Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Bla, bla, bla visaprat. Nok nå?

 

Mistenksomme kunder er det imidlertid nok av. Måtte dra kortet til en dame to ganger her en dag fordi det ble lesefeil første gangen, og da ble hun med en gang smal i øynene og sa bydende: "Du trekker meg vel ikke to ganger nå!"

Jeg: "Neinei! Hehe, selvfølgelig ikke! :)"

 

Men DET var ikke selvfølgelig nei for EN GANG DA så hadde hun vært på en restaurant og blitt trukket dobbelt og sutre, sutre. Endte med at jeg ga henne telefonnummeret til stasjonen, kvittering med signatur fra meg og beskjed om at hun bare måtte ringe hvis det uheldigvis skulle bli trukket dobbelt (selv om jeg vet med sikkerhet at det ikke kommer til å skje). Det er så mye enklere å stryke dem med hårene.

 

 

Jeg har det så morsomt nå da. Jobber seks dager i uken ca, og flere doble vakter siden jeg har to jobber. Det er tungt og slitsomt, men kjempeartig når jeg møter de samme kundene på begge jobbene i løpet av samme dag. De som kjenner meg igjen sier "wow, gjør du ikke annet enn å jobbe?", og de som IKKE kjenner meg igjen er herlig forvirret; de VET de har sett meg før, men hvor??? Ikke HER i hvert fall... KJENNER de meg? Burde de spørre hvordan det går med moren min eller noe sånt? Ekstra morsomt å hilse kjempeentusiastisk og imøtekommende på dem, og tenke: :tease: . De små gleder i hverdagen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket var det mulig å betale enkelte steder (faktisk også enkelte nettbutikker) kun med kortnummer og utløpsdato, uten CVV2-koden på Visakortet. Jeg håper jo virkelig ikke det er normal praksis noen steder, men jeg blir overrasket dersom det ikke er mulig over hodet.

 

Så vidt jeg vet er det vanlig at man kan kansellere en reservasjon enkelt med fire siffer fra kortnummeret. Dersom beløpet er trukket er det, som nevnt, en smal sak å kjøre en kortreklamasjon for banken - og det kan man da informere en kranglete kunde som ikke vil oppgi informasjon om.

 

Heller en litt for forsiktig kortkunde enn en uforsiktig en, sier jeg. Men det kommer kanskje an på hvilken side man sitter på. :p

 

red@editen din. Jeg sa aldri noe om at det brøt mot norsk lov, men mot brukerstedsbetingelsene til VISA. Jeg tror imidlertid det også er feil, når jeg tenker meg om. Men jeg skjøner kunden godt. Først har dere tatt pengene hans, og så viol dere svindle ham enda mer (i hans mistenksomme øyne).

 

Om det er mulig så er det ikke noe seriøs side i alle fall, de aller fleste seriøse aktører i dag kjører på CVC2 autorisasjon samt "Secured by Visa" eller mastercard versjonen av dette som i tilegg krever kodet informasjons fra bank leverandøren din (noe som er høy standard i Europa forøvrig)

 

I tilegg er det ikke snakk om noe som er reservert på konto, slike reservasjoner har man lett tilgjengelig i systemet da man reserverer kort når gjester ankommer. Her er det snakk om total belastning, dvs at beløpet er trukket fra en konto og notaført hos oss. Da er valget enten kundens kontonummer og bank til bank overføring (som tar tid, opp til 5 dager om man har forskjellig bank) eller kreditkort tilbakeføring, som oftest kommer tilbake på dagen eller dagen etter.

 

Hvis kunden tror vi skal svindle han enda mer er han tettere i pappen enn han gir utrykk for, for å si det slik. Jeg har null forståelse eller sympati for slik oppførsel som han viste, det er bare ren og skjær idioti fra hans side.

Lenke til kommentar

 

Mistenksomme kunder er det imidlertid nok av. Måtte dra kortet til en dame to ganger her en dag fordi det ble lesefeil første gangen, og da ble hun med en gang smal i øynene og sa bydende: "Du trekker meg vel ikke to ganger nå!"

Jeg: "Neinei! Hehe, selvfølgelig ikke! :)"

 

Men DET var ikke selvfølgelig nei for EN GANG DA så hadde hun vært på en restaurant og blitt trukket dobbelt og sutre, sutre. Endte med at jeg ga henne telefonnummeret til stasjonen, kvittering med signatur fra meg og beskjed om at hun bare måtte ringe hvis det uheldigvis skulle bli trukket dobbelt (selv om jeg vet med sikkerhet at det ikke kommer til å skje). Det er så mye enklere å stryke dem med hårene.

 

 

Da jeg jobbet på Shell så hendte det iblant at kunder ble trukket dobbelt. Kassene der er dritgamle, win95. De henger seg rett som det er, og det er kjedelig og måtte reboote kassen når det står kø ut døra og alle pumpene er opptatt.

 

En gang ble nesten samtlige kortkunder gjennom en hel arbeidsdag trukket dobbelt. Utrolig nok så tok de fleste kundene dette fint dagen etterpå og forsto at vi bak kassen ikke kunne noe for det. Jeg forberedte meg den dagen på 6 timer utskjelling. Selvfølgelig fikk alle pengene tilbake. Men jeg forstår likevel veldig godt hvor irriterende det kan være å bli trukket en hel tank bensin to ganger, og mangle disse pengene et par arbeidsdager.

 

Så du skal ikke le for mye av slike kunder...

Lenke til kommentar

Er jo sinnsykt surt, handle inn for uken + helga, gjerne rundt 1000kr også funker ikke kortet, men man vet man har dekning...

 

Å nei og nei... Lar den opprinnelige posten stå her til spott og spe... tok altså snaut 1 time før jeg skjønte 404kr og kortet ikke virket. Jøsses.

Endret av Stoddart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mer morro med 1337, eller 555,55 =D

404kr og kortet virker ikke. Trodde jeg skulle dø

Har hatt tilsvarende, en kunde kjøpte for 404kr og 86 øre, og skulle betale med kort, så sa han "Jeg kan ikke finne kortet", og bare klarte ikke å holde meg, begynte å le. Han fant kortet og tok det med et smil. Tror dog ikke han skjønte hvorfor jeg lo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan hende jeg har skrevet dette før, men en gang i sommer, fem minutter etter jeg hadde åpnet stasjonen om morgenen kommer en kunde inn. Han henter en extratyggis, og finner frem en 1000-lapp. Jeg spør høflig om han ikke har noe mindre, men det har han ikke, og i kassen har jeg nesten ikke sedler i det hele tatt. Endte opp med at han fikk 300 kr i sedler, og de resterende 686 kronene i 20, 10, og 5-kronere. Jeg kunne se på ansiktet hans at han ble mer og mer irritert, spesiellt da han ikke klarte å brette sammen lommeboken sin etterpå :p:D

 

På en annen side, sånne kunder er irriterende. Spesiellt siden vi aldri skal ha mye penger i kassen, og det til og med står et skilt som ber kundene om ikke å betale med 1000-lapper.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

De fleste servicemedarbeiere i Norge har mye å lære...

 

Er i USA nå, og de som jobber i butikker og ligenede er utrolig høfflige! Med en gang du kommer inn i butikken deres, eller parkerer ved bensinpumpa (de fyller bensinen for deg!), spør de "How are you today?" eller noe i den duren. Jeg blir fortsatt litt satt ut hver gang de sier det, for jeg er absolutt ikke forberedt på å få det spørsmålet, blir alltid sånn: "eeeh, i'm fine. thanks" :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EvenruD:

Som kunde lurer jeg på:

Hvorfor har det noe å si for dere om jeg sa fra om at jeg vil bruke kort på forhånd?

Kan dere ikke bruke PIN-kode uansett?

Såvidt jeg har forstått er det SIM-kort og GSM i disse terminalene.

 

Fordi så legger de inn kortinformasjonen på sentralen. Når vi så fikk orderen tilsendt, var kortinfo allerede oppgitt, og det eneste jeg måtte var å sjekke at de siste 4 sifrene på kortet stemte overens med kvitteringen, resten av nr var skjult.

Så det er jo litt mer sikkert da.

 

Nå har de fått terminaler, så man slipper å skrive ned hele kortnr og utløpsdato.

 

Jeg har aldri vært borti en som leverer pizza/mat generelt på døra som har med seg terminal. :)

Hvorfor ingen av de ikke har det, har jeg derimot lurt på lenge.

 

Tror det har noe med at det er ganske dyrt å skaffe seg trådløse terminaler. Tipper det er noe selve f.eks Peppes konsernet bestemmer at avdelingene skal ha.

Er ikke helt sikker der though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...