Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jobbet på McDonalds i fjor og jobber nå som ekstrahjelp på DNA. Må si jeg merker STOOOR forskjell på hvordan kundene behandler meg.

 

På McD.. så måtte jeg stå å ta imot dritt hver eneste dag om at maten smakte dårlig, dårlig kvalitet, pommesfritten var for salt eller for varm. Unnskyld meg, hva forventer du når du kommer å kjøper deg en burger til 10 kr?? Og det er ikke vi bak kassen som bestemmer hvor lenge maten skal steke og hvor varene kommer fra.

Det værste er når kunden har bestilt en burger uten for eksempel agurk. Vi sier ifra til de på kjøkkenet og de glemmer det gang på gang. Hvem får skylda og all kjeftinga? Jo vi som står bak kassen =) Det var alltid værst i jula, vi løper konstant frem og tilbake, svetter som bare det og står ikke stille i ett min. Gulvet er såpeglatt og varmen er utholdelig. Vi har en tid som gjør slik at vi skal prøve å bruke ca 3 min på hver kune, men av og til er dette umulig da maten ikke er klar. Så kommer kundene, særlig barnefamilier : Trodde dette var fastfood jeg? Joda sier jeg, mens jeg sklir bortover gulvet for å fikse drikke, gjerne uten is, hente hamburgeren med ekstra ost, ekstra bacon, uten agurk, med ekstra ketchup uten ost, for så å hente pommesfritten som helst skal være nystekt uten ekstra salt. Og alikevel er kunden drit forbanna og slenger pengene på disken og kommer med en spydig kommentar om at dette tok for lang tid og går. Men det var noen hyggelige kunder også, som slo av en liten prat og ventet høflig på at jeg skulle fikse maten for dem så fort det lar seg gjøre :)

 

På DNA så merker jeg at folk har mer respekt for meg. Men det er også de som kommer til meg å kjefter på meg fordi Croocksene koster 800 kr hos oss, men på Rimi kan man kjøpe de for 100 kr. Joda, men er da ikke vi bak kassen som bestemmer prisene på skoene =)

Lenke til kommentar

En kompis jobbet på McDonalds for mange år siden. På sin siste dag kom det en eldre mann inn og ville kjøpe en grillpølse i brød. Et vanlig spørsmål på det serveringsstedet visstnok, og han var dritt lei av det spørsmålet.

 

Men ettersom det var hans siste dag, tok han i mot pengene, gikk ut bakveien og til nærmeste kiosk. Kjøpte en grillpølse og løp tilbake med den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
En kompis jobbet på McDonalds for mange år siden. På sin siste dag kom det en eldre mann inn og ville kjøpe en grillpølse i brød. Et vanlig spørsmål på det serveringsstedet visstnok, og han var dritt lei av det spørsmålet.

 

Men ettersom det var hans siste dag, tok han i mot pengene, gikk ut bakveien og til nærmeste kiosk. Kjøpte en grillpølse og løp tilbake med den.

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Hadde bare alle på McD gitt like god service :yes:

Lenke til kommentar

Jeg jobbet i restaurant i en del år, men den merkeligste kunden må ha vært en som kom for å hente mat til å ta med. Hun hadde bestilt på forhånd, og etter om og men fant jeg til slutt ordren, som var bestilt til kl. 20. Klokken var i dette øyeblikk 19.40. Jeg fortalte således kunden at maten ikke var klar, men at den kunne være klar om ti minutter. Da svarte hun: «Nå er det fire timer siden jeg bestilte, og så er den ikke klar ennå?» Etter å ha forsøkt å ha forklart henne konseptet forordre, ga jeg opp og sendte ut sjefen i stedet. Han hadde ikke noe større hell.

 

Det mest irriterende som stadig gjentok seg, var når folk skulle bestille mat til å ta med, og jeg ba om telefonnummer å registrere ordren på. Veldig ofte kom da responsen «Men jeg skal jo vente her.» At det er et titalls andre personer som også skal hente mat, og at det kan være en helt annen ansatt som kommer ut med maten når den er klar, har selvsagt ingenting med saken å gjøre.

 

Noen solskinnshistorier finnes selvsagt også. En gang var det veldig, veldig travelt, og det var kø ut døren i restauranten fra kl. 15 til 21. Da det endelig sluttet å hope seg opp, var det kun fordi vi var tom for absolutt alt som tenkes kunne. Da sto det tre personer igjen som hadde ventet sikkert en time og som vi ikke hadde noe mat til. To av dem stormet ut døren og nektet å ta imot gavekort eller noe som helst. Tredjemann valgte imidlertid en litt annen strategi. «Har dere ikke noe mat som jeg kan ta med i det hele tatt,» sa han. Da sa jeg at han kunne ta med seg noe mat som sto i varmeskapet og trolig hadde stått der i evigheter. I tillegg fikk han et gavekort til neste gang. Da han skulle gå, beklaget jeg igjen det inntrufne. «Nei, det er da ingenting å beklage,» sa han, «jeg har jo fått mat og alt og kan bare varme det i ovnen hjemme.» Det er fantastisk med slike kunder.

 

Når det gjelder vitsene om kvitteringer, husker jeg spesielt en episode. På denne tiden hadde vi ikke kortterminal, så vi måtte ha kundens underskrift på bongen. Spørsmål om hvor jeg ville ha underskriften, var da ganske vanlig. Som oftest svarte jeg bare at det ikke var så viktig, men i dette tilfellet la jeg til at hvis hun følte seg litt rebelsk, kunne hun skrive på toppen. Da svarte hun: «Nei, det er jo midt i uken.»

Lenke til kommentar

Argh! Kom ei dame innom butikken idag, med to biter tobakk, på 4cm hver. Krevde ny tobakkspakke, for det var en garanti Tidemanns hadde, om at man ikke skulle finne noe over fem centimeter i pakken.

 

Jeg ser på meg selv som en person som er flink på service, men akkurat her gadd jeg ikke tape, så jeg sier at jeg ikke kan gi hu noen ny pakke tobakk om jeg ikke får den gamle, da tobakk og alkohol er ganske strengt hos oss. Hun blir sur, og ber meg snakke med sjefen min, som hun hadde snakket med tidligere om det. Jeg ringer, og får beskjed om at hu har vært innom før, med samme greia, og da fikk hu ny siden sjefen min rett og slett bare ble oppgitt og begynte å le.

 

Tiedemanns har visst en slags garanti, men den må man jo ta direkte med de, og ikke butikken. Ikke faen om jeg lar en gnien, middelaldrende kjerring få røyke på seg lungekreft på butikkens regning. Ikke var bitene hennes over fem centimeter heller, de var fire. Men hun mente at de to hang sammen da, noe de ikke gjorde når jeg fikk de i allefall.

 

Ikke noen morsom historie, men det viser hvor dumme folk er villige til å gjøre seg...

Lenke til kommentar

Var på nabo-butikken for noen dager siden. Det er en liten Jokerbutikk med noen søte 16-17 årige jenter på jobb. Da jeg kom inn var det en familie på tre, en far i førtiårene, en mor (som var dritstygg å se på), og ei datter på ca 16.

 

De hadde ganske mye de skulle kjøpe, og kassadisken var ganske full. Jeg gikk å tok en cola, det var alt jeg skulle ha. Så stilte jeg meg i køen. Nevnte mann skulle tippe, vet ikke om det var lotto eller fotball, men da det kom til registreringen puttet han kortet i uten å få respons fra maskinen. Jenta bak disken sa på en høflig måte at han kunne bruke koden sin. "Nei, jeg skal bruke LYKKEKORTET mitt", svarte han surt. Han prøvde flere ganger, før hun sa at kortet var for slitt til å brukes, og at han burde taste koden sin for samme resultat.

"Nei, jeg er kun interessert i å bruke lykkekortet mitt", sa han enda surere. "Beklager, da går det visst ikke, kortet er nok for slitt", fulgte jenta bak disken opp med. "Nei da vil jeg ikke, hvis dere ikke klarer å få det til", fikk hun tilbake da.

 

Og så kom kaka: "Jeg syns det er ALTFOR dårlig at dere ikke har orden i maskinene deres. Det er kritikkverdig", sa han sure fyren.

At det er mulig å innbille seg at to jenter som jobber som ekstrahjelp i helgene har noe som helst med de maskinene å gjøre....

 

Jeg lo litt og håpte han skulle legge merke til det, for jeg hadde VELDIG lyst til å smelle med leppa der og da.

Jeg og en annen måtte vente ekstra for at han skulle krangle fra seg litt.

 

Slike kunder altså...

Lenke til kommentar

Hehe, hvis han hadde tastet inn personnummeret eller spillerkortnummeret kunne han spilt uten problem. Det hadde da blitt registrert på "lykkekortet".

 

Eventuelt hvis de jentene hadde visst bedre så kunne de ha scannet kortet hans inn bak kassa. Ikke at han ikke virket kjip, men jeg skulle taklet det bedre.

Lenke til kommentar
Husker mange som klagde over at tobakken var for tørr. De skulle da ha ny. Vel, de fikk det ikke hos meg i hvert fall.

 

Beste var fyllikkene som på død og liv skulle åpne hver jævla tobakspakke for å kjenne om tobakken var tørr eller ei... Siste dag så hvorfor ikke, gi oss retur på ALL tobakk :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ehh... Er vel heller dere som ikke tåler en dritt når det gjelder kunder. Er det så grusomt, skift jobb.

Lenke til kommentar

Var på rema for litt siden... Jeg var nesten ved kassa, da jeg fant ut at jeg manglet noe, så kommer jeg tilbake, og en fyr med en full handlevogn kommer rett før meg... Han betalte for over 1 K og handla sikkert juice, brød osv for de 5 neste årene... I tillegg skulle han snakke litt med kassadamen og en bekjent som kommer inn litt senere, så det tar ekstra tid. I tillegg til at dama hans forsinker han pga hu hadde med seg litt også som kommer litt senere.

 

Ble irritert når jeg ikke fikk komme før han -.-

 

Kanskje litt off, siden jeg ikke jobbet der, men men.

Lenke til kommentar

Hadde en dame på tråden hvor jeg jobber (tlf support)

 

Jeg: Velkommen til **, du snakker med **

Dame: Ja, dette var **, nå ska du høre; jeg har fått en feil faktura fra dere.

Jeg: Åja, vent litt så skal jeg slå deg opp på skjermen

----

Jeg: Der har vi fakturaen, hva er det som er feil?

Dame: Jo for faen! Jeg har blitt fakturert for telefon og MVA.

Jeg: Ja, du har jo telefon fra oss?

Dame: Ja, jeg vet jo det! Men jeg har da for faen aldri bestillt noe MVA fra dere!

Jeg: Eh, moms?

Dame: NEI! MVA!! Nå får dere rette opp i rotet deres!

Jeg: :hmm:

 

En annen episode jeg husker godt:

 

Jeg: Velkommen til **, du snakker med **

Dame: Ja, heisann, jeg har noen problemer med TV'en.

Jeg: Ok, hva er det som er galt?

Dame: Jeg har bare 6 tv-kanaler

Jeg: Ok, la meg sjekke opp kontrakten din.

---

Jeg: Hmm, her står det at du kun skal ha 6 tv-kanaler

Dame: Nei! På fjernkontrollen min står det at jeg skal ha 9 kanaler

Jeg: :whistle:

 

En siste:

 

Jeg: Velkommen til **, du snakker med **

Herre: Hei, når blir internettet mitt aktivert

Jeg: Skal vi se. Det skal bli aktivert i løpet av dagen.

Herre: Ja det bør det bli ellers kommer jeg med hagla i kveld å spør etter deg!

Jeg: :dontgetit:

-----

Herre: HAHAHAH! Eg berre tullar!!

Jeg: :cry:

 

 

Begynner faktisk å lure på hvordan dette samfunnet går rundt...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...