Manx Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det er det dere vil, prakke på oss noe dritt som vi ikke ville ha i første omgang 1 Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Ah skjønner Anathema. Misforsto jeg. Ja den holdninga er helt ræva. Det ødelegger arbeidsflyten. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jobber vel ikke akkurat masse med kunder med har en historie; Utplassert med elektriker i 9.klasse: Borret hull i veggen for vi skal trekke noen ledninger igjennom. Jeg borrer hullet, han jeg jobber med synes det var helt greit, ikke feilplassert eller noe. Ettertid hadde han fått klage på privattelefonen at hvordan i helvete han kunne la en 14åring gjøre den jobben når han ikke var utdannet til det. 1 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 *snip* haha :!: Når jeg var utplasert jobba vi en time, så sa han fyren "Nei, vet dere hva? Vil dere ha pizza?" Så dro vi og spiste pizza Vi delte ut reklame for sparebank1, og han andre gutten begynte å si at det hadde med omskjæring av jenter til de gamle damene han så, og han begynte å ringe på dørene. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Ikke det grann gøy, men dette er noe som irriterer meg som selger: Jeg. "Hei på deg! " Kunde: "Nei, jeg ser bare." Faen menneske, jeg sa bare hei... Hvis du følger opp med: "Er det noe spesielt du ser etter kanskje?" " Har fungert for meg En selger skal ikke spørre om noe som kan besvares med et ja eller nei. "Hva kan jeg gjøre for deg?", VS "Er det noe jeg kan hjelpe deg med?" ...dog skal det sies at både jeg og sjefene glemmer oss bort stadig vekk. Endret 20. juli 2009 av Da Kurlzz Lenke til kommentar
DMN Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Hadde deltidsjobb på meny, og en mann i 40 åra kom bort til meg med en kalkun"pose" fra ferskvaren. "øy du, hva er det her?" og slenger posen opp i ansiktet på meg "uhm, det er kalk.." svarer jeg, men blir avbryti midt i setningen "NEI, det er det ikke. jeg har jakta på kalkuner i flere år og de har ikke så store bein." ... Jeg måtte faktisk overtale denne mannen om at dette var kalkun, og jeg var nære på å spørre om han bare kødda med meg. Måtte tilslutt hente to personer fra ferskvara som også prøvde å fortelle han at, jo, dette var kalkun. Endte med at kunden ble rasende og gikk, uten kalkunen. Hadde også to ungdommer på ca 16 år som prøvde å stjele øl klokka 19:30 på en lørdag. De prøvde å sette en handlekurv full av øl og godteri ved inngangen, og få kompisen på andre siden til å hente den ut. Første gangen tok jeg kurven ut på lageret, mens jeg sendte de et stygt blikk, jeg kunne jo ikke ta dem i noe annet enn å sette kurven på et annet sted. 5 min etterpå kommer han ene av dem inn og fyller opp en ny handlekurv med øl, jeg stopper han på vei nedover i butikken, og bare sier kjappt "ølsalget er stengt" mens jeg tok kurven. Ingen protester. Så, 10 minutter før jeg slutter, og var overstressa fordi jeg hadde en del å gjøre, kommer han andre av dem inn IGJEN. Denne gangen hadde han tatt av seg jakka. Han går bort til ølen med en kurv, og jeg blir forbanna. Jeg småjogger bort til han og sier; "Dette blir faen meg for dumt, det er så forbanna klart at du og kompisen din prøver å stjele øl, og hvis ikke du kommer deg til hælvette ut fra butikken nå, så kontakter vi politiet." Han blir forbanna og sier; "Hva faen mann, dette er faen meg rasisme mann." (han var helt norsk) men han ble skremt og gikk ut av butikken mens han sa noen ord om diskriminering og rettigheter. Søppelungdom. Endret 20. juli 2009 av DMN Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Noe jeg IKKE savner fra jobben min er alle drittungene, skater-fjortisene og generelt frekke og vanskelige unger/ungdom. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Her under VM i skreifiske kom noe opp til resepsjonen og sa "Du, jeg trenger 2 kasser pils med meg ut på båten" hvor jeg svarte "Jeg har dessverre ikke lov å selge øl som du tar med deg ut av hotellet". Hans svar? "Kan jeg få 48 øl med meg opp på rommet". Ja den falt jeg for, sikkert. Endret 20. juli 2009 av Bear^ 1 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Haha. Originalt. Du kan vel ikke nekte ham å kjøpe det da? Egentlig Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Egentlig kan han det. For hoteller gjelder det noen særregler -- blant annet har de lov til å ha døgnåpent alkoholsalg. Men det forutsetter at de ikke bryter regelverket, derunder at de skal ikke selge til "allmennheten" og heller ikke til bruk utenfor hotellet. Jeg ville ikke risikert skjenkebevillingen min fordi en fyr ikke vil handle i butikken... 1 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 2 håndholdte støvsugere i hver sin hylser. (tuller ikke, rene cowboyen) Fikk beskjed om å ta med meg 8 brytere. Jeg ble litt paff. ÅTTE BRYTERE?? Alle sammen var defekt? Hva var oddsen?? Og de kommer med noen små dritt spotter som var max 1000timer og med kjempe korte ledninger osv. SÅÅÅÅÅ kommer de og klager på meg pga de må bytte pærer hele tiden. varm lim som jeg alltid brenner meg på Gamle folk som glemmer avtalen når jeg står der kl 0700 og banker på og de møter meg i trusen og det som værre er. Gamle damer i undertøy og mindre. Og med bremsespor!!! Eller folk som går inn på rommet og har sex mens jeg jobber!!!!!! uhhhh. Eller datteren i huset som holdt på med seg selv og dildoen mens moren gikk på jobb. Vel hun var ikke stille. KJEMPE STORT BILDE AV EN NAKEN MANN OVER SENGEN SIN!!!! Guuuud hvor jeg lo! Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Pengemannen Jeg jobber på Intersport. En dag kom det en mann inn og sa han hadde sett på en sykkel som kosta tre tusen penger. Så tok jeghan med til sykkelen og sa, ja her har du den, men den er nå på tilbud på 1500 kroner. Så svarte han: 1500 penger! det var da en bra pris for en sykkel...hva med denne sykkelen da? så sier jeg, den koster 4000 kroner. Mannen: fire tusen penger ja, nei jeg må tenke litt på det. ikke verdens morsomste historie, men sinnsykt irriterende! Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ikke det grann gøy, men dette er noe som irriterer meg som selger: Jeg. "Hei på deg! " Kunde: "Nei, jeg ser bare." Faen menneske, jeg sa bare hei... Hvis du følger opp med: "Er det noe spesielt du ser etter kanskje?" " Har fungert for meg En selger skal ikke spørre om noe som kan besvares med et ja eller nei. "Hva kan jeg gjøre for deg?", VS "Er det noe jeg kan hjelpe deg med?" ...dog skal det sies at både jeg og sjefene glemmer oss bort stadig vekk. Stemmer dette. Men hvis du får "Jeg bare kikker" så har du liksom ikke så mye valg , da kan man følge opp ved å spørre om det er noe spesielt han/hun ser etter Man innleder aldri med et ja/nei spørsmål det er riktig. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Haha. Originalt. Du kan vel ikke nekte ham å kjøpe det da? Egentlig Har nok det, vi har skjenkebevilgning, ikke salgsbevilgning. Vinmonopolene har salgsbevilgning. Vi har ikke lov å selge alkohol som blir tatt ut av hotellet. Er nødt til å forholde oss til skjenkeloven og det som er spesifisert i bevilgningen og for vår del har vi lov å servere ute på terassen vår men that's it. Så har full rett til å gjøre det, faktisk er jeg pliktet til å gjøre det. Egentlig kan han det. For hoteller gjelder det noen særregler -- blant annet har de lov til å ha døgnåpent alkoholsalg. Men det forutsetter at de ikke bryter regelverket, derunder at de skal ikke selge til "allmennheten" og heller ikke til bruk utenfor hotellet. Døgnåpent alkoholsalg, med en hake. Kan selge alkohol til folk etter skjenketiden såfremst de tar dette med seg på rommet. Har solgt øl til personer som ikke har tatt med seg øl/vin på rommet og plassert seg i fellesarealet. Har da gått bort til dem, tatt både vin og øl og tatt det med i resepsjonen. De har selvfølgelig blitt sur og mener at jeg ikke har lov til det men det er min fulle rett til å gjøre det. Etter et gitt klokkeslett har jeg det. Morsomt med folk som tror de vet best uansett. I samme slengen, restaurant sjefen min hadde en morsom her. Han var på hotellet og serverte, i servitøruniform. Noen av gjestene tok opp en flaske med medbragt og begynte åpenlyst å drikke av denne. Restaurant sjefen gikk bort og tok flasken fra han uten et mokk. Karen fløy opp, ble skikkelig ufin og sa "Jeg forlanger å snakke med sjefen din for dette har du da fan meg ikke lov til". Han svarte at han hadde full lov til det og flasken ble stående i resepsjonen til han gikk på rommet. Mannen ble illsint, snakket noe om "å få deg sparket for inkompetanse" og at han hadde en ting å gjøre å det var å hente sjefen hans. Så han tok flasken, ba han følge han til resepsjonen, noe mannen gjord. Restaurantsjefen gikk da bak på kontoret med flasken, tok på seg skiltet hvor det stor navnet hans og "restaurant manager" under og gikk ut og presanterte seg med navn og visitkort til vedkommende. Han ble temmelig paff av seg og forlot hotellet, uten å ta med seg flaska si. 2 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Nå jobber jeg riktignok ikke i servicebransjen, men jeg beundrer de som orker å holde ut med alle idiotene som må komme innom. Overhørte en samtale på kino i går. En jente som står i kiosken skal hente billettene sine. Hun: Hvor kan jeg hente billettene mine? Karen i kiosken: Du kan jo prøve de automatene det står "HENT BILLETTENE DINE HER" på. Hvis det er lang kø, så kan du hente de i en kiosk. Hun: Ok. Kan jeg hente billettene mine her? Endret 21. juli 2009 av Tee-Zee Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg fikk blomster av to forskjellige kunder på jobben i dag, da det var min siste vakt der. Det er sånne kunder som gjør det verdt å fortsette, syns jeg. 2 Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 noen som vet noe om lønna på Carlings? Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 118kr timen hadde jeg. Får også tillegg om de som er på jobb selger mer enn "dagens budsjett". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå