Populært innlegg Alastor Skrevet 14. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2010 Det er nydelig med sånne kunder . Litt som et eldre ektepar som er stamkunder der jeg jobber. Han er sterkt svaksynt og døv, hun er stum. Sammen er de et skikkelig radarpar, han snakker, vi svarer, hun forstår, og beveger hendene hans i tegnspråkformer så han forstår også. 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hyperio Skrevet 14. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 14. desember 2010 (endret) Har jobbet noen vakter nå i det siste i ferien fra skola på kiosken "min". Har ikke opplevd noe særlig spesielt, tror ærlig talt sjefen har luket ut de verste kundene. Han kan det å sette de på plass og fortelle dem at de ikke er ønsket. Men i dag hadde jeg en sint gammel mann innom. Han skulle kjøpe Aftenposten (se spoiler) hvor det jo var bilde av Jens Stoltenberg på forsida. La først merke til han da jeg hørte han hamre ned mot disken. Da sto han og slo oppå bildet av Jensern! "JEG STEMMER IKKE PÅ HAN! HØRER DU?!" "Nei, jeg stemmer heller ikke på han" Han slo videre, helt komisk å se på. "Stemmer FAEN ikke på byråkrater! Jeg kaller han for politisk analfabet." "Ja ... det blir 25 kroner." Så slo han to ganger til på bildet, betalte og gikk. Syke mann. (ser at bildet i spoileren har endret seg i dag, og det vil det nok gjøre hver dag, men dere skjønner) Endret 15. desember 2010 av Hyperio 12 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Haha, det der skulle jeg gjerne opplevd selv. Skal man overanalysere litt kan det nesten høres ut som at han faktisk stemmer rød-grønt, at han er i det rød-grønne skapet. Lenke til kommentar
Populært innlegg Lemon Skrevet 15. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Jeg hadde verdens fineste opplevelse på jobben her om dagen, jeg. En av de vanlige kundene mine sto i skranken til kollegaen min min og ble ekspedert. Da jeg ble ledig og skulle til å trykke videre lente han seg over til meg (skrankene våre står ganske tett), tok meg i hånda, så meg inn i øynene og sa "Jeg ville bare takke deg for at du alltid er så blid og hyggelig og hjelpsom mot alle kundene dine. Tusen takk. Det gjør meg så glad, og det mener jeg - "from the bottom of my heart", altså." Jeg måtte gå bak i hvelvet og tørke et par tårer, jeg. Det er så innmari fint å se at det nytter å være blid og positiv. Endret 16. desember 2010 av Lemon 27 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Det er nydelig med sånne kunder . Litt som et eldre ektepar som er stamkunder der jeg jobber. Han er sterkt svaksynt og døv, hun er stum. Sammen er de et skikkelig radarpar, han snakker, vi svarer, hun forstår, og beveger hendene hans i tegnspråkformer så han forstår også. Har en litt motsatt situasjon hos meg: Ei dame i 40-50 åra som er svært stor, og trenger en liten "bil" for å komme seg rundt, også inne i butikken. Får stadig vekk klager fra henne om hvor trangt det er i butikken, og må innrømme at det er veldig fristende å fortelle henne at den ikke er laget for motorisert trafikk. Alternativt må vi kutte ned på vareutvalget. Kan jo se hvor mange klager vi får da. Må legge til at damen egentlig er hyggelig nok, så er ikke så ille. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Disse "bilene" finnes i alle størrelser. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte velger den største, og deretter klager på at tog og butikker ikke er tilpasset. Hvis hun har en av de største "bilene", så har den vel motorkraft og batterikapasitet nok til å kjøre til super'n i stedet. Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hehe, hun hadde nok ikke noe annet valg enn å ta den største : p Men ja, man kan ikke kreve at ALT er tilrettelagt, selv om man er handikappet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hvis hun er hyggelig, så kan vel du tilby deg å finne frem ting og tang til henne dersom hun har en liste? En liten ekstra gest som kunden garantert setter pris på. Lenke til kommentar
Populært innlegg Der Kommissar Skrevet 15. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 15. desember 2010 Har jobbet som selger i et elektromarked noen uker nå, og har heldigvis ikke fått så mange sure kunder enda. De sure går som regel fort når de skjønner at vi faktisk ikke lyver til dem når vi forteller at den dritkjipe tilbuds-tv'en de har bestemt seg for ikke er på lager. Hadde derimot et kjempetrivelig, ungt par på min alder innom, som skulle ha både ny laptop og tv. De hadde sett seg ut en billig plasmaskjerm, men da dem brukte over budsjett på laptoppen (og sikkert etter å ha tilbrakt minst én time, om ikke mer i butikken) gav jeg dem en ganske okey rabatt så de fikk kjøpt seg en bedre tv, og ordna betalingsutsettelse for de. Siden det var en av de første dagene mine trengte jeg en del hjelp med kredittsjekk også videre, men de var så utrolig tålmodige med meg. Så om ikke det var nok, kom ei av kassajentene etter en stund opp til disken min med noe i hånda og ropte etter meg. Tenkte at jeg sikkert hadde rota det til med bilaget, men det var en pose daim. Til XXX. Tusen takk for god service, hilsen 47" eller noe sånt. Sånt gjør det virkelig greit for en fersking i gamet 10 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Vi har en del kunder innom med julelys for tiden. Har vært noen ganger som samtalen har vært ca. slik: Kunde: "Den lyser ikke lengre, den lyste bra i fjor" Meg: "Okei, har du prøvd å skifte pærer?" Kunde: "Nei, den funket jo i fjor sa jeg jo, det må jo være noe feil med den!!!" Meg: "Det er nok bare en pære som har gått *hente pærer*" Hvis det er sånne klassiske juletrelys er det greit nok, de hender det at vi hjelper dem med, det er bare å teste pærene på et 9v-batteri. De andre typene tar alt for lang tid, kan ikke folk skifte pærer eller? Det sier seg selv at når man er kjip og kjøper det billigste alternativet så må man beregne litt jobb hvis det går noen pærer. Godt vi selger for det meste de klassiske jultrelysa som kan testes på 9v og de som det bare går en pære av gangen (og ikke kan bytte, men holder fort 2-4 år før første pære går) Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Hvis hun er hyggelig, så kan vel du tilby deg å finne frem ting og tang til henne dersom hun har en liste? En liten ekstra gest som kunden garantert setter pris på. Det gjør jeg faktisk hver gang : ) 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Har jobbet som selger i et elektromarked noen uker nå, og har heldigvis ikke fått så mange sure kunder enda. De sure går som regel fort når de skjønner at vi faktisk ikke lyver til dem når vi forteller at den dritkjipe tilbuds-tv'en de har bestemt seg for ikke er på lager. Hadde derimot et kjempetrivelig, ungt par på min alder innom, som skulle ha både ny laptop og tv. De hadde sett seg ut en billig plasmaskjerm, men da dem brukte over budsjett på laptoppen (og sikkert etter å ha tilbrakt minst én time, om ikke mer i butikken) gav jeg dem en ganske okey rabatt så de fikk kjøpt seg en bedre tv, og ordna betalingsutsettelse for de. Siden det var en av de første dagene mine trengte jeg en del hjelp med kredittsjekk også videre, men de var så utrolig tålmodige med meg. Så om ikke det var nok, kom ei av kassajentene etter en stund opp til disken min med noe i hånda og ropte etter meg. Tenkte at jeg sikkert hadde rota det til med bilaget, men det var en pose daim. Til XXX. Tusen takk for god service, hilsen 47" eller noe sånt. Sånt gjør det virkelig greit for en fersking i gamet Bra du trives i bransjen, og velkommen til familien . Bra service det der. Har du begynt hos de grønne, oransje, røde eller svenske? Men et lite sidespørsmål, hvorfor er den dritkjipe annonsetven ikke på lager? Det burde den vært, dere annonserer den jo . Endret 16. desember 2010 av Alastor Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg hadde verdens fineste opplevelse på jobben her om dagen, jeg. En av de vanlige kundene mine sto i skranken til kollegaen min min og ble ekspedert. Da jeg ble ledig og skulle til å trykke videre lente han seg over til meg (skrankene våre står ganske tett), tok meg i hånda, så meg inn i øynene og sa "Jeg ville bare takke deg for at du alltid er så blid og hyggelig og hjelpsom mot alle kundene dine. Tusen takk. Det gjør meg så glad, og det mener jeg - "from the bottom og my heart", altså." Jeg måtte gå bak i hvelvet og tørke et par tårer, jeg. Det er så innmari fint å se at det nytter å være blid og positiv. Har opplevd mye av det samme selv. I dag fikk jeg julegave av en av brukerene på jobben. Aner ikke hva den innholder, men det klunker i esken når jeg beveger den 1 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Har jobbet som selger i et elektromarked noen uker nå, og har heldigvis ikke fått så mange sure kunder enda. De sure går som regel fort når de skjønner at vi faktisk ikke lyver til dem når vi forteller at den dritkjipe tilbuds-tv'en de har bestemt seg for ikke er på lager. Hadde derimot et kjempetrivelig, ungt par på min alder innom, som skulle ha både ny laptop og tv. De hadde sett seg ut en billig plasmaskjerm, men da dem brukte over budsjett på laptoppen (og sikkert etter å ha tilbrakt minst én time, om ikke mer i butikken) gav jeg dem en ganske okey rabatt så de fikk kjøpt seg en bedre tv, og ordna betalingsutsettelse for de. Siden det var en av de første dagene mine trengte jeg en del hjelp med kredittsjekk også videre, men de var så utrolig tålmodige med meg. Så om ikke det var nok, kom ei av kassajentene etter en stund opp til disken min med noe i hånda og ropte etter meg. Tenkte at jeg sikkert hadde rota det til med bilaget, men det var en pose daim. Til XXX. Tusen takk for god service, hilsen 47" eller noe sånt. Sånt gjør det virkelig greit for en fersking i gamet Bra du trives i bransjen, og velkommen til familien . Bra service det der. Har du begynt hos de grønne, oransje, røde eller svenske? Men et lite sidespørsmål, hvorfor er den dritkjipe annonsetven ikke på lager? Det burde den vært, dere annonserer den jo . kansje de hadde gått tom? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Da burde man hatt et alternativ... Evt presentert det lurere . Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Bra du trives i bransjen, og velkommen til familien . Bra service det der. Har du begynt hos de grønne, oransje, røde eller svenske? Men et lite sidespørsmål, hvorfor er den dritkjipe annonsetven ikke på lager? Det burde den vært, dere annonserer den jo . Jo takk du, har begynt hos de røde Det skal stå i kundeavisen hvor lenge tilbudet varer, og etter det er det ganske enkelt førstemann til mølla. Og kampanjeapparatene går unna som bare det, så jeg lurer litt på at det kanskje er det som gjør kunden sur, på samme måte som at jeg selv erger meg når bussen er treg når jeg har dårlig tid. Jeg kunne jo faktisk ha tatt en buss som gikk 10 minutter tidligere og hatt god tid. Edit: Om vi ikke har kampanjeapparater inne, strekker vi oss for å finne tilsvarende. Kunden får et produkt som er en veldig god oppgradering for ikke så alvorlig mye mer, og det er mindre sannsynlig at kunden kommer tassende tilbake med TVen og uansett legger inn litt ekstra for å få noe litt bedre egnet. Sparer både kunden og oss for tid. Endret 16. desember 2010 av Der Kommissar Lenke til kommentar
Populært innlegg Sitronsaft Skrevet 17. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Ikke kunde, men kollega. Håper dere ikke henretter meg. Jeg jobber i matvarebutikk, og har strenge uniformsregler. Historie fra fredag: skjorten begynte å bli "stygg", komme utenfor buksen. Jeg går inn på lageret (så ingen kunder kunne se meg) og tar opp buksesmekken for å få skjorten ordentlig nedi buksen. RETT før jeg får opp smekken har en kollega (en litt eldre, pen kvinne) stilt seg foran meg og sagt "Hvor er den store jekken?" Så utrolig upassende timing.. Jeg tror hun trodde jeg hadde tenkt å dra frem min egen "store jekk". Hun lo og gikk sin vei :/ FML. Endret 17. desember 2010 av Sitronsaft 14 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Traff på en liten gal frue her om dagen. Var en kompis av meg som satt i kassen og denne damen skulle ha 20 Prince mild og kompisen min greier å ta feil, han tar Marlboro. Da begynner damen å nærmest skrike ut at Marlboro er produsert og distribuert av Ku Klux Klan og at hun aldri kom til å ta imot pakken med sigaretter og beordret kompisen min til å hente en pakke med Prince. Herregud for en skrue Utrolig at jeg ikke har truffet på noen rare mennesker ettersom jeg jobber som servitør. Burde nesten tro man skulle treffe noen skruer her og der. Jeg tror nok det er tilfeldig, men det kan være noe i det. Les her Og her Lenke til kommentar
Populært innlegg The Barnacle Skrevet 17. desember 2010 Populært innlegg Del Skrevet 17. desember 2010 Jobbet i dag, og når jeg sitter i kassen kommer det en gutt bort til meg. Han sier hei AM, og sier han vil ha pose, men at jeg bare kan beholde kvitteringen Han avslutter møtet våres med å fortelle at jeg kan fortelle om dette møtet på 'kunder på jobben' HVEM AV DERE VAR DET? Ble vettskremt 48 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå