Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der var jo utelukkende din skyld. Utrolig klønete å si at han kan ta ut 600 for så og si "men du kan ikke det heller...". Og i praksis er det akkurat det du gjorde der.

 

Jeg fortalte at vi bare har lov å heve 600 kr over beløpet han handler for.. Regna med han kanskje ikke gadd å ta ut da. Men siden han ville ha 600 og jeg ikke kunne- må jeg jo si fra..

Når du sier at kunden kun kan ta ut 600, så regner jo kunden med at han kan 600...

Jeg hadde blitt sur jeg også om personen i kassa sa jeg bare kunne ta ut 600, for så si at nei, jeg kan ikke ta ut 600.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Hos oss kan man maksimalt ta ut 600kr, og i tillegg har jeg desvverre nettopp åpnet kassen, så jeg har bare X kr du kan få ut."

 

Jeg haddde og blitt sur om jeg først får beskjed om at jeg bare kan ta ut 600kr, og så kan jeg plutselig ikke det heller når jeg takker ja til tilbudet.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fortalte at vi bare har lov å heve 600 kr over beløpet han handler for.. Regna med han kanskje ikke gadd å ta ut da. Men siden han ville ha 600 og jeg ikke kunne- må jeg jo si fra..

 

Det beste hadde kanskje vært å si: "Vi får i utgangspunktet ikke gi ut mer enn 600kr, men akkurat nå har vi svært få sedler i kassa, så jeg må nesten sjekke hva jeg kan gi deg."

 

Det er jo mange som kjøper en tyggis kun for å handle noe når de egentlig bare trenger penger, det er ikke så overraskende at de ikke ønsker å kjøpe dette når de ikke kan ta ut penger. Å slenge det etter deg er selvsagt dårlig folkeskikk, men at de velger å ikke kjøpe noe er likevel fullt forståelig.

Endret av ChaosPredicted
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før helga hadde jeg en litt artig episode:

 

Første kunden for dagen, jente ca. 16-18 år. Handler en pakke med snøstenger(sånn julemarsipan) og en pakke med profil. Måtte trekke litt på smilebåndet i det hun gikk ut, tenkte mitt akkurat der. Var jo litt søt og da ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På jobben i går, hjalp en kollega av meg en kunde med valg av kamera. Kunden spurte og gravde, og det tok vel en 10 minutter før kunden utbryter:

 

-Takk for god hjelp. Jeg kom innom her fordi jeg vet dere har peiling på kamera, og nå vet jeg hvilket kamera jeg skal kjøpe, så da går jeg og kjøper det på Elkjøp. De har samme pris som deg, men de har 30 dagers angrerett. Jeg bare ville du skulle vite det.

 

Kollegaen min ble litt paff, men hadde et godt svar.

 

-Da håper jeg du får noe en annen kunde har returnert på angrerett fordi den ikke funker.

 

:!:

 

Når folk er så vannvittig frekke, så har selgeren lov til å være frekk tilbake.

Sånn blir det når vi forbyr alle former for voldsbruk, sånne rasshøl går fri uten å måtte gjøre opp for seg utenfor. Selv banker de uansett kona når de kommer hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig med NgZ. I det eksempelet var det den ansatte, ikke kunden, som dreit seg ut.

Fullstendig enig. Jeg har snart fire år bak meg i dagligvarebransjen, og måten han taklet situasjonen på der og da var fullstendig feil. Derfor jeg skrev den inn, selv om det er litt OT.

 

Ngz: Jeg foreslo det, men "det gikk ikke!" :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt litt og kommet frem til hvordan kunder tenker.

 

- Åh, er lei av porsjonssnusen min. Er jo tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

 

- Åh, er lei av bakesnusen min. Er tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

 

- 30 dager returrett ja. Da kan jeg sikkert bare spille dette spillet til jeg er lei, og få penger tilbake!

 

- Mobiltelefon med abonnement? Hæ? Kan jeg ikke levere den tilbake?

 

- Denne blenderen duger ikke. Jeg leverer den tilbake, men gidder ikke vaske den først!

Lenke til kommentar

... og er det ikke fint med de som skal returnere et produkt, men har hivd alle delene og emballasjen oppi en pose og sier at de ikke fikk pakket det sammen igjen?

 

Og så har man de som ikke greide å montere føttene på oljeovnen de kjøpte i går. Når de da kommer inn med alle delene ser man at de ikke har åpnet posen med skruer engang.

Lenke til kommentar

Ngz: Jeg foreslo det, men "det gikk ikke!" :-P

Uff, kjipt og ikke f ordentlig opplæring. Eller bare være udugelig.

 

- Åh, er lei av porsjonssnusen min. Er jo tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

- Åh, er lei av bakesnusen min. Er tross alt bare i butikken, så jeg kaster den på gulvet.

De burde fått deng uansett hvor de hiver snusen sin, så lenge det ikke er en søppelbøtte.

Lenke til kommentar

Elsker de som ukritisk åpner en boks for å se på et produkt, for så å ta en uåpnet en :love: ( :nei: )

 

Eller de som river ned hele egghyllen, noe som resulterer i mye kliss, rot og glatt gulv som må vaskes skikkelig. For så å fullføre med:

 

A) Se seg omkring og forsikre seg om at ingen lå merke til det og haste videre. Spesielt morsomt hvis de får egg på vognhjulene eller skoen, og drar det rundt i hele butikken.

 

B) Gå bort til ansatt i andre enden av butikken: "Unnskyld, men det er visst noen som har mistet noen egg der borte."

 

Har jo også de som river ned noe og blir skikkelig flaue og haster med å prøve å tørke, rydde eller lignende. Slike mennesker er det bare hyggelig å kunne si at neida, vi tar det, bare finn deg en ny vare, du. :)

Lenke til kommentar

Har jo også de som river ned noe og blir skikkelig flaue og haster med å prøve å tørke, rydde eller lignende. Slike mennesker er det bare hyggelig å kunne si at neida, vi tar det, bare finn deg en ny vare, du. :)

 

Lurer på hvor mange ganger jeg har sagt: "Det går så bra, gikk og lurte på hva jeg skulle gjøre uansett. Hohoho", og lignende varianter : )

Lenke til kommentar

Det er nydelig med sånne kunder :). Litt som et eldre ektepar som er stamkunder der jeg jobber.

 

Han er sterkt svaksynt og døv, hun er stum. Sammen er de et skikkelig radarpar, han snakker, vi svarer, hun forstår, og beveger hendene hans i tegnspråkformer så han forstår også.

 

Litt gammel quote, men tilgi meg. Jobber, som deg, i bransjen, mer bestemt Lefdal Lade (your friendly neighborhood competitor). De du beskriver har jeg hatt gleden av å snakke med flere ganger, og det er like utrolig hver gang hvordan det paret har opparbeidet den kommunikasjonsformen de har.

 

En av de første dagene på jobben og første gangen jeg møtte de var det derimot total krise for meg da jeg ikke forsto hvem som forsto hva, og prøvde meg på den ene og den andre kommunikasjonsformen. Det morsomme i dette tilfellet var at mens jeg sto der og prøvde meg på en kombinasjon av tegnspråk, leppelesing og skyggedukker, så var det noen som så på sikkerhetskameraene. Herlig førsteinntrykk! :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De burde fått deng uansett hvor de hiver snusen sin, så lenge det ikke er en søppelbøtte.

 

NEI!

Ikke om de bruker min søppelbøtte på MITT kontor. Jeg synes det er ekkelt å se snusklyser i søppelkassa mi :p

 

OT:

 

Tidligere i uken fikk jeg en julegave av en av brukerene mine på jobben. Aner ikke hva det er i den, men den klunker og skvulper.

 

Sånne ting er veldig hyggelig :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Takk for god hjelp. Jeg kom innom her fordi jeg vet dere har peiling på kamera, og nå vet jeg hvilket kamera jeg skal kjøpe, så da går jeg og kjøper det på Elkjøp. De har samme pris som deg, men de har 30 dagers angrerett. Jeg bare ville du skulle vite det.

 

Kollegaen min ble litt paff, men hadde et godt svar.

 

-Da håper jeg du får noe en annen kunde har returnert på angrerett fordi den ikke funker.

Ting som returneres fordi det er defekt sendes til service i butikkens navn. Man selger ikke ut ting man vet ikke fungerer.

 

- 30 dager returrett ja. Da kan jeg sikkert bare spille dette spillet til jeg er lei, og få penger tilbake!

Nevn én butikk som har 30 dagers returrett på spill med brutt forpakning ;)

 

Hadde en kunde innom i dag som ville returnere en mobiltelefon og et headset han hadde kjøpt for et par dager siden. Siden det er rett før jul antok jeg det skulle være en julegave, men at han hadde ombestemt seg. Jeg fortalte at vi i utgangspunktet ikke har returrett på mobiltelefoner, men siden den er kjøpt uten binding og ser ubrukt ut, skal jeg høre med selger om det er greit. Det er de som skal selge den ut igjen, så er det greit for dem, er det greit for meg.

 

Selger sa noe motvillig ja, på betingelse av at kunden fikk gavekort eller penger til gode istedenfor refundering, ettersom vi tross alt ikke har returrett på dette i utgangspunktet. Da jeg videreformidlet dette til kunden ble han sur. Jeg viste til kvitteringen, der det klart og tydelig sto "INGEN RETURRETT", og at dette var en ekstra tjeneste for å hjelpe ham ut i en kinkig situasjon. "Men det gjelder jo headsettet". "Du har rett, her er faktisk headsettet også merket INGEN RETURRETT, som du ser er det altså ikke returrett på noen av varene. Men du skal få returnere dem og få pengene til gode hvis du vil".

 

"Nei, det er for dårlig. Har dere ikke en slik 'pengene tilbake dersom du finner produktet billigere et annet sted', slik som Elkjøp? Handler hos dem neste gang".

Ja, hvis du virkelig er så smålig at du handler først og deretter forventer å få penger tilbake skal du værsågod få lov til det.

Lenke til kommentar

Blir ikke det det samme som å si "Dersom du har kjøpt DETTE produktet, kan du ikke få pengene tilbake - kun penger til gode hos oss. Men dersom du hadde kjøpt dette ANDRE produktet, kunne du fått penger igjen".

 

Spiller det noen rolle hvilket produkt man har kjøpt? Enten kan man vel returnere, eller så kan man ikke?

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Mobiltelefoner og denslags bindes gjerne til kunden når de tas i bruk. Dermed blir det mye styr å ta dem tilbake. Dessuten tror jeg mobiler er en type vare det er mye misnøye med siden det som regel er snakk om en tilvenningsfase, og det ville blitt veldig mye angring hvis butikken tillot det.

Lenke til kommentar

Hadde en fin en her om dagen, etter å ha irritert meg over lengre tid over folk som ikke gidder/klarer å si hei tilbake når jeg møter dem med et smil (og et hei såklart), valgte jeg å gjøre noe jeg ikke pleier å gjøre. Kunden kommer inn, går bort til meg, jeg sier hei, og får ingen svar tilbake... "Det er lov til å si hei vettu", lirer jeg fra meg, og venter spent på reaksjonen hos kunden... Næmmen se! Et smil! Han lo tilogmed litt.

 

Hadde også en ganske artig servicesak inne forrige uke, en dame som hadde levert inn kameraet sitt for service, men de på serviceverkstedet hadde konstantert at dette var vannskadet, og full i sand. Dette har vi da informert kunden om, og sa at hun kunne få kjøpe et nytt et av oss, til en redusert pris av normalt. Det gikk en stund, og kunden kommer tilbake og sier hun er synsk, og hun snakket med høyere makter som fortalte henne i en drøm (!) at vi kunne fint gi henne et nytt kamera kostnadsfritt... Nå er forsåvidt denne versjonen kortet ganske mye ned, fordi kunden har kommet inn en god del ganger, såpass mange at kollegaene mine kjenner hun igjen og skygger banen umiddelbart når hun kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...