Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Og vietnameserne... Gud bedre de vietnameserne... De babler i vei på sitt eget språk som om jeg skulle skjønt hvert et ord de sier. Disse dukker selvfølgelig opp hver gang det er masse kø og stress :) Heldigvis peker de mens de snakker så etter en 10 minutter med peking kommer vi vanligvis fram til en akseptabel overensstemmelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man verken kan skandinavisk, engelsk eller tysk, men bare sitt eget språk som f.eks Italiensk eller spansk... hvordan kan man da forvente å gjøre seg forstått over alt i Norge? De ser jo på oss som står bak kassa, med et giftig blikk som tydelig nok viser at de mener vi burde kunne deres språk flytende. Jeg gir etter hvert opp å forsøke å gjøre meg forstått på engelsk, og begynner å bable i vei på norsk som om jeg forventer at de kan det. De skjønner jo ikke noe mindre av det uansett.

 

Et par ganger har jeg vært så heldig at en annen kunde i butikken har kunnet språket, og har fungert som tolk. Men det er veldig sjeldent.

Lenke til kommentar

de kundene jeg mislikte mest var de som spurte om vi har noe på lager, jeg går og sjekker, og når jeg da kommer tilbake etter 5min så er personen søkk borte, dette er da veldig irriterende viss jeg faktisk fant det han ville ha på lageret og i tillegg er veldig tungt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Narvesen, en som skal ha noe på Lotto-terminalen:

 

Meg: *lager Extra, VikingLotto osv."

Meg: "Det var det?"

Kunde: "Ja."

Meg: *Avslutter kunde på terminalen*

Kunde: (Etter å ha sett dumt på meg en stund) "Trekk det fra kortet du"

Meg: (Hmm, kanskje relevant å si før du sier at det var alt)

Meg: "Da må du ta spillekortet ut og inn igjen så vi får trukket beløpet"

Kunde: *Tar kortet ut og inn*

Meg: *Begynner prosessen å trekke fra beløpet på kortet*

Kunde: *Helt tilfeldig river ut kortet*

Meg: "Ehm, den er ikke ferdig enda, nå må vi gjøre det på nytt :roll:

Kunde: "Å, jeg trodde det jeg :) "

 

Er det så vanskellig å kommunisere???? :wallbash:

Lenke til kommentar
Narvesen, en som skal ha noe på Lotto-terminalen:

 

Meg: *lager Extra, VikingLotto osv."

Meg: "Det var det?"

Kunde: "Ja."

Meg: *Avslutter kunde på terminalen*

Kunde: (Etter å ha sett dumt på meg en stund) "Trekk det fra kortet du"

Meg: (Hmm, kanskje relevant å si før du sier at det var alt)

Meg: "Da må du ta spillekortet ut og inn igjen så vi får trukket beløpet"

Kunde: *Tar kortet ut og inn*

Meg: *Begynner prosessen å trekke fra beløpet på kortet*

Kunde: *Helt tilfeldig river ut kortet*

Meg: "Ehm, den er ikke ferdig enda, nå må vi gjøre det på nytt :roll:

Kunde: "Å, jeg trodde det jeg :) "

 

Er det så vanskellig å kommunisere???? :wallbash:

 

 

hahaha, er mange av de på jobben hos meg også.. :p

Lenke til kommentar
jeg er vel ikke den første som har hørt:

"Du, jeg leter etter sånne derre.. Nei, dæven, der ligger de der ja. ja jøss, Øya er det første stede man blir blind"

 

Hvor har folk fått det sitatet fra?

Det er en litt morsom setning i hvert fall, om det er eneste plagen du har på jobben har du det bra vil jeg påstå.

Lenke til kommentar

Står i en innsjekksskranke på en flyplass. En dag var det ei dame som skulle sende avgårde to tvillinger og når de leverer bagasjen sin så bruker vi jo den fingeravtrykkleseren. Etter den ene tvillingen registrerte fingeravtrykket sitt, la den andre på fingeren sin etter jeg scanna bagasjen hans. Da utbryter mora deres: "Nei, ikke den fingeren, bruk den samme som broren din". Jeg sier at det ikke er nødvendig, og da sier hun: "jo, de er tvillinger, de har samme fingeravtrykk"

 

Det var bare såvidt jeg klarte å holde meg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Står i en innsjekksskranke på en flyplass. En dag var det ei dame som skulle sende avgårde to tvillinger og når de leverer bagasjen sin så bruker vi jo den fingeravtrykkleseren. Etter den ene tvillingen registrerte fingeravtrykket sitt, la den andre på fingeren sin etter jeg scanna bagasjen hans. Da utbryter mora deres: "Nei, ikke den fingeren, bruk den samme som broren din". Jeg sier at det ikke er nødvendig, og da sier hun: "jo, de er tvillinger, de har samme fingeravtrykk"

 

Det var bare såvidt jeg klarte å holde meg

aaaaahahahaha! :!:

 

dagens! xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde noe av det kuleste noensinne her om dagen. Det kom et par tyskere inn i fotobutikken jeg jobber i, men de snakket selvsagt ikke et ord engelsk eller norsk. Etter å ha gjentatt seg selv et par ganger, begynner de å mime som så:

 

1. Legge hendene på hodet (lage horn)

2. Prøve å etterligne dyret med horn.

3. Lage dyrelyder.

 

Trodde jeg skulle dø :!: Fant til slutt ut at de ville ha klistremerke med elg til bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Opplevde noe av det kuleste noensinne her om dagen. Det kom et par tyskere inn i fotobutikken jeg jobber i, men de snakket selvsagt ikke et ord engelsk eller norsk. Etter å ha gjentatt seg selv et par ganger, begynner de å mime som så:

 

1. Legge hendene på hodet (lage horn)

2. Prøve å etterligne dyret med horn.

3. Lage dyrelyder.

 

Trodde jeg skulle dø :!: Fant til slutt ut at de ville ha klistremerke med elg til bilen.

Aahaha, dette inspirerer meg til å mime elg i solnedgang om jeg noen gang blir med på en mimelek. :D

Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Har ganske nylig begynt å jobbe i servicebransjen, og har allerede lagt merke til et par ting...

 

F.eks damer som kommer fra utlandet, som oftest øst-europa, som vil ha noe som ikke ligger på lager. Jeg prøver å forklare pent at det har vi ikke, da blir de ganske så sure i tryne, og alle som en (hittil iallefall) stormer ut av butikken mens de snakker høyt til segselv på russisk eller hva det måtte være.

 

Også har vi hatt et par utlendinger som vil bytte en telefon som har knust skjerm og påstår at det går på garanti, noe det selvsagt ikke gjør. Spør de pent om de har forsikring, noe de fleste ikke har, og de blir bare mer og mer sur. Ender som oftest at de stormer ut av butikken uten ny telefon.

Lenke til kommentar

Var utplassert på en spillbutikk ei uke i 9. klasse, og skulle ekspedere en kunde første dagen min. Gikk bort til han, og holdt på å brekke meg med en gang. Han luktet altså så vondt at det var helt sjukt, han kunne ikke ha vasket seg på flere uker, men jeg prøvde å ignorere lukten. Kunne jo ikke bare snu og gå bort fra han igjen, da jeg fikk tatt en nærmere titt på han så jeg at han hadde noen "byllelignende" ting på halsen :ermm: , æsj! Den samme mannen var innom butikken vær dag! Med en gang jeg så han gikk jeg rett på bakrommet og stablet noen xboxer istedet :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...