Jakke Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 For noen år siden (okei, kanskje 10), så var det senere jul enn nå. Var vel mer November, ikke starten av Oktober som nå. Før kunne jeg ikke kjøpe julemarsipan på NaIT (LAN i Narvik, høstferien), men det kunne jeg de siste gangene. Greit høstferien flytter seg, men still. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Ble litt frustrert i dag. Kom en dame innom og hentet forstørrelser hos oss i dag, og ville har rammer til. Det fant vi og alt var fint. Jeg dro ut på rammeverkstedet og satte bildene i rammene og lagde oppheng på. Kommer tilbake og har begynt å pakke de inn når hun snur seg, kikker på en annen ramme, og finner ut at hun vil ha den i steden. Kunne ikke ombestemt seg litt før nei. Tok det selvfølgelig med et smil men Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Kan ikke folk skjønne at det er mer å gjøre i en butikk enn å ekspedere kunder? I dag sto jeg med masse lister, penn og skrivebrett og gjorde varetelling på utstillingsmodellene i butikken, så kommer folk bort til meg og begynner å spørre og grave. Utrolig plagsomt, når jeg prøver å konsentrere meg om det jeg gjør og finne riktig vare i listene som er lange som et vondt år. Klarer de virkelig ikke vente et minutt og heller spørre en av de som faktisk ekspederer kunder? Var ikke mye kø, så ventetiden var kort. Jeg sa til en at om han ventet til en av de andre var ferdige, så ville han få raskere hjelp enn om han ventet på meg som måtte bli ferdig med det ene skapet (ellers blir det bare rot, fordi jeg småryddet i det samtidig). Fikk da bare et syrlig "Åja, trodde du jobbet her, jeg" til svar. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Mnjaaaæææ.... det er jo alltid masse å jobbe med i en butikk, men kundene ser det ikke fra den vinkelen. Om du skal ikke hjelpe en kunde som kommer bort og spør, så er det hvertfall utrolig viktig hvordan du ordlegger deg og hvilken grunn du gir kunden. Nå står jo jeg i kassa så jeg gjør jo stort sett ikke andre (viktige type) ting, men.. jeg ser jo selgerne ute i butikken og hva de gjør. Alle skulle fått jobbe i butikk en måneds tid av livet sitt, så hadde de hatt mer forståelse for hvordan ting fungerer! Sånn er det dessverre ikke. Noen av avdelingslederne hos oss tar f. eks på annen genser/skjorte om de må gjøre ting på gulvet og ikke kan hjelpe kundene. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Vel, en ting skal være sikkert. Kunder som ikke eier respekt mot de ansatte får ingen respekt fra meg. Let me enlighten you... Det var Lørdag, 20 minutter unna stengetid. Som alle som jobber i butikk vet så er det nok og gjøre den siste timen i butikk, og jeg drev jo da på og vaska noe greier sånn at det skulle vært klart til dagen etterpå. Siden jeg vasket de nederste hyllene, og jeg ikke har X-Ray vision, så jeg ikke at det var en kunde som sto borti Post i Butikk før jeg løfta hode mitt opp etter ca 2 minutter. Så fort jeg så henne så slapp jeg det jeg hadde i hendene og gikk bort for og hjelpe henne. Møtte henne med et vennlig smil og sa "Hei". Hva fikk jeg tilbake? Joda, hu var den sure hurpa...Klikka i vinkler fordi hun måtte vente to minutter og sa at jeg måtte "Prioritere kundene fremfor alt". Erhmm...ja...prioritere kunder er vel og greit, men uniformen min lyser ikke akkurat av at Post i Butikk er et felt jeg tilbringer hele dagen ved. Jeg har faktisk andre ting jeg må bli ferdig med også, feks tømme bakevarer, registrere svinn, salg av Flax lodd etc. Gud..jeg fikk så lyst til og bare angripe tilbake, og hadde jeg hatt tid hadde jeg nok gjort det...men akkurat der og da så var det nok med ting og gjøre, så jeg bare droppa det. Either way så var hun tilbake idag da for og hente enda en pakke. Inni meg tenkte jeg bare "Wohoo....hun kjærringa igjen...". Det vanlige smilet og "Hei" ble byttet ut med bare et tomt "Hei". Pakkelappen lå på bordet, fant pakken på kort tid og var kvitt hun på kort tid. Mange kunder liker litt chit-chat så hvis jeg merker at de er pratsomme så er jeg det tilbake. Hun...nei hun ville jeg bare bli kvitt fortest mulig. Forøvrig så har jeg merket en ting...Nordmenn og kø funker fint dårlig. De forventer at man skal slippe alt man har i hendene og hjelpe dem umiddelbart. Hvis ikke så stirrer de deg hardt ihjel..enda du er opptatt med og hjelpe en annen kunde e.l. Er selvfølgelig unntak, men ja, det er min oppfattning her i Sandefjord ivertfall. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Nordmenn har en ELENDIG kø kultur... Alle er som en saueflokk, venter man på buss eller tog stille folk seg bare i en klynge forran døra, slik at folk ikke kommer ut.. I rulletrapp skal man STÅ TIL HØYRE, GÅ TIL VENSTRE. Ikke breie seg ut over hele og late som ingen andre er bak deg.. I butikk skal man ha hjelp først.. Drit i kølappsystemer og forståelse for ansatte, i tillegg skal man kverulere slik at det tar enda lengre tid, for så å klage over at ting tar tid.. 3 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Mnjaaaæææ.... det er jo alltid masse å jobbe med i en butikk, men kundene ser det ikke fra den vinkelen. Om du skal ikke hjelpe en kunde som kommer bort og spør, så er det hvertfall utrolig viktig hvordan du ordlegger deg og hvilken grunn du gir kunden. Nå står jo jeg i kassa så jeg gjør jo stort sett ikke andre (viktige type) ting, men.. jeg ser jo selgerne ute i butikken og hva de gjør. Alle skulle fått jobbe i butikk en måneds tid av livet sitt, så hadde de hatt mer forståelse for hvordan ting fungerer! Sånn er det dessverre ikke. Noen av avdelingslederne hos oss tar f. eks på annen genser/skjorte om de må gjøre ting på gulvet og ikke kan hjelpe kundene. Jeg er alltid høflig mot kunder, sier aldri ting i en frekk tone for eksempel. Og jeg hadde faktisk på meg privat genser i denne situasjonen jeg skrev om, så var vel kun at jeg sto og jobbet og så opptatt ut som avslørte meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) *ser for seg Bruce Lee som kelner paa Ruby Chows restaurant , ca 1960* http://www.youtube.com/watch?v=nA0_ZK63Qcw&feature=related (6.15) Pay up or else youll taste my fists of fury *makes fists* (lulz.....) Endret 13. november 2010 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (i tillegg skal man kverulere) http://www.youtube.com/watch?v=EpxFvrSJXrY Akkurat som denne fyrn kanskje lol ? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 I går var jeg på Rimi. Der hadde de en "juleskinke" som jeg kunne få til halv pris fordi den gikk ut på dato hvert øyeblikk. Sikkert fjorårets Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Køkulturen i Norge er RÆVA(!) punktum. Dette med at julen er en ukultur (God, I hate it), hvorfor sier ikke fler i fra til butikken at; Hei, hvorfor pynter dere så tidlig bla bla bla?" Da hadde helt sikkert julen kunne begynt mye seinere enn det den nå gjør. Vaktmesteren vår hengte opp røde gardiner i går, de fikk han pent ta NED igjen. Jula begynner IKKE før i desember. De mest irriterende kundene på denne jorda er de som sender deg en mail og forventer svar innen ett minutt, får de ikke det ringer de deg gjerne på telefonen og forventer at du skal droppe ALT du holder på med for å bistå dem i ett eller annet.. Edit: Cookie som tullet til ting. Endret 13. november 2010 av Mreinha Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 De mest irriterende kundene på denne jorda er de som sender deg en mail og forventer svar innen ett minutt, får de ikke det ringer de deg gjerne på telefonen og forventer at du skal droppe ALT du holder på med for å bistå dem i ett eller annet.. I den forbindelse, hva er egentlig grei fiks og responstid på mail?. Har selv sittet å sendt og mottatt mail den siste uken, og har vært passelig utålmodig når det går 5 timer fra seg trykte send til at jeg får en e-post i retur som sier "Your message has been revived". Når da igjen går ~24 timer for å få det svaret man venter på, da faller jeg for fristelsen, og ringer. Men igjen, jeg er litt ny på kontoret og kjenner ikke denne "saksbehandler-etiketten". Utover det så er det litt trist å miste all kundekontakten jeg hadde før i felten. Jeg hadde akkurat kommet meg skikkelig inn i det, også begynner jeg i en stilling uten så mye kundekontakt. Jeg savner allerede demente damer som forveksler lampekupler med lokk til glasskåler, damer som glemmer å bytte batteri i røykvarsleren og tror det er sikringsskapet, kunder som anklager deg for sabotasje og slakteren som gir meg fiskekaker etter jeg har byttet lysrør, og ikke minst de gode middagene dem har ombord i båtene jeg jobbet sene kvelder på. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Hadde en kunde innom i dag som ville bytte en digital fotoramme i en annen modell, det er jo forsåvidt greit. Men hun hadde ikke kvittering fordi hun hadde fått den som en gave, da blir jo saken straks litt verre, men det kan også løses. Uten kvittering måtte jeg ha ca. kjøpsdato, dette visste hun ikke helt sikkert, men hun hadde fått den i mai og den var kjøpt her i denne avdelingen. Jeg sjekket lagerbeholdning og der sto det null, og sjekket siste salg som var i desember 2009, altså det var nesten et år siden siste av den typen ble solgt i vår butikk. Det sier seg selv at den er litt vanskelig å bytte da, selv om den aldri er pakket opp. Hun ble litt muggen og sa hun hadde vært innom i en annen avdeling tidligere i år(type juni) og da hadde den i butikken sagt at hun måtte hit(det stemmer egentlig ikke, men la gå) og hun mente da altså at det var denne butikkens skyld, siden hun hadde vært innom... Endret 13. november 2010 av OlafG Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 I går var jeg på Rimi. Der hadde de en "juleskinke" som jeg kunne få til halv pris fordi den gikk ut på dato hvert øyeblikk. Sikkert fjorårets Fikk sinsykt mye juleskinke på slutten av oktober... Mongo sjefer 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Nordmenn har en ELENDIG kø kultur... Alle er som en saueflokk, venter man på buss eller tog stille folk seg bare i en klynge forran døra. Hvorfor i huleste skal folk gå ut forran? hater det! de er bare i veien. står på bussen at utgangen er bak... Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Når jeg sitter forran i bussen går jeg ikke bak for å gå ut, når han åpner forran og det er bare 1-2 som skal inn. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 De mest irriterende kundene på denne jorda er de som sender deg en mail og forventer svar innen ett minutt, får de ikke det ringer de deg gjerne på telefonen og forventer at du skal droppe ALT du holder på med for å bistå dem i ett eller annet.. Edit: Cookie som tullet til ting. Jeg har sendt mail på lørdager til elkjøp og fått svar på 1-2 min:P Når jeg sitter forran i bussen går jeg ikke bak for å gå ut, når han åpner forran og det er bare 1-2 som skal inn. ja, men egentlig skal man gå bak slik at det går raskere å få inn de som skal på Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 ja, men egentlig skal man gå bak slik at det går raskere å få inn de som skal på Ja, egentlig - men da forsinker jeg jo bussen siden her jeg bor har alle klippekort eller flexus, som bare er 1 sec så er det fiksa. Og jeg bruker 10 sec da på å gå bak. You do the math. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 jeg bor i den delen av landet der man betalercash eller har kort med chip på. gamle damer som betaler tregt og går på tregt:P tar litt lengre tid. hater det når 4 eldre skal ut forran Lenke til kommentar
feggy Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 jobbet som gavepakker på storsenter i fjor. Heldigvis for meg på et litt bortgjemt sted. Mange som kom tilbake og var sinnsykt fornøyd, men var noen som var helt dust. Mente at jeg skulle pakke inn kaninbur og lignende. Det var og folk som tok ove rmens jeg holdt på å pakke inn og sa med en småfrekk tone at: "dette har du ikke gjort mange ganger....". Noe som forsåvidt var sant, men da kunne hun vel pakket selv i utgangspunktet..? Mange gode gullkorn fra den måneden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå