Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg får vel komme med et par historier da. Jeg jobber i privatflybransjen.

Det var en norsk rik person som ville en tur på teater og ha en bedre middag på byen. Ingenting galt i det. Han ringer oss på ettermiddagen og spør om vi kan fly han om, tja 1.5t til Paris for dette her. Det ender med at han drar til Paris, ser på teater og spiser middag. Prisen kommer vel på rundt 130 lapper for den kvelden.

En annen gang var det en rik familiefar som hadde lovet familien sin tur til Mauritius over jula. Da den 23. Dec. kom sjekket han bestillingen og la merke til at han ikke hadde bestilt fly. Dermed ringte han alle privatflyselskaper i Europa, og kun 1 kunne stille opp på julaften. Han endte med å betale rundt 1 million norske kroner for det. Tipper det sveitsiske firmaet jubla da :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hmm, jeg får vel komme med et par historier da. Jeg jobber i privatflybransjen.

Det var en norsk rik person som ville en tur på teater og ha en bedre middag på byen. Ingenting galt i det. Han ringer oss på ettermiddagen og spør om vi kan fly han om, tja 1.5t til Paris for dette her. Det ender med at han drar til Paris, ser på teater og spiser middag. Prisen kommer vel på rundt 130 lapper for den kvelden.

En annen gang var det en rik familiefar som hadde lovet familien sin tur til Mauritius over jula. Da den 23. Dec. kom sjekket han bestillingen og la merke til at han ikke hadde bestilt fly. Dermed ringte han alle privatflyselskaper i Europa, og kun 1 kunne stille opp på julaften. Han endte med å betale rundt 1 million norske kroner for det. Tipper det sveitsiske firmaet jubla da :)

Høres ut som en interesssant jobb, hvordan skaffet du deg den, og hva er det du gjør egentlig?

Lenke til kommentar

Tja, jeg ble headhuntet til jobben, og det jeg gjør er så mangt (lite firma, alle må gjøre mye). Jeg sjekker at alle fly kommer og tar av til riktig tid, søker visum for folk som trenger det, legger opp reiseruter, søker om landingstillatelser etc etc. Mye å gjøre og alt skulle helst vært gjort i går. Spesielt når det er snakk om rikinger med dårlig tid.

Lenke til kommentar

Ble kjeftet huden full på jobb for første gang i dag! Fordi jeg ikke kunne ramse opp komplette dimensjoner og stroppesystem på de fem hengerne vi har til utleie.

Nei, det er ikke bra å måtte svare at man ikke vet, men når det er med serviceinnstilt holdning og fulgt av at jeg strekker meg etter telefon og vognkort for å finne ut av det... Jeg ble så satt ut at da kunden hadde rast en stund om at VET IKKE, det må du jo VITE, vet du INGENTING, JOBBER ikke du her! osvosv, hevet jeg et vantro øyebryn og spurte "Er du alvorlig nå?"

Vel, har gjort smartere ting, for da fortsatte hun med å bjeffe om jeg ikke skjønte noen ting, forstod jeg ikke norsk, hva hadde folk som meg å gjøre på en bensinstasjon, jeg som ikke forstod noe OSV OSV! Ble til slutt nødt til å ignorere henne, slå opp i vognkort, ringe kollega og så AVBRYTE henne for å få svart på det hun ville vite. Så da gjenstod bare kjefting fordi hun måtte fylle ut et skjema, skjennepreken fordi den hengeren hun ville ha var reservert fra i morgen formiddag, og klaging over prisen (som jeg jukset nedover for å unngå klaging) før hun til slutt betalte og dro.

HERREFRED. Og jeg har ALDRI fått noen klager på kundebehandlingen min før, tvert imot en masse skryt. Men hun der ass. Ble så sjokkert og fornærmet at jeg kunne begynt å grine, om jeg ikke hadde blitt så sur i tillegg. Men det fikk meg i det minste til å sette ekstra stor pris på samtlige kunder resten av dagen.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Heh, når jeg leser Charlotte Q's innlegg over her, om hun kjærringa og tilhengeren, så er jeg glad jeg ikke har et yrke og en stilling hvor jeg må forholde meg til kunder. (Iallefall ikke i utstrakt grad).

Hadde jeg havnet i en slik situasjon, så hadde jeg nok reagert på følgende måte:

"Hvis du skal forsette å kjefte, så kan du til helvete hute deg ut av butikken min og komme tilbake når du har blitt kvitt PMS'en din."

Tidligere drev jeg et firma hvor vi solgte spesialiserte (dyre) produkter til en meget smal kundegruppe. Her var kundene stort sett greie og forståelsesfulle, men enkelte utskudd fantes.

Vi ga opp firmaet av flere grunner, men jeg var mest glad jeg slapp å forholde meg til snørridioter av såkalte "viktige" kunder.

:mad: *INGEN* kunder er "viktigere" enn andre. De får stille seg i kø som alle andre og betale den oppgitte prisen som alle andre.

(Ja, jeg svartelistet en håndfull kunder jeg nektet å selge til).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble skjelt ut til de grader av en godt voksen dame her en dag fordi jeg sa at jeg ikke hadde lov til å selge to pakker paracet til henne, hun kunne bare få en av hver type virkemiddel. Hun skulle gå helt til topps i butikkkjeden og få meg sparket.

Prøvde å forklare at det var legemiddelverket som laget reglene slik, og at kassen ikke lot meg slå inn to slike varer, men dette var bare noe tull og hun skulle aldri sette sin fot i denne butikken igjen.

Når hun var ferdig å skrike slengte hun handlekurven full av varer på kassen min og stormet ut av butikken.

Lenke til kommentar

CharlotteQ, husk, du er ansatt for å behandle kunder, ikke ta imot dritt. Hadde det vært meg hadde jeg kort og godt sakt hun får finne seg en annen plass å leie henger for med slik oppførsel får hun ingen ting fra meg. Du er ikke ansatt for at slike idioter skal ha en punching ball. Så forbanna irriterende med mennesker som tror at de kan behandle service medarbeider som dritt, og direkte ser ned på dem for hvor de jobber. Enkelte skjønner ikke at noen må jobbe på gulvet for at dette landet skal fungere, kanskje det som er feil med mye av norsk tankegang, alle skal være toppledere men ingen skal jobbe på gulvet.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Charlotte Q sitt innlegg fikk meg til tenke på en venninne av meg som jobbet en kort periode på en narvesen kiosk.

Hun var helt fersk i jobben og hadde masse å gjøre og holde styr på. En av kundene bestilte en wienerpølse. Stresset som veninnen min var serverte hun pølsen lunken noe som i kundens øyne var en dødsynd. Kunden kastet da pølsen tilbake over disken og stormet ut av butikken.

Hva skjedde med å spørre om en ny pølse?

• Liker 1
Lenke til kommentar

..og hun skulle aldri sette sin fot i denne butikken igjen.

Det som er litt rart med sånne folk er at de som oftest kommer snikende inn i butikken igjen et par timer eller dager senere. Prøv å få blikkontakt da, tjoho.

Dei er tilbake så fort butikken er billige på ei bestemt vare dei skal ha, det gjeld alle bransjar.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ble skjelt ut til de grader av en godt voksen dame her en dag fordi jeg sa at jeg ikke hadde lov til å selge to pakker paracet til henne, hun kunne bare få en av hver type virkemiddel. Hun skulle gå helt til topps i butikkkjeden og få meg sparket.

Den fikk jeg også en gang, en mann som MÅTTE ha to pakker paracet fordi det visstnok var det eneste familien hans kunne bruke og både kone og barn lå med feber. Men han var høflig, og kjeftet ikke, men han ble litt fortvilet. Siden han tross alt er fast kunde og jeg har sett ham handle med den store familien, lot jeg ham kjøpe en og en pakke i to omganger. Reddet dagen hans. (Og han lovte å holde kjeft så jeg ikke skulle bli sparket :p )

Men de sure kundene, de får selvfølgelig ikke. De får greie seg med én av hver ja.

Lenke til kommentar

Den fikk jeg også en gang, en mann som MÅTTE ha to pakker paracet fordi det visstnok var det eneste familien hans kunne bruke og både kone og barn lå med feber. Men han var høflig, og kjeftet ikke, men han ble litt fortvilet. Siden han tross alt er fast kunde og jeg har sett ham handle med den store familien, lot jeg ham kjøpe en og en pakke i to omganger. Reddet dagen hans. (Og han lovte å holde kjeft så jeg ikke skulle bli sparket :p )

Men de sure kundene, de får selvfølgelig ikke. De får greie seg med én av hver ja.

Hmm, ja, ok - butikk/kassasystemet/legemiddelverket forbyr kjøp av to stk like pakker medisin.

Men, hva om jeg kjøper én pakke, betaler for den. Så kjøper jeg én pakke til?

Eller er det tidsbegrensing i kassen på antall kjøpte? I såfall, litt dumt om det står 7 stykker i kø en søndags morra med "hangover" og vil ha hodepinetabletter..

Lenke til kommentar

Disse "skal få deg sparket" typene er litt morsomme. Rica - kjeden jeg jobber i - ble stiftet av en Jan E Rivelsrud, men den administrative jobben er overlatt nå til Ole Jacob Wold. Så, jeg hadde en meget sint gjest en gang som klaget over dårlig ditt og datt og avsluttet med "Jeg skal ta kontakt med min gode venn Herr Rivelsrud så skal du nok se at du er ute jobb snart". Da kunne jeg ikke dy meg og svarte "Helt greit, men gode venner av Herr Rivelsrud kaller han Jan, og samtidig vet de at de heller må snakke med Herr Wold om de administrative sakene i Rica"

Han bare mumlet noe utydelig og gikk :p

Lenke til kommentar

Hmm, ja, ok - butikk/kassasystemet/legemiddelverket forbyr kjøp av to stk like pakker medisin.

Men, hva om jeg kjøper én pakke, betaler for den. Så kjøper jeg én pakke til?

Eller er det tidsbegrensing i kassen på antall kjøpte? I såfall, litt dumt om det står 7 stykker i kø en søndags morra med "hangover" og vil ha hodepinetabletter..

Det er fremdeles ikke lov. Det er ikke alkometer på kassa heller, men det er fremdeles ikke lov å selge til synlig berusede personer. Hun solgte han jo en og en pakke i to forskjellige transaksjoner.

Lenke til kommentar

... Hun solgte han jo en og en pakke i to forskjellige transaksjoner. ...

:blush: Leste innlegget hennes nøyere nå. Jeg må visst vaske øynene mine eller slutte å skumlese. :)

Men hvor går grensen da? Kan jeg kjøpe, for så å gå ut, snu og komme inn og kjøpe en til?

Det var jo et "sikkert triks" før i tiden å gå inn på ett apotek å kjøpe svovel og et annet apotek å kjøpe salpeter før man gikk i kjellerboden hjemme og hentet grillkull når man skulle lage svartkrutt. Apotekene hadde ikke lov å selge svovel og salpeter i samme transaksjon. :)

Lenke til kommentar

... Hun solgte han jo en og en pakke i to forskjellige transaksjoner. ...

:blush: Leste innlegget hennes nøyere nå. Jeg må visst vaske øynene mine eller slutte å skumlese. :)

Men hvor går grensen da? Kan jeg kjøpe, for så å gå ut, snu og komme inn og kjøpe en til?

Det var jo et "sikkert triks" før i tiden å gå inn på ett apotek å kjøpe svovel og et annet apotek å kjøpe salpeter før man gikk i kjellerboden hjemme og hentet grillkull når man skulle lage svartkrutt. Apotekene hadde ikke lov å selge svovel og salpeter i samme transaksjon. :)

Grensen er pr. 24 timer.

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25591.aspx

ved salg av smertestillende må det kun selges én pakke med samme virkestoff til hver kunde i løpet av 24 timer. Det innebærer at det kan selges én pakke Paracet og én pakke Ibux til samme kunde men ikke én pakke Paracet og én pakke Pinex. Det kan selges en voksenpakning og en barnepakning til samme kunde. Utsalgsstedet må ha et system som sikrer at de ansatt kan skille mellom de tre typene virkestoff for smertestillende

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...