xibriz Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 ...klaging over prisen (som jeg jukset nedover for å unngå klaging) før hun til slutt betalte og dro. Jeg hadde glatt skrudd opp prisen. Slike kunder skal faen meg få betale så det holder. 1 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hadde bokser med smaksprøver i butikken for noen dager siden... Noe Fishermans friend greier... Det står en boks på hver kasse der kundene kan smake på disse... Plutselig kommer en gammel dame til kassen... Da hun var ferdig med å betale, fikk hun øye på smaksprøven... Hun lurte på om de var gratis, og ja selvfølgelig er de det! Hun tok så og tømte hele boksen oppi veska si før hun gikk... Tror kanskje hun misforsto hele greia med smaksprøver...? 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 2. oktober 2010 Populært innlegg Del Skrevet 2. oktober 2010 I dag var jeg ganske nære å skjelle ut en kunde. En dame hadde kjøpt 3 stk 42" plasmaskjermer hos oss. Pga. begrenset plass i bilen hentet hun dem enkeltvis, og hun ville ha meg til å strippe emballasjen og pakke dem inn i bobleplast, noe jeg ikke har noe imot. Jeg ba henne komme rundt på baksiden av bygget slik at jeg kunne levere skjermen ut porten istedenfor over disk. Hun forsøker å rygge bilen mot porten, men kolliderer med en stolpe, knuser baklykten og bulker siden på bilen. Blir trolig en verkstedregning på endel tusen skulle hun ønske å reparere bulken. Hun var tydelig oppgitt og lei seg, og jeg kunne ikke annet enn å konstantere at det er sånt som skjer. "Nei, dette pleier ikke å skje!" bjeffer hun tilbake. "Dette hadde ikke skjedd før i tiden, da hadde du kjørt TVen ut til meg". Så når hun hadde rygget på stolpen vår og bulket bilen sin, var det liksom min skyld fordi jeg ikke hadde klart å pakke ut varen, pakke den inn igjen, og kjørt den ut til henne før hun hadde begynt å rygge. Det var ikke nøyaktig slik hun fremstilte det, men hun var ihvertfall tydelig ute etter å skylde på andre omstendigheter. Etterhvert var det bilen sin feil, fordi den hadde så dårlig svingradius. Jeg pakket ut skjermen, trakk ut godt med bobleplast, en lang remse papp, og pakket dette inn. Bobleplast innerst, papp ytterst. Helt til slutt presterer hun å klage på at den er for godt pakket inn - "det blir jo ekstra papp for meg å kvitte meg med". Var jeg henne ville jeg ikke snakket så jævlig høyt om at ting er "for godt" sikret. 23 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 ekspederte i dag en mann i 50 åra. i det vi var ferdige slapp han en helt jævelig smyger(stille fis), tok ca 5-10 sec før lukta kom. samtidig da kom de neste kundene..... var tydelig dem trodde jeg var skyldig i denne lille forbrytelsen. følte meg veldig bekvem da, spesielt siden jeg ikke bare kan gå fra kassa til lukta forsvinner. 4 Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Haha, en kollega av meg prøver å gjøre samma greia. Jeg står i en mer travel avdeling en han, så det hender han har tid ledig. Den setter han ofte av til å valse innom min avdeling, lette litt på det ene beinet, og slippe en skikkelig nasty smyger. Da er det ikke veldig gøy å være meg når neste kunden kommer noen sekunder etterpå 3 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Herregud, ja. Var en tidligere kollega av meg som gjorde det samme. Både jeg og den neste kunden trodde det var kidden til kunden som hadde bæsja noe verre. "Ohoy, her skjer det ting, ja!" Da jeg fortalte om det og den uutholdelige lukta til kollegaen min etterpå holdt han på å dette i gulvet av latter. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 hva har egentlig skjedd med at kunden har alltid rett? når jeg møter opp på den lokale kiwien, i rundt 4 tia så blir e spurt om, har du just stått opp eller? du ser ut som en dass osv..... greit nok at jeg faktisk just har stått opp men de trenger ikke poengtere det, når jeg handler frokost Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hahaha! Håper du kjenner dem som jobber der, eller at du er der såpass ofte at det går an å kødde litt med hverandre. Hvis ikke, tror jeg at jeg hadde blitt litt fornærma. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg hadde en sånn tone med en del kunder ved forrige butikken jeg jobba, som tillot meg (og de) å kunne kødde litt. Men så bodde de i samme bygget og kom innom butikken før nesten hvert måltid og om de hadde glemt noe eller plutselig fikk lyst på noe. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Da går det an. Jeg har en som er innom hver morra, og begge later som vi blir like oppgitte over å se den andre der igjen. 4 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 ja e kjenner de som jobber der gått i klasse med nesten alle de "nye" der Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 3. oktober 2010 Populært innlegg Del Skrevet 3. oktober 2010 Fikk en morsom type på telefonen her en dag, av typen "kunden har alltid rett". Herregud som de irriterer meg noen ganger. I tilbudsavisen vår står det i en annonse at "Sigma lager objektiver til Canon, Nikon, Olympus, Pentax og Sony". Kunden hevded at Sigma ikke lagde objektiver til Olympus, og at dette var helt feil. Han hadde ringt hovedkontoret vårt en gang før og opplyst om det, men allikevel så fortsatte vi med "feilinformasjonen". Han var tydeligvis potte sur for at vi var så "udugelige". Jeg sto rett ved lagerdøra, så jeg tittet inn og sa at "jeg står akkurat nå og ser på et Sigma objektiv som er laget for Olympus. Det står "four-thirds" på objektivet, og det er Olympus sitt objektivsystem. Nei, han hadde snakket med Sigma, påsto han, og de sa at de ikke lagde objektiver som passet til Olympus, og at det var en bløff av kjeden jeg jobber for å påstå at de gjorde det... at jeg sto og så på det han mente var umulig, var bløffing fra min side. Han la på før jeg rakk å be han komme innom så vi kunne legge frem beviser Neste gang noen med fullt alvor sier at "kunden har alltid rett" skal få servert en lang liste med historier som beviser det totalt motsatte 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg master air Skrevet 3. oktober 2010 Populært innlegg Del Skrevet 3. oktober 2010 Når hyggelige kunder spør meg om ikke kunden har alltid rett, pleier jeg alltid å svare at de ikke har det, som oftest tar de feil. De fleste ler av deg og sier at jeg har rett. En historie som skjedde med en av sjefene mine før i år. Det kom inn en kunde som var pottesur fordi sykkelpumpen han hadde kjøpt fungerte ikke. Dette var en pumpe av merket Blackburn. Han begynte med en hyggelig tone og viste frem pumpen til sjefen. Han sa fra at den pumpen har han ikke kjøpt her fordi vi har ingen Blackburn varer. Da ble selvfølgelig kunden pottesur og påsto at sjefen min hadde stått og vist ham hvordan pumpet fungerte. Sjefen min sa gang på gang at ha aldri hadde solgt den pumpen, men dette trodde selvfølgelig ikke kunden på. Etter ca 5 minutter og mye skriking fra kundens side orket ikke sjefen min mer. Da ga han kunden en ny pumpe av et annet merke. Kunden spurte da om han ville ha den gamle. Han sa at han bare kunne beholde den, fordi han kom bare til å kaste den siden vi ikke har noen avtale med Blackburn siden vi ikke selger noen av deres varer. Kunden ga allikevel pumpen til sjefen min, som selvfølgelig kastet den rett foran ham. Først da innså kunden at han kanskje ikke hadde kjøpt pumpen der, da gikk han ut med hodet i skam. 11 Lenke til kommentar
makingFaces Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Haha! Skremte en kunde i kveld, var på butikken min for å handle mat. Ser en mann stå borte ved panteautomaten med en bruskasse og et uttrykk som sier "eeehhhh... :s ?" Så hehe. Før jeg vet ordet av det har jeg strenet bort til mannen med utstrakt hånd og sier "Kan ta den kassa jeg!" MEN hadde jo ikke uniform på meg, så han trodde jo jeg prøvde å stjele bruskassen til en verdi av hele 16 kr! "NEI!" sa han og holdt godt på kassen, hahaha. Trodde ikke på meg da jeg prøvde å forklare at jeg jobbet der og kunne skrive manuell pantelapp til ham, så han tok den med seg hele veien til kassa og tilbake igjen og skapte merarbeid for både seg selv og mine kolleger, haha. Dette er en skikkelig nærbutikk nemlig, så jeg gjør ofte litt for kundene når jeg bare er der for å handle. Mange kjenner meg igjen og spør om hjelp til å finne fram, og jeg har også levert ut pakker, tatt imot vareretur og sittet i kassa i sivil. Litt for glad i jobben kanskje Også mistenker jeg at jeg ble svindlet i natt, på andre jobben (døgnåpen shell). Kom to karer på sykkel og lekte veksleleken med meg, men jeg skjønte det ikke før jeg stod midt oppi det fordi de kjøpte ting også. Også i TILLEGG var journalpapirrullen tom, så kassa virket ikke som den skulle, jeg måtte bytte rull (hvilket jeg ikke har gjort før), OG disse to gutta stod med tusenlapper og tohundrelapper og femti og hundre og småmynt og surret med hvem som skulle betale hva, og jeg endte til slutt opp med 100 kr for lite i kassa. Søren og. Jeg er på vakt ovenfor vekslere, men det at de kjøpte ting var noe nytt. Tror likevel det var overlagt. Så pass på! 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 du var heldig som kun endte med 100 i minus:P de gjorde en dårlig jobb:P Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 ikke jeg heller Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Det kommer opp en ny Rema1000 her jeg bor snart, er det mulig at jeg kan sende en søknad nå? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 du bør sende nå ja Lenke til kommentar
multisync Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Var en kunde som kom innom på jobb. Han kom med et lysrør i hånda, og sa at det ikke funket og han ville ha et nytt. Greit nok tenkte jeg og skulle finne frem et han kunne kjøpe, men neida, det defekte røret fulgte med lampa han hadde kjøpt for 3 timer siden. Så viser det seg jo også at han ikke med seg lampa, og han har heller ikke med seg kvittering... Hva er det folk tenker med? Skal vi liksom bare gi ut et nytt lysrør uten noe form for bevis på når eller hvor det ble kjøpt For alt jeg vet så kan det lysrøret ha blitt kjøpt i en annen butikk, vært brukt i 3 mnd. og stått i en annen lampe enn den han visstnok kjøpte fra oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå