Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mannfolk som kommer og skal betale varene, vi sitter i to kasser, og begge er ledige akkurat da.

Sier på en slesk måte: Hvem er billigst av dere to da..

 

Hahahaha! Dagens

 

Kjenner til den der... Jeg som er gutt pleier bare å svare at det ikke er noen tvil om at hun er billigst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På skobutikken er det merkelig mange som vil ha rabatter fordi skoen f.eks har en flekk UNDER skoen, som du uansett skal gå ute med....:p

 

Folk som prøver å lure meg med å sette prosentlappen på ett par helt nye sko og si at disse skoene er mye billigere i den andre butikken....

 

Kunder som blir kjempesinte på oss fordi det står at det er salg i butikken hvor det står tydelig at alle varer som er på salg har guuuule lapper på seg:p alikevel kommer kundene å blir sinte fordi vi ''lurer'' dem med at det er salg på hele butikken når det ikke er det.

Lenke til kommentar
"Det er mulig jeg mister noen kunder på stilen min, men de vil jeg egentlig ikke ha her uansett"

 

Nå skal det nevnes at om kundene som spør på en skikkelig måte, kan han hinke til Drammen for å hente varen de vil ha. Så service kan han.

 

Jeg kjenner også en butikksjef med samme type holdning.

Skulle jeg ha jobbet i en butikk, vet jeg hvilken :p

Lenke til kommentar
"Det er mulig jeg mister noen kunder på stilen min, men de vil jeg egentlig ikke ha her uansett"

Det var akkurat slik sjefen min og var. Men han sa at det bare var han som fikk si i fra til kundene. Kunne være ganske artig hvis han var innom og det var vanskelige kunder. Da fikk de høre det! :D

 

F. eks. da ei dame kom og påstod at jeg hadde solgt henne noen eldgamle 5-øresfrimerker som attpåtil var klistret på brevene. Jeg sa at vi ikke hadde slike frimerker og viste henne de to forskjellige rullene, men hun nektet å gi seg. Sjefen var rundt i butikken, men da han hørte dama sto og klage og surre så klarte han ikke la vær. Han fyrte seg skikkelig og ropte VI HAR ALDRI HATT NOEN ANDRE FRIMERKER ENN DISSE HER, NÅ MÅ DU HØRE HVA JEG SIER. Veldig høyt. Hun ga seg da. :thumbup:

 

"Vi har ikke bruk for slike folk her" sa han etterpå.

Lenke til kommentar

Hadde en kunde på Bertel O Steen som hadde kjøpt nøkkelring til sin mercedes, med en slik sak man putter i handlevognene. Etter noen mnd kom han tilbake og lurte på om vi hadde de oppgraderte nøkkelringene, siden hans ikke passet i strømstad!

Lenke til kommentar
Etter min (og mange andre her) sin mening så overreagerte han

Burde ikke vært en sjef, eller ansatt for den saks skyld.

 

!. Humorside, stopp å klag.

2. Frekke og rent sagt idiotiske kunder, spesielt av den sorten som prøver å lure til seg noe, fortjener å bli tilsagt.

Foresten, stryk det siste. TRENGER å bli tilsagt og lært litt om ydmykhet

 

- Jonas

 

Edit.

For selv å ikke gå off topic.

 

Ny morsom hendelse i lokalbutikken, jeg skulle hjelpe til igjen, så jeg og 2 jenter plus 3 eller 4 damer jobbet i butikken den dagen (mange varer som skulle inn) plutselig begynner en fast kunde og trivelig kar å synge av full hals om hanen som var med alle høner eller noe sånn (husker ikke sangen, poenget var at jeg var eneste gutten der med alle de damene å velge i.

 

Og en til

For noen uker sider prøvde to småunger å stjele noen redbull, var jo ganske enkelt å gjennomskue siden hettegenseren plutselig bulet veldig ut og de så ut il å ha det fryktelig travelt med å komme seg ut, kremta litt å så hei du til dem, den ene ga seg jo med en gang å beklagde og var på gråten om at jeg ikke måtte ringe mor, men den andre så da sitt snitt til å stikke, men jeg viste jo hvem det var og ropte *** STOPP!! Først nå forsto han at han var ferska, han lempa all red bullen på kassa (han sto nå på baksia selv, så nei, ikke for å betale) og pilte ut, den gråtkvalte kompisen sprang også ut.

Det litt rare her var at butikken ble oppringt og mora til ene gutten spurte etter meg og begynte å kjefte på meg fordi jeg hadde fått ungen til å grine. Må inrømme at det jeg så gjorde og svaret var meget tilfredstillende.

 

.. Dere skal jo ikke være slem med bar..

-Frue, hold nå litt ann, fortalte sønnen din deg grunnen til at jeg stoppet han for å ta en prat?.

- øh, nei.

- Så sønnen din nevnte ikke at han og *** prøvde å stjele 8 red bull ifra butikken.

- *Banning og roping fra mor, og grining fra sønn høres svakt ifra telefonen* beklager forstyrrelsen. ha en fin dag.

- hade bra.

Endret av Slim91
Lenke til kommentar

Slim91: Greit at det er humor, og det er mye her som kan reageres på, men jeg driter som oftest i det. Men når en sjef roper til en kunde, da må jeg bare reagere og si at sånn funker det ikke. Hvis jeg hadde vært sjefen hans så hadde jeg sparka han.

 

Bortsett fra det så syns jeg at det er mye artig og tragisk i tråden.

De som ikke burde klage er de som IKKE jobber med folk og som syns at vi "henger ut" kundene våres.

Lenke til kommentar
Se post over. der sånn î

 

 

Jo, men nå må jo man se på situasjonen også, dette er snakk om en suspekt dame som prøver å lure til seg penger/nye frimerker, ropinga var over the top, men slikt må takes tak i.

 

For å si det sånn, de fordommer jeg har hatt mot sigøynere med stoore kjoler som ikke plukker opp en handlevogn, er i butikken i 45+ min og går uten å betale noe har ikke blitt forbedret gjennom å ha jobbet i butikk.

Morsomt å høre bortforklaringenr på hvorfor noen har 20 bokser joika i kjolen.

Endret av Slim91
Lenke til kommentar
For noen uker sider prøvde to småunger å stjele noen redbull, var jo ganske enkelt å gjennomskue siden hettegenseren plutselig bulet veldig ut og de så ut il å ha det fryktelig travelt med å komme seg ut, kremta litt å så hei du til dem, den ene ga seg jo med en gang å beklagde og var på gråten om at jeg ikke måtte ringe mor, men den andre så da sitt snitt til å stikke, men jeg viste jo hvem det var og ropte *** STOPP!! Først nå forsto han at han var ferska, han lempa all red bullen på kassa (han sto nå på baksia selv, så nei, ikke for å betale) og pilte ut, den gråtkvalte kompisen sprang også ut.

Det litt rare her var at butikken ble oppringt og mora til ene gutten spurte etter meg og begynte å kjefte på meg fordi jeg hadde fått ungen til å grine. Må inrømme at det jeg så gjorde og svaret var meget tilfredstillende.

 

.. Dere skal jo ikke være slem med bar..

-Frue, hold nå litt ann, fortalte sønnen din deg grunnen til at jeg stoppet han for å ta en prat?.

- øh, nei.

- Så sønnen din nevnte ikke at han og *** prøvde å stjele 8 red bull ifra butikken.

- *Banning og roping fra mor, og grining fra sønn høres svakt ifra telefonen* beklager forstyrrelsen. ha en fin dag.

- hade bra.

 

 

Hahahah! Morsomt :)

Lenke til kommentar

Jobber i posten, der jeg kjører ut pakker til bedrifter på et tettsted utenfor byen. Varier mellom 3 til 50 dagen, men på hver enkel pakke når folk skal kvitere på hand terminalen(scanner, så skriver du navnet ditt på den for å kvitere) så kommer ALLTID den samme kommentaren fra SAMTLIGE: Off, det ser ut som at jeg skriver som en treåring/Klarer du å lese dette?/Er så vanskelig å skrive på dissa! osv osv.

Det skal da sies at den er kanskje litt vanskelig å skrive på men må du fortelle meg det hver eneste gang?

Også har du de som skriver fort og fast på den, så klarer jeg ikke å lese navnet og jeg spør om det får jeg fort et fnys i trynet.

 

Ellers på postruten min som er helt vanlig utlevering etter bedriftspakkene så har de som:

 

ALLTID står ved postkassa og venter på meg. Litt hyggelig, litt creepy.

 

"Å, regninger igjen? De kan du bare ta med deg tilbake"

 

"Uff så mye reklame" Neste dag er det ikke reklame med på ruten så ringer de "jeg fikk ingen reklame i dag!!"

Lenke til kommentar
Jobber i posten, der jeg kjører ut pakker til bedrifter på et tettsted utenfor byen. Varier mellom 3 til 50 dagen, men på hver enkel pakke når folk skal kvitere på hand terminalen(scanner, så skriver du navnet ditt på den for å kvitere) så kommer ALLTID den samme kommentaren fra SAMTLIGE: Off, det ser ut som at jeg skriver som en treåring/Klarer du å lese dette?/Er så vanskelig å skrive på dissa! osv osv.

 

Der er jeg helt enig med kundene dine. De håndterminalene er et helvette! Jobber på et varemottak, og er nødt til å signere på slike opptil flere ganger om dagen. Jeg blir alltid like glad når det er Schenker som kommer å leverer, siden de ikke har håndterminaler.

 

Skjønner at det kanskje er lettvindt for dere, men for å være helt ærlig, så syns jeg at det er noe forbanna dritt. Men er ikke mye jeg får gjort med det. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Etter min (og mange andre her) sin mening så overreagerte han

Burde ikke vært en sjef, eller ansatt for den saks skyld.

 

Jo faktisk, noen ganger så må man faktisk prate til folk på en måte som de faktisk skjønner.

 

Regner med at du har hørt om ordtaket: Kunden har alltid rett.

 

Vel innimellom så kan kunden være en forpult idiot som faktisk tar feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber fremdeles med maling...

 

Selvopptatte kunder:

Kunde kommer og skal ha en maling, eller rettere sagt beis, som vi har reklamert for i avisen. Basen som trengs for kundens farge er vi gått tom for, og vi har bestilt flere. Vi forklarer vennlig til kunden at basen er bestilt, i dag, men at vi ikke har varen før tidligst mandag, eller tirsdag. Kunde blir sur, og mener det er tåpelig å ha tilbud når vi ikke har det han skal ha. Sånn var det visst forrige gang han handlet og, men i gamle dager så skjedde dette aldri. Da hadde man alltid ting på lager..

 

Please, give me a break. Alt handler ikke om deg. Vi hadde masse (tok nettopp en telling og kom til 25 spann) spann igjen, i alle andre baser. Alt handler ikke om akkurat deg. Slike kunder irriterer meg gang på gang.

 

Forresten så skulle kunden som kom inn 2 minutter tidligere ha samme beis, ikke samme farge, men samme base måtte til. Hun tok det helt fint, og sa at da fikk hun helgen til å slappe av, også skulle hun komme tilbake til uken. Sånt liker vi.

Lenke til kommentar
Jobber i posten, der jeg kjører ut pakker til bedrifter på et tettsted utenfor byen. Varier mellom 3 til 50 dagen, men på hver enkel pakke når folk skal kvitere på hand terminalen(scanner, så skriver du navnet ditt på den for å kvitere) så kommer ALLTID den samme kommentaren fra SAMTLIGE: Off, det ser ut som at jeg skriver som en treåring/Klarer du å lese dette?/Er så vanskelig å skrive på dissa! osv osv.

 

Der er jeg helt enig med kundene dine. De håndterminalene er et helvette! Jobber på et varemottak, og er nødt til å signere på slike opptil flere ganger om dagen. Jeg blir alltid like glad når det er Schenker som kommer å leverer, siden de ikke har håndterminaler.

 

Skjønner at det kanskje er lettvindt for dere, men for å være helt ærlig, så syns jeg at det er noe forbanna dritt. Men er ikke mye jeg får gjort med det. :p

 

Jobbet på mottak før jeg også, men synes håndterminalene var superfine. Posten sine gir deg signaturen elektronisk på pakkespor i ettertid, så man ser hvem som har tatt imot varen.

Største problemet er de postbudene som insisterte på å skrive inn navnet selv, gudene vet hvor mange variasjoner rundt "Sørensen" jeg har sett. Mot slutten skrev jeg bare under selv, etter at jeg tastet inn navnet :p

Lenke til kommentar
Så har vi de som parkere med privatbilene sine foran varemottak.. Jeg sørger alltid for å parkere så nær dem at de umulig kommer seg ut.

Så kommer de kanskje ut 2 min etter at jeg har stoppa for å levere varer og lurer på hvorfor jeg sperra de inne.

"Du står på parkering forbudt, og sperrer for meg!" sier jeg.

"Jeg visste ikke at det var parkering forbudt!".. Hele asfalten er malt med skråstriper og "PARKERING FORBUDT!" samt store skilt på veggen..

De blir like lykkelige hver gang jeg sier at jeg blir stående "ca. en halvtime" (selv om jeg ikke står stort lengre enn 5-10min).

 

En kamerat av meg jobba tidligere i Posten som lastebilsjåfør. Han stoppa en dag utenfor et kjøpesenter hvor det også var posthus. Rett foran lasterampa sto det selvfølgelig en privatbil, rett under skiltet hvor det sto "Parkering Forbudt". Kameraten min lina opp vogntoget sitt foran denne bilen slik at den kom hverken fram eller tilbake.

 

Skjebnen ville jo ha det til at eieren av denne bilen kom spankulerende akkurat da og spurte kameraten min om han kunne flytte lastebilen sin. Kameraten min fortsetter at "nei, det står ettertrykkelig at det ikke skal parkeres her." Privatbileieren blir litt hissig og begynner med "Jammen jeg skulle bare...", kameraten min avbryter midt i setninga og svarer kort: "Ja, jeg skal bare ta lunch" og gikk inn for å sette seg.

 

Det var en noget furten privatbileier som kjørte vekk fra stedet en god halvtime senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...