Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

^ Opplevde faktisk noe vanvittig uforskammet i dag.

 

Vi hadde satt frem gratis chips til kundene, en av kundene mistet noe ned på teppet, og i stedet for å plukke det opp igjen overså han det. Det endte selvfølgelig opp med at han trakket på chipsen slik at det ble gnidd godt ned i teppet, en annen kunde påpeker dette og da svarer han; "Drit i det, 'Dioxide' kan gjøre det. Det er trossalt jobben hennes".

 

Hva faen?

 

Fortsatt bedre enn min kunde som rev ned en hel eske tyggispakker på vei til kassa og så klaget på rotet da hun gikk forbi det igjen på vei ut........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der jeg jobber er det et utested like ved. Hver gang det kommer noen og spør om veien dit, så forklarer jeg det enklere og enklere. "Følg husveggen rundt bygget til høyre, også ser du skiltet". Jeg får utelukkende det samme svaret hver gang:

"Åja, så det er bare å følge veggen til høyre?"

"Ja, det er det."

"Åja. Også står det et skilt der?"

"Jada, du både ser og hører at det er liv der. Du kan ikke gå feil."

"Okei. Så det er bare rett rundt her da?"

 

HVA F*** VIL DU JEG SKAL SI?? :ohmy:

Skal jeg svare sånt som:

"Nei, forresten, det er den andre veien."

Eller:

"Nei, jeg lurte deg. Det finnes ikke noe utested."

Eller:

"Det nærmeste utestedet er egentlig i nabokommunen."

 

OI, det frister altså!! :)

Lenke til kommentar

Kunde: - disse støvsugerposene er FORFERDELIG dyre!

Meg: - ... okay? (har vært samme pris på dem i ca to år, 139,- for 5 poser)

Kunde: Ja, det er SÅ dårlig kvalitet på dem at de burde jo vært MYE billigere!

Meg: - Vi har jo originalposer også, som er av litt bedre kvalitet, men de er litt dyrere igjen :)

Kunde: HRRRGNNNNGGGGG

Meg: - hvis du går ned på hvitevareavdelingen så kan du få hjelp der nede.

 

*kunde er borte i ca 10 minutter og kommer tilbake med posene hun opprinnelig hadde*

Meg: - ja, da ble det de? :)

Kunde: - De andre var jo enda dyrere igjen, det er helt håpløst. Nå blir det aldri mer støvsuger eller poser igjen.

Meg: - eh hva tenker du på?

Kunde: - det er jo så DYRT! Det er jo der dere tjener penger, ikke på støvsugeren. Kommer aldri til å kjøpe noe her igjen!

Meg: :dontgetit:

 

Så hun ville altså ikke betale litt mer for bedre kvalitet, og hun ville ikke ha de billige posene pga. dårlig kvalitet. Da veit jeg ærlig talt ikke helt hvordan jeg skal fikse problemet hennes :thumbdown:

Lenke til kommentar

 

Kunde: - det er jo så DYRT! Det er jo der dere tjener penger, ikke på støvsugeren. Kommer aldri til å kjøpe noe her igjen!

Meg: :dontgetit:

 

Så hun ville altså ikke betale litt mer for bedre kvalitet, og hun ville ikke ha de billige posene pga. dårlig kvalitet. Da veit jeg ærlig talt ikke helt hvordan jeg skal fikse problemet hennes :thumbdown:

 

 

å huff, det er så galt at butikken skal tjene penger. de burde blitt solgt til innkjøppris-_- dumme kunder!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ta motsatt løsning. Forklar det helt jævlig komplisert når det egentlig er så enkelt. Etter mye forklaring, peiking og kanskje tegning sier du det like enkelt som du gjør det nå. :thumbup:

Gjorde dette med en kunde som kom å spurte hvordan han skulle koble en lysbryter. Jeg tror han skjønte mindre når han forlot enn når han kom. :devil:

Lenke til kommentar

 

Kunde: - det er jo så DYRT! Det er jo der dere tjener penger, ikke på støvsugeren. Kommer aldri til å kjøpe noe her igjen!

Meg: :dontgetit:

 

Så hun ville altså ikke betale litt mer for bedre kvalitet, og hun ville ikke ha de billige posene pga. dårlig kvalitet. Da veit jeg ærlig talt ikke helt hvordan jeg skal fikse problemet hennes :thumbdown:

 

 

å huff, det er så galt at butikken skal tjene penger. de burde blitt solgt til innkjøppris-_- dumme kunder!

 

Nei, ikke poser, de skal gis bort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kunde: - De andre var jo enda dyrere igjen, det er helt håpløst. Nå blir det aldri mer støvsuger eller poser igjen.

Jeg hadde definitivt solgt henne en posefri støvsuger! Eller sagt "jeg har en 'feiende' flott feiekost du kan få veeeldig billig bak disken her". :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kunde: - det er jo så DYRT! Det er jo der dere tjener penger, ikke på støvsugeren. Kommer aldri til å kjøpe noe her igjen!

Meg: :dontgetit:

 

Så hun ville altså ikke betale litt mer for bedre kvalitet, og hun ville ikke ha de billige posene pga. dårlig kvalitet. Da veit jeg ærlig talt ikke helt hvordan jeg skal fikse problemet hennes :thumbdown:

 

 

å huff, det er så galt at butikken skal tjene penger. de burde blitt solgt til innkjøppris-_- dumme kunder!

 

Nei, ikke poser, de skal gis bort.

Støvsugerposer eller handleposer du snakker om nå?

Lenke til kommentar

Er denne lov?

I går var jeg en tur på Bunnpris etter en pose kaffe jeg glemte å handle før helgen. Foran meg i køen fikk jeg en gjeng turister eller nyankomne innvandrere som hadde brakt med seg en svær rull rosa boss-poser (type svært tynne og skjøre) til å bære varene i. Da kassadamen spurte om de ville ha bærepose skvatt de formelig flere meter bortover. Neineinei! Ikke pose! Det hadde kanskje gitt mer mening hvis handlekurven ellers var skikkelig gjerrig. Det er sånn misforstått pengepuging som gjør verden bedre: stort sett sløser man, men med et par kjepphester her og der har man sitt på det tørre.

Lenke til kommentar

Meg: - Vil dere ha en pose på den?

Kunde: Ja, hvis den er gratis.

Meg: - Vi har gratis poser hele året, bortsett fra desember for da går det 1,- til veldedighet :)

Kunde: - Da mister dere to kunder!

Meg: - Hva? Fordi vi gir penger til veldedighet og tar EN KRONE for posene i desember?

Kunde: - Ja.

 

Noen folk er så syyyyykt smålige.

Ikke for å lage posediskusjon, men dette var i forrige uke ca :) så er reell situasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Oh yeah. Var en dag Norsk Tipping var nede over hele landet. Enda det sto plakat at Norsk Tipping er nede så tok folk alikevel og gikk frem, gjorde seg klare med tippe lappene sine, stakk kortet inn i maskinen og begynte og se dumt på oss fordi vi ikke kom. Når vi ba dem lese plakaten så var det også vistnok vår skyld at hele nettverket var nede...wohoo...

 

Var det greia? Det var den uka her eller? Det trodde jeg faktisk bare gjaldt butikken jeg jobber i :p

 

Nop, det er en stund sia. Var en gang i sommer hvis jeg husker rett. Hadde ikke hatt noe imot om det var denne helga da....på Lørdag så tok det helt av..var utrolig fristende og bare rive ut nettverkskontaktene da :innocent: Var jo umulig og få gjort noe den dagen. Menmen, sånn går det når sjefen ikke hører etter og kombinerer 3 jobber i en. (Bakeri + Norsk Tipping og Rikstoto + Post i Butikk)....

 

 

Åh ja, lover er så koslige. "Hæ?! Trenger dere legitimasjon for og sette INN penger også nåda...." Og da må jeg repetere den samme regla hver gang noen spørr. "Ja vi krever legitimasjon for bank tjenester. Dette er sånn at bank transaksjoner kan spores i tilfelle midlene er oppnåd ved hjelp av kriminelle handlinger.

 

Skjønner jo på sett og vis hvorfor folk spør da vi ikke krevde det for 5-6 mnd sia.

 

Men er det en ting som virkelig irriterer meg, er det når folk kommer bort i posten og sier "Ja, jeg skal hente en pakke jeg! :D" og jeg da spør "Mkay, har du pakke nummeret?", "Nop, men kan ikke du lete igjennom pakkene da? Jeg heter det og det og bor der og der og pakken er fra ditt og datt" ...wohoo...vi har bare rundt en 400 pakker....:wallbash: Noen pakker er greie, feks Netcom/Telenor/H&M/Nelly da de har pakker som er lette og finne igjen. Men når det er fra et selskap som sender de tradisjonelle brune pakkene...nei da er det et H og lete igjennom alle...(Gidder ikke alltid. Det avhenger av hvor hyggelig kunden er, hvor lang kø det er og hvor mye jeg har igjen og få gjort før vi stenger)

 

Ville tippe at dere bruker det samme systemet som oss og da kan man søke på navn :p Når du går på utlevering så hopper du bare over kollinummer og får opp en ny side der du kan søke etter pakker med bare navn, postnummer og dato :>

Endret av Sippe
Lenke til kommentar

Oh yeah. Var en dag Norsk Tipping var nede over hele landet. Enda det sto plakat at Norsk Tipping er nede så tok folk alikevel og gikk frem, gjorde seg klare med tippe lappene sine, stakk kortet inn i maskinen og begynte og se dumt på oss fordi vi ikke kom. Når vi ba dem lese plakaten så var det også vistnok vår skyld at hele nettverket var nede...wohoo...

 

Var det greia? Det var den uka her eller? Det trodde jeg faktisk bare gjaldt butikken jeg jobber i :p

 

Nop, det er en stund sia. Var en gang i sommer hvis jeg husker rett. Hadde ikke hatt noe imot om det var denne helga da....på Lørdag så tok det helt av..var utrolig fristende og bare rive ut nettverkskontaktene da :innocent: Var jo umulig og få gjort noe den dagen. Menmen, sånn går det når sjefen ikke hører etter og kombinerer 3 jobber i en. (Bakeri + Norsk Tipping og Rikstoto + Post i Butikk)....

 

 

Åh ja, lover er så koslige. "Hæ?! Trenger dere legitimasjon for og sette INN penger også nåda...." Og da må jeg repetere den samme regla hver gang noen spørr. "Ja vi krever legitimasjon for bank tjenester. Dette er sånn at bank transaksjoner kan spores i tilfelle midlene er oppnåd ved hjelp av kriminelle handlinger.

 

Skjønner jo på sett og vis hvorfor folk spør da vi ikke krevde det for 5-6 mnd sia.

 

Men er det en ting som virkelig irriterer meg, er det når folk kommer bort i posten og sier "Ja, jeg skal hente en pakke jeg! :D" og jeg da spør "Mkay, har du pakke nummeret?", "Nop, men kan ikke du lete igjennom pakkene da? Jeg heter det og det og bor der og der og pakken er fra ditt og datt" ...wohoo...vi har bare rundt en 400 pakker....:wallbash: Noen pakker er greie, feks Netcom/Telenor/H&M/Nelly da de har pakker som er lette og finne igjen. Men når det er fra et selskap som sender de tradisjonelle brune pakkene...nei da er det et H og lete igjennom alle...(Gidder ikke alltid. Det avhenger av hvor hyggelig kunden er, hvor lang kø det er og hvor mye jeg har igjen og få gjort før vi stenger)

 

Ville tippe at dere bruker det samme systemet som oss og da kan man søke på navn :p Når du går på utlevering så hopper du bare over kollinummer og får opp en ny side der du kan søke etter pakker med bare navn, postnummer og dato :>

 

Selvfølgelig, men det avhenger av at det er sendt fra bedrifter som bruker EDB :) Hvis det er sendt fra privatpersoner ja da er det helt umulig da Smartpakker ikke inneholder sendingsinformasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber på treningsstudio. Har en stereotype som utmerker seg og noen "festlige" kommentarer.

 

MILF'n

Hun er blond, brun, trent kropp og over 40. Spaserer inn i tighte treningstights og treningsbh med treningsbagen på skulderen. Alt fra høstkolleksjonen til MXDC. Ser ikke på meg engang (som sitter i resepsjonen) og sier overlegent "Kan du registrere meg?". Hvis jeg ikke husker navnet hennes er jeg dødsdømt og jeg kan jo bare prøve meg å be hun ta med kortet sitt neste gang. Argh.

 

Kommentarer

- Hehe, jajamen, stolt av meg nå som jeg endelig har klart å komme meg ned for å trene litt?

Ja, jøss.

 

- Hva mener du med at timen er full? Nei, dette går ikke an. Da gidder jeg ikke trene. *Snur og tramper ut.*

Ikke vi som taper på det, søta.

 

- 30 kroner for en sjokolade? Hva er vitsen med å ha en så dyr pris? *Hisser seg opp.* 25 kr for en brus? Herregud, dette går ikke an.

To sek, skal bare skrive 15 istedet jeg.(Det er strengt tatt ikke sjokolade, protein/energybar som gir deg både energi før trening og restitusjon etter trening.)

 

Og til slutt, noe klassisk. Vi har musikkanlegg i apparatsalen og det er alltid forskjellige meninger om hva vi skal spille. Vanligvis setter vi på P4Hits og bytter om noen skulle ønske det. Først kommer 60åringen Leif og ber oss sette på "noe annet enn detta tullet her, er jo ikke musikk engang, bare masse tull om sex og horer". Så jada, jeg setter på Radio Retro og håper på fornøyd Leif. Da kommer 20åringen Tommy opp og ber oss sette på "noe annet enn lame 80-tallsmusikk, blir jo ikke motivert til å pumpe av dette".

 

Ah, good life.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...