Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Spesialtilfelle ved mobiltelefoner, antageligvis fordi

1) dersom det er solgt med binding er det nettopp bindende

2) en brukt mobiltelefon er mye vanskeligere å få solgt ut igjen enn f.eks. en brukt TV

 

Nå var jo tydeligvis ikke denne brukt, og det var derfor vi forsøkte å være medgjørlige. Men vi driver ikke veldedlighet, og hvis prisen er så viktig for kunden så får kunden jaggu finne ut hvor det er billigst før han handler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til jeg kom på, en kunde som kom innom med en playstation som skulle på service, greit nok det, men vi har ikke playstation til utlåns fordi vi ikke anser det som en viktig del av hverdagen, men jeg fikk iallefall ordnet det slik at han fikk låne en blu-rayspiller. Men det var jo ikke godt nok, jeg måtte jo forstå det at det var nå han kunne spille, da han hadde juleferie! Etter mye om og men forlot han lokalet, med en blu-rayspiller. Men har en følelse at han gikk opp i butikken, kjøpte en ny playstation, som han planlegger å returnere innen de neste 30 dagene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i at mobiltelefoner er vanskeligere å ta i retur enn andre varer hvis de har binding osv. Men: Dersom mobilen er ubrukt og uten binding slik som i dette tilfellet, hvorfor skal den ikke kunne tas i retur som en hvilken som helst annen vare med pengene tilbake?

 

Dersom butikken vanligvis gir en tilgodelapp og ikke penger tilbake, skjønner jeg. Men dersom vanlig praksis er at kunden kan få tilbake pengene om han ønsker, hvorfor ikke akkurat her...?

Lenke til kommentar

Men har en følelse at han gikk opp i butikken, kjøpte en ny playstation, som han planlegger å returnere innen de neste 30 dagene.

Det hadde jeg også gjort :) Hadde det ikke vært en mer elegant løsning å låne han denne i stedet, om ikke annet for å få en fornøyd kunde til å handle igjen senere?

 

Edit; Beklager dobbeltpost...

Endret av magnusalex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har tenkt litt og kommet frem til hvordan kunder tenker.

 

- Åh, er lei av porsjonssnusen min. Er jo tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

 

- Åh, er lei av bakesnusen min. Er tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

 

 

Jeg ser og høyner med en;

 

- Oj, skifta bleie på ungen min ja, legg den her på kafèbordet. Må jo gå bra.

 

Whaat! hva er det med småbarnsmødre egentlig? en jævla bleie på et bord folk spiser fra??

Det er så disgusting at hadde jeg sett hvem det var hadde jeg faktisk kasta hu ut,

det er faktisk toalett og stellerom til sånt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt litt og kommet frem til hvordan kunder tenker.

 

- Åh, er lei av porsjonssnusen min. Er jo tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

 

- Åh, er lei av bakesnusen min. Er tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

 

 

Jeg ser og høyner med en;

 

- Oj, skifta bleie på ungen min ja, legg den her på kafèbordet. Må jo gå bra.

 

Whaat! hva er det med småbarnsmødre egentlig? en jævla bleie på et bord folk spiser fra??

Det er så disgusting at hadde jeg sett hvem det var hadde jeg faktisk kasta hu ut,

det er faktisk toalett og stellerom til sånt!

 

Enig. Nordmenn er blitt fæle på det, men heldigvis bare på caféer så vidt jeg har sett. I Italia kan du se amerikanere og russere gjøre det samme på dyre restauranter.

Lenke til kommentar

Loven gir deg klart og tydelig 14 dagers returrett, noe Elkjøp har valgt å utvide til 30 dager. Men har loven unntak? Det er det som er spørsmålet. Hvis mobilen har ubrutt forsegling, og ingen binding skjønner jeg ikke at den ikke behandles som en hvilken som helst annen el-vare.

Loven gir deg 14 dagers angrerett ved kjøp utenfor "fast utsalgssted", som vil si internett, gatesalg, telefonsalg, dørsalg, postordre etc .. Elkjøp er et fast utsalgssted og deres returrett er ikke utvidelse av noe lovpålagt.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig i at mobiltelefoner er vanskeligere å ta i retur enn andre varer hvis de har binding osv. Men: Dersom mobilen er ubrukt og uten binding slik som i dette tilfellet, hvorfor skal den ikke kunne tas i retur som en hvilken som helst annen vare med pengene tilbake?

 

Dersom butikken vanligvis gir en tilgodelapp og ikke penger tilbake, skjønner jeg. Men dersom vanlig praksis er at kunden kan få tilbake pengene om han ønsker, hvorfor ikke akkurat her...?

Såvidt jeg vet er det ingen butikker som tar tilbake telefoner. At de gjør er unntak og vil la kunden bytte i andre varer må vel regnes som et pluss og ikke negativt siden han ikke får pengene som han ikke har krav på?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet er det ingen butikker som tar tilbake telefoner. At de gjør er unntak og vil la kunden bytte i andre varer må vel regnes som et pluss og ikke negativt siden han ikke får pengene som han ikke har krav på?

Jeg kjenner heller ikke til noen butikker som tar i mot brukte telefoner i retur. Men en ny, ubrukt, (uåpnet?) telefon er vel ikke noe annerledes enn en hvilken som helt annen vare? Merk: Dersom butikken VANLIGVIS gir penger tilbake. Om de ikke gjør det, og kun lar kundene bytte i andre varer eller tilgodebeløp, er saken en hel annen. Er jo noen butikker som opererer slik.

Lenke til kommentar

Loven gir deg klart og tydelig 14 dagers returrett, noe Elkjøp har valgt å utvide til 30 dager. Men har loven unntak? Det er det som er spørsmålet. Hvis mobilen har ubrutt forsegling, og ingen binding skjønner jeg ikke at den ikke behandles som en hvilken som helst annen el-vare.

 

vi snakker ikke om angrefrist her altså. Det er for nettbutikker. Gutta snakker nå om en fysisk butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...