Hanske Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg ble lurt på Rema i dag... Var der i lunsjen med to kompiser, og så kom det en ansatt og sa "Hei, gutter har dere stjålet noe, eller?" Alle svarte nei, og vi tok av oss jakkene og skoene for at han skulle sjekke i lommene og sånn. Etter en liten stund sa han bare "Kødda". Det viste seg at han var naboen til en av de jeg gikk dit med, og at de hadde planlagt det... 2 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Butikkansatte har ikke lov til å kreve at du tømmer lommene eller ransake deg selv. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Butikkansatte har ikke lov til å kreve at du tømmer lommene eller ransake deg selv. Nei, rett før han sa kødda spurte jeg om han faktisk hadde lov til det. Det var derfor han avbrøt ransakelsen Lenke til kommentar
Christoffer99 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hvorfor tok dere av jakkene og skoene da? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Kan garantere at om en butikkansatt eller tyttebærpolitimann hadde krevd å få sjekke lommene mine, hadde han måttet gi opp. Ikke fordi jeg har stjålet noe, og har noe å skjule. Men fordi jeg nekter å la meg trakassere. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Blir jo litt stressa når en 30-40-åring spør om vi har stjålet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Men fordi jeg nekter å la meg trakassere. Siden når ble det trakassering å be en du mistenker for å ha stjålet om å tømme lommene? 3 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det ble vel det når en ansatt går tilfeldig bort til en kunde å spør om han har stjålet, og ber han begynne å kle av seg for å bevise det? 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Hvis vedkommede kunde faktisk ikke har vært i nærheten av å stjele noe, vil han sterkt mislike å måtte brette opp lommene sine for å bevise det. Hva ekspeditøren mistenker får være hans problem, sålenge han tar feil. Den lokale dagligvaren har en nesevis trettenåring som jobber sommerjobb. Sønn av innehaveren, tror jeg. Han presterte å rope etter en bekjent av meg: Har du stjåle någe!!?? Få sjekka lommå di!!! Jeg ville aldri latt meg ransake av spirrevippen. Endret 12. januar 2011 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 12. januar 2011 Populært innlegg Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg ble lurt på Rema i dag... Var der i lunsjen med to kompiser, og så kom det en ansatt og sa "Hei, gutter har dere stjålet noe, eller?" Alle svarte nei, og vi tok av oss jakkene og skoene for at han skulle sjekke i lommene og sånn. Etter en liten stund sa han bare "Kødda". Det viste seg at han var naboen til en av de jeg gikk dit med, og at de hadde planlagt det... Sjefen der jeg jobber, merket at en narkoman som var innom drev og rota med noe, og da han gikk bort dit lå det tomemballasje til noe tilbehør der. Han tilkalte vekterne, som pent ba den narkomane bli med til vekterkontoret, og han ble med dit. De fant det han hadde stjålet i bagen hans, og sa at de ville kroppsvisitere han for flere ting. Det var greit for han. Vekteren gikk ut av rommet for å hente noen papirer, og da han kom tilbake i rommet, står han fyren der splitter naken. Snudde seg rundt, dro skinkene fra hverandre og sa "jeg har vært i fengsel før jeg, skjønner du" :!: Han ble bare bedt om å dra på seg klærne igjen, fort som fy... 38 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jobber i en bowlinghall nå. Hadde en kunde (en gjeng på fire mannfolk) som kom for å spille i dag. Det skjedde mye, men det som irriterte mest var når han ene gikk ut på banen for å kaste den ene kjegla tilbake i maskinen, da den spratt fremover når han kastet... Ble så sykt forbanna, da ingen kunder har noe der oppe å gjøre. Fikk lyst til å spørre om han setter pris på at andre gjør jobben du er satt til å gjøre, men holdt meg for god til det. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg er lei av alle tror jeg jobber der når jeg er innom elektrobutikken etter jobb. Det er forskjell på uniformer... Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg ble dradd inn i hui og hast på kontoret til en sleip gammel gris når jeg var 13, mistenkt for å ha stjålet en halvliter Cola. Tingen var det at jeg hadde gått med to brus i hendene, og når jeg kom til kassen hadde jeg bare en brus i hånden grunnet at jeg hadde lagt den andre brusen tilbake i kjølehyllene, men denne frøken detektiv tenkte jo at "Aha, han her må ha stjålet en brus siden han bare har en i håndene nå og ikke de to jeg så han med isted!" Ut går jeg av butikken glad og fornøyd med min Coca-Cola, så kommer hun her etter meg, drar meg i armen og ber meg komme inn på kontoret. Der står da sjefen og kommanderer meg til å ta av meg buksene, tømte sekken min, kledde meg helt ned til t-skjorten med buksen nede. Han sto fast på sitt og mente jeg hadde stjålet en brus, og at dette kom til å bli en politisak og at jeg aldri fikk sette fot i butikken hans igjen. Like greit at sjefen er pensjonist og Nancy Drew er over alle hauger, forhåpentligvis. 5 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det der er ikke akseptabelt!! Du sku ringt politiet på han der. 2 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg var 13 og uvitende Var ikke slik at han begynte å ta rundt omkring for å se om han fant denne Cola flasken. Tror faktisk han er død nå, han var ganske gammel. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Mulig vi er litt OT nå, men jeg tror Runar har lest hva jeg mener med trakassering. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Ja, men det å låne en annen sin ID går ikke under dokumentforfalskning sist jeg skjekket. Nei, ikke riktig det samme, men strafferammen er imidlertid omtrent den samme; bot eller inntil to års fengsel. Kravet for sivil pågripelse er strafferamme over bare 6 mnd fengsel.... _______________________ Slutt på OT om falsk/lånt ID Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Idag var jeg innom et postkontor og bestilte ny kodebrikke, siden min gamle funket ikke lenger. Men fikk til svar at han hadde ikke mulighet og bad meg å ringe til 03800. Jeg så på ham og tenkte «jeg kom hit fordi jeg hadde ikke mulighet å ringe, ellers ville jeg ha gjort det i senga mi slik at jeg ville ha sluppet å stå opp, kle på meg og dra helt til et postkontor for en ny kodebrikke», der da så det ut som at han leste hva jeg tenkte og det gikk opp for ham at det kanskje var derfor jeg kom dit. Så gikk han i bakrommet og ringte dit for meg. Herlig service fra ham og postkontoret. Da jeg skulle gå, sa jeg «takk for hjelpen» og det fikk jeg selvfølgelig et anspent klapp på skulderen min fra ham Litt søt når han ikke visste hva han skulle svare og ga meg et klapp istedenfor. endring: må legge til at jeg er døv, for å gjøre historien mer forståelig Endret 12. januar 2011 av Fox 6 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Helt døv er du vell tydeligvis ikke;p høreapperat? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hvorfor mener du han ikke er helt døv? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå