Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde Lefdal-selgeren oppmerksom på at jeg skulle bruke TVen til Riks-TV.

CAM-modulen han solgte meg, + Riks-TV kortet jeg allerede hadde virket fint i et apparat som Expert hadde utstilt, men ikke i mitt Philips-TV.

Hvorfor er alle overbevist om at jeg tar feil?

 

kunden har ALDRI rett, eller åssen var den igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen interesse av å diskutere denne TVen i denne tråden, da det er feil topic.

 

Jeg ville bare i første post påpeke at hvis selger ikke finner feil, og attpåtil krever regning for å ha feilsøkt, blir jeg sur. For jeg vet at det er feil.

 

Hvis en mod skulle få lyst til å gripe inn ber jeg om at h*n sleter alt, i stedet for å opprette en ny tråd. Jeg har allerede en tråd.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Tror du jeg har oversett noe så elementert?

Du skulle bare visst hvor mye vi på verkstedet har fått kjeft for noe veldig elementært som kunden selv er ansvarlig for.

 

For eksempel at vi har solgt de en dritt-pc som ikke funker fordi de selv har klart å deaktivere touchpaden på laptopen. Eller det trådløse nettverkskortet for den saks skyld. Eller at den trådløse musa de kjøpte ikke funker fordi de ikke har satt i senderen. Alt ganske så elementært, alt skjer med overraskende hyppighet.

Lenke til kommentar

Saken er at jeg har drevet med research og support en hel dag.

Pluss at jeg har observert hvor enkelt alt er for dem som var smarte nok til å kjøpe TV fra Samsung og LG.

 

Når både representanter fra Expert og Philips sier at det er noe galt med mitt apparat, vil jeg at den som sjekker TVen min, faktisk finner feilen.

 

Og jeg kan ikke forestille meg hva jeg kan ha gjort feil.

Lenke til kommentar

Lang dag på jobben i dag. Jeg er egentlig ganske tålmodig av meg, men jeg kjente irritasjonen bygge seg opp når en kunde hadde lagt av gårde med hele familien (3 pers) i en liten konebil for å kjøpe en 50" plasmaskjerm. Jeg sto ute i pissregnet ganske lenge for å hjelpe dem med å stappe TVen inn i bilen.

 

Det endte med at kunden la ned baksetet, satte inn TVen, løftet den opp slik at den sto på skrå og tok opp igjen det ene setet. Det måtte tvinges opp slik at det trykte inn emballasjen på den siden hvor skjermen er. Ingen god løsning, og jeg håper kunden også kjøpte forsikring.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er en gammel dame som tipper der jeg jobber hver dag, men i dag var hu så blid pga hu hadde vunnet 2 millioner! Men da det viste seg at hun ikke hadde gjort det så mente hu at vi i butikken hadde tatt pengene (Den tippe baggen er hos oss, hu bare roter det bort hele tida), etter 5 minutter med klaging var det greit og hu betalte. Så jeg spurte om hu ville ha med seg den tippe "posen", men det skulle hu ikke... Vel, vel sånn er det vel å ha alzheimer++

Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/all/hl-19850524-028.html

LOV 1985-05-24 nr 28: Lov om Norges Bank og pengevesenet mv. (sentralbankloven).

 

§ 14. Tvungent betalingsmiddel

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

 

...

Jeg synes du var i overkant grei når du valgte å ta i mot så mange 50-øringer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

... Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet. ...

Altså kan man betale inntil kr 912,50 i mynter for en gjenstand. Men det blir bare 125 mynter. :)

 

Nuvel, skal jeg være helt ærlig, så kunne jeg også kommet med et slikt "sleivspark" selv, *nettopp* for å vise min misnøye med en butikk hvor denne "Vensafe" stadig ikke fungerer. Er lite morsomt når man skal ha noe i den der drittmaskinen som "aldri" fungerer, har kjøpt kort, får det ikke til å fungere, kommer tilbake i kassen og informerer (høflig) om at "out of service" er eneste man kan få "kjøpe", for deretter å få et surt "du-får-vente-til-jeg-har-ekspedert-køen" før kassapersonen finner det for godt å skaffe tilveie assistanse.

Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/all/hl-19850524-028.html

LOV 1985-05-24 nr 28: Lov om Norges Bank og pengevesenet mv. (sentralbankloven).

 

§ 14. Tvungent betalingsmiddel

Bankens sedler og mynter er tvungent betalingsmiddel i Norge. Ingen er pliktig til i én betaling å ta imot mer enn femogtyve mynter av hver enhet.

 

...

Jeg synes du var i overkant grei når du valgte å ta i mot så mange 50-øringer.

 

Deilig denne loven :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...