Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg synes det er frekt overfor de andre gjestene at man står rett ved siden av mens jeg betjener en annen.

Det er faktisk helt vanlig standard å gå igjennom hele regningen til gjesten. Jeg sier jo ikke i detaljer hva det er. Jeg har jo "bonger" (kvitteringer fra restaurant/bar om at noe er satt på rom) som jeg gir til gjesten, og der står jo alt i detaljer. Men jeg sier jo f.eks: "disse (også gir jeg gjesten bongene), sammen med oppholdet på *pris* pr døgn, ligger dette på *totalpris*.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentelig veldig fint å ta igjen med de kundene som er sure uten grunn. Jeg husker ikke hvem som sa det her i tråden, men vi er ikke butikkansatte som er der for å ta i mot dritt. Vel, i går lot jeg bare munnen flyte fritt, uten å tenke på å være "høfflig", mot de som er frekke.

 

Gammel bur-ugle kommer inn i butikken

 

Jeg. "Hei! :)"

 

"Kan jeg hjelpe deg med noe?:)"

 

Hun: Hvor finner jeg "mumle mumle støvsuger"

 

Jeg hørte ikke het hva hun sa, men fanget opp støvsuger. SIden dette ikke er min avdeling, pekte jeg henne til en kollega på hvitevarer.

 

Jeg "Snakk med *Navn*, du :) Han kan hjelpe deg.

 

Hun: "Jammen kan du ikke bare si meg hvor jeg finner det?"

 

Jeg: Nei, for jeg er faktisk ikke sikker på hva du spør etter.

 

Hun: Jammen, da har du ikke noe her å gjøre!

 

.....

 

Jeg: Wow, takk for det! Har du en dårlig dag eller noe?

 

Hun: "Nei.."

 

Så gikk hun å snakket med kollegaen min. Ingen skade skjedd, men jeg slapp hvertfall å sitte igjen med følelsen av "Hvorfor i helv*** lot jeg meg tråkke på?

 

 

UTROLIG DIGG Å TA IGJEN MED FITTA. :thumbup:

Anbefales.

 

 

Hehe, broren min ("Petter") var borti en lignende situasjon. Han jobba på platekompaniet da.

Men han irriterte seg over kunder som ikke tar et svar for et svar. Så han begynte å "ta igjen".

 

Eksempelvis var det ei som kom inn og spurte: "Har dere *navn på CD*? Han svarte: "Nei, den er utsolgt. Beklager.". "Åå.. Så dere har ikke den altså?" "Jo, forresten!" "Virkelig?" "Nei."

 

Haha! Lo godt når jeg hørte den første gangen! :D

Lenke til kommentar

Husker for en del år siden jeg satt i kassen. Kom en unge på en 4-5 år bort til meg og legger en pakke kondomer på båndet og spør hva det var for noe. Ble litt satt ut så jeg svarte bare at det ikke var noe for han. Tror faktisk ungen var i butikken alene og.

 

 

Ellers har jeg fortsatt en artig dialog med pyskologen som handler hos oss så og si hver dag. Jeg sa at jeg skulle sannsynligvis til Oslo til helga som kommer nå om ca en uke. Det skulle visst han og, så han sa vi kunne møtes på "London". Jeg sa til han at jeg ikke visste om jeg tok sjansen, men jeg kunne jo alltids ta med meg kamerten min som jeg skal reise med. Men jeg kommer altså ikke til å gå der. Var bare måten dialogen gikk på som var morsom.

Uhm, er ikke London et utested for homofile da? eller husker jeg feil

 

EDIT: Ja det stemte, så ta med en venninne istedenfor en kompis

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

 

Uhm, er ikke London et utested for homofile da? eller husker jeg feil

 

EDIT: Ja det stemte, så ta med en venninne istedenfor en kompis

 

Jo var akkurat det jeg trodde jeg også, reagerte ikke med en gang, men tenkte meg litt om. Men som sagt, kommer ikke til å gå der.

Lenke til kommentar

Hun: Jammen, da har du ikke noe her å gjøre!

 

.....

 

Jeg: Wow, takk for det! Har du en dårlig dag eller noe?

 

 

UTROLIG DIGG ja! Har begynt å si

 

".... Er du alvorlig nå?"

 

til sånne bitches, og din variant skal også tas i bruk. For vi kan jo ikke være direkte frekke tilbake, men vi kan i hvert fall svare litt :ph34r:

 

Men jeg har enda ikke funnet ut hva jeg skal gjøre med tullete mannfolk. Eksempel fra i går:

 

Jeg: Da blir det hundre og søtten :)

Han: Ja, *blar i lommeboka*, hundre.. og.. søttieeen.

Jeg: Neinei, hundre og SØTTEN (veldig klart)

Han: Ja? Hundre og søtt i en.

Jeg: Nei! Hundre og SØTTEN! Ikke SØTTIIIEN. SØØØ TTTTEEEN. *blir latterlig desperat og gjør meg til latter ved å gestikulere og vifte med hundrelappen han alt har gitt meg*

Han: Hehe jeg bare tuller må du vel forstå.

Jeg: :dontgetit:

 

Også alle de klassiske:

Får vel ikke igjen noe på skatten likevel, HAHA! (kvitteringen)

Ser det ut som jeg har plass til dette i lommene, HAHA! (pose)

Den skal du få av meg! HAHA! (kvitteringen)

Vil du ha PENGER også! HAHA! (prisen)

Ja du GIR ikke bort den avisen! HAHA! (prisen)

Da er den vel gratis! HAHA! (fail strekkode)

 

:roll:

Endret av Charlotte Q
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kvinners tre stadier i å kjøpe en kaffe lattè;

 

De kommer inn i hyggelig passiar og det er tydelig at de er godt kjente,

når de når disken øker avstanden og de kikker hver sin vei og ser mer ut som to fremmede for hverandre.

 

Jeg spør den første hva hun vil ha, og hun svarer latte med karamell.

når jeg så spør den andre om hva hun vil ha ser jeg angsten i blikket, nesten som om hun frykter det som for 10 sekunder siden var hennes beste vennninde skal myrde henne om hun også bestiller noe. Men som regel klarer hun litt stotrende å si at jo, hun skal også ha en lattè med karamell.

Stillheten varer omtrent til jeg setter kaffen på disken og da løsner deminga og de to tilsynelatende fremmede kjenner plutselig hverandre igjen... :-)

 

Snodig hvordan bare 1 av 10 kvinner frivillig klarer å bestille det samme som venninda si samtidig som henne..

 

Verste gangen var 5 jenter, der jeg måtte lage en og en varm sjokolade fordi ingen turte å bestille samtidig... oooofff...

 

Menn derimot kvier seg ikke for å slenge på "en til meg og"

mye mer praktisk slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne slenge inn et bidrag her jeg også. Jeg jobbet en liten stund som support for en mobiloperatør (for noen år siden). Det var mye rart som kom inn, alt i fra folk som trodde de hadde kommet til sextelefonen til ungdom som kødderingte og alt i mellom. Jeg vet fortsatt ikke hva som var tull og hva som var seriøst, og folk som kødderingte var til tider mer troverdige enn folk som hadde oppriktige forespørsler. Under følger en kunde jeg stort sett tror var seriøs.

 

Jeg: Bla bla bla hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: Jeg tror jeg har ødelagt SIM-kortet mitt.

Jeg: Javel, hvordan da?

Kunde: Jeg mistet det i ølglasset mitt.

(Det skal nevnes at allerede her var jeg innstilt på å "gi" kunden nytt simkort uten videre avveiing, det var relativt slack på dette da jeg jobbet, og denne kunden hadde hatt samme sim-kort i flere år om jeg husker rett.)

Jeg: Jav... *bli avbrutt*

Kunde: Jo for jeg hadde det jo så koselig og var ute og så mistet jeg telefonen i ølen.

Jeg: Ja det er veldig du... *avbrutt igjen*

Kunde: Så testa jeg da også fungerer faktisk telefonen men simkortet ser det ut til at er gåent.

Jeg: Ja kjedel *avbrutt* (Det var fortsatt ikke noe problem å gi nytt sim-kort.)

Kunde: Så jeg la SIM-kortet i mikrobølgeovnen.

Jeg: Ooookey. Det tror jeg ikke var så lurt men... *avbrutt*

Kunde: Jeg har hørt at det har fikset SIM-kort før

Jeg: ... (holde meg for å le i ca 3 sekunder)

Jeg: Kan vi ikke bare si det sånn at vi sender et nytt SIM-kort i posten til deg?

*formaliteter*

-fornøyd kunde-

 

Det er også fortsatt folk som i moderne tid ikke har fått med seg at de må skru på mobiltelefonene sine og lade batteriene i disse for å kunne motta anrop. Det er folk som varmer mobilene sine og simkortene på stekeplater og i mikrobølgeovner. Det er folk ringer og spør om vi er opplysningen/politiet/sextelefon/tante/onkel/kjæresten deres. Noen kan være kødderingere, men ikke alle.

 

Kundeservice er sært.

Endret av Turtlefence
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Det er også fortsatt folk som i moderne tid ikke har fått med seg at de må skru på mobiltelefonene sine og lade batteriene i disse for å kunne motta anrop. Det er folk som varmer mobilene sine og simkortene på stekeplater og i mikrobølgeovner.

Man skal jo vame mobiltelefonen i stekeovnen. :cool:

 

Også gøy med alle de som tror det er en selvfølge at alt fungerer som hos den ene mobilleverandøren de har hatt i hele sitt liv frem til nå, og mener at alt som er annerledes er det nye selskapets "feil".

Lenke til kommentar
Ikke for å være veldig vrang, men hvor mye hadde det kosta dere å si at "Vet du, den lå nok feil, men du skal få den til tilbudsprisen"? :)
MAnge steder det ikke er mulig for fotfolket på gulvet å endre disse tingene :(

Vi har heldigvis det der jeg jobber. Kan selge en vare til flere tusenlapper for ett øre om vi vil (det blir nok helt sikkert uttrykt en del misnøye fra ledelsen om vi gjør det, riktignok :) ). Men det kan være positivt i flere situasjoner, for eksempel gi en storkunde litt rabatt, eller gi et plaster på såret til en kunde som av en eller annen grunn fortjener det.

 

Vi har nylig slått sammen to avdelinger, økt størrelsen på den ene avdelingen og derfor flyttet begge lagrene til et større lager. I den forbindelse fant vi masse gammelt ræl som er utdatert, ødelagt forpakning eller rett og slett at det ikke selger lenger. Så vi samlet sammen en del og la det i et trau og laget en stor plakat "Tilbud 19 kroner". Dette er varer som typisk har kostet opp til 500 kroner, men bedre å tjene litt penger på det, hvis en kan få glede av det, enn å kaste det.

 

Men det morsomme med det, er at prislappen står jo fortsatt på produktet, og de som finner varer til 4-500 kroner må spørre flere ganger om det virkelig er sant at det bare koster 19 kroner. Og de kjøper som bare det... det er sikkert 90% av det som blir solgt som aldri blir brukt, men folk går bananas over sånne tilbud :)

 

Også har vi "luringene" som prøver seg da. Legger varer til 100-200 kroner i det trauet når de tror vi ikke ser (mange kunder i butikken). Så når det blir færre kunder, og vi ser deres vei, tar de "tilfeldigvis" den varen opp fra trauet akkurat da og traver bort til disken og krever å få varen for 19 kroner :!: Kunne solgt den for 19 kroner for å gjøre kunden fornøyd, men ikke f*en om den formen for svindel skal lønne seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde i helgen tidenes bussjåfør! Det er en sjelden vare!

Dette skjedde på nattbussen, noe som gjorde meg overrasket fordi han var kjempekoselig. Som regel er bussjåføren dritsur kl 0330, men han her var blid som ei sol. Da vi hadde kjørt i 3 min (tuller ikke) så lukter det infernalsk spy i hele bussen. Bussjåføren stopper bussen, finner jenta som har spydd og ber hu gå av. Så, klaterer han opp mellom folkene til takluke (han var litt lav) og smekker den åpen.

 

Selv om det kom inn luft så luktet det helt forferdelig i bussen. Alle trodde jo vi måtte sitte i stanken hele veien hjem, men så kjører han innom busstasjonen og skifter buss! Det var kjempebra og han fikk applaus. Jeg har heller ikke tatt nattbuss her før, så han fulgte med på at jeg gikk av der jeg skulle (hadde jo spurt, men det var jo mange folk og natt). Kjempefornøyd altså! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Tenkte jeg kunne slenge inn et bidrag her jeg også. Jeg jobbet en liten stund som support for en mobiloperatør (for noen år siden). Det var mye rart som kom inn, alt i fra folk som trodde de hadde kommet til sextelefonen til ungdom som kødderingte og alt i mellom. Jeg vet fortsatt ikke hva som var tull og hva som var seriøst, og folk som kødderingte var til tider mer troverdige enn folk som hadde oppriktige forespørsler. Under følger en kunde jeg stort sett tror var seriøs.

 

Jeg: Bla bla bla hva kan jeg hjelpe deg med?

Kunde: Jeg tror jeg har ødelagt SIM-kortet mitt.

Jeg: Javel, hvordan da?

Kunde: Jeg mistet det i ølglasset mitt.

(Det skal nevnes at allerede her var jeg innstilt på å "gi" kunden nytt simkort uten videre avveiing, det var relativt slack på dette da jeg jobbet, og denne kunden hadde hatt samme sim-kort i flere år om jeg husker rett.)

Jeg: Jav... *bli avbrutt*

Kunde: Jo for jeg hadde det jo så koselig og var ute og så mistet jeg telefonen i ølen.

Jeg: Ja det er veldig du... *avbrutt igjen*

Kunde: Så testa jeg da også fungerer faktisk telefonen men simkortet ser det ut til at er gåent.

Jeg: Ja kjedel *avbrutt* (Det var fortsatt ikke noe problem å gi nytt sim-kort.)

Kunde: Så jeg la SIM-kortet i mikrobølgeovnen.

Jeg: Ooookey. Det tror jeg ikke var så lurt men... *avbrutt*

Kunde: Jeg har hørt at det har fikset SIM-kort før

Jeg: ... (holde meg for å le i ca 3 sekunder)

Jeg: Kan vi ikke bare si det sånn at vi sender et nytt SIM-kort i posten til deg?

*formaliteter*

-fornøyd kunde-

 

Det er også fortsatt folk som i moderne tid ikke har fått med seg at de må skru på mobiltelefonene sine og lade batteriene i disse for å kunne motta anrop. Det er folk som varmer mobilene sine og simkortene på stekeplater og i mikrobølgeovner. Det er folk ringer og spør om vi er opplysningen/politiet/sextelefon/tante/onkel/kjæresten deres. Noen kan være kødderingere, men ikke alle.

 

Kundeservice er sært.

 

 

En fyr som bor i en by rett oppi dalen her hadde følgende samtale med ASDA kundeservice:

 

http://www.youtube.com/watch?v=pkAeNcNJVjA

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...