Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Grunnen til at elbutikker ikke tar tilbake mobiltelefoner, er at en del folk misbrukte dette tilbudet grovt og alltid kunne ha det "nyeste av det nye" på mobilfronten, uten å betale et øre. (Bortsett fra for den første telefonen da.)

 

En kompis jobbet på en elbutikk der de nektet en kunde adgang pga dette før ordningen ble fjernet. Gikk noen måneder før han fikk komme inn i de hele tatt og kjøpe noe som helst. Han følte se vsst ikke så høy i hatten da, etter å ha flashet de pheteste mobilene i noe måneder, når folk fikk med seg hvordan det hadde gått til og resultatet av det.

 

Han ble overraskende nok hverken sint eller irritert, kompisen sa han bare virket flau.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Hadde en litt skummel dame innom på jobben her om dagen. Så litt sliten ut, litt sånn utfordrende utseende og kledning kan man si, lener seg over kassa, spør lav hvor jeg har kondomer. Røsker med seg tre pakker og en tyggis og nærmeste løper ut av butikken inn i en bil......... Må si jeg tenkte mitt da ja :p

Endret av AnnChristin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber av og til på 1.linje support og nylig var det en kollega av meg som fikk en telefon fra en rather upset bruker som var forbanna fordi Recycle Bin i Outlook var blitt tømt. Han brukte nemlig den som arkiv!

 

Tro det eller ei, men den har jeg hørt før.

Seriøst? Det er jo helt sjukt at flere på én eller annen måte får for seg at at dem skal arkivere i søppelbøtta. Hvem gjør det da?

 

 

 

Lenke til kommentar

Seriøst? Det er jo helt sjukt at flere på én eller annen måte får for seg at at dem skal arkivere i søppelbøtta. Hvem gjør det da?

 

Skal ikke nevne navn eller firma, men det spøkes med at man må ha en relativt lav IQ for å bli ansatt der da vi har relativt mange supporthendvendelser fra de :p

Lenke til kommentar

Ting som returneres fordi det er defekt sendes til service i butikkens navn. Man selger ikke ut ting man vet ikke fungerer.

Ja, det vet jeg. Men hvis kunden gir inntrykk av at de vil benytte angrerett og "glemmer" å si at gjenstanden er defekt (for å slippe å vente 3-5 uker på service), så er det ikke alltid dette plukkes opp av den som er ansvarlig for dette med mindre feilen er åpenbar. Snakker av erfaring etter min tid i Elkjøp for et års tid siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber av og til på 1.linje support og nylig var det en kollega av meg som fikk en telefon fra en rather upset bruker som var forbanna fordi Recycle Bin i Outlook var blitt tømt. Han brukte nemlig den som arkiv!

 

Tro det eller ei, men den har jeg hørt før.

Alle som jobber på support vil på et eller annet tidspunkt komme over slike kunder. Eg har pratet med de eg også, selv de som har Outlook på norsk, hvor det står "Slettede elementer" tar ikke hintet når eg sier "Arkiverer du viktig e-post i slettede elementer?".

 

I tillegg vil man nok også møte på de som ikke nødvendigvis bevisst arkiverer viktige ting der, men som på død og liv ikke vil slette innholdet fordi det KAN være noe viktig der. Og så var eg borti en kunde en gang som ikke ville tømme mappen "Useriøs e-post"(aka spam) fordi der var all morromail lagret(useriøs = morro). At den tok flere hundre MB(pga bildevedlegg) ble plutselig veldig naturlig.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Hva tenkte du da AnnChristin? Du tror vel ikke kunden hadde tenkt å ha sex? :O

 

Jeg glemte vel kanskje den vesentlige delen at hun tidligere på dagen var innom med en helt annen mann og kjøpte en pakke kondomer da og.. Og ja, hun så ut av typen, hun flyr nok i skippergata :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

K: Hei, jeg skal ha en sjokolade. (står midt mellom de to lange hyllene som er fulle av sjokolade og digg hele veien rundt)

J: Jaa, da har vi jo alle de store platene til Freia her, og Minde og Nidar der, og den mer eksklusive sjokoladen står på andre siden.

 

K: Nei, jeg skal ha noe mørk sjokolade, en sånn lang plate.

J: Tenkte du på kokesjokolade da kanskje?

K: Nei, en sånn lang plate. Til dessert.

J: Konfekt da, er det det du tenker på?

K: Sånn dessertsjokolade skal jeg ha.

J: Ja, den konfekteksken? (begynner å vise kunden mot konfekthyllen)

K: Nei, en sånn lang plate.

 

J: Eh, da er jeg redd jeg ikke helt skjønner hva du er ute etter... :dontgetit:

K: (scanner hyllene opp og ned), Nei, jeg skulle ha sånn Dessertsjokolade. Men dere har den visst ikke.

J: (Peker på konfekteske ved navn Dessertsjokolade rett foran øynene på kunden) Den?

K: Ja, den ja.

J: Jo, den har vi :fun:

 

 

 

Altså, in which universe er dette IKKE en konfekteske?

Freia%20dessertsjokolade%201.png%20(326x243).png

Endret av Charlotte Q
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...