makingFaces Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 ... Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. ... Hahah. Tok imot ca 300 stk jeg, var i rettferdighetens navn et par kronestykker der også. Nuvel, skal jeg være helt ærlig, så kunne jeg også kommet med et slikt "sleivspark" selv, *nettopp* for å vise min misnøye med en butikk hvor denne "Vensafe" stadig ikke fungerer. Er lite morsomt når man skal ha noe i den der drittmaskinen som "aldri" fungerer, har kjøpt kort, får det ikke til å fungere, kommer tilbake i kassen og informerer (høflig) om at "out of service" er eneste man kan få "kjøpe", for deretter å få et surt "du-får-vente-til-jeg-har-ekspedert-køen" før kassapersonen finner det for godt å skaffe tilveie assistanse. Det er overhodet ikke butikkens ansatte sin feil at vensafe er et håpløst opplegg. Det er heller ikke vår feil at vi er NØDT til å låse varene inn i den. Så et "sleivspark" er nettopp hva en slik bevisst handling ville være, for de du rammer (de kasseansatte og de bak deg i køen) har ingen mulighet til å forbedre situasjonen. Nå er det riktignok stor forskjell på butikkansatte, men jeg personlig er ALDRI sur, selv ikke etter å ha telt mynter i hundre år, jeg visste at vensafen ikke funket og beklagde dette til kunden med en gang, og det at jeg valgte å ekspedere to kunder før jeg forlot min post var et sjeldent unntak og var kun fordi de hadde måttet vente mye lengre pga henne, enn det hun ble nødt til å vente pga dem. Også grr. Alle de nedlatende kundene da gitt. Er det virkelig så lowlife å jobbe i butikk? Hadde en dame her en dag som overrakk et Icakort (rabattkort som de ansatte får) før hun skulle betale. Siden jeg visste at hun ikke var ansatt på vår butikk, spurte jeg hyggelig: "Åja, er du på Maxi du da eller?". Fikk et lite hyggelig sarkastisk øyebryn og en nedlatende kommentar om at "herregud, nei, jeg er i regnskap på hovedkontoret." Takk for den. 2 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Tell opp en stabel på 10-20 mynter, så lager du bare x antall stabler, akkurat som du ville gjort med pokerchips. Tar jo ikke mer enn toppen 2 minutter å telle 312 femtiøringer så lenge de ikke er mikset med andre valører og du må sortere dem I dag, fem minutter etter at butikken har stengt, kommer en kunde inn på vareutleveringen og skal hente en vaskemaskin, dagens siste kunde. Vaskemaskinen står nederst i en stabel på 5 (fem!) i høyden. Siden jeg ikke har truckførerlappen kauker jeg på min kollega som skal plukke den frem med klemtrucken. Han flytter litt på tårnet, som plutselig raser. 4 knuste vaskemaskiner markerte slutten på en ellers ok dag Glad jeg ikke skal på jobb på mandag, når saligheten skal ryddes opp. Endret 18. september 2010 av srbz 1 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Litt stressa, også velter man 20 stabler... Har du noen gang spilt med så små pokerchips srbz? 50-øringer er noen små Du skulle lagt ut bilde på failblog.org srbz! :!: Endret 18. september 2010 av BeFs 1 Lenke til kommentar
Cubesmith Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Snakker om kjipe kolègaer. Ringte en som ville ha meg ned til jobb fredagskveld for å åpne døra så en kunde fikk henta noe som var glemt igjen. Jeg sa det blir å koste rundt 800 kroner (2 timer oppmøte og overtid). "Det var nå faen til Service!" og slengte på røret. Av en eller annen grunn er de som kommer daltendte 15 minutter etter stengetid og "skal bare.." de minst takknemlige av alle. Uansett om jeg velger å hjelpe og yte knall service. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Også grr. Alle de nedlatende kundene da gitt. Er det virkelig så lowlife å jobbe i butikk? Hadde en dame her en dag som overrakk et Icakort (rabattkort som de ansatte får) før hun skulle betale. Siden jeg visste at hun ikke var ansatt på vår butikk, spurte jeg hyggelig: "Åja, er du på Maxi du da eller?". Fikk et lite hyggelig sarkastisk øyebryn og en nedlatende kommentar om at "herregud, nei, jeg er i regnskap på hovedkontoret."Takk for den. "Åja, så du ble satt til å taste inn tall i et regnskapsprogram fordi du ikke kunne brukes i kontakt med kundene våre?" 5 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) "herregud, nei, jeg er i regnskap på hovedkontoret." En utrolig tragisk og nedlatende holdning. Hadde jeg vært sjefen hennes hadde jeg kalt henne inn på teppet på flekken og sagt det jeg mener om slike holdninger. Endret 18. september 2010 av A-Jay Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Kan jo hende at det bare kom ut litt feil Er vel heller ikke drømme jobben å jobbe på Maxi uansett? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Kan jo hende at det bare kom ut litt feil Er vel heller ikke drømme jobben å jobbe på Maxi uansett? Nei, men folk som er "høyt på strå" i firmaet burde behandle de ansatte på gulvet med respekt uansett. Firmaet som en helhet tjener på at de ansatte føler seg verdsatt. Ser muligheten for at det kunne kommet ut feil ja. Endret 18. september 2010 av A-Jay 2 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 på gamle jobben, der vi delte kantine med kontoret, så betalte vi på gulvet 20kr dagen, mens de på kontoret betalte 10kr, de fikk bedre mat og de la på puter på stolene, når kontor folka skulle spise Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 19. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2010 Et par "irriterende" hendelser fra fortiden: Kunde: Jeg har blitt trukket 2 ganger fra kortet mitt! Jeg: Ok, hva er kortnummeret ditt? Kunde: Ikke faen at du får det! Jeg: Eh, jeg trenger kortnummeret for å sjekke opp dette. Kunde: Det var da faen meg til service (bortimot her lukket jeg ørene) .... 5 minutter senere .... Jeg: Javel javel, greit, om du ikke vil gi meg kreditkortnummeret ditt, kan jeg ikke sjekke opp hva som har skjed og da får ikke du pengene tilbake om du er trukket dobbelt, så enkelt er det. Kunde: (litt mer banning, islengt "TV2 hjelper deg" advarsel) Jeg: Vet du, du får ringe hovedkontoret vårt i Oslo og se om de kan hjelpe deg, for uten kortnummer kommer jeg ikke langt. Kunden slenger på røret. Ved siden av meg står sjefen min og forsøker å la være å le, men feiler misserabelt i det. 1 time senere ringer de fra hovedkontoret, meget oppgitt, da de hadde en illsint kunde på tråden som klaget på at han var trukket 2 ganger og ble pent nektet å få pengene tilbake. Situasjonen blir forklart, sjefen får telefon nummeret til kunden, og ringer han opp. Også hun bruker 10 minutter på å krangle kortnummeret ut av kunden, men etter mye godsnakk får hun det, sjekker opp, og joda han er trukket dobbelt. Hun sier hun trenger utløpsdato for å føre pengene tilbake, som igjen ender med mer krangling fra kunden, men får det til slutt, og fører tilbake det som er trukket for mye. Vi brukte alt i alt nesten 2 timer på å få tilbakeført pengene til kunden. Numero 2: Kunde: Rommet er for lite, gi meg et større et! Jeg: Eh, alle rommene er av samme størrelse, men har en junior suite som består av 2 standard rom ført sammen med dør mellom, ene rommet er da soverom og det andre oppholdsrom. Kunde: Fint, jeg tar det. Jeg: Ok, det rommet koster da 1795. Kunde: Jeg betaler da ikke ekstra for det! Jeg: Nå er dette en oppgradering og ikke et standar rom. Kunde: Dere har masse ledige rom (mye blah blah her) Jeg: Slik er det nå på alle hoteller, oppgraderinger koster ekstra Kunde: (mer blah blah, deriblant dårlig service) Slike kunder er og ofte veldig "reisevante" og har overnattet på "alle" hoteller i europa og aldri opplevet slik dårlig service som den vi viser. Realiteten er nok heller at disse knølene såvidt har vært utafor sin egen bakgård og ikke har anelse om hvordan det faktisk er. Og det gjør det sikker ikke bedre at jeg står der bak disken og smiler bredt mens kunden fyrer av seg tirader av dritt, før han forlater hotellet. Mission accomplished for min del, bredt smil og likegyldighet er den perfekte måten å bli kvitt slike idioter på. Forøvrig, i snakk om vekselpenger og 50 øringer, har ofte japanere på huset, og som de fleste japanere har de med seg kofferter på størrelse med et garderobeskap. Og hjelpelig som jeg er, bærer jeg disse monstrositetene opp trapper og gjennom korridorer for disse små tusseladdene fra Japan. Og hva er min belønning? Joda, en meget fornøyd japaner som gir meg det han tror er mye i tips: 50 øre 20 Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Minibump, virker som at vi Expert-ansatte er noen skikkelige idioter Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 DragonsHeaven: Ja her generaliserer vi fælt ja. Har opplevd utrolig dårlig kundeservice fra el-kjøp ansatte (bla blitt beskyldt for å ha hoppe tau med en pc lader når ledningen tok fyr). Men det finnes også utrolig hyggelige ansatte der, som egentlig gjelder alle butikker uansett. Noen er bedre enn andre. BTW, tidliger expert ansatt *plystre* Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 19. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2010 Morsom opplevelse på matbutikken i går. Jeg var innom i sivil bare for å hente Shelluniformen min, som jeg selvfølgelig glemte igjen etter å ha vært på begge jobbene på fredag. Fordi det var lørdag kveld og ølrush bestemte jeg meg for å hjelpe til, klarerte med ansvarlig og satte meg i en kasse. (Har jeg sagt at jeg liker jobben min?) Så måtte jeg dra da, etter en halvtimes tid. Skulle hente søstra mi. Men da jeg skulle gå kom en gammel, GAMMEL dame som er fast kunde hos oss og ville ha hjelp til å fylle kontantkort på telefonen sin. Det tar jo litt tid og det begynte å bli kø igjen, så jeg sa jeg kunne gjøre det før jeg dro. Ga henne mobilen med de nye ringeminuttene, og hun subbet fornøyd ut av butikken mens jeg ryddet litt vogner osv. Da jeg kom ut stod hun alene midt på parkeringsplassen, og da jeg nærmet meg spurte hun om jeg hadde bil. Det hadde jeg. Kunne jeg kjøre henne hjem? Hun hadde så vondt i ryggen og det var litt langt å gå (1 km kanskje). Stakkars, det skal sikkert litt til for å spørre en fremmed om skyss hjem, selv om hun "kjenner" meg fra kassa. Men regner med det skaffer butikken vår en stjerne i boka for service! 25 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Fantastisk! Jeg kjører alltid haikere dit de skal. Jeg er glad for å se at flere gjør det samme. Som barn/ungdom hendte det at jeg måtte haike til skoloen fordi bussen va for tidlig eller sykelen ikke virket. Men å faktisk få haik er nærmest umulig. Så jeg endte opp med å gå. Jeg fatter ikke hva som foregår i skallen på folk som kan kjøre forbi en skoleelev, og ikke plukke ham opp. Selv hjelper jeg ALLE, inkludert innvandrere midt på natten. Alle er like, og alle trenger transport. En gang jeg jobbet på bensinstasjon kom det noen som hadde en dau bil. De spurte om vi hadde startkabler. Jeg endte opp med å kjøre min egen bil med mine private startkabler en kilometer, og hjelpe bilen i gang. Langt utenfor bensinstasjonens ansvarsområde. Men det koster så lite å være snill. Jeg forstår ikke folk som er så psykisk kalde, at de kan kjøre forbi en 13-åring med skolesekk klokken 07:30 om morgenen. 1 Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Vareopptelling på jobben i dag, meg å en annen for spill og filmer, fyfaen så mye jobb! :!: og gå da etter med avikslister for å skjekke det som ikke matcher datasystemet! Endret 19. september 2010 av Heimlish Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Morsom opplevelse på matbutikken i går... *snip* Det var veldig snilt av deg Jobber ikke i butikk selv, men har et service yrke. Alltid hyggelig å gjøre det lille ekstra (i ditt tilfelle mer enn det) og gjøre en kunde fornøyd. Det er bra for oss og dem, vi får fornøyde kunder som kommer tilbake igjen og igjen. Og dagene går bedre når man ser at folk setter pris på en. Ikke alltid, finnes mindre hyggelig mennesker, men de er heldigvis i mindretall Endret 19. september 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg forstår ikke folk som er så psykisk kalde, at de kan kjøre forbi en 13-åring med skolesekk klokken 07:30 om morgenen. Spør man ikke får man heller ikke svar. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Man stikker ut tommelen. Er ikke det å spørre? Det kalles haiking. Altså, jeg stod i en busslomme, og stakk ut tommelen til alt som hadde 4 hjul. Og det var god sikt, så alle kunne se meg i tide til å stoppe. De gadd bare ikke. En sjelden gang fikk jeg haik, blant annet i den røde Golfen til en middelaldrende kvinne. Men det hører til sjeldenhetene. Selv plukker jeg alltid opp alle haikere, selv om de skal i motsatt retning. Jeg tar det som en tur, og er glad for muligheten til å hjelpe. Morsomt at 90% av dem har vært fulle eller høye. Men ingen av dem var farlige. Endret 19. september 2010 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Man stikker ut tommelen. Er ikke det å spørre? Det kalles haiking. min tanke om en random person hadde kjørt inn til sia og spurt "vill du ha haik?" hadde jeg personlig tenk "PEDO PEDO PEDO STIKK!". selvom ikke alle er eller tenker slik :3 Lenke til kommentar
CCola Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Pff, godt av å gå. Ser ikke bra ut ang. fremtiden og vekten vår om alle tenker som du. Når jeg var mindre, elsket jeg å springe, så jeg sprang til skolen hver dag. Hadde alle vært like sprek i sin ungdom.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå