Javisst Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Nei, det er ikke teit. Hvis en selger forteller deg at det er teit gjør du følgende: Neste gang du handler hos han/hun (hvis du i det hele tatt gidder å dra tilbake) gir du han/hun noen kroner for lite. Så får man se da om han/hun krever disse kronene av deg. Greit nok at folk vil ha pengene sine, men hvis det er snakk om en krone eller to, så er det veldig mye frem og tilbake hos oss da man må trykke og styre for å få automaten til å spytte ut kronene igjen. Men selvsagt gjør jeg som kunden ber om. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 da bærer det avgårde på jobb og få 10 000 spørsmål om hvorfor jeg ikke kan få bytte uten byttelapp eller kvittering Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 da bærer det avgårde på jobb og få 10 000 spørsmål om hvorfor jeg ikke kan få bytte uten byttelapp eller kvittering Jeg skal dra å bytte i dag uten noen av delene. Kødda, jeg har kvittering Lenke til kommentar
ZawyeR Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Har faktisk fått byttet flere ting uten kvittering eller byttelapp. Kommer helt an på butikkjeden Elkjøp/Expert/Spaceworld vet jeg er veldig strenge på at man har byttelapp / kvittering. Siba derimot tar imot varer uten kvittering / byttelapp. Eneste kravet er jo selvsagt at produktet er forseglet, slik at de kan selge det på nytt. Betjeningen tok seg tid til å gå igjennom alle transaksjonene den dagen jeg handlet der, og fant kort nr mitt på en av transaksjonene og dermed så hva jeg hadde handlet. Noe for de store kjedene å lære der kanskje? Er ganske opplagt at ikke alle har fått med kvittering på gaven fra tante Olga som bor 200 mil unna.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hvordan er det, hvis man har greid å rote bort kvitteringen, men kan vise til en kontoutskrift? Er det gyldig? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Elkjøp jeg jobba på for en stund siden tok imot alt, uten kvittering eller byttelappe. Sålenge ting ikke var brukt/åpnet. For et styr det var 30+ i kø konstant i 6-7 timer <3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hvordan er det, hvis man har greid å rote bort kvitteringen, men kan vise til en kontoutskrift? Er det gyldig? Har jeg gjort mange ganger, og det har funket hver gang. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Man må ikke vise kvittering, men kjøpsbevis. Dvs at hvis butikken har lagra alle transaksjoner så kan man hente fram kjøpsbevis ved hjelp av en kontoutskrift. Men hvordan klarer folk å miste kvittering? (regner med at de mister dem siden man har kontoutskrift) Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Snakk om at jeg glemte å ta ut.kvitteringen av posen, da jeg skulle pakke inn det jeg hadde kjøpt. Skal ikke mer til enn en ryddeivrig mor, før den er M.I.A.. Får ta ut en kontoutskrift og.be om en kvittering da Måtte dere som jobber i dag, ha en fin vakt ^^ Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Jeg fikk en CD i julegave, som ikke virker, Flere av sporene på albumet hakker som bare det. Den var kjøpt på latekompaniet, og en bytte-embalasjen utenpå kastet jeg lenge før jeg skulle lytte på albumet. Går det greit å stikke til nærmeste platekompaniet, forklare situasjonen og så få en ny? Beklager for offtopic, men her er det jo mange som kan litt Endret 27. desember 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Du kan jo prøve, men jeg hadde vært skeptisk om jeg hadde stått bak kassen. Er det synlige skader på CD-en? Lenke til kommentar
master air Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hehe... hva om selger sier plutselig "oi, jeg ga deg visst en femmer istedet for en kronestykke" og så sier at dere må bytte tilbake da? Er også veeeeldig få kunder som sier ifra om en vare er for billig. Men koster den for mye så skal det rettes (og ja, jeg er jo enig i at det skal det! er bare at det skal alltid være rettferdig den ene veien og ikke den andre). Når det er sagt runder jeg selvfølgelig alltid oppover om jeg mangler veksel og må gi igjen kunden feil mynt. Husker vi hadde en gammel mann for litt over et år siden innom butikken, kollegaen min hadde gitt han 50 eller 100 kr for mye i veksel. Han kom innom dagen etter og sa fra at han hadde fått for mye igjen og ga tilbake pengene. Sånt gjør serviceyrket mere holdbart. Jeg fikk en CD i julegave, som ikke virker, Flere av sporene på albumet hakker som bare det. Den var kjøpt på latekompaniet, og en bytte-embalasjen utenpå kastet jeg lenge før jeg skulle lytte på albumet. Går det greit å stikke til nærmeste platekompaniet, forklare situasjonen og så få en ny? Beklager for offtopic, men her er det jo mange som kan litt Bør gå greit, PK er veldig ofte snille med returer, jeg har fått en ny disc da en av discene i en tv-serie boks ikke fungerte. Dette skjedde ikke hos PK, men er nærme nok, husker jeg kjøpte en cd hos Big Dipper en gang, ble spurt om jeg ville ha den forseglet, men jeg sa at det gikk bra, skulle bare hjem og åpne den uansett. Til min store forskrekkelse var den ingen CD i coveret da jeg kom hjem. Dro tilbake dagen etter, og forklarte hva som hadde skjedd. De bare beklaget og ga meg en ny CD. Det er hva jeg kaller god service. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Du kan jo prøve, men jeg hadde vært skeptisk om jeg hadde stått bak kassen. Er det synlige skader på CD-en? Det er det det ikke er, den er helt blank. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Bare prøvd du, i og med at cd-en ikke har synlige skader tror jeg nok sjansene dine er bedre. Vi solgte filmer på Bunnpris, og når noen da kom tilbake med en film som det så ut som om noen hadde gått løs med pussepapir på, ble jeg litt skeptisk. (Særlig når de ikke hadde kvittering. ) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg har fått tv serie med riper på. Dette pga plata ikke satt fast i coveret. Det kan være grunn til riper;) Lenke til kommentar
Populært innlegg Kokobananas Skrevet 27. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 27. desember 2010 Telefonen ringer: Meg: XXX, du snakker med Sol Kunde: Ja hei, kan jeg få snakke med "Jens"? Meg: Dessverre, det er bare jeg som er på jobb på fabrikken i dag, men jeg skal selvsagt hjelpe deg så godt jeg kan. Kunde: Javel, jeg skal ha en uniform til Y musikkorps, i størrelse 60. Kan du sende den i dag? Meg: Det er da vel slikt som må syes? Kunde: Ja, men det er vel ikke noe problem. Den skal være rød og blå. Meg: Jeg får ikke ordnet noe slikt før etter nyttår. Produksjonen er stengt i romjula. Kunde: Hvor er "Jens" da? Meg: Han har ferie, og kommer ikke tilbake før etter jul (Ja, jeg sa "feil" av gammel vane. Når det gjelder skole og sånt snakker man jo bare om etter jul) Kunde (høylytt): Ja, etter jul det er jo NÅ Meg: Beklager, jeg mente etter nyttår. Produksjonen er som sagt stengt i romjula. Kunde: Jeg har kunden her, han må ha str 60, i rød og blå uniform. Meg: Jeg skal notere det, men det skjer som sagt ikke noe før over nyttår. Kunde: Men "Jens" kan dette, kan jeg ikke få snakke med ham? Meg (begynt å bli irritert): Jeg er klar over at han kan med ordrene, men han kan ikke å sy han heller, så akkurat nå får han gjort akkurat like lite som meg. Kunde: Men det pleier jo bare å ta noen dager. Meg: Ja, men produksjonen er stengt, så ingenting blir sydd nå. Blablabla videre. Og han var ikke den eneste. Frister av og til å be dem "sy den pokkers dressen selv"... 11 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg har fått tv serie med riper på. Dette pga plata ikke satt fast i coveret. Det kan være grunn til riper;) Én ting er riper, en annen ting er om plata ser ut til å være pusset med sandpapir eller dratt bortover et sementgulv. Det skal dog sies at det ordnet seg, det var visst ikke den eneste plata som hadde vært sånn. Som sagt, jeg ble skeptisk, jeg satte meg ikke på bakbeina. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Fikk tilgodelapp siden de ikke hadde flere inne. De får inn neste uke, så jeg stikker ned da. Yey Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 fikk faktisk 400kr for mye igjen hos kassadama engang når jeg oppdaget det var jeg ærlig nok til å gå tilbake til butikken og sa ifra. Men det virka ikke som at butikken brydde som gjerningen jeg hadde gjort for sjefen sto og prata med kassereren når jeg kom med pengene og han virka tydelig irritert på hun som satt dær som hadde gitt ut for mye penger... det var en Rema butikk 2 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Elkjøp/Expert/Spaceworld vet jeg er veldig strenge på at man har byttelapp / kvittering. Siba derimot tar imot varer uten kvittering / byttelapp. Elkjøp jeg jobba på for en stund siden tok imot alt, uten kvittering eller byttelappe. Sålenge ting ikke var brukt/åpnet. Samme her... vi (Expert) trenger hverken kvittering eller byttelapp sålenge vi fører produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå