Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kundene går

 

Meg: "Hadet bra, og du får han en god helg!"

Kunde: "DET ØNSKER JEG IALLEFALL IKKE TIL DEG. VERSTE JEG HAR VÆRT MED PÅ!"

Minner meg om en kunde jeg hadde nå rett etter nyttår.

 

Også hun hadde kjøpt det aller rimeligste kameraet vi har i butikken (499 kroner), og mente holdbarheten på kameraet var for dårlig. For det første hadde det blitt hvitt rundt skjermen etter kort tids bruk. Dette tørket jeg lett vekk med en klut.

 

Da påpekte hun at skjermen var sprukket. Og joda, omtrent midt på skjermen var det 2-3 bittesmå sprekker som gikk ut fra et punkt. Jeg sa at det mest sannsynlig var en klem eller støtskade, men at jeg ikke kunne vurdere det 100% sikkert. Så jeg kan sende det inn til verksted for en vurdering og eventuell reparasjon, sa jeg til henne. Jeg fortalte også at om det var en selvforskyldt skade (altså ikke garanti eller reklamasjonssak), ville det koste henne ca 500 kroner for forundersøkelsen. Dette er noe jeg er forpliktet til å advare kunden om, noe jeg også sa til henne.

 

Enden på visa, etter snakk (eller, jeg snakket, hun kranglet) om lover, regler, rutiner osv... var at hun skulle "aldri mer handle" hos oss og gikk ut sur som ei padde.

 

Fordelen med slike episoder, er at vi forhåpentligvis slipper å se den kunden igjen... ihvertfall til neste gang vi har det billigste kameraet i byen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var noe av det jeg husker best fra jobb i elektrobutikk..

 

Er det virkelig så vanskelig for folk å forstå at en produkt til 200kr er svakere/dårligere en en til 2000? Virka sånn da jeg jobba... Hadde daglig flere kunder innom som enten skulle klage fordi de hadde kjøpt noe alt for dårlig til sine krav/bruk eller at de var overbevist over at det 2MP kameraet på mobilen sikkert var like bra som et dedikert kompaktkamera med 5MP til 1500kr... Og derfor skulle klage da de endelig (gjerne etter å ha hatt produktet først i 2-3mnd) hadde funnet ut at det var ikke slik..

Lenke til kommentar
Som alle som har jobbet i butikk og spesielt større multisentre vet, kunder kommer i busslass. Skulle tro det var en nisse ved inngangsdøra som samlet opp mennesker før man slapp dem inn! :p

Mye moro lesning her, men likte spesielt godt denne. Er noe spesielt med dette. De skal samtidig inn, skal ha hjelp samtidig, og for å fullføre det hele kommer de for å betale samtidig. Slår aldri fei! :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, det er alltid veldig typisk at det er helt stille og kollegaen din går ut for å gjøre et ærend og før du vet ordet av det er det omtrent kø ut av butikken. Det slår aldri feil, skjer hele tiden!

Og hvis man er en del folk på jobb, og ingenting å gjøre mellom slaga så alle står og henger, smårydder eller vasker, så kan du banne på at øverste sjefen for hele kjeden kommer inn akkurat da, og krever at vi minsker på arbeidsstokken fordi vi er for mange i forhold til arbeidsmengde ;)

 

At det er laaang kø timen før, og rett etter at sjefen har dratt, får han jo selvsagt aldri med seg. Da blir det ganske kritisk om vi plutselig skal være noen mindre på jobb de periodene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er alltid veldig typisk at det er helt stille og kollegaen din går ut for å gjøre et ærend og før du vet ordet av det er det omtrent kø ut av butikken. Det slår aldri feil, skjer hele tiden!

Og hvis man er en del folk på jobb, og ingenting å gjøre mellom slaga så alle står og henger, smårydder eller vasker, så kan du banne på at øverste sjefen for hele kjeden kommer inn akkurat da, og krever at vi minsker på arbeidsstokken fordi vi er for mange i forhold til arbeidsmengde ;)

 

At det er laaang kø timen før, og rett etter at sjefen har dratt, får han jo selvsagt aldri med seg. Da blir det ganske kritisk om vi plutselig skal være noen mindre på jobb de periodene.

 

Høres ganske kjent ut, nesten om at vi jobber i samme kjede? :roll::roll:

Lenke til kommentar

Det var noe av det jeg husker best fra jobb i elektrobutikk..

 

Er det virkelig så vanskelig for folk å forstå at en produkt til 200kr er svakere/dårligere en en til 2000? Virka sånn da jeg jobba...

 

Argh, ja. Dette er noe av det mest plagsommme jeg vet som selger.

 

Kunde peker på den dyreste og beste tv-skjermen i butikken:

 

Kunde: Oj, den der var utrolig klar!

 

Meg: Ja, der har du toppmoddellen til "merke", den har et av de flotteste bildene her.

 

Kunde: *Ser prislappen* Men det er vel bare instillinger!

 

 

Åh herre' sier jeg bare. JA, det er bare instillinger. Selvsagt kan du stille inn en dritdårlig HD-klar LCD tv til å se ut som en 20,000 kroners Plasma skjerm fra Pioneer. :thumbup:

 

 

Også hater jeg kunder som aldri bestemmer seg.

Det virker som det eneste livet deres dreier seg om, er å dra rundt i butikker og se på produkter, som de "lurer" på å kjøpe, men som de sikkert ikke har råd til alikevell.

 

Godt eksempel er en idiot som har flydd ned dørene hos oss siden slutten av 07. Han virker som en oppegåend fyr, stiller normale spørsmål om produktene osv, men får faen meg aldri bestemt seg for hva han skal kjøpe. Sist gang han var innom hadde vi tilbud på en 63" Plasma skjerm til nesten 50% av veilledende pris, og denne hadde vi nå kun èn igjen av i eske. Ikke engang da klarte han å bestemme seg for å handle.

 

*Grøss* For et liv.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...