Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kom på en ting til som en kollega opplevde i forigårs. Det var ganske åpenlyst svindelforsøk vil jeg si nå i ettertid.

 

Ei dame som kom inn, skulle ha varer for ca. 1000kr. Hun drar kortet 3 gager og slår koden sin, men får kun feilmelding hver gang. Det funket ikke på den andre kassen heller, og kundene både før og etter henne har null problemer. Dermed går hun til "en annen butikk" for å ta ut penger. Hun kommer tilbake og betaler kontant.

Noen timer senere kommer samma dama inn, nå med mannlig støtte og krevde 3000 kr fordi det hadde blitt trukket ut fra kontoen hennes (dvs. kontant der og da). Selvfølgelig kom hun uten noen for for bankutskrift eller noen som helst ting. I tillegg så var det ingenting som var feil på kassen, det var ikke registert at det ble trukket penger fra kortet hennes i det heletatt :whistle:

Menmen, endte med at kollegaen min sa de fikk komme tilbake på mandag når sjefen kom inn (noe de under stor protest bare ble nødt til å godta, selv om de trengte pengene i dag)

 

Blir nesten litt lei meg hvis dette var deres store svindelforsøk, for dette var bare leit. Skal de prøve å svindle med så hadde jeg håpet på litt mer oppfinnsomhet :p

Jeg hadde nok håndtert det litt anderledes og spurt om navn og telefonnummer (selvfølgelig sjekke at det stemte) og se hvordan de regagerte. Tror kundene virkelig at vi ikke kan sjekke opp det som går inn/ut på kassa ned til detalj? :hmm:

 

Blir spennende og se om de våger seg tilbake, dagsoppgjøret ble tatt, det var 1,26 øre feil totalt på alle kassene. Gleder meg til å se den bankutskriften som vi ba dem ta med. :roll: (som selvfølgelig også kan sjekkes mot butikkens konto på 2 minutter av de i regnskapsavdelingen)

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fantastisk tråd, ja, men jeg synes vi trenger en omvendt en også. Type "ansatte på butikken din", hvis det ikke finnes allerede da? Tror det er potensiale for noe sånt også!

Det finnes en eller annen som het noe med "rare svar fra ansatte i butikken" eller noe lignende, men den var tydeligvis veldig lite populær, og har forsvunnet ned i de evige arkiver til en eller annen veldig ivrig forumsøker klarer å dra den opp til overflaten igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende og se om de våger seg tilbake, dagsoppgjøret ble tatt, det var 1,26 øre feil totalt på alle kassene. Gleder meg til å se den bankutskriften som vi ba dem ta med. :roll: (som selvfølgelig også kan sjekkes mot butikkens konto på 2 minutter av de i regnskapsavdelingen)

Moren min betalte en gang med en tusenlapp, men fikk tilbake på en femhundrelapp. Hun sa ifra med en gang, men neida, hun hadde betalt med en femhundrelapp mente hun som satt i kassa. Etter mye og og men fikk hun kranglet seg til å få lov til å legge igjen telefonnummeret så de kunne ringe henne dagen etter om det var ca 500 for mye i kassa. Og joda, dagen etter ringte de og sa at hun kunne komme og hente 500 kroner. Men det verste var at de forsøkte å fremstille henne som svindler, og var sure når de innså at de hadde tatt feil.

 

Nå har de fleste matbutikker sånne maskiner som man dytter sedlene inn i, og da skal det vel litt til før det skjer lignende feil.

 

Jeg jobber i en type butikk der kundene stort sett betaler med kort, men i de tilfeller noen kjøper noe småtterier og betaler med sedler, så holder jeg sedlene i hånden til kunden har fått igjen veksel og godtatt det. Skulle de protestere, kan jeg bevise hva de ga meg om de skulle være uenige.

Lenke til kommentar

fantastisk tråd, ja, men jeg synes vi trenger en omvendt en også. Type "ansatte på butikken din", hvis det ikke finnes allerede da? Tror det er potensiale for noe sånt også!

Det finnes en eller annen som het noe med "rare svar fra ansatte i butikken" eller noe lignende, men den var tydeligvis veldig lite populær, og har forsvunnet ned i de evige arkiver til en eller annen veldig ivrig forumsøker klarer å dra den opp til overflaten igjen.

 

Hokus Pokus

Lenke til kommentar

Blir spennende og se om de våger seg tilbake, dagsoppgjøret ble tatt, det var 1,26 øre feil totalt på alle kassene. Gleder meg til å se den bankutskriften som vi ba dem ta med. :roll: (som selvfølgelig også kan sjekkes mot butikkens konto på 2 minutter av de i regnskapsavdelingen)

Moren min betalte en gang med en tusenlapp, men fikk tilbake på en femhundrelapp. Hun sa ifra med en gang, men neida, hun hadde betalt med en femhundrelapp mente hun som satt i kassa. Etter mye og og men fikk hun kranglet seg til å få lov til å legge igjen telefonnummeret så de kunne ringe henne dagen etter om det var ca 500 for mye i kassa. Og joda, dagen etter ringte de og sa at hun kunne komme og hente 500 kroner. Men det verste var at de forsøkte å fremstille henne som svindler, og var sure når de innså at de hadde tatt feil.

 

Nå har de fleste matbutikker sånne maskiner som man dytter sedlene inn i, og da skal det vel litt til før det skjer lignende feil.

 

Jeg jobber i en type butikk der kundene stort sett betaler med kort, men i de tilfeller noen kjøper noe småtterier og betaler med sedler, så holder jeg sedlene i hånden til kunden har fått igjen veksel og godtatt det. Skulle de protestere, kan jeg bevise hva de ga meg om de skulle være uenige.

 

Hadde alle hatt lik hukomelse som meg så hadde ikke slikt skjedd. Ikke store problemet og huske farge/tall på en seddel når man teller penger. I tillegg må jeg selv regne ut hvor mye som skal tilbake, uten at det er store kunsten.

Lenke til kommentar

Er ofte kunder hos oss som kun betaler med sedler. Vi har seddelautomater og myntautomat som du hiver oppi... Systemet er fullstendig foolproof.

 

Har vært et par eksemplarer som skal betale for varene sine... Det som da hender er at jeg slår inn varene og sier at da blir dette 250 kr. De gir meg en 200 lapp, som jeg mater inn i maskinen, dette gjør jeg automatisk mens de finner frem flere sedler... Men denne kunden sto bare der... Jeg minnet kunden høflig på at varene kostet 250 kr, og at hun manglet 50 kr. Kunden begynner da å øse seg opp og hevde at hun har betalt med en 500 lapp. Jeg sier at dette kan ikke stemme da jeg bare fikk en 200 lapp av henne... Så bryter spetakkelet løs. Da er det selvfølgelig lurerier ute å går. Hun ber meg om å bevise at hun betalte med en 200 lapp. "Selvfølgelig" sier jeg, og trykker på "the holy-button" sånn at automaten spytter pengene ut igjen.

 

Så blir de irriterte på meg for at de hadde regnet ut feil... Helt awsome! :huh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fler enn meg som ser det ironiske ved at tråden for oss ansatte er postet i humor, mens tråden for kundene er postet i et mer seriøst forum? ;)

Plasseringen kan vel kanskje forklare mangelen på trafikk også? "Hjelp til skadet telefon" er ikke første stedet jeg ville sett etter en slik tråd hvertfall ;)

Lenke til kommentar

Nylig historie på datakjeden i bergen:

Jeg skulle kjøpe en Usb Micro-B kabel til pappa sin mobil, og fant ut at datakjeden hadde dem billig, og ikke minst på lager. Gikk inn i butikken og sa jeg skulle ha en USB Micro-B kabel. Mannen i kassen forteller at de ikke har flere Micro-B-kabler på lager. Jeg har selvfølgelig sjekket på internett, og sier de skal ha 6 stykker igjen. Han går litt motvillig inn på lageret og sjekker. Etter en stund kommer han ut igjen med en kabel, og sier at de kun har USB-Mini på lager, og lurer på om jeg kan bruke den i stedet. Kabelen han har tatt ut er selvfølgelig IKKE en Mini, men en Micro-B, akkurat slik jeg skulle ha. Jeg forklarer at dette er en Micro-B-kabel, men han står fremdeles på at det er en mini. Så viser jeg han etiketten: "USB Micro-B 50 cm"

Nå var det plutselig ikke en USB-mini-kabel lenger. Endte i hvertfall med at jeg fikk den for nesten halv pris :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Drev å styra etter ny laptop til mamma, og fant en fin en med 3gb og dualcore prossessor, billig på Lefdal. Sender derfor pappa avgårde for å kjøpe. Pappa kommer da tilbake tomhendt, med bedskjed fra selger om at denne PC'en ikke vil klare å kjøre Windows 7 (eller i hvert fall kjøre det veldig dårlig). Etter som jeg har ganske god PC kunnskap så hørtes dette helt tullete ut for meg, men for å være helt sikker stakk jeg innom en kompis på Elkjøp som fortalte meg, som jeg trodde, at dette var bare tull, PC'en ville ikke ha noen problemer med dette. Ble så med Pappa til Lefdal og prøvde å snakka med selgeren, som ikke ville innrømme noe som helst, og forandra nå storien til at 4 var bedre enn 3. Vel, ja, selvfølgelig, det vet jo alle, men 3 holder! :S

Endret av Duckster
Lenke til kommentar

Hadde alle hatt lik hukomelse som meg så hadde ikke slikt skjedd. Ikke store problemet og huske farge/tall på en seddel når man teller penger. I tillegg må jeg selv regne ut hvor mye som skal tilbake, uten at det er store kunsten.

Det er ikke noe problem for meg, nei. Men enkelte kunder glemmer faktisk hva de har levert, og tror de at de har levert mer enn de har. Da er det greit å bevise at de ikke har gjort det ved å vente med å legge pengene ned i kassa til kunden har godtatt mengden veksel.

Lenke til kommentar

Nå var jeg nettop på Kiwi. Har lagt merke til at de ALDRI spør om jeg skal ha poser. Jeg er en skikkelig vimsete person og glemmer alltid poser selv. Føler meg skikkelig teit hvis jeg står der uten poser og ser at man må legge det på båndet selv.

 

Men, alle andre butikker spør om jeg skal ha poser når jeg glemmer å legge på båndet.

 

Er dette et særtrekk ver Kiwi eller?

Lenke til kommentar

Bare sånn snakk om poser, så vet jeg hvor mye butikken betaler for dem :ermm:

Det var ca. 1,15 kr pr pose.

Riktignok så er ikke butikkkjeden stor, så blir jo ikke laget poser i samme skala som dagligvarebutikkene, men allikevel. (og våre gir vi ut gratis også)

 

Kunderelatert:

 

Jeg hadde ikke mindre enn to folk innom i dag på en time som snakket høylytt og diskuterte med seg selv :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

I dag hadde vi sikkrt verdens mest fornøyde kunde på jobb. Vi lagde ny ramme til et broderi hun hadde og hun prata bare om hvor utrolig flott det ble osv. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...