Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobbet i dag, og når jeg sitter i kassen kommer det en gutt bort til meg.

Han sier hei AM, og sier han vil ha pose, men at jeg bare kan beholde kvitteringen :)

Han avslutter møtet våres med å fortelle at jeg kan fortelle om dette møtet på 'kunder på jobben'

HVEM AV DERE VAR DET? :hmm: Ble vettskremt :ermm:

:!:

Lenke til kommentar

Han sier hei AM, og sier han vil ha pose, men at jeg bare kan beholde kvitteringen :)

Han avslutter møtet våres med å fortelle at jeg kan fortelle om dette møtet på 'kunder på jobben'

Hvor jobber du? :whistle:

Lenke til kommentar

Haha, så fantastisk creepy! :D

Han har vel lest en av historiene dine og kjent seg igjen da.

Lenke til kommentar

Håper ikke det er snakk om ICA Maxi Sandnes?

Klarte selv å drite meg ut der i går.. :p

Kjøpte en brus og noe drops. Kosta 30 kroner. Putter på 30 kroner for så å stå å se på myntautomaten i vente på 1 krone tilbake..

Tok meg sikkert 20 sekunder før jeg innså at jeg ikke skulle ha noe tilbake. Ble stående å se tomt i lufta og lure på hva faen som skjedde. :p

Tipper jenta i kassa fikk seg en god latter etterpå..

Endret av Hille
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Utrolig morsomt å lese historiene til folkene som jobber på diverse kjeder her, kjenner meg igjen på en del av de.

Jeg har en opplevelse selv, som skremte livet av meg for å si det sånn. Jeg jobber i Specsavers (brillebutikk) og på midten av dagen kom det en mann i 30-årene inn.

Han så helt dopa ut, øynene var nesten igjenlukket, de var røde og det tårene trillet. Det som skremte meg var at han holdt den ene hånden inni jakken, i brystlommen, der ett håndvåpen vanligvis ligger. Plutselig kommer det ett lite pip fra han, før jeg sier "Unnskyld, kan du gjenta det?"

Da hørte jeg at han sa: "Do you speak English and do you have some eye wash?"

Når jeg hørte at han bare trengte eye-wash og ikke ville rane butikken, ble jeg lettet. Skulle gjerne ha hjulpet fyren, men vi er nyoppstartet og har ikke fått alt innpå lager enda, så han måtte bare gå til neste brillebutikk / apotek for evt. øyedråper.

Fikk hvertfall ønsket han "Merry Christmas" og da fikk jeg fram ett smil på han. Hyggelig fyr! :thumbup:

Lurer på hva som har skjedd med han, men håper han har det bra nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var på butikken i dag. Skulle ha to frimerker. Det var kø i to kasser, og jeg stillte meg ved den kassen hvor jeg vet frimerkene oppbevares.

Jeg stod langt bak i køen, og for å unngå å stå der forgjeves, spurte jeg en ledig ekspeditør, som var på vei bort for å betjene den andre kassen, om han visste om de i det hele tatt har frimerker inne i dag.

Denne butikken later nemlig til å være utsolgt halvparten av tiden, så det var ikke et dumt spørsmål.

Han sa at de har frimerker.

Rett før det ble min tur i den kassen jeg hadde valgt, ble det en annen kundes tur i den andre kassa.

Hun bestillte 25 stykker.

Superflaks at ekspeditøren i den andre kassen visste at jeg skulle ha frimerker. Ellers hadde hun fått alle de åtte som butikken hadde, rett foran nesa på meg.

I stedet spurte han meg hvor mange jeg trengte, før kunden fikk resten.

To ting irriterer i denne historien.

Butikken som ikke til enhver tid har en million frimerker på lager, men kjøper dem inn i bittesmå kvanta en sjelden gang.

Og kunden som tror det er ålreit å kjøpe 25 frimerker noe annet sted enn på et postkontor. (evt. post-i-butikk.)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde jo gjort ekspeditøren oppmerksom på at jeg skulle ha frimerker, og han hadde sagt ja.

Det er da rett og rimelig at han ikke selger ut alt han har til en annen kunde rett foran snuten på meg.

Men ja, det var god service.

Kunden som skulle ha mange frimerker spøkte med at vi kunne "avgjøre dette utenfor" :)

Tror hun kjøpte de som var igjen etter at jeg hadde fått.

Håper folk lærer at hvis man skal ha store kvanta, handler man ikke på en liten nærbutikk, så det ikke blir noen frimerker igjen til andre kunder. Og man kan gjerne kjøpe dem litt tidligere hvis det er ment som julepost. Julekortene hennes kommer neppe frem i tide.

I hvert fall så hadde jeg griseflaks. Hadde jeg ikke spurt ekspeditøren om de hadde frimerker, mens jeg stod i køen, hadde han ikke holdt dem av til meg.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg hadde jo gjort ekspeditøren oppmerksom på at jeg skulle ha frimerker, og han hadde sagt ja.

Det er da rett og rimelig at han ikke selger ut alt han har til en annen kunde rett foran snuten på meg.

Du vet, køsystem? Første mann til mølla? Det ekspeditøren gjorde for deg var god service. Det var ikke god service til personen FORAN deg i køen. Men selvsagt, om hun må kjøpe 17 eller 19 frimerker en annen plass har neppe mye å si.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skildrer kun en kundeopplevelse som jeg mener ble løst smidig og fint.

Hva jussen sier om fordeling av de tilgjengelige frimerkene er irrelevant sålenge ingen var påståelige.

Et annet poeng er at jeg håper folk som skal ha 25 stykker går til postkontoret neste gang. Da slipper man å forårsake at andre kunder ikke får.

Skulle jeg hatt 25, ville jeg syklet til Posten.

Det blir som å pante et billass med flasker på en kiosk/nærbutikk, i stedet for å kjøre til Coop Mega som har mye bedre maskiner. Slike folk irriterer meg. Særlig når de ser ut til å ha en egen evne til å vite når jeg skal på butikken.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...