-iL- Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 En annen jobb som bartender. Hun: En øl, takk. Jeg: En halvliter eller en mindre? Hun: Hvor liten er den minste? Jeg: 0,33 Hun: Og halvliteren? Jeg: ØH...Tenkte meg leeenge om, men hun var litt streng, så smilte bare og så "en HALV liter" Det er ikke så rart da. 90% av kundene mine sier enten "halvliter" eller "en øl". Vi har ingen av delene, men det vet de fleste av dem. Den nye halvliteren er 0.4 (vi har og 0.6) Har intrykk av at de aller fleste utesteder har gått over til 0.4 2 Lenke til kommentar
Ashraf Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Når man besøker en stamsjappa si, så bør AAALDRI en ansatt ta det som en selvfølge å sette fram Burger og Litago, man føler presset. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Om du har kjøpt burger og litago hver dag i to år, så.. Hadde faste kunder da jeg jobbet på 7/11 som ALLTID kjøpte det samme, dag ut og dag inn. 3 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg tror du er et litt spesielt tilfelle. Folk flest setter stor pris på å bli huska. Så har du noen som blir furt om en ikke husker de. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg bamsefar Skrevet 22. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2010 Lefdal Lade *snip* Har en trivelig episode som kunde på den butikken. *snip* Virkelig hyggelig historie! Tok meg den frihet og prøvde finne selgeren du hadde for 2 år siden, men vedkommende har vist sluttet. Den type service du fikk finner jeg faktisk morsom å gi, selv om det koster både meg og butikken. Hadde en lignende episode selv for rundt en måned siden hvor en kunde fikk et dyrere DSLR enn han opprinnelig kjøpte. Om det var jeg som feilinformerte, eller kunden som tok for gitt er irrelevant, vedkommende fikk i alle fall ikke hva han ville ha! Litt snakk og noen minutter senere fikk han Sony Alpha 390 i stedet for 290 som han hadde betalt for. Det som da føles herlig er når han kom tilbake for noen dager siden og handlet julegavene for hele familien, og insisterte på å handle hos meg, selv om han da måtte vente noen minutter! Med all mediaoppmerksomhet vi har fått i det siste så har dagene vært litt ekstra hektiske. Mange kunder spøker med det, men det er også noen som tar det hele litt langt og forventer ekstreme rabatter på selv annonserte varer. Det som irriterer er derimot de som går inn i en butikk med en holdning hvor de forventer at alle er ute etter å lure og bedra en. Hva i all verden er poenget å komme da? I går hadde jeg en dame som kom inn med en PC som var sirup av all malware, virus og alt annet som gjorde maskinen ubrukelig. Hun hadde kjøpt denne PCen tidligere i år, av meg, og nektet for at hun trengte noe annet enn PCen. Jeg husker selvfølgelig ikke en samtale som er et halvt år gammel, men sjekket opp dette fra bilaget. Når jeg da inspiserer PCen så ser jeg at den hverken har AV, er oppdatert eller engang har riktig språk. Nå er i utgangspunktet å sette opp en PC noe de fleste klarer fint, men mange vil ha det gjort ordentlig eller ikke vil bruke tiden selv. Noen, som denne dama, har ikke peiling på hva som må til. Mye mulig det var min feil som ikke forklarte dette godt nok, men summa summarum er uansett at dama hadde virkelig hatt godt av en supportavtale. Dette tilbydde jeg selvfølgelig henne nå, til og med til en redusert pris. Reaksjonen jeg får er så uspiselig at det var like før jeg ble fly forbannet. Samtalen videre fortonet seg noenlunde som dette: Hun: "Det var det jeg viste, jeg leste det i VG. Dere selger totalt unyttige ting til forsvarsløse gamle damer som meg til ågerpris" Jeg: "Øøøøøøøøøøøhm" Hun: "Dette er da noe som garantien skal dekke! Skam deg!" Jeg får ikke inn et ord og blir såpass sjokket at jeg bortimot bare ser på henne mens hun pakker sammen PCen og går! I bunn og grunn er det ikke hennes feil. Du har media som vinkler negativitet fordi det selger, et forbrukerombud som ikke kan lovene hun siterer og dessverre selgere som uten tvil har gitt henne et dårlig førsteinntrykk. Likevel.... 13 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 ''Skal du ikke ha noe å spise i dag, da?!''. Jeg ble forskrekket. Makan til frekkhet! Haha. Husker da jeg jobbet rett ved en McDonalds. Var vel innom en gang annen hver uke eller noe og kjøpte en meny. Stort sett den samme. Og det var en dame der som etter noen få ganger alltid husket hva jeg skulle ha. Problemet var jo bare at alle som sto like ved meg i køen måtte jo tro at jeg var der hver dag... og det er litt småflaut når det er snakk om Mc'ern. En gang jeg hadde lyst på noe annet, og sa hva jeg skulle ha i stedet for det hun "foreslo", så svarte hun "Åja, skal du ha det i dag". Jeg så forsiktig rundt meg og lurte på hva de andre i køen tenkte Men hun må jo ha hatt sinnsykt god hukommelse, for jeg hørte etterhvert fra andre som hun også husket hva skulle ha, selv om de var innom ganske sjelden. Hun ble faktisk en snakkis på jobben etter at hun høyt og tydelig tiltalte en kollega av meg for "halla balla" en gang han kom inn :!: 3 Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Når man besøker en stamsjappa si, så bør AAALDRI en ansatt ta det som en selvfølge å sette fram Burger og Litago, man føler presset. Man føler seg presset? Kødder du? Du vet, kasse-ansatte er ikke støttekontakten din. De er der for å skape salg og omsetning i bedriften. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 22. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Hadde en kunde fra beste vestkant i går, som krevde at vi skulle gå ut av kjøpesenteret og finne henne der hun satt i bilen og gi henne den varen hun skulle ha. Deretter ta mot pengene, gå hele veien inn til butikken igjen, slå inn pengene og ta med kvittering og vekslepenger med ut til henne igjen... bare fordi hun ikke gadd å parkere bilen (kjøpesenteret har parkeringsplass). I tillegg til at det tar mye tid, og at køen derfor blir lengre (var midt på dagen i det verste julerushet), så var det ca 15 minusgrader ute så vi måtte ha tatt på oss jakke og varme klær før vi gikk ut. Min kollega, som ekspederte henne, sa bare at hun fikk komme inn og hente varen som alle andre. Hun syntes det var fryktelig dårlig service Endret 22. desember 2010 av Marekatten 22 Lenke til kommentar
Hoffah Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hadde en kunde fra beste vestkant i går, som krevde at vi skulle gå ut av kjøpesenteret og finne henne der hun satt i bilen og gi henne den varen hun skulle ha. Deretter ta mot pengene, gå hele veien inn til butikken igjen, slå inn pengene og ta med kvittering og vekslepenger med ut til henne igjen... bare fordi hun ikke gadd å parkere bilen (kjøpesenteret har parkeringsplass). I tillegg til at det tar mye tid, og at køen derfor blir lengre (var midt på dagen i det verste julerushet), så var det ca 15 minusgrader ute så vi måtte ha tatt på oss jakke og varme klær før vi gikk ut. Min kollega, som ekspederte henne, sa bare at hun fikk komme inn og hente varen som alle andre. Hun syntes det var fryktelig dårlig service Er det mulig?? Folk er dumme.. 2 Lenke til kommentar
feggy Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hadde en merkelig episode på butikken i dag. Jeg skulle kjøpe en sjokomelk (). Da jeg stakk kortet ned i terminalen spurte den søte jenten i kassen om hva jeg het. Hun hadde først et tipp hvilket jeg avslo, men så tar hun kortet opp fra terminalen og ser på/studerer det. Herre, jeg ble helt satt ut. Hva skal man gjøre da? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Er det mulig?? Folk er dumme.. Er nok det mest drøye jeg har hørt en kunde har krevd av oss. Hadde hun vært handikappet og måttet brukt rullestol eller noe hadde jeg forstått det (selv om også det hadde vært litt drøyt)... men hun gikk like lett som alle andre. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Herre, jeg ble helt satt ut. Hva skal man gjøre da? Tippe på telefonnummeret hennes, og så evt. få det? 7 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Herre, jeg ble helt satt ut. Hva skal man gjøre da? Tippe på telefonnummeret hennes, og så evt. få det? Veldig godt forslag 1 Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hadde en kunde fra beste vestkant i går, som krevde at vi skulle gå ut av kjøpesenteret og finne henne der hun satt i bilen og gi henne den varen hun skulle ha. Deretter ta mot pengene, gå hele veien inn til butikken igjen, slå inn pengene og ta med kvittering og vekslepenger med ut til henne igjen... bare fordi hun ikke gadd å parkere bilen (kjøpesenteret har parkeringsplass). I tillegg til at det tar mye tid, og at køen derfor blir lengre (var midt på dagen i det verste julerushet), så var det ca 15 minusgrader ute så vi måtte ha tatt på oss jakke og varme klær før vi gikk ut. Min kollega, som ekspederte henne, sa bare at hun fikk komme inn og hente varen som alle andre. Hun syntes det var fryktelig dårlig service Skulle bare svart til kunden at du ikke er intresert i å bli kriminell fordu hu er lat Å ta med seg varer forbi siste kassepunkt er nemmelig tyveri. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Litt snakk og noen minutter senere fikk han Sony Alpha 390 i stedet for 290 som han hadde betalt for. Hihi, hadde nøyaktig samme case på jobb i dag. Vi mangler A290 pga. trøbbel med en lastebil som skulle over fjellet, så kunden fikk A390 til samme pris fordi vi hadde garantert levering før jul *snip* I bunn og grunn er det ikke hennes feil. Du har media som vinkler negativitet fordi det selger, et forbrukerombud som ikke kan lovene hun siterer og dessverre selgere som uten tvil har gitt henne et dårlig førsteinntrykk. Likevel.... Selv om jeg jobber i bransjen har jeg strengt tatt ingen egeninteresse av å forsvare den ettersom jeg ikke selger selv, men media blåser virkelig ting ut av proporsjoner. Vi driver ikke veldedighet, vi driver tross alt butikk. Vi tar inn store varekvanta vi risikerer å brenne inne med, og det ville være svært dårlig butikk å ikke justere prisene deretter. Dessuten har mediene en tendens til å finne de "verste" eksemplene, og tar gjerne for enkelte varer ikke hensyn til at den lave prisen et par uker i forveien kan ha vært kampanjepriser som siden har blitt justert tilbake til normalen (jeg vet at dette ihvertfall gjelder for et par av våre produkter som har blitt oppjustert). Tilbud og etterspørsel er strengt tatt ikke uvesentlig heller... Dog, at Elkjøpsjefen går fullstendig i forsvarsposisjon når avisene begynner å grave ser lite annet enn patetisk ut fra kundeperspektiv. 2 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hadde en merkelig episode på butikken i dag. Jeg skulle kjøpe en sjokomelk (). Da jeg stakk kortet ned i terminalen spurte den søte jenten i kassen om hva jeg het. Hun hadde først et tipp hvilket jeg avslo, men så tar hun kortet opp fra terminalen og ser på/studerer det. Herre, jeg ble helt satt ut. Hva skal man gjøre da? Jeg hadde kjørt på å spørt etter navnet hennes, så spør du om du kan tippe nummeret hennes Gå å handle der neste gang, å se om hun husker deg srbz: Når du sier at dere kjøper store kvanta og risikerer å få en smekk på pungen vis dere ikke selger alt, hvorfor da øke prisene som igjen vil redusere salget? Men at VG fant dokumenter som viser systematisk prishopp på utvalgte varer synes jeg er veldig mistenkelig. Skulle ikke sagt noe om det var normal prisoppgang på en mengde varer over en periode. Et eksempel er en brødbakemaskin jeg skulle kjøpe til jul. Måtte vente til jeg fikk lønn nå i slutten av desember. Da jeg så på maskinen første uka i desember, så kostet den 995,-. Da jeg var på elkjøp igår for å kjøpe, så kostet den 1595,-. Det er drøyt! Det endte med komplett.no og pick-up point. Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Dette er litt OFF-Topic. Men jeg lurer på om dette er frekt: Jeg bor, for øyeblikket, rett ved en Shell-stasjon. Jeg tar bussen hjem nesten hver dag, og den stopper 30 meter fra Shell-stasjonen. Jeg er der nesten alltid mellom bussen og hjem, damen bak der er den samme. Jeg pleier vanligvis å kjøpe noe der, og det var ikke ett unntak nå heller, jeg kjøpte ett blad og en brus, det var rett før jeg skulle si at jeg skulle kjøpe en Pølse, kjøper alltid det til brusen, fordi da blir det 5 kr. billigere elns fremfor separat. Rett før jeg skulle be om pølsa, så spør hun: ''Skal du ikke ha noe å spise i dag, da?!''. Jeg ble forskrekket. Makan til frekkhet! Ta det som en selvfølge at jeg på vei hjem hver dag skal ha noe å spise der. Problemet var at jeg i opprinnelsen hadde lyst på mat, men man spør da ikke kundene om de skal ha det. Jeg hadde egentlig lyst til å si nei, men var altfor sulten til det. Jeg nølte litt (det var bare meg der og 2 polakker som spiste burgeren sin, tror de er fastekunder..) mens jeg nølte så spurte hun igjen. Er du sikker på at du ikke vil ha noe å spise i dag? Og så på meg med ett sånn CREEPY blikk, hun er ganske CREEPY, men ikke slem. Etter å ha kjøpt den pølsa angret jeg litt. Makan til frekkhet! Man spør da ikke stamkunder: ''Skal du ikke ha mat idag!?'' som om det var en selvfølge! Jeg vet ikke om jeg overdriver eller hva jeg skulle gjort der skrubbsulten. Hva synes dere? Haha, du fikk i hvert fall nattevakten til å bli litt kortere, for innlegget ditt var ganske morsomt. Ser ikke en eneste ting ved det utsagnet som kan tolkes frekt, men hvis man vil være nærtagende er det jo helt greit... 4 Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hadde en merkelig episode på butikken i dag. Jeg skulle kjøpe en sjokomelk (). Da jeg stakk kortet ned i terminalen spurte den søte jenten i kassen om hva jeg het. Hun hadde først et tipp hvilket jeg avslo, men så tar hun kortet opp fra terminalen og ser på/studerer det. Herre, jeg ble helt satt ut. Hva skal man gjøre da? Avtale date såklart? 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Scampi Skrevet 23. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 23. desember 2010 Da jeg stakk kortet ned i terminalen spurte den søte jenten i kassen om hva jeg het. Herre, jeg ble helt satt ut. Hva skal man gjøre da? Inspirert av Whose Line is it Anyway svarer jeg: stukket kortet i terminalen hennes, if you know what I mean. 13 Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Hahah, Scampi da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå