srbz Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Spesialtilfelle ved mobiltelefoner, antageligvis fordi 1) dersom det er solgt med binding er det nettopp bindende 2) en brukt mobiltelefon er mye vanskeligere å få solgt ut igjen enn f.eks. en brukt TV Nå var jo tydeligvis ikke denne brukt, og det var derfor vi forsøkte å være medgjørlige. Men vi driver ikke veldedlighet, og hvis prisen er så viktig for kunden så får kunden jaggu finne ut hvor det er billigst før han handler. Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 En ting til jeg kom på, en kunde som kom innom med en playstation som skulle på service, greit nok det, men vi har ikke playstation til utlåns fordi vi ikke anser det som en viktig del av hverdagen, men jeg fikk iallefall ordnet det slik at han fikk låne en blu-rayspiller. Men det var jo ikke godt nok, jeg måtte jo forstå det at det var nå han kunne spille, da han hadde juleferie! Etter mye om og men forlot han lokalet, med en blu-rayspiller. Men har en følelse at han gikk opp i butikken, kjøpte en ny playstation, som han planlegger å returnere innen de neste 30 dagene. 4 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ja, jeg er enig i at mobiltelefoner er vanskeligere å ta i retur enn andre varer hvis de har binding osv. Men: Dersom mobilen er ubrukt og uten binding slik som i dette tilfellet, hvorfor skal den ikke kunne tas i retur som en hvilken som helst annen vare med pengene tilbake? Dersom butikken vanligvis gir en tilgodelapp og ikke penger tilbake, skjønner jeg. Men dersom vanlig praksis er at kunden kan få tilbake pengene om han ønsker, hvorfor ikke akkurat her...? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Men har en følelse at han gikk opp i butikken, kjøpte en ny playstation, som han planlegger å returnere innen de neste 30 dagene. Det hadde jeg også gjort Hadde det ikke vært en mer elegant løsning å låne han denne i stedet, om ikke annet for å få en fornøyd kunde til å handle igjen senere? Edit; Beklager dobbeltpost... Endret 19. desember 2010 av magnusalex 5 Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Har tenkt litt og kommet frem til hvordan kunder tenker. - Åh, er lei av porsjonssnusen min. Er jo tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet. - Åh, er lei av bakesnusen min. Er tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet. Jeg ser og høyner med en; - Oj, skifta bleie på ungen min ja, legg den her på kafèbordet. Må jo gå bra. Whaat! hva er det med småbarnsmødre egentlig? en jævla bleie på et bord folk spiser fra?? Det er så disgusting at hadde jeg sett hvem det var hadde jeg faktisk kasta hu ut, det er faktisk toalett og stellerom til sånt! 1 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Loven gir deg klart og tydelig 14 dagers returrett, noe Elkjøp har valgt å utvide til 30 dager. Men har loven unntak? Det er det som er spørsmålet. Hvis mobilen har ubrutt forsegling, og ingen binding skjønner jeg ikke at den ikke behandles som en hvilken som helst annen el-vare. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ingen er mer selvrettferdige svin enn gravide og nybakte mødre, sånn er det bare. Dessverre er det vanskelig å bringe arten videre uten. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Har tenkt litt og kommet frem til hvordan kunder tenker. - Åh, er lei av porsjonssnusen min. Er jo tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet. - Åh, er lei av bakesnusen min. Er tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet. Jeg ser og høyner med en; - Oj, skifta bleie på ungen min ja, legg den her på kafèbordet. Må jo gå bra. Whaat! hva er det med småbarnsmødre egentlig? en jævla bleie på et bord folk spiser fra?? Det er så disgusting at hadde jeg sett hvem det var hadde jeg faktisk kasta hu ut, det er faktisk toalett og stellerom til sånt! Enig. Nordmenn er blitt fæle på det, men heldigvis bare på caféer så vidt jeg har sett. I Italia kan du se amerikanere og russere gjøre det samme på dyre restauranter. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Loven gir deg klart og tydelig 14 dagers returrett, noe Elkjøp har valgt å utvide til 30 dager. Men har loven unntak? Det er det som er spørsmålet. Hvis mobilen har ubrutt forsegling, og ingen binding skjønner jeg ikke at den ikke behandles som en hvilken som helst annen el-vare. Loven gir deg 14 dagers angrerett ved kjøp utenfor "fast utsalgssted", som vil si internett, gatesalg, telefonsalg, dørsalg, postordre etc .. Elkjøp er et fast utsalgssted og deres returrett er ikke utvidelse av noe lovpålagt. Endret 19. desember 2010 av Isbilen 4 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Loven gir deg klart og tydelig 14 dagers returrett, noe Elkjøp har valgt å utvide til 30 dager. Men har loven unntak? Det er det som er spørsmålet. Hvis mobilen har ubrutt forsegling, og ingen binding skjønner jeg ikke at den ikke behandles som en hvilken som helst annen el-vare. Ikke på kjøp i butikk. 2 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ja, jeg er enig i at mobiltelefoner er vanskeligere å ta i retur enn andre varer hvis de har binding osv. Men: Dersom mobilen er ubrukt og uten binding slik som i dette tilfellet, hvorfor skal den ikke kunne tas i retur som en hvilken som helst annen vare med pengene tilbake? Dersom butikken vanligvis gir en tilgodelapp og ikke penger tilbake, skjønner jeg. Men dersom vanlig praksis er at kunden kan få tilbake pengene om han ønsker, hvorfor ikke akkurat her...? Såvidt jeg vet er det ingen butikker som tar tilbake telefoner. At de gjør er unntak og vil la kunden bytte i andre varer må vel regnes som et pluss og ikke negativt siden han ikke får pengene som han ikke har krav på? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Okay, da har jeg misforstått. Beklager. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Såvidt jeg vet er det ingen butikker som tar tilbake telefoner. At de gjør er unntak og vil la kunden bytte i andre varer må vel regnes som et pluss og ikke negativt siden han ikke får pengene som han ikke har krav på? Jeg kjenner heller ikke til noen butikker som tar i mot brukte telefoner i retur. Men en ny, ubrukt, (uåpnet?) telefon er vel ikke noe annerledes enn en hvilken som helt annen vare? Merk: Dersom butikken VANLIGVIS gir penger tilbake. Om de ikke gjør det, og kun lar kundene bytte i andre varer eller tilgodebeløp, er saken en hel annen. Er jo noen butikker som opererer slik. Lenke til kommentar
Populært innlegg NothinDoin™ Skrevet 19. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2010 Kom ei dame her forleden som hadde leitet i etter bilen i en halvtime (i -10 grader) og spurte meg hvor den stod. Jeg viste selvfølgelig ikke det, hadde jo aldri sett verken bilen eller dama før. Men jeg ville jo hjelpe, så jeg spurte hvilken bil hun kjørte. Det var visst ikke så lett å huske nei, for hun stod vel i 2-3 minutter å sa "øøøøøøøøøhhh" før hun fant ut at den begynte på "Y". "Toyota Yaris?", spurte jeg. "Den ja!" sa hun. Jeg sa jeg skulle kikke etter den, og gikk litt rundt. Tok vel ikke mer enn et par minutter før jeg fant den, men da jeg skulle tilbake til der dama stod, hadde hun faen med rota seg selv bort, og hun var ikke å finne på parkeringsplassen. :!: Dette var da i 5-6 tiden, og bilen stod der da jeg slutta på jobb klokka 11 12 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det finnes jo mange Yariser i Norge. Det var ikke nødvendigvis hennes. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jo, får hun hadde visst tatt bussen hjem Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Moderatormelding Tilbake til topic! Ikke la oss nok en gang skifte samtaleemne her... dette er først om fremst en tråd der ansatte skal kunne lire av seg kundeopplevelser, ikke der andre skal diktere hva som burde være rettigheter i butikker, priser på poser etc. 5 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Dette var da i 5-6 tiden, og bilen stod der da jeg slutta på jobb klokka 11 Hahaha, fantastisk :!: Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Loven gir deg klart og tydelig 14 dagers returrett, noe Elkjøp har valgt å utvide til 30 dager. Men har loven unntak? Det er det som er spørsmålet. Hvis mobilen har ubrutt forsegling, og ingen binding skjønner jeg ikke at den ikke behandles som en hvilken som helst annen el-vare. vi snakker ikke om angrefrist her altså. Det er for nettbutikker. Gutta snakker nå om en fysisk butikk. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det har vi også rettet opp i. Les litt lenger ned på siden før du siterer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå