolen hver gang, no stress.

 

Alt-Ctril, du kunne jo også lest det med overdoser før du kommenterte?

 

Det er det samme på det gamle kjøpesenteret her, på en restaurant her, osv.

 

Og blå lys i taket har de også.

 

Når jeg er på restaurant forventer jeg å kunne gå på toalettet når jeg vil uten å måtte veksle til smått først. Svært, svært sjelden jeg går med mynt, om jeg går med cash i det hele tatt. Det er nok også stort sett normen blant andre.

 

Jeg så det med narkomane, men det må da kunne gjøres på andre måter? Nøkkel som utleveres ved kassen for eksempel.

 

Synd på fyren, null sympati med de som fant ut at det der var den "beste løsningen".

Og da måtte de som var bak kassen ta i donøkkelen, og ved tanke på at de ikke er alle som vasker hendene, så går det ikke lang tid før mattilsynet er der.

 

På en restaurant er det den eneste løsningen, om ikke å nekte narkomane inngang da.

Lenke til kommentar

Kan garantere at om en butikkansatt eller tyttebærpolitimann hadde krevd å få sjekke lommene mine, hadde han måttet gi opp.

Ikke fordi jeg har stjålet noe, og har noe å skjule.

Men fordi jeg nekter å la meg trakassere.

 

En ansatt kan kun spør om å få sjekke lommene osv, hvis han har sett deg stjele og du er forbi det siste betalingspunktet i butikken? Er hvertfall blitt fortalt det av sjefen der jeg jobber.

 

Nei. Nei. Nei. Nei. NEI. Privatpersoner har aldri rett til å ransake for å finne bevis - og burde heller aldri "spørre" om å få gjøre det. Den som har utført en sivil pågripelse har kun lov til å sjekke etter våpen eller andre gjenstander som han kan bruke til å motsette seg pågripelsen.

 

Hvis du finner noe på ham, hva da? Når politiet kommer vil han kunne si at du prøvde å plante det på ham. Your word against his.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig, Christoffer. Det har jeg faktisk aldri vært borti selv, alt fra kinaer, til pizzarestauranter, til dyrere og penere restauranter.

 

Hengte jakken på stolen hver gang, no stress.

 

Alt-Ctril, du kunne jo også lest det med overdoser før du kommenterte?

 

Det er det samme på det gamle kjøpesenteret her, på en restaurant her, osv.

 

Og blå lys i taket har de også.

 

Når jeg er på restaurant forventer jeg å kunne gå på toalettet når jeg vil uten å måtte veksle til smått først. Svært, svært sjelden jeg går med mynt, om jeg går med cash i det hele tatt. Det er nok også stort sett normen blant andre.

 

Jeg så det med narkomane, men det må da kunne gjøres på andre måter? Nøkkel som utleveres ved kassen for eksempel.

 

Synd på fyren, null sympati med de som fant ut at det der var den "beste løsningen".

Og da måtte de som var bak kassen ta i donøkkelen, og ved tanke på at de ikke er alle som vasker hendene, så går det ikke lang tid før mattilsynet er der.

 

På en restaurant er det den eneste løsningen, om ikke å nekte narkomane inngang da.

 

Syns det er litt patetisk at pizza resturanten ikke lot oss ta med jakka inn og måtte henge den opp for 5 kr. har de lov til å gjøre det i det hele tatt? frister lite å komme tilbake om vi må krangle for å slippe å betale for en tjeneste vi ikke ønsker. greit det er 5 kr men jeg går på prinsip

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ble mye off topic her nå. Men kan avklare den berømte myntlåsen: Vi ansatte hadde mulighet til å åpne for gjester. Han duden her gikk rett bort til dassdøra, sjekket om han hadde mynter i bukselomma, dro ned buksa og dreit på gulvet. De fleste andre gjester som kom innom valgte å gå til kassa for å veksle eller kontaktet personalet i restaurantområdet . Isåfall ville han nok fått hjelp med å komme inn gratis da han sannsynligvis ikke var en junkie. Det var ikke et stort problem at gjester støtt og stadig dreit blandt de andre gjestene.

Poenget er at døra måtte ha en adgangsbegrensing, er grenser for hvor artig det er at gjester og ansatte finner svidde skjeer, sprøyter eller døde junkier på dassen. Om metoden som ble benyttet var optimal, vel, det kan diskuteres, men det var uansett en billig løsning. Ihvertfall med tanke på at dette skjedde for femten år siden, da folk flest hadde småmynt i lomma og det var relativt vanlig med myntlåser.

 

Hvis man har veldig lyst til å kverulere videre på om det var lurt med myntlås for femten år siden, så kan man sikkert opprette en egen tråd for dét.

 

 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...