Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du skal til skolen, handler det først og fremst om å komme frem, før klokka ringer. Hvis jeg opprinnelig planla å bruke buss eller sykkel, og dette falt i fisk, rekker jeg ikke å gå/springe, selv om kroppen min har godt av det. Læreren deler nemlig ut anmerkninger.

 

 

Hvis noen tilbød meg en tur uten at jeg hadde stuket ut tommelen, ville jeg også tenkt "pedo".

Men når jeg faktisk har stukket ut tommelen, og noen svarer, tenker jeg ikke "pedo". Pedoen kunne nemlig ikke ha planlagt dette.

 

Har selv kjørt forbi mange småjenter uten å tilby en tur, fordi jeg er redd for å bli mistenkt for å være pedo.

Men disse har ikke stukket ut tommelen.

Hadde de bedt om haik, hadde jeg gitt det. Men det må være de som tar initiativ.

 

Det er synd at vi lever i en sånn verden. Egentlig burde alle biler som har ledig plass hjelpe alle de kan.

 

Men vi beveger oss egentlig OT nå. Best ikke diskuere haiking her. Jeg vil bare avslutte dette innlegget med å oppfordre alle matpakkekjørere til å yte det lille ekstra. Det betyr så mye for stakkaren som mistet bussen, og kommer for sent til skolen/job/puben.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunder på jobben ja, har jobbet hos Shell i 3,5 år nå så har vært med på mye rart i jobbsammenheng.

 

Har fått "Jeg skal pisse på grava di" av en 70-åring som nettopp hadde mista broren sin. (Jeg er 19 og hadde vært grei mot typen i 10 min da han kom inn på natta sørpe drita :) )

 

"Kan du ikke gi tilbake på en 1000-lapp?! Nei, da får jeg varene gratis da!"

"Få nummeret til sjefen din så skal jeg fortelle han hva jeg mener om deg!" (Fikk den da jeg ikke kunne fortelle han hvilken olje han skulle bruke på sin veteranbil fra gud vet når.)

En gang kom det inn en kunde som krevde at jeg skulle gå ut å skifte dekk til han fordi jeg jobbet på en bensinstasjon. Kl var 3, stasjonen var full av folk, jeg var alene på jobb, men det hjalp ikke. Da jeg fortalte han at jeg i tillegg ikke hadde lov til å skru på biler på grunn av erstatningskrav ved evt. skade fikk jeg høre det ganske bra. Sto der med et smil om skjeften under hele utskjellingen, helt til en annen kunde fysisk tok tak i karen og dyttet han ut av butikken...

Endret av Marekatten
Fjernet fare for gjenopptakelse av stoppet off-topic diskusjon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

bra! du burde bedt kunden om å gå ut av bensinstasjonen om han hadde tenkt til å fortsette. var en ganske ufyselig kune på jobben min i fjor. husker ikke hvorfor men han var frekk og trua med sende mc gjengen på oss og greier. sjefen var fly forbanna og alle på nabobutikkene må ha hørt det:P han skrek til kunen om at han måtte pelle seg ut av butikken og ikke komme tilbake. kunden nektet å gå ut.

 

var på vei til å ringe politiet. først da gikk kunden. så aldri driten igjen:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funker ikke å be folk forlate, gjort det flere ganger før... Har måttet true med å ringe Politiet 2 ganger, og har ringt politiet èn gang da en kar gikk ut i TT'n sin og hentet et balltre for å gå løs på en annen kunde.

 

De fleste er hyggelige, men de som er idioter gjør det med klasse. Ei venninne fikk kjeft fordi hun ikke visste hvilken røyk en stamkunde skulle ha. Jeg har jobbet lenge og kjenner de fleste, men om noen forventer at jeg vet hva de skal ha blir jeg forbanna... iallefall om de begynner å lange ut om slapp oppførselen til "dagens ungdom" er...

 

De værste kundene er mannfolk fra 45-60, de vet alt, har rett til alt og en tenåring skal ikke få snakke til dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun sier hun trenger utløpsdato for å føre pengene tilbake, som igjen ender med mer krangling fra kunden, men får det til slutt, og fører tilbake det som er trukket for mye.

Nå skal man trengt tatt aldri oppgi både utløpsdato og kortnummer, så om systemet deres krever det, er dere dummere enn ham.

 

Ikke er det noen god praksis å oppgi hele kortnummeret heller, de første/siste åtte sifrene skal holde i massevis.

Lenke til kommentar

Captain Obvious to the rescue...

 

(jeg må visst begynne med [irony][/irony]-tags ellerno, smileyen var visst ikke nok)

 

 

Vi hadde også en kunde i dag som klaget på at noe bestikk var lagt i 10kr-kurven (av noen kunder)som ikke hørte til der. Det neste hun da gjør er å selv legge noe annet bestikk i den kurven :roll:

Endret av multisync
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun sier hun trenger utløpsdato for å føre pengene tilbake, som igjen ender med mer krangling fra kunden, men får det til slutt, og fører tilbake det som er trukket for mye.

Nå skal man trengt tatt aldri oppgi både utløpsdato og kortnummer, så om systemet deres krever det, er dere dummere enn ham.

 

Ikke er det noen god praksis å oppgi hele kortnummeret heller, de første/siste åtte sifrene skal holde i massevis.

Det spørs helt på oppdragssystemet. Der jeg jobbet krevde oppdragsystemet de samme opplysningene for å kreditere som for å debitere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...