inaktiv000 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Problemet er at ikke alle takler et nei. Og jeg er av den typen som ikke ønsker å ha folk på den vonde siden. Typ når en nabo kommer springende med en laptop, frustrert over at han har en oppgave som skal leveres på jobb. Maskinen starter ikke osv. Eneste han tenker på er at noen må hjelpe han. Da syns ikke jeg det er lett å si nei. Spesielt ikke om det er en nabo.. Men ja, jeg burde nok si nei litt oftere. Finn ut hva de jobber med, og svar "jada, så kan du male kjøkkenet mitt imens" eller "klart det, kan du kjøre meg til flyplassen i morgen tidlig?" Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hehe, skal gjøre det neste gang. Lenke til kommentar
janingar Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Jeg fortalt dette i DNFK for et par dager siden, men mulig det passer bedre her. Var et lokalt kebabhouse jeg pleide å gå på. Når jeg var innom for 4-5-6 gangen så hadde jeg på meg flyplass IDen min, som sier at jeg er ansatt av Gardermoen lufthavn. Kebabfyren ble veldig glad når han så dette og sa at han trengte hjelp. Jeg lurte på hva han trengte hjelp til, og da svarte han følgende "Jeg trenger hjelp av deg til å få med meg 25.000 USD i en bag ut av landet, og litt narkotika". Han skulle i tillegg ha mobilnummeret mitt der og da. Jeg rygget stille og rolig ut av sjappa hans etter å ha fått kebaben. Har fått nytt stam-sted nå gitt. Er vel da du skulle sagt at "jammen det er da ikke noe problem!" For så å tipset politiet om en mulig narko-liga i området men sikkert ikke like populært om de kommer etter og skal hevne seg Er meg utrolig at noen bare kan finne på å spørre en tilfeldig som de vet er ansatt en flyplass om sånt. Normalt vil jo det være en ganske rask enveis bilett til politiet. Endret 19. desember 2010 av janingar Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Skulle bedt han gitt det til deg, så skulle du smugle det gjennom tollen. $25000 rikere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 One two , Freddys coming for you..... One , two , kunde is coming for you *klukk klukk* Lenke til kommentar
Populært innlegg InsertNumLock Skrevet 19. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg fortalt dette i DNFK for et par dager siden, men mulig det passer bedre her. Var et lokalt kebabhouse jeg pleide å gå på. Når jeg var innom for 4-5-6 gangen så hadde jeg på meg flyplass IDen min, som sier at jeg er ansatt av Gardermoen lufthavn. Kebabfyren ble veldig glad når han så dette og sa at han trengte hjelp. Jeg lurte på hva han trengte hjelp til, og da svarte han følgende "Jeg trenger hjelp av deg til å få med meg 25.000 USD i en bag ut av landet, og litt narkotika". Han skulle i tillegg ha mobilnummeret mitt der og da. Jeg rygget stille og rolig ut av sjappa hans etter å ha fått kebaben. Har fått nytt stam-sted nå gitt. Er vel da du skulle sagt at "jammen det er da ikke noe problem!" For så å tipset politiet om en mulig narko-liga i området men sikkert ikke like populært om de kommer etter og skal hevne seg Er meg utrolig at noen bare kan finne på å spørre en tilfeldig som de vet er ansatt en flyplass om sånt. Normalt vil jo det være en ganske rask enveis bilett til politiet. haha, kom til å tenke på noe morsomt. Snart dukker det opp en post her som lyder som følger. Skulle sett hvordan jeg skremte ene kunden i dag på jobb. Var jevli stille og jeg tenkte at jeg skulle ha det litt morsomt. Så kommer det en kar inn, jeg ser han jobber på flyplassen...... 20 Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg hadde en sprø kunde innom i går. På vei ut med en palle med søppel, så står det en gammel dame i veien, antageligvis i slutten av 60'årene. Jeg spør pent om hun kan flytte seg. Den gamle damen åpner munnen og rekker tunga ut mens hun raskt drar en handlevogn til seg og holder foran så jeg ikke skal slippe forbi. En litt yngre dame ved siden av trekker henne til seg, og jeg går forudnret forbi. Etterpå spurte jeg en kollega hva greia med henne var. Kollegaen min sa hun bare var tullerusk i hodet, og at jeg ikke måtte bry meg om henne. Jeg skulle forøvrig passe på å ikke komme for nærme henne, da sparket hun. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hadde en litt weird situasjon i dag. Var innom Rimi med broren min. Satt en utlending i kassa. Så sa han til broren min: "Do jobbe på Elkjøp sant?" "Ja." "Jai, kjøpte den PC, den fonke ikke." "Neivel." "Kan jeg få lånePC?" "Tja, det vet jeg ikke, kan ikke svare på det her". "Jai vil ha lånePC, kan jeg komme innom og få det?". "Du får komme innom btikken." Ille nok at broren min blir stoppet av andre random folk om ting utenom arbeidstida, men litt merkeligere når det skjer med en fellow butikkmann. Har opplevt omtrent helt det samme sjøl. Var inne på den lokale matbutikken min så kom vaskehjelpen og spurte om jeg ikke jobbet på XXXXXX-kjede. WTF? Piss of jeg er ikke på jobb Er vel ikke for mye forlangt å mase på folk utenom arbeidstid. var bare at pc'n ikke funka. Tilfeldige folk som kjenner meg igjen fra jobben og begynner å spørre og grave om jobbrelaterte ting på fritida mi er det verste jeg vet. Hva feiler det folk? Rett og slett respektløst. Greit nok om det noen jeg kjenner, men at fremmede mennesker kommer bort og maser bare fordi de vet jeg jobber der jeg gjør? Hva faen? Gå vekk! 2 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hvis det ikke har blitt nevnt allerede så annbefaler jeg folket å se filmen "Clerks". Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Alltid koslig med de som skal ta ut penger på bensinstasjonen jeg jobber på.. Noen eksempler.. Nyoppstartet kasse, kunde nr 3 kanskje; Kunde: Jeg skal ha denne, og ta ut 1000 kr. Meg: Du kan bare ta ut 600 kr over det beløpet du handler for her, for vi har begrenset med penger i kassa.. K: Ok, da skal jeg ha 600 av deg. M: Beklager, har nesten akkuratt åpna kassa og har ikke sedler omtrent, eller lite sedler som jeg må ha til veksel.. K: *blir sur* Men du sa jeg kunne ta ut 600 over beløpet jeg handler for! M: Men åpnet kassen for en halvtime siden, så har begrensa med penger. K: *enda emr sur* og kaster varen(oftest tyggis, halspastiller e.l. bortover disken til meg, og går.. Folk blir ekstremt sure når de ikke kan ta ut mer enn 600 over beløpet de handler for.. Gosj! Og en fyr forrige uke ellerno, som skulle kjøpe noe til 13 kr(tyggis), betalte med 500lapp, og ville ha ut 500 kr i 100 og 200-lapper etterpå.. Men han fikk den 500lappen tilbake, for jeg hadde nesten ikke lapper, og dermed ble han pottesur.. Høres kanskje ut som vi ikke har sedler på stasjon i det hele tatt, men disse eksemplene er fra nattevakter, og gjerne tidlig i vakta, og folk handler mest med kort i tillegg.. Lenke til kommentar
Populært innlegg Matsemann Skrevet 19. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Leste postene om datahjelp, og det ligner litt på sitasjoner jeg har kommet opp i en del ganger. Det hele starter med en kunde som trenger en webside, men av en eller annen grunn ikke ønsker å betale: - Sønnen min er flink med datamaskiner, og kunne gjort det gratis. Men vil ha det litt mer profesjonelt, og siden jeg kunne fått det gratis av sønnen min burde jeg omtrent få det gratis av deg og. - Jeg har en ny og revolusjonerende idé. (Alltid mafiaspill, facebook-ripoff osv.) Jeg har ikke penger til å betale deg, men etter at du har gjort all jobben og jeg ingenting, så tjener jeg kanskje penger på websiden. Og da skal du få bittelitt. Men den verste: - Jeg ønsker at du lager logo/webside/annet gratis for meg. Det er en god mulighet for deg! Jeg lover! Det vil nemlig se bra ut i din portefølje at du har laget dette til meg. Du skal til og med få navnet ditt nederst på websiden!! Tenk alle som vil se navnet ditt der, kjempereklame, skal jeg si deg!! Og om noen noensinne spør hvem som laget produktet, skal jeg si det var deg. Og da får du masse jobb, og blir rik. Alt bare fordi du laget et produkt til meg gratis! Nei fy fader ass. Om vedkommende selger biler, skal jeg fader meg ha en gratis bil. Han kan få ha et knøttlite klistremerke på støtfangeren bak. Er vel ca. like synlig som navnet mitt nederst på websiden.. Og om noen spør, skal jeg jo si jeg fikk den gode bilen av han. :) Bare fordi datating er intellektuelt arbeid, er det ikke gratis for meg å gjøre det. Programmene jeg bruker koster penger, jeg har brukt lang tid på å lære meg det, og jeg ønsker ikke å gi bort min tid gratis. Å lage et godt produkt tar faktisk lang tid. Endret 19. desember 2010 av Matsemann 12 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det der var jo utelukkende din skyld. Utrolig klønete å si at han kan ta ut 600 for så og si "men du kan ikke det heller...". Og i praksis er det akkurat det du gjorde der. 7 Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Alle kan gjøre feil; og når det skjer, kan man fortsatt benytte seg av vanlig folkeskikk. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Scampi Skrevet 19. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Det hele starter med en kunde som trenger en webside, men av en eller annen grunn ikke ønsker å betale: www.clientsfromhell.net Edit: når jeg først er her kan jeg jo dele en liten, men fin en fra da jeg hadde utplassering hos en av de større IT-bedriftene her i landet. Hadde noen dager på serviceavdelinga, og inn kommer en privatperson. Det i seg selv er litt underlig, da dette firmaet har 99% av sin virksomhet på bedriftsmarkedet, men greit nok. Oppdager raskt at denne personen har med seg en HP-laptop som ikke er helt frisk. Praten begynner greit og går lett, muligens fordi denne mannen er en god venn av familien. Så kommer vi til selve problemet hans, og han setter laptopen ned og åpner maskinen. Duden kommer med følgende utdypende problembeskrivelse: "jeg har fått så mye sperm i maskinen". "Kollegene mine" stopper umiddelbart alt arbeid, gutta som spiser lunsj slutter å tygge og tapebackupen henger seg. Tror tilogmed katten min som lå hjemme og sov hørte den der. Jeg er jo førstelinjesupport for denne mannen jeg har kjent i mange, mange år og sliter med å holde straight face. Spør forsiktig om hva han har surfet på og hvordan han fikk til dette, men det ante han ikke. Den dagen lærte en venn av meg hva "spam" er. Endret 19. desember 2010 av Scampi 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 19. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 19. desember 2010 På jobben i går, hjalp en kollega av meg en kunde med valg av kamera. Kunden spurte og gravde, og det tok vel en 10 minutter før kunden utbryter: -Takk for god hjelp. Jeg kom innom her fordi jeg vet dere har peiling på kamera, og nå vet jeg hvilket kamera jeg skal kjøpe, så da går jeg og kjøper det på Elkjøp. De har samme pris som deg, men de har 30 dagers angrerett. Jeg bare ville du skulle vite det. Kollegaen min ble litt paff, men hadde et godt svar. -Da håper jeg du får noe en annen kunde har returnert på angrerett fordi den ikke funker. :!: Når folk er så vannvittig frekke, så har selgeren lov til å være frekk tilbake. 22 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Duden kommer med følgende utdypende problembeskrivelse: "jeg har fått så mye sperm i maskinen". "Kollegene mine" stopper umiddelbart alt arbeid, gutta som spiser lunsj slutter å tygge og tapebackupen henger seg. Tror tilogmed katten min som lå hjemme og sov hørte den der. (...) Den dagen lærte en venn av meg hva "spam" er. Jeg lo godt nå :!: Angående å være it-dude for alle man kjenner, og ikke kjenner. Det har sine lyse sider når det er pene jenter som stadig og støtt kommer hjem til meg fordi de trenger hjelp med "data'n". 6 Lenke til kommentar
Scampi Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Duden kommer med følgende utdypende problembeskrivelse: "jeg har fått så mye sperm i maskinen". "Kollegene mine" stopper umiddelbart alt arbeid, gutta som spiser lunsj slutter å tygge og tapebackupen henger seg. Tror tilogmed katten min som lå hjemme og sov hørte den der. (...) Den dagen lærte en venn av meg hva "spam" er. Jeg lo godt nå :!: Angående å være it-dude for alle man kjenner, og ikke kjenner. Det har sine lyse sider når det er pene jenter som stadig og støtt kommer hjem til meg fordi de trenger hjelp med "data'n". Takk for det Og ja, søte jenter som trenger hjelp er alltid bra. Spesielt når de betaler på litt forskjellige måter. Hirr. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg har også en episode med en stresset kassamedarbeider, men den har ikke en like koselig slutt. Det var midt i rushen, masse folk i køen bak meg og karen i kassa hadde problemer med strekkoden på snusen min. Jeg prøvde så godt jeg kunne å ikke la meg stresse, selv om jeg ikke hadde altfor god tid til toget og sikkert halvparten av de som sto i kø bak meg var i samme situasjon. Jeg hentet ny som han kunne slå inn, og jeg prøver tipse han om hvordan han kan få slått den inn. Men det jeg blir møtt med er "Nei, det går ikke" "Nei, det er ikke mulig" og "Nei! Da blir det nok ikke noe snus på deg i dag, gitt!" Jeg gikk et annet sted og kjøpte snus. 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Noen som ikke har lært seg å taste inn EAN-koden? 2 Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det der var jo utelukkende din skyld. Utrolig klønete å si at han kan ta ut 600 for så og si "men du kan ikke det heller...". Og i praksis er det akkurat det du gjorde der. Jeg fortalte at vi bare har lov å heve 600 kr over beløpet han handler for.. Regna med han kanskje ikke gadd å ta ut da. Men siden han ville ha 600 og jeg ikke kunne- må jeg jo si fra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå