Stoddart Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 stukket kortet i terminalen hennes, if you know what I mean. Jah, de nye terminalene er vel sånn, at man skal stikke den inn til det går. Før så dro man jo til det gikk, tok jo kortere tid det 8 Lenke til kommentar
feggy Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hehehehe, innlegget var egentlig ment som en spøk da jeg "kjenner" vedkommende, og hun også skriver her i tråden. Men takk for svar likevel Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 srbz: Når du sier at dere kjøper store kvanta og risikerer å få en smekk på pungen vis dere ikke selger alt, hvorfor da øke prisene som igjen vil redusere salget? Men at VG fant dokumenter som viser systematisk prishopp på utvalgte varer synes jeg er veldig mistenkelig. Skulle ikke sagt noe om det var normal prisoppgang på en mengde varer over en periode. Et eksempel er en brødbakemaskin jeg skulle kjøpe til jul. Måtte vente til jeg fikk lønn nå i slutten av desember. Da jeg så på maskinen første uka i desember, så kostet den 995,-. Da jeg var på elkjøp igår for å kjøpe, så kostet den 1595,-. Det er drøyt! Det endte med komplett.no og pick-up point. Det ironiske er at mange ikke kjøper produkter om de blir FOR billige, med mindre man ikke da vet at det er enormt kupp! Dette gjelder spesielt småelektrisk, hvor få har kunnskap om kvalitet og slavisk følger prislappen. Skal ikke si man spekulerer i det, men det er utvilsomt tilfeller! Når det er sagt så kan en prisøkning på 60% virke høy, men du vet ikke hva inntjeningen til butikken er! Om butikken gikk med 100-150kr i tap på kampanje, så er ikke prisøkningen unormal med tanke på at kategorien produktet ligger i svært ofte drar opp avansesnitt for et varehus! Sannheten er at det drives ikke med veldedighet! Hadde noen morsomme tilfeller i dag hvor posten i Trondheim har klart å drite seg ut og levere romjulskampanjeavisa IDAG! Selv om det står klart og tydelig at det er fra og med 3.juledag så var det noen som sto på sitt! En ting hadde nå vært å gitt dem produktet til prisen, men når man ikke får det inn før den aktuelle dagen så er det lite å gjøre! Spesielt ei dame testet selvbeherskelsen min når hun forlangte at jeg da kom hjem til henne med produktet på 3.juledag siden hun nå hadde blitt "lurt" ned til butikken! Slår nesten vedkommende som skulle ha meg til å dra til søstervarehuset vårt for å hente et spill, fordi han selv ikke hadde bensin på bilen! Trodde det var kødd, men han var dønn seriøs! 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 jeg fikk lefdal sin avis i dag:) Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 srbz: Når du sier at dere kjøper store kvanta og risikerer å få en smekk på pungen vis dere ikke selger alt, hvorfor da øke prisene som igjen vil redusere salget? Men at VG fant dokumenter som viser systematisk prishopp på utvalgte varer synes jeg er veldig mistenkelig. Skulle ikke sagt noe om det var normal prisoppgang på en mengde varer over en periode. Et eksempel er en brødbakemaskin jeg skulle kjøpe til jul. Måtte vente til jeg fikk lønn nå i slutten av desember. Da jeg så på maskinen første uka i desember, så kostet den 995,-. Da jeg var på elkjøp igår for å kjøpe, så kostet den 1595,-. Det er drøyt! Det endte med komplett.no og pick-up point. Det ironiske er at mange ikke kjøper produkter om de blir FOR billige, med mindre man ikke da vet at det er enormt kupp! Dette gjelder spesielt småelektrisk, hvor få har kunnskap om kvalitet og slavisk følger prislappen. Skal ikke si man spekulerer i det, men det er utvilsomt tilfeller! Når det er sagt så kan en prisøkning på 60% virke høy, men du vet ikke hva inntjeningen til butikken er! Om butikken gikk med 100-150kr i tap på kampanje, så er ikke prisøkningen unormal med tanke på at kategorien produktet ligger i svært ofte drar opp avansesnitt for et varehus! Sannheten er at det drives ikke med veldedighet! Hadde noen morsomme tilfeller i dag hvor posten i Trondheim har klart å drite seg ut og levere romjulskampanjeavisa IDAG! Selv om det står klart og tydelig at det er fra og med 3.juledag så var det noen som sto på sitt! En ting hadde nå vært å gitt dem produktet til prisen, men når man ikke får det inn før den aktuelle dagen så er det lite å gjøre! Spesielt ei dame testet selvbeherskelsen min når hun forlangte at jeg da kom hjem til henne med produktet på 3.juledag siden hun nå hadde blitt "lurt" ned til butikken! Slår nesten vedkommende som skulle ha meg til å dra til søstervarehuset vårt for å hente et spill, fordi han selv ikke hadde bensin på bilen! Trodde det var kødd, men han var dønn seriøs! Nå snakte jeg om normale priser, som har vært stabile det siste halvåret. Det er selvfølgelig noe annet med kampanje og tilbudsvarer. Haha, off. Er glad jeg ikke jobber i butikk i slike situasjoner. At folk er så trangsynte er tragisk. Det skulle holdt å si "Tilbudet begynner ikke før 3. juledag, det er posten sin feil" Så skulle man tro at et normalt hode forsto dette å gikk. Men nei, det finnes tydeligvis mange rare mennesker... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Du skulle bare vist. Du møter på all verdens avskum. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hehe, vi hadde tidligre annonse i avisa på lørdagen. Det sto klart og tydelig at TILBUDET GJELDER KUN SØNDAG Men allikevel klarer folk å komme inn med den typiske "ja, men det sto jo i avisa i dag, så da burde jeg få den til den prisen!" Rart hvor mange som tydligvis tror det kommer lokalavis på søndager Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Herlig kunde i dag: Kunde: Hei! Ja nå er du vel veldig lei av å pakke inn gaver! (Jeg dør litt inni meg, siden jeg har hørt denne omtrent like mange ganger som "ja, nå drømmer du vel om pakker!".)Eller, du er vel mer lei av å få det spørsmålet kan jeg tenke meg! En som forstår Folk flest syns tydeligvis det er sykt kleint å vente mens gavene blir pakket inn, så sånn sett forstår jeg at de tyr til de mest naturlige spørsmålene. Og jeg pakket inn ikke mindre enn fire konvolutter i dag, noe jeg syns var heller merkelig. 3 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Var ei som var innom jobben og kjøpte noe greier, så spør hun får med gratis pose. "Ja, det ligger under benken der", sier jeg. "Flott, da tar jeg med et par stykker ekstra jeg. Kjekt å ha", svarer hun og røsker med seg 7-8 poser og går wtf, du tar jo bare poser til varene du handler? Eller? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Kan jo være hun aldri har handlet før, og dermed ikke har x antall poser hjemme fra alle de andre handleturene hun har vært på. Man vet aldri når man trenger en sterk, romslig, lufttett plastpose Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hun ene kunden hos oss MÅ alltid betale for alle posene. For en ukes tid siden var hun innom og handlet en del til henne å være da. Hun kjøpte 14 poser, men det var visst ikke nok, så hun måtte kjøpe 6 poser til. Hun går bare for å være "posedama". Ellers var det litt morro i dag, en av våre faste kunder(mann på rundt 70 tror jeg) var litt sen før han kom i dag. Pleier å komme like etter åpningstid, men i dag var han der ikke før etter 12. Så jeg måtte spørre hva han hadde vært ute på siden han var litt sen. Joda, han hadde vært hos dama og det tok litt tid. Fikk mine tanker i hodet da..... 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hyperio Skrevet 23. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2010 Var ei dame i dag som bare kom i butikkåpninga, skulle ikke inn. Hun stoppet opp, så etter meg og da hun fikk øyekontakt smilte hun med hele kroppen og sa "GOD JUL!" Det var alt hun ville. Det reddet hele dagen. 10 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hadde en kunde idag som skulle ha 30 gavekort a 500,-. Tok litt tid 1 Lenke til kommentar
feggy Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Damn. 15 000 på en dag er litt penger. Hvor jobber du? 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Har opplevd det samme selv, 25 gavekort på 500-1000 kroner :s 1 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 De kjøper sikkert for bedrifter da. Til sine arbeidere eller noe. Evt deler de ut til hele slekta. 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Jobber på Elkjøp Var en dagligvarebutikk som kjøpte ja, så var vel til ansatte. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg marfo83 Skrevet 25. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 25. desember 2010 Plukket opp denne et annet sted på nettet. Vedkommende som forteller, jobber visstnok i Ghana Airways. Situasjonen her, er at et fly er klart for avgang fra Ghana, til Düsseldorf i Tyskland, og kapteinen har nettopp fortalt om været i Dûsseldorf: "Hello ma'am, how can I help you?" "Didn't you hear what the pilot said? "Yes I did ma'am. He said that the flight would be 6 hours 18 minutes and gave the weather forecast for Dusseldorf." "He said it would be snowing!!!" "Yes that's the weather forecast unfortunately." "Well, that is unacceptable. What are you going to do about it?" "Sorry?" "I didn't fly an African airline to get stuck in the snow. If I wanted it to snow I would have flown Lufthansa." "Uh, I think it's snowing in Dusseldorf for Lufthansa as well." "No, I flew Lufthansa in June and it was not snowing in Dusseldorf." "That's because it was June, not because it was Lufthansa." "Are you calling me a liar?" "No ma'am, but I really don't know what I can do to help." "Your airline is useless, I'll never fly with you again." 28 Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 jeg sier det bare ble en mye bedre kunde etter at jeg bynte å jobbe i butikk. men nå har jeg aldri vært en sint eller storforlangende kunde. Og nå har jeg et mye bedre syn på butikkansatte og den jobben de gjør. tar utdanning til å jobbe som noe annet enn i butikk men, kommer aldri til å miste forståelsen for det arbeidet butikk ansatte legger ned og den kan være meget kjip til tider. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 jeg sier det bare ble en mye bedre kunde etter at jeg bynte å jobbe i butikk. men nå har jeg aldri vært en sint eller storforlangende kunde. Og nå har jeg et mye bedre syn på butikkansatte og den jobben de gjør. tar utdanning til å jobbe som noe annet enn i butikk men, kommer aldri til å miste forståelsen for det arbeidet butikk ansatte legger ned og den kan være meget kjip til tider. Det samme fikk jeg i restaurantbransjen. Kommer aldri/sjeldent til å klage neste gang jeg er ute å spiser. Du får et annet syn når du har prøvd begge sider i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå