Christoffero89 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Vel, du jobber der og for en kunde er det likegyldig hvor i butikken du jobber:P 3 Lenke til kommentar
cake Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Og har man dem som sier "Kan du noe om kameraer?" Neida jeg jobber bare i en fotobutikk, og kan sikkert 10 ganger mer enn deg, drittsekk. Nåja, du skal ikke være så kjepphøy her. Du selv kaller jo objektiver for "linser" flere ganger i posten din. Kjeften... Skrev det på svært kort tid, så et par småfeil må være lov, som jeg nevnte ovenfor. Slike feil er utilgivelige, spesielt når du som selverklært "ekspert" kan 10 ganger mer enn en "drittsekk" som meg. (Tror jeg går inn i en annen fotobutikk jeg..) Greit det, du skal få kjøpe utstyret ditt hos noen andre. Men hvor jeg jobber, vet ikke du, så kanskje du møter på meg? Jeg er ekspert på alt og alt mulig, er en linse en linse, ja så er det og ikke et objektiv.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Tror ikke det kommer noe godt ut av å pirke på begrepsbruken til en potensiell kunde. Sier han linse, er det best å si linse selv. Har vært bort min andel "harddisk"-kunder, og de kommer ikke for å lære. 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Slike feil er utilgivelige, spesielt når du som selverklært "ekspert" kan 10 ganger mer enn en "drittsekk" som meg. (Tror jeg går inn i en annen fotobutikk jeg..) Jeg jobber også i fotobutikk, og merker hvor ofte jeg må bruke ordet "linse" i stedet for objektiv. For enkelte kunder aner ikke hva et objektiv er. Og da er det lett å ved en feiltakelse si "linse" til en litt mer proff kunde fra tid til annen også. Blir litt miljøskada av kundene til tider Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 "Linse" vs "Objektiv". Det er ikke det at folk (også proffe fotofolk) blander terminologi som er "problemet" her mellom meg og cake. Men når cake sier "jeg kan 10 ganger mer enn deg din drittsekk" (OK, ikke direkte og bokstavelig personlig til meg, men i sammenhengen og overført betydning), så synes jeg cake burde ha sitt innlegg riktig for å forsvare det jeg mener er arrogansen i "10 ganger bedre" hoveringen sin. Spesielt som ekstrahjelp og selverklært "ekspert". Jeg ahr ingenting imot cake eller butikken hvor/hvilken dette er. Uansett, sjansen for å besøke den for mitt vedkommende er uansett minimal siden jeg flytter fra Norge før jul. Så fra min siden; jeg prøver ikke å fornærme noen, men av og til trenger (vi alle) noen en "oppstrammer". 4 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kunder som skal sende "klager" på E-post og drar situasjonene så ut av proposjoner at det er helt på trynet... Fremstiller seg selv som et uskyldig individ og den ansatte som satan selv. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Fikk høre en stygg en fra en kompis som jobber på Esso: Dama det handler om har nettopp blitt dumpa av typen, og etter det fikk hun psykiske problemer, og vaska seg aldri. Så hun kommer inn i butikken, handler en pakke tamponger. På ryggen er det en STRIPE med mensenblod. Hun betaler og går. SÅ sier sjefen i sjappa (som forøvrig ellers er dønn seriøs) "Faen, hu skulle hatt to!" Glemte de som står og ser rett på pølsene og spør: Har dere bacon pølse? WTF, du ser jo på de, tard. Og, hva er forskjellen på meny og drikke inkl.? Det er det samme. Åh, da tar jeg en sånn med inkludert drikke jeg. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Eh, joda det kan hende at dere har baconpølser, men det er ikke sikkert de er ferdige. Derfor er det greit å spørre. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 vel, saken var at de var ferdige, og så ferdige ut. om du ikke ser på maten du spiser engang, kanskje du skal ta en pause i hverdagen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Meh. Jeg har solgt hundrevis av baconpølser, og kan skrive under på at kunder ikke er i stand til å bedømme om de er ferdige. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hvorfor skal de vite om pølsene er ferdige? Det er de ansatte sin jobb å vite sånt, ikke kundene 8 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 En pølse kan være ferdig på oversiden (som nettopp er snudd opp), men rå under. Og jeg har solgt tusenvis av pølser 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Meh. Jeg har solgt hundrevis av baconpølser, og kan skrive under på at kunder ikke er i stand til å bedømme om de er ferdige. Tøft, da er jeg den eneste i verden da. Og jeg har aldri solgt pølser. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jimbolaia Jones: Kunder er et generelt begrep (som faktisk ikke alltid gjelder alle kunder) Man kan si etter en tung da "Jeg hater kunder", selv om at det bare var en kunde som var vanskelig og resten var perfekte. Men i den settingen der så er det vell "de fleste kunder" som kanskje passer bedre for å være helt korrekt, ikke at det er noe poeng siden vi alle skjønner hva som menes. Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Litt creepy når det kommer kunder som er rusa beyond all recognition. Her snakker vi om de som spiser regnbuer og drikker lykke. De er så skyhøye på dop at de berører ikke gulvet de går på... Hver gang noen entrer butikken i denne tilstanden, må vi slippe alt vi har i hendene, og overvåke personen til han får kommet seg ut igjen... Litt rart egentlig at det ikke er noen som passer på at de holder seg hjemme til de kommer ned på bakken igjen... Eller i det minste at en støttekontakt er med og passer på... Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Hehe, hadde en slik en innom i dag. La ann på ei dame som pakket varene, før han gikk ut av butikken, og tok farvel med å gi meg peace-symbolet (med fingra). Har også våre daglige alkoholikere innom. Spesielt én av de er veldig morsom. Dagen hans er alltid lik, virker det som. Kommer innom 3-4 ganger om dagen, og kjøper 1,5 l Ringnes hver gang. Litt morsomt å se hvordan han blir mer og mer full. Lenke til kommentar
thermos Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hehe, hadde en slik en innom i dag. La ann på ei dame som pakket varene, før han gikk ut av butikken, og tok farvel med å gi meg peace-symbolet (med fingra). Har også våre daglige alkoholikere innom. Spesielt én av de er veldig morsom. Dagen hans er alltid lik, virker det som. Kommer innom 3-4 ganger om dagen, og kjøper 1,5 l Ringnes hver gang. Litt morsomt å se hvordan han blir mer og mer full. Du vet du ikke har lov å selge ham de 1,5 l Ringnes da? 4 Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Hehe, hadde en slik en innom i dag. La ann på ei dame som pakket varene, før han gikk ut av butikken, og tok farvel med å gi meg peace-symbolet (med fingra). Har også våre daglige alkoholikere innom. Spesielt én av de er veldig morsom. Dagen hans er alltid lik, virker det som. Kommer innom 3-4 ganger om dagen, og kjøper 1,5 l Ringnes hver gang. Litt morsomt å se hvordan han blir mer og mer full. Du vet du ikke har lov å selge ham de 1,5 l Ringnes da? Var det første jeg tenkte også. Kjedelig om det av en eller annen rar grunn skulle kommet sjenkekontroll og man mister retten til å selge alkohol fordi man selger til en beruset person som ikke er lov. 1 Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg er kjent med reglene, ja : ) Selger selvfølgelig ikke hvis han ikke klarer å stå på egne bein, men ellers pleier vi å være litt "snill" med han. Dessuten er det ikke vanskelig å påstå at han ikke er påvirket, da han prater og oppfører seg ganske spesielt i edru tilstand. AnnChristin: Vet ikke hva du mener med at "det av en eller annen rar grunn skulle kommet skjenkekontroll"..? Slike kontroller er da helt vanlig, krever inn særskilt grunn. Bare de siste månedene har det vært flere slike kontroller i butikken jeg jobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå