Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

De mest irriterende kundene på denne jorda er de som sender deg en mail og forventer svar innen ett minutt, får de ikke det ringer de deg gjerne på telefonen og forventer at du skal droppe ALT du holder på med for å bistå dem i ett eller annet..

Svartid på e-post kan variere kraftig fra dag til dag i samme butikk. Man har ikke egne ansatte i selve butikken kun til å svare på e-post, så når kundene sender e-post til selve butikken i stedet for kundeservice, så må de finne seg i å vente litt.

Jeg har vært borte i ha e-postprogrammet åpent i det det kommer inn e-post, for så å svare på denne i løpet av sekunder. Men er det mye kunder i butikken, kan det ta noen timer før vi får sendt svar. Spesielt i julen kan det ta et døgn før man får svar fordi man stort sett kun har tid til å svare veldig tidlig på morgenen.

Noen kunder klager også over at vi "aldri" tar telefonen i sesongene med mye kunder (ofte har de prøvd å ringe bare to eller tre ganger). Javel, men så ring kundeservice da vel. Det er nettopp derfor den avdelingen eksisterer. De kan hjelpe med det meste som butikkene kan hjelpe til med (sjekke lagerstatus, ordrestatus, reparasjonsstatus, priser og lignende).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhh... hvorfor har kunder det for seg at de må åpne alle eskene?

Vi har en relativt stor lampeavdeling med allt av utstillingsmodeller på plass og eskene er stablet pent under den modellen de hører til.

På utsiden er det også merket av på farge ganske tydelig.

Allikevel så må så sykt mange kunder åpne den for å være sikker på farge eller bare fordi de føler for å åpne dem. Og somregel så klarer de ikke å pakke det ned igjen. Selv ikke jeg som vet hvordan det ligger nede i pakken klarer nødvendigvis å pakke det ned igjen. I tillegg er det alt for mange som klarer å rive av den tab-en som holder lokket på plass.

Sykt irriterende, ikke bare at jeg må gå og prøve å få alt ned i esken igjen, men typisk er det at andre kunder heller ikke vil ha en eske som er åpnet i tilfelle det mangler noe :ermm:

Lenke til kommentar

Køkulturen i Norge er RÆVA(!) punktum.

Nei, det er den ikke. Jeg har bodd mye i utlandet, og reist mye. I tillegg født i utlandet.

Har du vært i f.eks Arabiske land? Ingen kø-kultur og alle roper, skriker og vifter med penger. Spesielt på offentlige kontorer.

I mellom og sør-Amerika tar alt spesielt lang tid, fordi folk slår av en prat i køen og gir faen i alle som står bak dem. Roper gjerne til fyren som står bakerst i køen også.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, det er den ikke. Jeg har bodd mye i utlandet, og reist mye. I tillegg født i utlandet.

Har du vært i f.eks Arabiske land? Ingen kø-kultur og alle roper, skriker og vifter med penger. Spesielt på offentlige kontorer.

Kinerese må være de verste. Hver gang de kommer inn i butikken, så går de rett forbi alle som står i kø, rett frem til kassa, og begynner å prate med meg på totalt uforståelig engelske mens jeg ekspederer en annen kunde. Vanligvis må jeg bli irritert og sur i stemmen før de innser at "åja, det er noe som heter kø i Norge". Kina har, i følge ei venninne som har studert i Kina, null køkultur. Der er det først til mølla, og skrike høyest av alle, det eneste som virker for å få hjelp i en butikk med mye kunder.

Lenke til kommentar

Mhm, men verst er f.eks disse "snille landene" i sør og øst Asia.

Hvis du f.eks er på et marked så er det forventet at du skal prute. Dersom du ikke pruter blir selgeren fornærmet da dette ligger i deres kultur, og det gjør han til en kjeltring at han tar så høy pris for varen.

Dersom du pruter for mye, blir selgeren irritert (dog, han viser det aldri). Skulle du finne på å vise på ansiktet ditt at du er sint eller irritert har omverdenen mistet alt av respekt for deg og du har tapt.

Lenke til kommentar

(This one is for you, Jørgen)

HVORFOR har alle GALE kunder begynt å oppsøke meg? Blir helt livredd iblant jeg!

I forrige uke en gang kom det en dame til kassa (i matbutikken) sammen med mannen sin og en full handlevogn. Hun begynte å legge på varene sine, og jeg scannet dem. Ingen kø bak de to. Så kom det et annet kvinnfolk som gikk RUNDT dame 1, og la de par-tre varene sine på en liten ledig plass på båndet mellom dame 1 sine varer.

Jeg: "Eeeh... Du må nok stille deg bakerst i køen."

ÅJA, hun trodde at dame 1 var ferdig, hun. Greit at det var mannen som holdt vognen, men situasjonen var ikke til å ta feil av. Men greit nok.

Merk at kunden var fra en annen by et lite stykke unna, og det spøkes gjerne med at vi ikke har et veldig godt naboforhold. Men bortsett fra i fotballsammenheng er det egentlig slett ikke så ille, såvidt jeg kan se.

Denne uken kom hun imidlertid igjen. Det var ingen kø da hun kom til kassa, så ingen problematikk der. Men hun fisket opp en nesten helt full colaflaske fra handlevognen og sa at den hadde hun hatt med seg inn.

Jeg: "åja, ok. Neste gang er det fint om du sier fra på vei inn, så jeg vet om det :) "

Kunde: "Jammen hvordan skulle jeg vite DET da? :mad: "

Jeg: "Eeeh.. Det er vel ganske vanlig... Men det er greit altså! Bare sånn til neste gang liksom."

Kunde: "Ååååh! Det er så FORBANNA vanskelig å handle i butikker! Dere er #(%)¤#/"@@)#(#@ alle sammen!

Jeg: :dontgetit:

Kunde: "Ja, selger dere KLÆR i butikken da, eller skal du beskylde meg for å stjele dem også?"

Jeg: "Du, jeg beklager hvis jeg har fornærmet deg, jeg mente bare at neste gang..."

Kunde: "AT DET SKAL VÆRE SÅ VANSKELIG HER I BYEN! JEG HATER DERE ****inger! HATER DERE! HAAAATEEEERRRR DEEEEG!"

Nå begynner hun å kaste varene sine PÅ MEG, eller riktignok kanskje MOT meg, men de treffer uansett meg før de faller ned og lander på gulvet bak kassa.

Nå er selvfølgelig jeg en smule indignert, og plukker bare taust opp varene og scanner dem mens hun fortsatt kjefter og smeller om hvor dårlig butikken vår er, hvor dårlige alle butikkene i byen er, hvor dårlig byen er, hvor dårlig alle som bor i byen er, hvor dårlig JEG er osv osv.

Så flytt hjem da, bitch. Erre mulig. Heldigvis betalte hun med kort så det ble minimal interaksjon mellom oss etter det, kunden som kom bak så ærlig talt vettskremt ut, og jeg var like deler på gråten og illsint. Kan det virkelig være BARE min lille Ica som foretrekker at kunder gir beskjed når de tar med varer butikken fører, inn i butikken?

Slike kunder kan legge seg:) Jobben din må være i Fredrikstad eller Sarpsborg om jeg ikke tar feil:P Husker jeg fikk preken om det når jeg var i fredarikstad:P

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tipper Molde eller Aalesund. Men sånne kunder er det bare be om å forlate bygget hvis de ikke klarer å roe seg ned. Eventuellt hvis dere har vekter tilgjengelig, ring og be kunden bli eskortert ut. Vi butikkansatte er på jobb for å yte service. Ikke for å ta i mot dritt og et sted går grensa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

(Skulle du finne på å vise på ansiktet ditt at du er sint eller irritert har omverdenen mistet alt av respekt for deg)

Bruce Lee begged to differ....lulz

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Helt over streken med hun dama....men noen gang naar man er sint/frustrert saa har man liksom bare lyst aa gaa loes paa alt og alle , den minste provokasjon kan foere til sinne.

Ikke at det er rett av den grunn.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

I et slikt tilfelle tror jeg at ville bedt kunden om å bare gå. Får da være grensern for hva man skal godta også da! Hadde nok i alle hemmelighet sendt på vekterne.

Lenke til kommentar

Enig. Jeg ville bedt kunden komme seg ut av butikken. Hadde hun nektet, har vi en fin knapp vi kan trykke på så det kommer en vekter som kunne eskortert henne ut. Jeg har gjort det en gang selv.

Sånne folk bør ikke omgås normale folk, og hvis hun synes vi gir så dårlig service at hun aldri vil sette sin fot i butikken igjen... vel, ja da har vi oppnådd det vi ville :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg startet akkurat i en kassejobb på Ica ved siden av skolen, og jeg har møtt et par irriterende og frekke kunder! :hrm: Koselig å tilbringe søndagskvelden min her på dette emnet, hvor jeg kan se at jeg heldigvis ikke er alene ! :p

Skal dele et par historier her når jeg får tid. For å si det sånn, jeg har mange kunder som er toppen av kransekaken! :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...