Mannen med ljåen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg gjorde Lefdal-selgeren oppmerksom på at jeg skulle bruke TVen til Riks-TV. CAM-modulen han solgte meg, + Riks-TV kortet jeg allerede hadde virket fint i et apparat som Expert hadde utstilt, men ikke i mitt Philips-TV. Hvorfor er alle overbevist om at jeg tar feil? Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg gjorde Lefdal-selgeren oppmerksom på at jeg skulle bruke TVen til Riks-TV. CAM-modulen han solgte meg, + Riks-TV kortet jeg allerede hadde virket fint i et apparat som Expert hadde utstilt, men ikke i mitt Philips-TV. Hvorfor er alle overbevist om at jeg tar feil? kunden har ALDRI rett, eller åssen var den igjen? 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvorfor tar du alt så personlig, vi prøver å finne ut av om du kan slippe å kjøre langt for å skifte ut noe som kanskje ikke trengs å skiftes ut. Kanskje være litt mindre utakknemlig i stedenfor. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg har vært både kunde og selger i flere år. Hverken den ene eller den andre har alltid rett. JEG har alltid rett. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Serist? 2 sider? Be en mod om å flytte alt inn i en egen tråd Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Jeg har ingen interesse av å diskutere denne TVen i denne tråden, da det er feil topic. Jeg ville bare i første post påpeke at hvis selger ikke finner feil, og attpåtil krever regning for å ha feilsøkt, blir jeg sur. For jeg vet at det er feil. Hvis en mod skulle få lyst til å gripe inn ber jeg om at h*n sleter alt, i stedet for å opprette en ny tråd. Jeg har allerede en tråd. Endret 17. september 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Tror du jeg har oversett noe så elementert? Du skulle bare visst hvor mye vi på verkstedet har fått kjeft for noe veldig elementært som kunden selv er ansvarlig for. For eksempel at vi har solgt de en dritt-pc som ikke funker fordi de selv har klart å deaktivere touchpaden på laptopen. Eller det trådløse nettverkskortet for den saks skyld. Eller at den trådløse musa de kjøpte ikke funker fordi de ikke har satt i senderen. Alt ganske så elementært, alt skjer med overraskende hyppighet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Saken er at jeg har drevet med research og support en hel dag. Pluss at jeg har observert hvor enkelt alt er for dem som var smarte nok til å kjøpe TV fra Samsung og LG. Når både representanter fra Expert og Philips sier at det er noe galt med mitt apparat, vil jeg at den som sjekker TVen min, faktisk finner feilen. Og jeg kan ikke forestille meg hva jeg kan ha gjort feil. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Har du satt i strømmen? 4 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Nei, jeg fikk feilmeldingen "No signal" uten å ha satt i strømmen. Uansett: Nå må vi slutte å diskutere denne TVen før moderatoren kommer. Endret 17. september 2010 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg B4stian Skrevet 17. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2010 Moderatoren er her og foreslår at vi setter en strek for dette. 11 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Lang dag på jobben i dag. Jeg er egentlig ganske tålmodig av meg, men jeg kjente irritasjonen bygge seg opp når en kunde hadde lagt av gårde med hele familien (3 pers) i en liten konebil for å kjøpe en 50" plasmaskjerm. Jeg sto ute i pissregnet ganske lenge for å hjelpe dem med å stappe TVen inn i bilen. Det endte med at kunden la ned baksetet, satte inn TVen, løftet den opp slik at den sto på skrå og tok opp igjen det ene setet. Det måtte tvinges opp slik at det trykte inn emballasjen på den siden hvor skjermen er. Ingen god løsning, og jeg håper kunden også kjøpte forsikring. 8 Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Er en gammel dame som tipper der jeg jobber hver dag, men i dag var hu så blid pga hu hadde vunnet 2 millioner! Men da det viste seg at hun ikke hadde gjort det så mente hu at vi i butikken hadde tatt pengene (Den tippe baggen er hos oss, hu bare roter det bort hele tida), etter 5 minutter med klaging var det greit og hu betalte. Så jeg spurte om hu ville ha med seg den tippe "posen", men det skulle hu ikke... Vel, vel sånn er det vel å ha alzheimer++ Lenke til kommentar
Populært innlegg makingFaces Skrevet 17. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 17. september 2010 Og jeg måtte, i min trettende time, telle opp 156 kr i femtiøringer. På den travleste tiden på fredag ettermiddag. Vi hadde litt fuck i systemet og fikk en del tippekunder, men 3 på jobb SKAL være nok i nærbutikken vår, selv på fredag ettermiddag, og det var det også. Helt til denne damen kom med en hel POSE full av femtiøringer. Grrrr. Som ekstrem Ica-patriot med stolthet i jobben min, smerter det meg fryktelig å la folk vente, men det er begrenset hvor fort man kan telle 312 femtiøringer uten å miste tracket. Så jeg telte og telte og telte, og beholdt tellingen, men ikke tålmodigheten. Kunne til slutt ikke holde det inne lenger: "Du vet at bankene har en sånn maskin som veksler skillemynt for deg?" Smørblidt: "Jepp, jeg skal dit i morgen " "..Åja." "SÅHVORFOR I FAEN I SVARTE HELVETE MÅ JEG SITTE HER I DEN VERSTE RUSHTIDA OG TELLE DE FORBANNA FEMTIØRINGENE DINE" Kom langt om lenge i mål, men som enkelte kanskje har antatt basert på summen, dreide det seg om to pakker sigaretter. Vi bruker Vensafe, men den var hjemme med vondt i halsen i kveld, så hver gang noen skulle ha sigaretter måtte jeg løpe rundt kassa, bort til utgangen, låse opp vensafen og hente ut for dem. Det tar litt tid, og jeg så faktisk lyset i enden av køen, så jeg ville ekspedere kjapt de siste i køen som hadde ventet uakseptabelt lenge pga Damen med Femtiøringene. Ville i HVERT FALL få gjennom den stakkars mannen bak henne i køen som allerede hadde lagt varene sine på båndet innen hun trakk opp pengesekken. Det er tross alt litt mye bry å lesse alt opp i handlevognen igjen for å stille seg bakerst i en annen kø i stedet. Men da ble hun SUR??? For at jeg ba henne vente littegrann, så skulle jeg hente ut til henne. Etter at hun altså hadde oppholdt køen i 5-6 minutter. Folk ass. Også haha. Hadde jeg en frue som selv rev ned noen dropsesker på vei til kassen. Mens jeg ekspederte henne så hun dem ligge på gulvet, og snudde og gikk noen meter tilbake. Men i stedet for å unnskylde seg for å ha revet dem ned, eller i det minste legge dem på plass igjen, valgte hun å bære dem bort til kassa, ta på seg suretrynet, klage på rot i butikken og forlange at jeg "måtte følge bedre med!" Folk ass. 11 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Ja, folk ... Når det gjelder uendelige mengder mynter fikk i hvert fall jeg lov å si at det tar vi bare ikke i mot. Og jeg klagde ikke på det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ja, det er faktisk noen regler på hvor mye man kan levere av samme valør. Skal en stor sum betales med masse små mynt, kan man faktisk nekte og kreve at kunden går til banken og veksler det inn i større mynt først. Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Jeg har sagt det før. Jeg beundrer dere som kan jobbe i kunderservice uten og klikke fullstendig på daglig basis. 7 Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 http://www.lovdata.no/all/hl-19850524-028.html LOV 1985-05-24 nr 28: Lov om Norges Bank og pengevesenet mv. (sentralbankloven). § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. ... Jeg synes du var i overkant grei når du valgte å ta i mot så mange 50-øringer. 5 Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 ... Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. ... Altså kan man betale inntil kr 912,50 i mynter for en gjenstand. Men det blir bare 125 mynter. Nuvel, skal jeg være helt ærlig, så kunne jeg også kommet med et slikt "sleivspark" selv, *nettopp* for å vise min misnøye med en butikk hvor denne "Vensafe" stadig ikke fungerer. Er lite morsomt når man skal ha noe i den der drittmaskinen som "aldri" fungerer, har kjøpt kort, får det ikke til å fungere, kommer tilbake i kassen og informerer (høflig) om at "out of service" er eneste man kan få "kjøpe", for deretter å få et surt "du-får-vente-til-jeg-har-ekspedert-køen" før kassapersonen finner det for godt å skaffe tilveie assistanse. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 http://www.lovdata.no/all/hl-19850524-028.html LOV 1985-05-24 nr 28: Lov om Norges Bank og pengevesenet mv. (sentralbankloven). § 14. Tvungent betalingsmiddel Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. ... Jeg synes du var i overkant grei når du valgte å ta i mot så mange 50-øringer. Deilig denne loven 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå