Jason P. C. Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Her var det mange morsomme kundehistorier Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jeg oppfattet det hvertfall sånn som at han var negativ til min post og mente at det man gjør er å selge kundene ting de ikke trenger, få dem til å bruke mer penger (selge ting uten relevans til det de skal ha) samt "bestikke dem". Men mulig jeg har feil Hadde en kunde innom som tydeligvis drikker relativt mye. Han skulle ha en bluerayspiller. Kunde: - *lage masse lyder* Jææ skar ha dennaherravettu Meg: - Ja, hehe *kunde betaler og får godkjent* Kunde *pustelyder* - Se derja, flaksida åssådavettu hæhæhæ Meg: - Mhm *ser på køen som hoper seg opp bak fordi han er relativt saktegående med alt han gjør* Kunde: - Jeg har over førtitusen påkåntooo, du skakke værra me' på byn da?! *ser på meg med creepy blikk* (jeg må innrømme at jeg klarte ikke å dra en spøk på det eller avslå sånn halvveis, for han var rett og slett litt...ekkel) Meg: - Nei, det skal jeg nok ikke! Kunde: *puste pese snøvle litt om byturen sin* Meg: - Du får kose deg på byen da! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Var ikke negativ til noen jeg så chill... Mente bare at i elektronikkbransjen er det svært enkelt å tilfredsstille kunder om man går inn for det.. og da et av de klassiske metodene som jeg lærte var å tilby kunden noe tilbake for de dyre tingene de hadde kjøpt... Mersalg er jo også bare en måte å tjene inn litt slanter etter man har solgt produkter med lav fortjeneste... Fikk også følelsen av at folk ikke hadde noe imot om jeg spurte om de trengte feks veske til speilrefleksen de hadde betalt 5000kr for.. Jeg fikk inntrykk av at kunden tenkte "Oi! Det hadde jeg glemt eller det er kanskje lurt".. Det å feks slenge med noen småting er også ganske ofte det som avgjør et salg... Som feks. om en kunde er litt i tvil om han/hun skal kjøpe den vaskemaskinen til 5000 i min butikk eller et annet sted så var det å slenge med en pakke gummiføtter eller maskinrens det som fikk kunden til å handle... Kall det salgstriks om du vil, jeg kaller det ekstra service.. Butikken må tross alt prøve å overleve, spesielt i elektrobransjen som er svært presset, spesielt når det kommer til småelektro og brunevarer... Lenke til kommentar
Populært innlegg Bakura Skrevet 7. november 2010 Populært innlegg Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Jobber i en Bowling Hall: Et par ting først: - kunden er tydelig beruset - Han er en mann i ca 30 årene - Jeg er mann i 20 årene Kunde: En Øl! Meg: Beklager, men jeg tror ikke jeg kan selge deg noe alkoholholdig. Kunde: Hvorfor faen IKKE det?! Meg: Det virker som du har fått nok å drikke, synes ikke du det? Kunde: FAEN OG... *lang pause på ca 10 sek* Du har faen meg rett!! Meg: Kunde: Så, siden du ikkje vil selge mæ pils, ska vi ta en tur på hotellrommet mitt?! Meg: Hvorfor skule vi det da? Kunde: For å få en knull i ræva, ka ellers?! Meg: *knekker sammen i latter* :!: Kunden ser tydelig fornærmet ut og løper ut av hallen sidelengs. Kræsjer også i en vegg på vei ut. Man for så morsome kunder innimellom Endret 7. november 2010 av Bakura 31 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 vesleengen: ja, da er vi enige da misforstod jeg det forrige innlegget ditt litt bare. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Jobber i en Bowling Hall............ Hahahaha, du skulle jo bare svart ja for å se hva han svarte igjen Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Eventuelt; "du kan få prøve kjegla mi." 4 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Fikk også følelsen av at folk ikke hadde noe imot om jeg spurte om de trengte feks veske til speilrefleksen de hadde betalt 5000kr for.. Jeg fikk inntrykk av at kunden tenkte "Oi! Det hadde jeg glemt eller det er kanskje lurt".. Helt enig i det. De aller fleste tar med en veske og et minnekort til kameraet om jeg spør om de vil ha det med. Det er ofte det som redder et salg fra å bli et tapssalg. Noen veldig få blir litt fornærmet over at det ikke følger med på så dyre kamera, men når jeg forklarer at da hadde kameraet kostet enda mer, for noe som enkelte allerede har liggende hjemme, så forstår de det. Og det skal ikke mye til før kunder føler de har fått over gjennomsnittet god service. Litt avslag på ekstrautstyret, eller en linseklut eller lignende med på kjøpet, er ofte nok til å fremkalle et stort smil og et "takk for kjempegod service" 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 8. november 2010 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2010 Fylle historier litt sent på natta... Gjest: *snøvler* Jeg: erm, okai Gjest: *snøvler* øl Jeg: en øl? Gjest: Ehhhh... Ja Jeg: Heh, okai. Normal sett ville jeg ikke servert deg øl nå, men jeg skal gi deg en sjangse. Hvis du klart og tydelig kan si hva du skal ha uten å snøvle, så skal du få det. Gjesten (smiler, øyner et håp): Jeg (lang pause) skal (pause) ha en *snøvling* Jeg: Beklager, du er nok ikke i stand til å få noe mer å drikke Han hørtes ut som hovmesteren i "Grevinnen og hovmesteren" mot slutten av "festen" når han forsøkte å si "Same procedure as last year". Totalt full med andre ord. Så har man da dette med å drikke medbragt i Baren Jeg: Det er nok ikke lov å drikke medbragt her Gjest: Joda, det går så fint så Jeg: Erm, nei *strekker meg etter brennevinet* Gjest: Du kan da Faen meg prøve deg Jeg (tar flaska): Yup, det er akkurat det jeg gjør, og utfører nå Gjest: Jeg skal da FAEN meg sørge for at du får sparken! Jeg: Så fint da, i mellomtiden setter jeg denne flasken i resepsjonen så kan du hente den der når du går på rommet. En annen historie rundt medbrakt. Restaurant sjefen trår mange ganger inn som servitør, og kler seg da som en vanlig servitør, mye fordi han hater å servere i dress. Også han kommer over en som åpenlyst drikker medbragt i restauranten, noe han griper inn i. Restaurant sjefen: Den der må jeg nok konfiskere Gjesten: Neida, det går fint, har fått lov Restaurant sjefen: Det tviler jeg sterkt på *strekker seg etter flaska* Gjesten: Hvem Faen tror du at du er? Restaurant sjefen: Er ikke nødvendig med slikt, om dere vil ha noe å drikke er baren vår åpen Gjesten: Er sjefen din på jobb? Jeg skal faen meg snakke med han Restaurant sjefen: Det er han, om du vil prate med han bare følg meg i resepsjonen *i resepsjonen* Restaurant sjefen: Bare vent her så skal jeg hente han Restaurant sjefen går inn på kontoret, kler på seg dressjakken med navneskiltet hvor "Restaurant sjef" står klart og tydelig. Går ut til gjesten, strekker ut handa og sier Restaurant sjefen: Hei *hans navn*, jeg forsto det slik at du hadde en klage til restaurant sjefen? Gjesten ble temmelig flat i trynet, og kompisene til gjesten satte ved et bord slik at de hadde innsyn rett i resepsjonen, og de knakk totalt sammen i latter, og gjesten ble megarød i trynet. Jeg måtte bare gå på bakrommet da for jeg holdt på å dø av latter selv. 52 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Så sinnsykt bra! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) *Rå restaurant-sjef historie* Det der er jaggu meg noe av det bedre jeg har hørt på lenge. Av andre ting så har jeg veldig lyst til å skryte litt av dere butikkansatte som tar dere tid til et "Hei!" selv inne i butikken også, og ikke bare den personen som ekspederer i kassa. Veit det var noe jeg prøvde å gjøre da jeg jobba i butikk, men blei stort sett bare til kjentfolk. Flytta nylig til et nytt sted, og har allerede stikki meg ut en butikk jeg foretar 99% av handlinga mi - egentlig mye takket være væremåten til dem som jobber der. Føler meg velkommen på en måte. Kudos til dere som gjør sånt. Dere gjør både dere selv, kundene deres og butikken en tjeneste. Endret 8. november 2010 av Gurglemuffin 3 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Tør jeg spørre hvilken kjede du har sett deg ut, Gurglemuffin? Skulle ønske folk gadd å snakke litt tydeligere. Når jeg spør om kunden vil ha kvitteringen får jeg fryktelig mange svar a la Nah, Mah, Me, Jæ osv. Uten noen form for bekreftende eller avkreftende hoderysting. En liten sak, men det har blitt en del tusen kvitteringer, og jeg er møkklei. Her en dag var det en på b-stasjonen som ba om Bøssjjjj tre ganger uten at jeg skjønte noe, før kameraten brøt inn og sa BUR GER! FYI, burger heter på ingen måte børger, bøsjger eller bøsssjjj på denne kanten av landet. Men det BESTE var lukesalg-kunden som kom og ba om "to gomona mana, mana, na ma sa, samananabanana." HÆ? To Go'Morgen ma mango & banan. Gotta love "na (den her), ta (den der) & sa (de/disse)"-dialekten vår 4 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Charlotte: Og er de virkelig eksotisk er "med" erstattet med "ma" og "hvilken" er erstattet med "ka". Bare for å gjøre kaoset komplett. "Ka sort ska du ha?" "I ska ha na ma ta raue låkjet og sa ma na blå figur'n på" 1 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Charlotte: Og er de virkelig eksotisk er "med" erstattet med "ma" og "hvilken" er erstattet med "ka". Bare for å gjøre kaoset komplett. "Ka sort ska du ha?" "I ska ha na ma ta raue låkjet og sa ma na blå figur'n på" Yeah, eller jeg sier "ka" for "hva". Men det er ikke mange kilometer til "ka - hvilken" og "ma". Og så kutter vi l'en i "skal". Ka ska na ma ta og sa ma na da. Lol. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 må si jeg datt av for ei god stund sia on other notes, jeg skal jobbe på gamleplassen i desmeber, så det er store sjangser for at jeg får noen morsomme historier Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Har dette noe med Helgeland å gjøre kanskje? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Syke, syke dialekten... 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 (endret) Kunde: - Har dere sånn pinne til Nintendo DS? Jeg: - Nei, det har vi dessverre ikke. Vi har bare de pakkene der du får med oppbevaringsbag litt sånn ekstrautstyr, men det blir jo litt for mye om du bare trenger pinnen. Kunde: - Ja, men dere selger jo Nintendo DS? Jeg: - Det gjør vi, men vi har dessverre ikke alt av ekstrautstyr. Kunde: - Ja, men dere MÅ DA FOR FAEN SKJØNNE at folk trenger sånne pinner uten å kjøpe masse annet DRIT i tillegg! Jeg: - Hvis du bare kjører tre minutter bortover der *peker* og gjennom rundkjøringene så har det det nesten helt sikkert på den lekebutikken der borte Kunde: - Er det ExtraLeker du tenker på? Jeg: *lettet over at han virker å ha roet seg ned* - Ja, det stemmer! Kunde: - Det er jo helt HÅPLØST *mumle og være forbanna* Jeg: - Ja, jeg beklager, men vi har aldri hatt det inne. Så er han sur og går sin vei. Jeg gikk for sikkerhetsskyld og spurte sjefen min mens mannen fremdeles var inni butikken om vi HAR fått sånne pinner uten at jeg visste om det, noe vi såklart ikke hadde. Han ristet forøvrig bare oppgitt på hodet, så spørs nok om ikke han også hadde vært i nærkontakt med pinnemannen! Ja, jeg irriterer meg litt over folk som tror at fordi vi selger et produkt, så har vi alt verdens av ekstrautstyr til det. Skulle gjerne ønske vi hadde det, da, men da hadde vi nok vært den beste butikken på denne jord. Endret 9. november 2010 av Juliess Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Har selv opplevd kunde bli sur fordi vi ikke har alle ekstradelene til alle støvsugerne:P 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. november 2010 Del Skrevet 9. november 2010 Nå har styluser en uvane av å kunne bli borte da, så det hadde nok ikke skadet å ha noen ekstra. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå