Mchansern Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Bare jeg som synes at butikker bør selge alle ekstradeler til et produkt de selger? Jeg gidder da ikke å renne rundt i hele byen for å finne en ekstradel når butikken jeg kjøpte den opprinnelige dingsen fra ikke har den. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Bare jeg som synes at butikker bør selge alle ekstradeler til et produkt de selger? Jeg gidder da ikke å renne rundt i hele byen for å finne en ekstradel når butikken jeg kjøpte den opprinnelige dingsen fra ikke har den. de burde ihvertfall tilby og bestille! 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 I en drømmeverden så hadde nok det gått an, men er det bare meg som ser at det blir sånn ca umulig? Å ha alt inne av ekstrautstyr til alt vi selger? Ja, er enig i at de pinnene kunne vi nok hatt, for det er sånn folk mister ganske ofte. Men å begynne å banne og være usaklig for å måtte kjøre 3 minutter, det er unødvendig. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 I en drømmeverden så hadde nok det gått an, men er det bare meg som ser at det blir sånn ca umulig? Å ha alt inne av ekstrautstyr til alt vi selger? Ja, er enig i at de pinnene kunne vi nok hatt, for det er sånn folk mister ganske ofte. Men å begynne å banne og være usaklig for å måtte kjøre 3 minutter, det er unødvendig. jaja, men du kunne spurt om du skulle bestille? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Bare jeg som synes at butikker bør selge alle ekstradeler til et produkt de selger? Jeg gidder da ikke å renne rundt i hele byen for å finne en ekstradel når butikken jeg kjøpte den opprinnelige dingsen fra ikke har den. Aner du hvor mange produkter det er i en el butikk? ha ha ALT av utstyr og ekstradeler er umulig og for dyrt. men vi kan alltids bestille Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Jeg står i kassa og kan ikke bestille noenting. Jeg kunne henvist ham til å gå bort på den riktige avdelingen og snakke med en selger, som mest sannsynlig hadde sagt det samme som meg (og da måtte han kanskje ventet i 5 minutter også). En allerede lynforbanna kunde vil ikke vente 20 sekunder ekstra for å få ett nei til. Nå vet jeg faktisk ikke om sånne pinner er noe vi kan bestille inn engang. Hvis det er en vare jeg vet vi kan få tak i, så selvfølgelig sier jeg til kunden at vi kan sjekke opp om vi kan bestille det for h*n Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 butikk jobber du i? venn av meg på expert, står i kassam han bestiller alt mellom himmel og jord viss du vil! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Så fordi han kan det, så kan automatisk alle i alle kasser i lignende kjeder gjøre det? Ting er kanskje annerledes delt inn hos oss, ikke vet jeg. Men det er selgerne på avdelingene som tar seg av bestillinger, samt å sende ut sms når varen til kunden har kommet. Fant forresten ut at vi har sånne pinner på hjemmesiden. Skal ta og sjekke ut neste gang jeg jobber om det går an å få inn og evt. hvorfor ikke. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Så fordi han kan det, så kan automatisk alle i alle kasser i lignende kjeder gjøre det? Ting er kanskje annerledes delt inn hos oss, ikke vet jeg. Men det er selgerne på avdelingene som tar seg av bestillinger, samt å sende ut sms når varen til kunden har kommet. Fant forresten ut at vi har sånne pinner på hjemmesiden. Skal ta og sjekke ut neste gang jeg jobber om det går an å få inn og evt. hvorfor ikke. nei, nei, men DU kunne spurt selgerne om de kunne bestille det, for og vise litt vilje til og hjelpe.... Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Ikkje tru at det hjelper. 99 kr FOR EIN DUM PINNE!?!?!?! Eg forventar ikkje at butikkar skal ha alle slags rare reservedelar. Men ting som er vanleg å skifte ut, eller som er lett å miste ved vanleg bruk (DS + 8-åring er nok lik ny pinne av og til), er jo greit å ha liggande. Endret 9. november 2010 av enixitan Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Ikkje tru at det hjelper. 99 kr FOR EIN DUM PINNE!?!?!?! Ikke hvis du er smart. Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 For å oppsummere DS-debatten: Da kan du jo kjøpe en sånn bæreveske hvor det følger med tre pinner. Så er det kanskje vanskeligere å miste? Jeg synes ikke at en kunde skal kunne kreve at butikkene alltid har en sånn type ting inne. Selv ikke om de selger det de hører til. Hadde en morsom greie for et par uker siden, som kunde. Var fast bestemt på at jeg ville ha fiskesuppe i terteskjell til middag. Stikker ned på den lokale Remaen, og der viser det seg at de er tomme for det. Men han som var der ringte til en annen butikk like i nærheten og hørte om de hadde inne, og det hadde de, så da stakk jeg dit. Det skal ikke mer til for å gjøre en kunde fornøyd! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 yavel: Så jeg skulle latt som jeg ikke visste hva svaret kom til å bli, og så tatt med kunden bort for å spørre? Ja, jeg er enig i at det kunne virke som bedre kundebehandling/mer serviceinnstilt/whatever. Men: Nå er det altså sånn at nærmeste butikker i samme kjeden er mange mil lenger unna enn den lekebutikken jeg foreslo at han kunne prøve. OM en av selgerne kunne bestilt den, ville vi tidligst hatt den på torsdag (uten at jeg kan garantere leveringstiden på sånt, siden jeg aldri bestiller). Er det ikke da det beste alternativet for kunden der og da å dra bort til den andre butikken som helt sikkert har det inne? Jeg skjønner jo at han ikke vil kjøpe en hel pakke med ting han ikke trenger, og som i tillegg er dyrere. I hans tilfelle var det hunden som hadde ødelagt pinnen, hehe.. Forventer ikke at en kunde skal bestille sånne ting fra nettet egentlig. Da hadde de ikke kommet i butikken og spurt etter det i utgangspunktet. De vil ha en enkel og praktisk løsning, og da spiller det ingen rolle om det koster 40,- mer (for det er jo både farlig og tidkrevende å sette seg inn i nettshopping ). Men noen ganger sier jeg til kunden at det nok er raskere og mer å velge i dersom de bruker hjemmesiden vår til å bestille. Eks. om de vil ha en NintendoDS i en spesiell farge. Skal slutte etter desember, blir litt rart. Kommer til å savne alle de rare folkene! Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 yavel: Så jeg skulle latt som jeg ikke visste hva svaret kom til å bli, og så tatt med kunden bort for å spørre? Ja, jeg er enig i at det kunne virke som bedre kundebehandling/mer serviceinnstilt/whatever. Men: Nå er det altså sånn at nærmeste butikker i samme kjeden er mange mil lenger unna enn den lekebutikken jeg foreslo at han kunne prøve. OM en av selgerne kunne bestilt den, ville vi tidligst hatt den på torsdag (uten at jeg kan garantere leveringstiden på sånt, siden jeg aldri bestiller). Er det ikke da det beste alternativet for kunden der og da å dra bort til den andre butikken som helt sikkert har det inne? Jeg skjønner jo at han ikke vil kjøpe en hel pakke med ting han ikke trenger, og som i tillegg er dyrere. I hans tilfelle var det hunden som hadde ødelagt pinnen, hehe.. Forventer ikke at en kunde skal bestille sånne ting fra nettet egentlig. Da hadde de ikke kommet i butikken og spurt etter det i utgangspunktet. De vil ha en enkel og praktisk løsning, og da spiller det ingen rolle om det koster 40,- mer (for det er jo både farlig og tidkrevende å sette seg inn i nettshopping ). Men noen ganger sier jeg til kunden at det nok er raskere og mer å velge i dersom de bruker hjemmesiden vår til å bestille. Eks. om de vil ha en NintendoDS i en spesiell farge. Skal slutte etter desember, blir litt rart. Kommer til å savne alle de rare folkene! ja jeg syns faktisk det, og etter du fikk svar om at, enten de ikke kunne eller at den ikke kommer før torsdag, så kunne du foreslått den andre butikken! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Skulle ønske folk gadd å snakke litt tydeligere. Når jeg spør om kunden vil ha kvitteringen får jeg fryktelig mange svar a la Nah, Mah, Me, Jæ osv. Uten noen form for bekreftende eller avkreftende hoderysting. En liten sak, men det har blitt en del tusen kvitteringer, og jeg er møkklei. Det går begge veier. Jeg hører som regel veldig lite av hva personen bak kassen mumler. Så jeg tør ikke svare "ja/nei takk", men heller "ingen pose takk" og sånn. Lenke til kommentar
QwertyC Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Har selv blitt oppsøkt når jeg var på kebaben og spiste med noen kompiser av en som tydligvis var kunde der jeg arbeider. Han kjente meg tydligvis igjen (aldri sett han før) og begynte å mase om noe han mente var en reklamasjonssak. Da sa jeg bare til han at det var ikke mitt problem og at han fikk gå på plassen jeg jobber og ta det opp med dem der. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Tør jeg spørre hvilken kjede du har sett deg ut, Gurglemuffin? Kjede har vel mer med tilfeldighet å gjøre, men blei en liten Kiwi-grønn butikk. Hjemme på østlandet er det ICA jeg bruker, av samme årsak egentlig - hyggelige ansatte. Eneste unntaket fra tilfeldighets-regelen min er Rema og Coop. Dem har hverken kaffen eller pilsen min, så der er det sjelden jeg går. (Off-Topic: tror kanskje jeg satte liv og helse i fare nå, for å drikke noe annet enn Friele og Hansa på disse trakter er vel som helligbrøde å regne ) Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 For å oppsummere DS-debatten: Da kan du jo kjøpe en sånn bæreveske hvor det følger med tre pinner. Så er det kanskje vanskeligere å miste? Jeg synes ikke at en kunde skal kunne kreve at butikkene alltid har en sånn type ting inne. Selv ikke om de selger det de hører til. Hadde en morsom greie for et par uker siden, som kunde. Var fast bestemt på at jeg ville ha fiskesuppe i terteskjell til middag. Stikker ned på den lokale Remaen, og der viser det seg at de er tomme for det. Men han som var der ringte til en annen butikk like i nærheten og hørte om de hadde inne, og det hadde de, så da stakk jeg dit. Det skal ikke mer til for å gjøre en kunde fornøyd! Husker sjefen ved butikken jeg jobbet før en gang stakk ned til nærmeste butikk, som var en helt annen kjede, og kjøpte varen kunden trengte. ^^ Stort sett pleide vi henvise de til nærmeste butikk etter å ha ringt og sjekket om de hadde varen inne(det var ikke mer enn fem minutters gåtur unna), men den aktuelle kunden var en gammel dame som var dårlig til beins. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 9. november 2010 Populært innlegg Del Skrevet 9. november 2010 Bare jeg som synes at butikker bør selge alle ekstradeler til et produkt de selger? Jeg gidder da ikke å renne rundt i hele byen for å finne en ekstradel når butikken jeg kjøpte den opprinnelige dingsen fra ikke har den. Ekstrautstyr kan virkelig være "a pain in the ass" for butikker. Og det er produsentene som gjør livet surt for både oss og kundene. For eksempel så har vi faktisk de fleste batteriene som finnes til de merkene vi selger, men det tar en hel tilbehørsvegg. Bare Canon alene har vel nesten 20 forskjellige batterier til sine kamera. Gang dette med antall produsenter. I tillegg finnes det jo en lader til hvert eneste batteri, og flere og flere produsenter gjør det umulig å bruke uoriginale multiladere ved å lage batterier med "spesielle" løsninger. Og batteriene? Størrelsesmessig kan det skille én millimeter på den ene siden, så det ikke skal passe i forrige generasjons kamera. For ikke å snakke om USB-kablene. Hva er galt med standard mini-usb? Hvorfor må én produsent ha fire-fem forskjellige USB-plugger på sine fire-fem kamera? Og det er sjelden at en USB plugg fra f.eks Nikon passer på et eneste Canon kamera. Og dette er bare eksempler... Det er heller ikke alltid at produsentens leverandør har alt dette på lager heller, fordi det selges få eksemplarer av noe som det finnes et utall forskjellige varianter av. Så ikke skyld på butikken som ikke har akkurat det du skal ha inne... skyld på produsentene som må lage så utrolig mange forskjellige varianter, når de fint kunne klart seg med noen få. 10 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Bare jeg som synes at butikker bør selge alle ekstradeler til et produkt de selger? Jeg gidder da ikke å renne rundt i hele byen for å finne en ekstradel når butikken jeg kjøpte den opprinnelige dingsen fra ikke har den. Ekstrautstyr kan virkelig være "a pain in the ass" for butikker. Og det er produsentene som gjør livet surt for både oss og kundene. For eksempel så har vi faktisk de fleste batteriene som finnes til de merkene vi selger, men det tar en hel tilbehørsvegg. Bare Canon alene har vel nesten 20 forskjellige batterier til sine kamera. Gang dette med antall produsenter. I tillegg finnes det jo en lader til hvert eneste batteri, og flere og flere produsenter gjør det umulig å bruke uoriginale multiladere ved å lage batterier med "spesielle" løsninger. Og batteriene? Størrelsesmessig kan det skille én millimeter på den ene siden, så det ikke skal passe i forrige generasjons kamera. For ikke å snakke om USB-kablene. Hva er galt med standard mini-usb? Hvorfor må én produsent ha fire-fem forskjellige USB-plugger på sine fire-fem kamera? Og det er sjelden at en USB plugg fra f.eks Nikon passer på et eneste Canon kamera. Og dette er bare eksempler... Det er heller ikke alltid at produsentens leverandør har alt dette på lager heller, fordi det selges få eksemplarer av noe som det finnes et utall forskjellige varianter av. Så ikke skyld på butikken som ikke har akkurat det du skal ha inne... skyld på produsentene som må lage så utrolig mange forskjellige varianter, når de fint kunne klart seg med noen få. Samme med printerblekk og støvsugerposer... Blekk kunne man ha klart seg med 1 billig svart og 1 billig farge, så et sett som har separerte patroner i de 6 typene, istedenfor at hver produsent har 10 forskjellige "billig" farge, 5 typer sort, og 4-5 sett med separerte... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå